از بازداشت یا گروگان‌کِشی مرضیه هاشمی تا مجمسه آزادی!

معصومه پورصادقی،   3971102106 ۱۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
از بازداشت یا گروگان‌کِشی مرضیه هاشمی تا مجمسه آزادی!

واقعیت امر این است که سیاست و سیاستگذاری در آمریکا که خود را مهد آزادی و دموکراسی در جهان میداند در تضاد آشکار با این حق همگانی بشر قرار دارد؛ آمریکایی‌ها معتقدند همین که مجسمه آزادی به شکل یک زن ساخته شده، به خودی خود نشان دهنده آزادی در آمریکاست، کشوری که امسال هفتادمین سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر خود را در بوق و کرنا کرد اما هر زمان که تاریخ میخوانم به این نتیجه میرسم که الحق و الانصاف صد لقبی که امام خمینی (ره) به آمریکا داد بدون استثنا تنها در خور خود دولت آمریکاست، آمریکایی که از این اعلامیه حقوق بشر تنها به عنوان سلاحی برای عرض اندام گزینشی علیه دشمنانش استفاده میکند.

تنها کافیست نگاهی به ماده اول اعلامیه حقوق بشری آمریکا بیندازیم :«تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند. همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید نسبت به یکدیگر مانند برادر رفتار کنند.» در جایی خواندم که بسیاری از آمریکایی‌ها با این ضرب المثل قدیمی آشنایی دارند که «الاغ حرف می زند و اراجیف می گوید»، این ضرب المثل بدون اغراض و منصفانه بیانگر وضعیت حقوق مردم و شهروندی در آمریکاست.

 سوال اصلی این است که آمریکایی که مجسمه آزادی را نماد زن آزاد در آمریکا می‌داند، چطور میشود که ملانی فرانکلین خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل که ما با نام مرضیه هاشمی او را می شناسیم، زنی که حدود ۳۵ سال پیش، دین اسلام را پذیرفته و تحت تاثیر انقلاب و شخصیت امام خمینی(ره) در اوج جنگ ایران و عراق تصمیم به مهاجرت گرفته و زندگی در ایران را انتخاب می‌کند، حال که برای ملاقات با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده توسط پلیس این کشور دستگیر شده و سپس به بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه، هیچ منبعی درباره روند بررسی پرونده وی اطلاعات دقیقی نداده و شرایط کنونی برای خانواده مرضیه هاشمی  بسیار دشوار است. 

مرضیه هاشمی در تماس تلفنی که با دخترش سارا داشته گفته که اطلاعی در خصوص تصمیم مربوط به آزادی خود ندارد. فرزندان هاشمی گفته‌اند که وی برخلاف حق قانونی همه زندانیان، نمی‌تواند با خانواده‌اش به صورت تلفنی هم صحبت کند و مسئولین زندان اجازه این کار را به وی نمی دهند.

برخی معتقد هستند که شاید دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی، گروگان‌کشی از سوی غربی‌ها برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و یا حتی آزادی نازنین زاغری و فشار به حکومت باشد، در نگاه اول شرایطی که برای مرضیه هاشمی بوجود آمده بازداشت نازنین زاغری را برای برخی از غربگرایان در ذهن متبادر می‌کند، غربگرایانی که همیشه واقعیت‌ها را انکار میکنند و به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلودند. اما تفاوت‌هایی اساسی میان این دو فرد و حتی زندانیان آمریکایی‌هایی که جرم آنها در ایران اثبات شده است، وجود دارد:

اول اینکه مرضیه هاشمی سال‌هاست از کشور آمریکا جدا شده و ارتباط مستمری با جامعه امریکا ندارد، اما نازنین زاغری بارها به ایران آمده و ارتباطات گسترده‌ای در کشور داشته است.

دوم اینکه مرضیه هاشمی هیچ فعالیتی جهت جذب و ساماندهی خبرنگاران آمریکایی نداشته اما نازنین زاغری تحت پوشش «بنیاد خیریه تامسون رویترز» تلاش به کادرسازی و جذب خبرنگاران ایرانی علیه نظام داشته است.

سوم اینکه به اذعان قاضی دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا، هاشمی به هیچ جرمی متهم نشده است و تنها به عنوان شاهد! در بازداشت به سر می‌برد اما دستگاه امنیتی ایران با اتهام جاسوسی و مشارکت در براندازی نرم جمهوری اسلامی، نازنین زاغری را بازداشت کرده است. 

نکته قابل توجه این است که نازنین زاغری که به اتهام جاسوسی دستگیر شده است، از لحاظ تماس تلفنی، ملاقات با خانواده و استفاده از امکانات پزشکی برخودار است، اما این در حالی است که مرضیه هاشمی به دلیل نامشخصی دستگیر شده و وضعیت نامساعدی دارد و چطور میشود که عده‌ای حمایت بی‌چون و چرا مقامات غربی را از یک ایرانی که علیه کشورش برای آنها فعالیت میکرده را نادیده میگیرند ولی قضیه مرضیه هاشمی را که در ایران زندگی میکند را بی‌ربط به ایران می‌دانند.

کلام آخر اینکه، دولت آمریکا که مدعی رعایت حقوق بشر بوده و خواستار اجرای آن در دنیا می‌باشد، به ادعای خود درباره آزادی رسانه‌ها در ایالت متحده پایبند بوده و پاسخگوی بازداشت خبرنگار منتقد خود باشد و به گفته مقامات ایرانی دستگیری مرضیه هاشمی، بازی سیاسی بود که امریکا شروع کردو اگر آزاد نشود، پایان این بازی به دست آمریکا نخواهد بود. در این میان لازم است مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز تمام تلاش خود را برای آزادی مرضیه هاشمی به کارگیرند و در راستای آزادی وی اقدام کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۶۱۵۲۰۸:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
صدا و سیما پول زیاد داره کارمندش رو آزاد کنه
عالی قاپو۷۳۶۲۶۷۰۹:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم خودشون به اندازه کافی گرفتاری و بدبختی و مصیبت دارن توی این مملکت
ناشناس۷۳۶۵۲۱۱۰:۵۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. شیطان بزرگ با دستگیری و زندانی کردن خانم مرضیه هاشمی او را که از سرزمین فرماندهی کفر جهانی به شرف‌ پیروی از اسلام ناب محمدی مشرف شده در ایام سالگرد شهادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) به جهانیان شناساند. ما به این شیرزن افتخار می‌کنیم و ننگ و عار بر کسانی که برای خوشایند شیطان روسری از سر برمی‌دارند و به آغوش ستم‌پیشگان پناه می‌برند و به وطن‌فروشی مشغولند.
ناشناس۷۳۶۸۹۸۱۳:۰۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خانم ابتکار، خانم ملاوردی، به یاد دارید که بدون معطلی اقدام به موضع‌گیری به نفع فردی که حجاب از سرش برداشته بود در رسانه‌های مورد حمایت خود کردید؟ چرا در قبال بازداشت بی‌دلیل و غیرقانونی خانم مرضیه هاشمی توسط دولت آمریکا کلا سکوت اختیار کرده‌اید؟ آیا چون او وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی است باید این‌چنین با بی‌وفایی شماها مواجه شود؟
ناشناس۷۳۶۹۸۹۱۳:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
وقتی مسئولی بستگان نزدیکش در آمریکا خانه و زندگی دارند، چطور می تواند علیه این رژیم موضع مخالف بگیرد؟؟؟
ناشناس۷۳۶۹۰۵۱۳:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ای دولتمردان! باور کنید جریان سلطه ذره‌ای به هنجارهای بین‌المللی اعتقادی ندارد احترام به افکار عمومی یا مقررات بین‌المللی در فرهنگشان معنا ندارد. لطفاً به خشونت سبعانه در فرانسه، اره کردن خاشقچی و بازداشت اخیر مرضیه هاشمی بدون هیچ اتهامی و... بنگرید و... برای رضای خداوند بازی تمام باخت یعنی دیپلماسی التماسی را کنار بگذارید.
ناشناس۷۳۶۹۰۷۱۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آمریکای جهانخوار با خوی استکباری و شیطانی خود خانم مرضیه هاشمی آمریکایی و خبرنگار و مستندساز پرس‌تی‌وی را دستگیر و زندانی کرد تا بار دیگر آزادی و حقوق بشر آمریکایی را به نمایش بگذارد. جرم اصلی مرضیه هاشمی فقط مسلمانی اوست و الا کسی با هموطن خود چنین برخورد شیطانی و ضد بشری نمی‌کند. ان‌شاءا... به زودی با آزادی مرضیه هاشمی این بانوی مسلمان چراغ هدایت مردم ایالات متحده شود.
ناشناس۷۳۷۱۳۷۱۴:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تند نرو !! اگر همین امروز یکی از گویندگان یا خبرنگاران بی بی سی یا وی او ای یا هر شبکه فارسی زبان خارج نشین دیگه وارد ایران بشن باهاشون چه طور برخورد می کنیم ؟ با درنظر گرفتن این که خودما هم ادعای آزادی داریم !
ناشناس۷۳۶۵۲۶۱۰:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شکنجه روحی، روانی و جسمی خانم مرضیه هاشمی توسط آمریکای درنده‌خو که حامی قاتلان خاشقجی است، تعجب‌آور نیست. اینها با صدای آزادگی مخالفند هر کسی و در هر کجا باشد.
ناشناس۷۳۶۴۷۶۱۰:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
معلومه تیر صدا و سیما بهت خورده
ناشناس۷۳۶۵۳۱۱۰:۵۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
جرم اصلی مرضیه هاشمی فقط مسلمانی اوست و الا کسی با هموطن خود چنین برخورد شیطانی و ضد بشری نمی‌کند. ان‌شاءا... به زودی با آزادی مرضیه هاشمی این بانوی مسلمان چراغ هدایت مردم ایالات متحده شود.
ناشناس۷۳۶۵۳۸۱۱:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نوچه‌های آمریکا در منطقه خبرنگار منتقد آل‌سعود را قطعه قطعه کردند و حالا ارباب‌شان اقدام به دستگیری خانم مرضیه هاشمی کرده است، خوی وحشی‌گری و درندگی این کشورها موجب ناامنی در منطقه و سرتاسر جهان شده است.
ناشناس۷۳۶۵۸۰۱۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کاری نکرده خود آمریکا میگه به عنوان شاهد بازداشته اون وقت دوستان غربی تر از غرب کاسه داغ تر از آش میشن!
ناشناس۷۳۸۲۵۱۰۹:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
مرضیه هاشمی ازاد شد
ناشناس۷۳۶۱۶۰۰۸:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شاید امریکاییها گروگانگیری را از ما یاد گرفته اند.
ناشناس۷۳۶۸۰۲۱۲:۳۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آفرین چیزی که عوض داره گله نداره
آرش۷۳۷۲۵۷۱۵:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خیر ما از اونا یاد گرفتیم حتی دانشجویان سال 58 هم از آمریکاییها یاد گرفتند و کار خود آمریکاییها با ملت رو سرخودشون تلافی کردند.!
ناشناس۷۳۶۱۶۳۰۸:۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خوب ما هم میدون آزادی داریم چه ربطی داره .؟
ناشناس۷۳۶۴۷۹۱۰:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
زیاد به خودت فشار شماها مزدورین
نسب شناس۷۳۶۵۹۰۱۱:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شک ندارم تو هم نجومی بگیر و نون به نرخ روز خوری
ناشناس۷۳۶۸۵۳۱۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
میدان آزادی برای ماست به تو چه ربطی داره
مجید۷۳۷۴۵۸۱۸:۲۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اره باباجونت برات به ارث گذاشته
ناشناس۷۳۶۱۶۴۰۸:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بابا شما که کارتون همینه
ناشناس۷۳۶۲۱۵۰۸:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
باز یه عده غرب پرست اومدن اینجا کامنت گذاشتن، اگر متن رو بخونی متوجه میشید گه این خانم زمان جنگ اومده ایران نه مثل این جاسوسایی که میرن انگلیس و امریکا
ناشناس۷۳۶۲۸۴۰۹:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
زمان جنگ نمیشد برای جاسوسی اومد ایران؟؟؟؟
ناشناس۷۳۷۱۵۴۱۴:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
عزیز جان ایشان در شبکه های بین المللی وابسطه به ایران علیه کشورش صحبت می کنه میز گرد ومناظره می ذاره ومحکوم می کنه . خداییش اگر گوینده ای ایرانی تبار در یک شبکه خارج نشین با مارفتار مشابه داشته باشه به راحتی اجازه ورودش به ایران رو میدیم ؟ یعنی بازداشتش نمی کنیم ؟!
ناشناس۷۳۶۲۲۱۰۸:۵۱:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
باز یه عده غرب پرس اومدن اینجا کامنت گذاشتن این خانم به خاطر علاقه به ایران زمان جنگ اومده
ناشناس۷۳۶۲۸۶۰۹:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به بچه هاش چی علاقه نداره به بچه هاش ؟!!!! ساده نباش داداش
ناشناس۷۳۶۷۶۶۱۲:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نازنین زاغری هم بچه داره و بچه ها علاقه داره
فلامک / مادر۷۳۶۲۸۹۰۹:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
توی ایران چه خبره که پسر بچه اش رو ول کرده اومده ایران ؟! بچه به مهر مادری و حضور مادر نیاز داره ؟
ناشناس۷۳۶۱۶۵۰۸:۲۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
جمعش کنیدبابا به ما چه ربطی داره
ناشناس۷۳۶۴۸۰۱۰:۳۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به ما انسانها ربط داره
ناشناس۷۳۶۵۹۹۱۱:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به توی انسان چیزای دیگه هم ربط داره که بیخیال میشینی و فقط نگاه میکنی !!!
ناشناس۷۳۷۱۰۷۱۴:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تو که بیخیال نمیشی بیخیال اینم نشو
ناشناس۷۳۶۱۶۶۰۸:۲۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
امریکاییها ازلج اینو گرفتن که زاغریرو آزاد کنن امیدوارم مسئولین اینبار هم مثل جیسون رضایی اشتباه نکنن
ناشناس۷۳۶۶۵۲۱۱:۳۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آها زاغری جاسوس این فرشته، اونا نوفذین این خودی
ناشناس۷۳۷۱۷۰۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
برا آمریکا هم ایشون جاسوسه وزاغری فرشته .
ناشناس۷۳۶۱۸۵۰۸:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یه ضرب المثل هست که میگه چیزی که عوض داره گله نداره! وقتی شما در طی سالیان ده ها ایرانی با تابعیت آمریکایی و انگلیسی رو ل بازداشت کردید به جرم خبرنگاری حالا آمریکا هم برای اولین بار یه خبرنگار دو تابعیتی رو بازداشت کرده. اگه خبرنگاری جرمه خانم هاشمی هم خبرنگاره
ناشناس۷۳۶۱۸۶۰۸:۳۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
از این متن و مقایسه و نکات مطرح شده چیزی رو تونستین اثبات کنید؟
ناشناس۷۳۶۲۹۰۰۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما از اونا دسته ادمایی که فقط فاز منفی هستی،خیلی روشن و واضحه و توی توییتر و اینا خیلی دارن مانور میدن ضد انقلاب ها و مقایسه میکنن با ایرانی های وطن فروش و غربگرا
ناشناس۷۳۶۳۲۹۰۹:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اتفاقا وطن فروش شما هستین که همه کس براتون مهمه الا ایرانی.
ناشناس۷۳۶۵۰۲۱۰:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
همین که باعث سرگیجه و تلاطم مزدوران و برعندازها شد معلوم می شه متن خوبی بوده
ناشناس۷۳۶۱۸۹۰۸:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شاید ایشون رفته بوده آمریکا تا برای جذب خبرنگاران آمریکایی برای رسانه های مخالف آمریکا تلاش کنه. پس با منطق ایران برای دستگیری دو تابعیتی ها کاملا جوره
ناشناس۷۳۶۲۷۰۰۹:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
پلیس ایران باید ایشون رو دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح میداده
تات۷۳۶۳۲۸۰۹:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
دوباره بر میگرده پلیس حواس اس باشه
ناشناس۷۳۶۱۹۴۰۸:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ایشان متولد امریکا هستند به ما چه مربوطه که کاسه داغتر از اش شویم مگر انکه......
عاشق عقلانیت۷۳۶۲۵۱۰۹:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ایشون بین آمریکا و ایران باید یکی رو انتخاب کنه نمیشه 1 بام و 2 هوا
ناشناس۷۳۷۶۷۸۲۱:۲۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به نازنین زاغری هم چنین پیشنهادی میدید
ناشناس۷۳۶۲۶۰۰۹:۰۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آره خداوکیلی خودش میدونه و دولت مطبوعش
ناشناس۷۳۶۳۲۲۰۹:۲۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
متبوع ؛ البته
ناشناس۷۳۶۲۷۵۰۹:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
پس ما هم وقتی یکی جاسوسی میکنه برای انگلیس و علیه ایران انقدر خود فروخته نباشیم که ازش حمایت کنیم
ناشناس۷۳۶۵۴۲۱۱:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
انسانیت مرز نداره
ناشناس۷۳۶۱۹۸۰۸:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بله ! نازنین زاغری محکوم به براندازی از نوع نرمش شده است. ظاهرا در رابط با خانم زاغری خلافش ثابت نشده لذا ایشون را انداختند زندان برای چندین سال
ناشناس۷۳۶۲۱۲۰۸:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
امیدواریم دولت اشتباه نکنه و زاغری ازاد نکنه، میگن که به خاطر زاغری و زندانیان امریکایی در ایران اینو گرفتن
ناشناس۷۳۶۲۲۹۰۸:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بنده این خانم رو میشناسم انسام محترمی هستند، مستندایی هم که ساختن دموکراسی و حقوق بشر در امریکا را نشون داده اما خانم زاغری و بقیه دوستان خبرنگاری که توی شبکه های فارسی زبان کار میکنن چی؟ اونا حقانیت رو هم زیر سوال می برن
علی۷۳۶۴۷۷۱۰:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کجا و حقانیت چه کسی و یا چه چیزی را از بین برده ؟
ناشناس۷۳۶۷۶۹۱۲:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حقیقت چیزی نیست جز گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومان ... اگر نشان دادن این حقیقت در رسانه های آزاد جرمه منم یک زاغری هستم
ناشناس۷۳۷۶۵۶۲۱:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم برای گوشت خوردن انقلاب نکردن بجاش سویا بخورید
ناشناس۷۳۶۲۳۶۰۸:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مشکلات اصلی ما آقای قاشقچی ، خانم مرضیه هاشمی و کارگران زحمت کش فرانسوی و ... شدند و خودمون هم که مشکلی نداریم همه چیز عالیه !
ناشناس۷۳۶۳۵۶۰۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ما زیاد زرنگ باشیم بتونیم از حق و حقوق مردم خودمون که ایرانی هستن دفاع کنیم ، کافیه خاشقچی و هاشمی باشه برای ترکیه و آمریکا
ناشناس۷۳۶۴۸۳۱۰:۴۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این برانداز خیلی عصبانیه
حقگو۷۳۶۶۰۷۱۱:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حقوق توی نجومی بگیر باعث براندازی میشه مرفه بی درد
ناشناس۷۳۷۵۹۶۲۰:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حقوق نجومی گرفتن بهتر از وطن فروشیه
ناشناس۷۳۶۲۳۷۰۸:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
واقعا نماد خوبی رو در نظرگرفتین این مجسمه ازادی نماد یک زن اما این امریکایی ها که دموکراسیشون گوش فلک رو کرده نه تنها این خانم بلکه زنان یمنی، سوریِ، افغانی و همه رو با سیاست های جنگ طلبانه خود نابود کردن
ناشناس۷۳۶۲۴۳۰۸:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
الان باز یه عده غرب پرست میان میان میگن این خانم به ما چه
ناشناس۷۳۶۳۱۲۰۹:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
من نه غرب پرستم و نه شرق پرست اما دلیل نداره بخاطر هر کسی که بخاطر اهدافی که در زندگی داره و بخاطر اون نوع زندگیشو تنظیم میکنه،من تاوان بپردازم.
ناشناس۷۳۷۱۲۰۱۴:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یعنی ایکیوی این براندازا در بهترین حالت 50 هست.
ناشناس۷۳۶۳۲۳۰۹:۲۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما شرق پرست ها هم میان میگین استالین خوب بود
ناشناس۷۳۶۴۸۵۱۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
از بالا تا پایین هزار بار همینو گفتی
ناشناس۷۳۶۲۴۹۰۹:۰۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تحلیل خوبی بود و خوب نماد مجسمه ازادی بیان شد،توی این چند روز به این موضوع نپرداختن.امریکایی که خودشان را برای جاسوسانی همچون افرادی مثل جیسون رضاییان و زاغری ها را میکشند و این همه جنایت در دنیا انجام میدهند و عده ای هم سنگ اینها را به سینه میزنند ان وقت تحمل یه خبرنکار را ندارند
ناشناس۷۳۶۴۳۳۱۰:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آیا CNN یا VOA در تهران دفتر رسمی دارند؟؟پاسخ منفی است پس چرا Press TV باید در نیویورک مقر رسانه ای داشته باشد؟!؟
ناشناس۷۳۷۱۲۱۱۴:۳۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نه ندارند ولی ما هم ادعای حقوق بشر نداریم اونا ادعاشو دارن جورشم بکشن
ناشناس۷۳۶۲۵۸۰۹:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ده ها نفر را در اینجا بازداشت میکنند .حالا امریکا را محکوم میکنند
ناشناس۷۳۶۵۱۲۱۰:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
معلومه از قماش جاسوس ها هستی شکار خودمی
ناشناس۷۳۷۲۶۷۱۵:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شکارچی کی بودی تو
ناشناس۷۳۷۵۹۳۲۰:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کودکی هم عالمی داره جهانی پر از تخیل
ناشناس۷۳۶۲۷۷۰۹:۱۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ایشون امریکایی هستند ‌ماهم همانطور که از امریکا میخواهیم در قوه قضاییه دخالت نکند به سیستم قضایی آنها که مانند ما مستقل است احترام بگذاریم مگر اینکه همه بگیرو ببندها را سیاسی بدانیم
ناشناس۷۳۶۲۹۳۰۹:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
پروژه خاشقچی تمام شد پروژه هاشمی شروع شد؟ ما هم میدونیم آمریکا خوب نیست خیلی هم بده . شما نمیخواد به ما اثبات کنی آمریکا بد هستش . شما برای مشکلات مردم چه راهکاری داری؟
ناشناس۷۳۶۳۳۳۰۹:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نه خاشقچی به ما ربط داره و نه هاشمی هیچکدومشون ایرانی نیستن
ناشناس۷۳۶۴۹۹۱۰:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
هر جفتش بما ربط داره
ناشناس۷۳۶۵۳۹۱۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
معلومه همه پروژهاتونو ریختیم به هم خخخخ
ناشناس۷۳۶۲۹۴۰۹:۱۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چطور اونوری ها میان از یک خبرنگار ایرانی که هیچ ربطی هم به اونها ندارن دفاع میکنن چون ضد ایران اما ما دفاع میکنیم میاین میگین به ما چه مربوط، اونا تمام مسولینشون رو میفرستن ایران اما ماوهیچی
ناشناس۷۳۶۲۹۷۰۹:۲۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فرقش اینه که قرار نیست ایشون به جرمی محاکمه بشه .. فقط برای گرفتن اطلاعات ایشون را بازداشت کردند. هر وقت به جرمی محاکمه و زندانی شد بیا اینجا شلوغ کن.
ناشناس۷۳۶۳۰۶۰۹:۲۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خیلی کنجکاوم بدونم یه روزی اگه یکی از مجریان شبکه بی بی سی فارسی قصد دیدار از کشور و خانواده اش رو داشته باشه چه بلایی سرش میاد. حالا شما بگو اصلا دینشم عوض نکرده باشه!
ناشناس۷۳۶۴۹۸۱۰:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مزدور انگلیس رو با انسان آزاده مقایسه می کنی؟
آرش از روستا۷۳۷۱۰۳۱۴:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خیلی رو داری...
ناشناس۷۳۶۳۲۴۰۹:۳۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خیلی قشنگه که میبینم مردم آگاه شدند و دیگه هر حرفی رو قبول نمی‌کنند
ناشناس۷۳۶۴۹۲۱۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مزدوران رو جای مردم جا نزن
ناشناس۷۳۶۶۱۵۱۱:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
صولا نجومی بگیرا مزدورن حقوق من 2 میلیونه
ناشناس۷۳۶۳۶۰۰۹:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تازه شدند مثل شما...دوما این خانم آمریکایی است به ما چه دولتش چرا ایشان را بازداشت کرده بود..
ناشناس۷۳۶۳۹۳۱۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
دولت از مقامات غربی یاد بگیره چطوری حمایت میکنن
پاینده باشی ایران عزیزم۷۳۶۴۱۰۱۰:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
درود بر شرف این بانو که یک تنه جلوی آمریکای بدون روتوش ایستاد و کنار مظلومیت مردم ایران بود و همواره حقیقت را گزارش داد...او نشان داد آمریکا مهد دیکتاتوری و نژاد پرستی و فاصله از اصول اولیه اخلاقی و انسانی است . جرم او نشان دادن آمریکای بدون روتوش بود...آمریکا وی را به بدترین نحوه ها شکنجه داد..اساتید دانشگاه شریف هم میشناسم که تحت شدیدترین مجازات های رژیم یاغی آمریکا قرار گرفتند...آمریکا بجای آنکه دیکتاتوری را در خود گسترش بدهد و پول مردمش را خرج رژیم کودک کش صهیونیستی کند بهتر است فکری به حال 40 میلیون نفر بی خانمان آمریکایی و 98 درصد غیرمتمول خود کند..مردم ایران با مردم آمریکا دوست هستند چون آنها نیز قربانی اند و در محاصره رسانه های صهیون. درود بر ایشان که برای ایران ایستاد و برای ایران گزارش کرد...جانم فدای ایران عزیز.
ناشناس۷۳۶۴۲۶۱۰:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چیزی که عوض دارد گله ندارد.
ناشناس۷۳۶۴۲۷۱۰:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما یه نگاه به آمار امریکایی های محبوس در ایران بنداز اونموقع میفهمی این بازی رو اول ما شروع کردیم نه اونا.بعلاوه این خانم اصالتا یک امریکایی است و ارتباطی با ما نداره جز اینکه حقوق بگیر دولت ما بوده و برامون کار میکرده
ناشناس۷۳۶۵۳۶۱۰:۵۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این مزدور برای اعاده حیثیت از آمریکا چه تلاشی می کنه
پدرام۷۳۶۴۳۴۱۰:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نظزتون چیه وقتی این خانم آزاد شد به عنوان اسطوره مقاومت و مجاهدت و مظلومیت یک روز رو بنامشون کنیم
ناشناس۷۳۶۴۴۱۱۰:۲۶:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
وقتی ایرانیها گروگان های امریکایی را گرفتند یکی از تلویزیون های پر ببینده امریکا یک برنامه خبری درست کرد که هر شب ساعت ۱۱ پخش می شد و موضوع گروگانها را مرور می کرد. اگر شما هم همت دارید نگذارید این گروگان فراموش شود و هر روز تکرار کنید. این گروگان و بقیه گروگانها مثل سربازان در پاکستان گروگان هستند.  انها در کفرشان با برنامه هستند شما چطور.
ناشناس۷۳۶۴۵۵۱۰:۳۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
من متوجه یه موضوعی نمیشم البته سوادشم ندارم کاش الف منتشر کنه و دوستان با سواد جواب بدن قبول دارم آمریکا شیطان بزرگ و جهان خواره قبول دارم جنگ با آمریکا به هر شکلش درست و منطقیه اما متوجه نمیشم که چه فرقی بین آمریکا و انگلیس و آمریکا و روسیه است؟ وقتی به تاریخ نگاه میکنم متوجه میشم که روسیه و انگلیس تا تونستن به ایران ظلم کردن خیانت کردن و هزار هزار بلا و مصیبت بر سر ما آوردن حتی الانم دست از ظلم و ستم به ملت ما برنداشتن اما هر دو کشور روابط عادی با ما دارن خب واقعا تفاوت اینا با آمریکا چیه؟ بدون غرض و صادقانه کسانی که دانشی در این زمینه دارند راهنمایی کنن لطفا
ناشناس۷۳۷۱۹۷۱۵:۲۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
توده ای ها همه جا رخنه کردن این جواب شما
ناشناس۷۳۶۴۵۷۱۰:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
غرب پرست ها باز حمله کردن به الف
ناشناس۷۳۶۷۷۹۱۲:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
درود به شما انسان خداپرست که مسلسل وار در حال تهمت هستید
ناشناس۷۳۷۰۳۷۱۳:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نجومی بگیرها برن بیرون
ناشناس۷۳۶۴۷۱۱۰:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
دقت کردین کامنت های مزدورها چقدر شبیه همه
ناشناس۷۳۶۴۸۹۱۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم دارن با بدبختی نون درمیارن اونوقت باید برای ایشونم هزینه بدن
ناشناس۷۳۶۵۰۸۱۰:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
درود بر شما غرب با استخدام مزدوران و گرگ های مجازی سعی در القای افکارش داره با این متن زیبا تیری بر قلب سیاهشان زدی
ناشناس۷۳۶۵۱۵۱۰:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آفرین به این متن زیبا که خواب مزدوران غرب رو بر هم زد
ناشناس۷۳۶۶۲۰۱۱:۲۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این خانم معصومه پور صادقی کی هست حالا؟ اسم واقعیش چیه؟ تحصیلاتش چیه که یه طرف اتهام میزنه؟ خوب اگه راست میگه بره امریکا در دادگاه ازش دفاع کنه نه اینکه کنار گود بشینه بگه لنگش کن.
ناشناس۷۳۶۶۶۴۱۱:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یه سرچی توی گوگل کنید متوجه میشید.ایشون خبرنگار سیاست خارجی هستن که مطالب منصفانه ای هم می نویسن
ناشناس۷۳۶۶۷۹۱۱:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
از شما که از خارج گود هم حتی حرفی نمیزنید خییییلی بهتره، حداقل حرفش رو بیان کرده نه که الکی مثل بعضیا ایراد بنی اسرائیلی بگیره
ناشناس۷۳۷۶۳۱۲۰:۵۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
از رو حسادت این حرف رو زدی، مشخصه! سعی کن دلت رو نسبت به ممردم صاف و پاک کنی!
بی نام۷۳۶۶۶۰۱۱:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مطمئن باشید خانم هاشمی شرایط بدی ندارد کمی هم به فکر مسلمانان چین باشید. مسلمانان در آیغور چین وضعی اسفناک دارند
ناشناس۷۳۶۶۷۲۱۱:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
گزارش خوش ساختار و قابل توجهی بود. مقایسه شرایط زاغری با هاشمی هم جالب بود، آمریکا منافق ترین و بی عدالت ترین و شیطان ترین کشور جهان هست. مرگ بر آمریکا
ناشناس۷۳۶۶۸۵۱۱:۴۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مخالفین غرب که از نعمت وسیله در دستشان و ‌ارتباط فضای مجازی مخلوع غرب لذت میبرند خود چه خدمتی به رفاه مردم جهان کرده اند که از همه طلبکارند ؟
ناشناس۷۳۷۱۳۲۱۴:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یعنی واقعا عین طوطی میمونید ی حرفی میاد عین طوطی جیغ میکشیدش.خب که چی غرب که فی سبیل الله اینارو نداده پولش رو گرفته و میگیره ازمون
ناشناس۷۳۷۶۱۱۲۰:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
در ضمن مجید جان مخلوع یعنی خلع شده !
ناشناس۷۳۶۸۶۶۱۲:۵۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مزدوران و جیره خواران غرب لااقل انشای کامنت ها رو تغییر بدین تا کمی واقعی بنظر برسید
شیوایی۷۳۸۰۳۵۰۵:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
به خواهر ابتکار بگید بره آمریکا از این خانوم خبرنگار دفاع کنه حتما آزاد میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین