مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین عراق: ایران هیچ پایگاه یا انبار تسلیحاتی در عراق ندارد

گروه جهان الف،   3971102137

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین عراق در واکنش به شایعات مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشد الشعبی به بهانه وجود پایگاه‌های ایرانی گفت: ایران هیچگونه پایگاه، انبار تسلیحاتی و یا پادگانی در عراق ندارد.

به گزارش ایسنا، وفیق السامرائی، معاون امنیت ملی رئیس جمهور پیشین عراق در مقاله‌ای که پایگاه خبری بغداد الیوم آنرا منتشر کرد نوشت: اخیرا شاهد حمات هوایی و موشکی گسترده‌ای از آسمان اسرائیل، لبنان و بلندی‌های جولان به سوی پایگاه‌هایی در نزدیکی دمشق بودیم که اسرائیل آنها را انبار موشک و یا پایگاه‌هایی سپاه قدس توصیف کرده است و ما در سال گذشته شاهد این بودیم که اسرائیلی‌ها 2000 بمب و موشک به سوی همین اهداف پرتاب کردند.

در این مقاله آمده است: مساله روشن این است که این اتفاقات با همکاری آمریکا و اسرائیل است و چیزی فراتر از چراغ سبز نشان دادن است به خصوص اینکه آمریکا در عراق و سوریه چه از نظر نظامی و چه از نظر سیاسی شکست خورده و به اهداف خود نرسیده است.

السامرائی که در دوران جنگ تحمیلی رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش صدام بود و سال 1995 از او جدا شد و به مخالفانش پیوست، با اشاره به تفاوت ریشه‌ای میان وضعیت عراق و سوریه و اینکه وضعیت سوریه ویژگی‌های خاص خود را دارد و تاثیرات جغرافیایی مستقیم بر وضعیت رژیم صهیونیستی دارد افزود: شکست آمریکایی‌ها در به دست آوردن شرق فرات در سوریه، کشمکش آمریکا و ترکیه بر سر منافع‌شان در سوریه، موفقیت‌های میدانی سوریه، شکست سیاسی آمریکا در عراق و عدم پایبندی آمریکا به معاهدات نظامی عواملی هستند که باعث افزایش تنش از سوی اسرائیل شدند.

وی در رابطه با ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی عراق به بهانه وجود نیروهای ایرانی نوشت: ادعاهای منتشر شده در رابطه با حملات هوایی اسرائیل علیه نیروهای الحشد الشعبی چیزی جز توهم نیست زیرا ایران هیچگونه پایگاه، انبار تسلیحاتی و یا پادگانی در عراق ندارد.

السامرائی می‌گوید: اسرائیل از ایجاد تنش با عراق دوری می‌کند و به دنبال نزدیک شدن به عراق است و این ماموریت در آینده پیش‌رو بسیار دشوار است. علاوه بر آن اخباری منتشر شده که آمریکا خواستار انحلال 67 گروه‌ مسلح عراقی شده است که بغداد این خبر را تکذیب کرد، این درحالی است که تمایل آمریکا برای چنین امری بر هیچ کس پنهان نیست. این امور ثابت می‌کند که کشمکش در داخل عراق در برابر حاکمیت یکپارچه عراقی‌ها محال است، بخصوص اینکه بسیاری از این گروه‌ها بطور رسمی در قالب الحشد الشعبی هستند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: حملات اسرائیل به عراق  امری محال است و اگر هم اتفاق بیفتد بسیار محدود و تبلیغاتی خواهد بود و هیچ یک از اهداف خود را محقق نخواهد کرد همانطور که حملات اسرائیل به سوریه نیز اهداف آنها را هرگز محقق نخواهد کرد.

نویسنده در پایان این مقاله تاکید کرد: عراق بسیار قوی‌تر از چیزی است که دیگران می‌گویند و جای هیچ نگرانی نیست، بدانید که هیچ جنگ گسترده‌ای رخ نمی‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین