انتقاد امیر هاشمی‌مقدم از جواد خیابانی برای بازی با احساسات مردم

گروه ورزشی الف،   3971102047 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیشکسوت فوتبال ایران از شرایط این روزهای تیم ملی و مسیر تیم کی‌روش برای قهرمانی در آسیا می‌گوید.

 انتقاد امیر هاشمی‌مقدم از جواد خیابانی برای بازی با احساسات مردم
 

 امیر هاشمی مقدم؛ فوتبالی ترها او را با بازی های لیگ تهران می شناسند. از همان تیم پتروشیمی بچه های آب موتور و اصفهانک تهران. مهاجمی گلزن و چغر. بعد ها کیفیت بالایش را در استقلال نشان داد. گلزنی در فینال آسیا نصیب کمتر کسی در فوتبال مان شده است اما او توانسته این موفقیت را کسب کند.

او بعدتر راهی اروپا شد. به هلند رفت و در توئنته بازی کرد. سالها همانجا ماند و مربی شد. 

ماند و ماند تا علیرضا جهانبخش راهی هلند شد و از آن زمان مجددا نامش در ایران اوج گرفت . خانواده هاشمی مقدم در کنار علیرضا نقشی اساسی در پیشرفتش داشتند و البته بسیاری دیگر از این نسل تیم ملی از تجربیات هاشمی مقدم در اروپا استفاده کرده اند. این چهره شاخص دهه ۷۰ فوتبال ایران یکی از امیدوارترین‌ها به تیم ملی است و برای خبرآنلاین در این باره تحلیل کرده است.

*آقای هاشمی مقدم کمی درباره تیم ملی صحبت کنیم.تیمی که در جام جهانی استراتژی اش دفاعی بود و همین باعث میشد تا خیلی از بازیکنان به چشم نیایند.اما الان با هجومی تر شدن سبک بازی تیم آن بازیکنان فرصت درخشش پیدا کرده اند.نظرتان به طور کلی در مورد تیم ملی چیست؟

-مسلما تفاوت خیلی زیادی وجود دارد بین بازی مقابل اسپانیا،پرتغال و مراکش تا جدال برابر یمن و ویتنام.مربی باید حساب و کتاب کند و ببیند که باید یک بازی را مساوی کند یا ببرد.

خدا را شکر 9 گل زده داریم و گل خورده ای نداریم که آمار بسیار خوبی است.وقتی در جام جهانی بازی می کنی باید سازمان دفاعی محکمی داشته باشی اما طبیعتا در بازی های آسیایی این امر فرق می کند چون ما در آسیا بر بازی احاطه داریم.مالکیت توپمان در هر بازی از حریفان بیشتر است و باید هم همین گونه باشد.این سبک بازی نشان می دهد که مهاجمان ما آزاد تر شده اند و مدافعین کناری هم فرصت نفوذ پیدا کرده اند که این مسئله بسیار مهمی است.کیفیت فردی بازیکنان هم بهتر شده است.مثل علیرضا جهانبخش که پس از دو ماه بازی نکردن چه مقابل عراق چه مقابل عمان تاثیرگذار بود.همچنین سردار آزمون با وجود اینکه گل نزد ولی بسیار تاثیر گذار بود و زحمت کشید.همینطور طارمی،امیری و دژاگه هم عملکرد خیلی خوبی داشتند.برای بیرانوند هم بسیار خوشحالم که چنین کیفیتی را درون دروازه خود داریم.آن پنالتی که بیرانوند گرفت بسیار تاثیرگذار بود.

*ما در مقابل عراق کمی به مشکل خوردیم.فکر می کنید در بازی های سخت دچار مشکل شویم؟

-بازی با عراق یک جورهایی حالت دربی دارد و بازی همیشه شرایط خاص خودش را دارد.مخصوصا که عراق هم بازی را به خشونت کشاند و ایران هم از لحاظ فنی چندان خوب بازی نکرد.ضمن اینکه آن ذهنیت 4 سال پیش هم همچنان با ما بود و بچه ها می ترسیدند اگر زیاد درگیر شوند یا خطا کنند ممکن است قرمز بگیرند و تیم ببازد.

*در خط دفاع نسبت به جام جهانی بیشتر اشتباه می کنیم. با وجود اینکه گل نخورده ایم ولی کمی نامطمئن ظاهر می شویم.فکر می کنید مقابل چین مارچلو لیپی اگر عقب بیفتیم می توانیم جبران کنیم؟ما چندان تجربه عقب افتادن با کارلوس کی روش در آسیا را نداریم.

-ما در بازی هایمان شروع خوبی نداشته ایم.چه در مصاف با عمان،چه مقابل یمن و ویتنام و عراق. ویتنام در 5 دقیقه اول مقابل ما صاحب دو موقعیت گل شد و این به تمرکز ما بر می گردد. ما باید با تمرکز بازی را شروع کنیم.من فکر می کنم هر تیمی جلوی ایران بیاید.چه ژاپن چه چین،هیچ فرقی نمی کند.ما این توانایی را داریم که آن ها را شکست دهیم.حتی اگر عقب بیفتیم.این یک دستی و همبستگی تیم و تفکرات آقای کی روش می تواند ما را در مقابل هر تیمی پیروز کند.

*در مورد همین بازی مقابل عراق مهدی مهدوی کیا توییتی زد و گفت که اگر بخواهیم به اوت دستی بلند تکیه کنیم باید یکی مثل علی علیزاده را بیاوریم که تیز تر توپ را پرتاب کند. بخاطر همین حرف هم هجمه های زیادی به او وارد شد. فکر می کنی آیا می شود از تیم هم انتقاد کرد؟و آیا اینکه این فضا به تیم لطمه نمی زند؟

-مهدی همیشه از تیم ملی حمایت کرده چون می داند تیم ملی مثل خانواده ماست و او همیشه جزو این خانواده بوده است.اگر هم نامی برده فقط یک مثال بوده و مطمئنم هیچ غرضی وجود نداشته.متاسفانه از حرف او اشتباه برداشت شده.

*سوال بعدی هم درباره علیرضا جهانبخش است. همیشه بحث این بود که آن ستاره ای که ما در اروپا داریم در تیم ملی نداریم.اما در بازی مقابل عمان در نقش ناجی ظاهر شد و حالا فکر می کنم که می تواند خیلی راحت تر برای ما بازی کند و یک فشاری از روی دوشش برداشته شد.

-من خیلی ناراحتم که می آیند یک بازیکن را در دو جایگاه مختلف با هم میسنجند.باشگاه با تیم ملی خیلی فرق می کند.همیشه میگفتند علیرضا در جایگاهش فوق العاده بوده اما در تیم ملی خوب نبوده.مهم این است که در تیم ملی آن چه مربی خواسته را در زمین پیاده کرده. این خودش کیفیت زیادی را لازم دارد.ما وقتی مقابل پرتغال بازی کردیم،مهاجمان ما هرکدام تک تک آقای گل لیگ هایشان بودند. سردار آزمون فصل قبلش آقای گل لیگ روسیه بود.طارمی و انصاری فرد هم همینطور و علیرضا جهانبخش هم آقای گل لیگ هلند. همه این ها بدون استثنا در خدمت تیم ملی بودند.در اختیار سیستمی که از آن ها خواسته شده بود بودند.همین که چنین احترامی به مربی می گذارند و همه کارهایی که مربی از آن ها می خواهد را انجام می دهند بسیار بسیار ارزشمند است.خیلی خوب است اگر سردار آزمون و علیرضا جهانبخش اندازه باشگاهشان هم در تیم ملی گل بزنند اما فراموش نکنیم که هر حریفی می تواند روی کیفیت شما تاثیر بگذارد.

من خیلی خوشحالم که علیرضا مقابل عمان توانست خیلی خوب بازی کند.از همان دقیقه اول مطمئن بودم که روز، روز علیرضاست اما فراموش نکنیم که علیرضا در کناری گلی که زد،کارهای دفاعی زیادی را هم انجام داد.

*سوال آخرم را می خواهم درباره مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بپرسم.چطور یکی مثل مسعود شجاعی کنار سرمربی نشسته و همه کار برای تیم می کند و نقش زیادی در جمع کردن و همبستگی تیم دارد و یا خود اشکان پس از مصدومیتی سنگین و طولانی با این کیفیت می آید و در این تورنمنت بازی می کند.در کنار این ها،جوان تر هایی مثل جهانبخش و قدوس هم که کمتر بازی کرده اند برای تیم خوب درخشیده اند و فکر می کنم نسلی طلایی داریم که بالاخره می تواند به یک افتخار بزرگ دست یابد.

-مسعود شجاعی،اشکان دژاگه یا کریم انصاری فرد این ها بازیکنان فوق العاده بزرگ و با شخصیتی هستند. این ها ورزشکارانی حرفه ای هستند که برای پرچم کشورشان می جنگند. یک روز باید در خط مقدم باشی، یک روز هم باید پشت جبهه باشی.فرقی برای این ها نمی کند.این ها به فلسفه مربی شان اعتقاد دارند پس حتی اگر قرار باشد یک دقیقه هم بازی کنند، از جان مایه می گذارند.به مسعود و اشکان عزیز تبریک می گویم چون بسیار انسان های بزرگی هستند و الگوهای خوبی برای جوانان هستند.

فکر می کنم بزرگ ترین ترسی که حریفان  از ایران دارند در کنار فوتبال، این یکدستی و اتحاد تیم است. درنهایت باید بگویم من شکی ندارم که اگر اتفاق خاصی نیفتد ما می توانیم افتخار آفرینی کنیم و قهرمان شویم.از لحاظ روحی و فنی قطعا لیاقت قهرمانی را داریم.

در مورد مسائل حاشیه ای که سردار در جام جهانی داشت یا مسائل دیگر،انتقاد بسیار هم خوب است اما زمان مطرح کردن آن خیلی مهم است.این که پشت تلویزیون بنشینی و بدون آن که معنی حرف سرمربی تیم ملی را بفهمی هرچه از دهنت دربیاید به مربی تیم ملی بگویی و احساسات مردم را تحریک کنی و به بازی بگیری چون مشکل شخصی با مربی تیم ملی داری اصلا درست نیست.انتقاد باید از طرف اهل فن باشد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه کاربران

مهدی۷۳۴۵۵۱۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
متاسفانه آقای خیابانی بدترین نوع اجرا رو داره یک سوالی از کارشناس میپرسه وسط حرفش صدبار میپره و باز خودش حرف میزنه عجیبه برام کسی بهش تذکر نمیده
علیرضا۷۳۴۷۰۱۱۱:۳۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
اگر بفهمیم خیابانی آشنای کیه خوب میشه. آدم گاهی یاد ..
ناشناس۷۳۴۷۵۰۱۱:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
از کجا معلوم مهدوی کیا خوش نیت است ؟ عملکرد هرکسی گویای نیت اوست چون در بالاترین سطح فوتبال حتی در المان که او در انجا بازی و هم اکنون در ان زندگی می کند در وسط تورنمنت از تیم ملی انتقاد نمی کنند.ایران که بماند. شاید گول قیافه او را ....است را خورده اما از این ..ها که لباس ....را پوشیده اند زیاد دیده ایم وانگهی مهدوی کیا بازیکن بزرگی بوده اما مربی گری در سطح بالا را تجربه نکرده. محیط مربی گری و بازی گری بسیار متفاوت است انتقاد از تیم ملی پس از تورنمنت مهم درست است مهدوی کیا پرسپولیسی ست و سنگ برانکو را به سینه می زند. یادمان نرفته بعد از خط خوردن سید جلال از تیم ملی چه محشر کبرایی راه انداختند که دقیقا دلیل فنی داشت .این یک انحراف اساسی و برگرفته از فرهنگ غرب است که تعصب باشگاهی بالاتر از تعصب بر روی ملیت است اما در دوره بازیگری هم مهدوی کیا در جام ملت های ۲۰۰۰ دقیقا برای تیم ملی کم فروشی کرد تا مصدوم نشود و جایگاهش را در تیم هامبورگ از دست ندهد داستان اختلاف او با هم تیمیش اسماعیل حلالی را یادمان نرفته است.زیاد مهدوی کیا را بزرگ نکنید. اما درباره خیابانی بازی کردن با احساسات با جملاتی که تحریک کننده ملی گرایی افراطی ست و استفاده مریض وار از تاریخ رقابت ها پیشه دیرینه اوست. البته با ادبیات بر گرفته از فیلم های ..... با چاشنی فیلم هندی. گویا مرحوم ... یا فردین دوباره از خاک بلند شدندبا .بکار بردن مکرر کلمه شرف
ناشناس۷۳۵۳۱۷۱۵:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
واقعا شما انتخاب مجید حسینی را به دلایل فنی میدانید؟ همه دوست داریم تیم ملی قهرمان شود مخصوصا حالا در این شرایط تحریم و گرفتاری مردم. ولی هنوز متوجه نشدید این حرفهای کیروش فقط برای این است که هرچه بیشتر به فدراسیون برای دریافتهایش فشار بیاورد؟ کیروش همانطور که از نظر فنی خوب است از نظر تحت فشار گذاشتن مدیران هم خوب است و همین کارها باعث شده الآن در ایران باشد وگرنه در انگلیس یا اسپانیا بود چون خلاف مدیران ما آنها تحمل چنین رفتاری را ندارند
سیدرضا۷۳۴۸۲۵۱۲:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
باعرض سلام انتقاد آقای هاشمی مقدم از خیابانی کاملا درست است. متاسفانه ایشان صحبت های آقای کری روش را درست ترجمه نکرد. ضمن اینکه اقای خیابانی " واقعا اوضاع اقتصادی مردم وخیم است وباید برای این اوضاع مردم اشک ریخت" با تشکر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین