تازه‌ترین جزئیات از وضعیت خبرنگار پرس تی‌وی

گروه جهان الف،   3971102044 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک هیئت ۲۳ نفره فردا چهارشنبه درباره مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس.تی.وی تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس. تی‌.وی که توسط دولت آمریکا بازداشت شده است، در تشریح آخرین وضعیت مادر خود با اعلام این مطلب گفت: دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیز مادر را به زندان برده که این قانون خیلی به ندرت استفاده می‌شود. هر موقع که از این قانون استفاده می‌شود، حداکثر 16 روز فرد در بازداشت می‌ماند و بعد از آن درباره او تصمیم‌گیری می‌شود. ما امیدواریم قبل از این مدت، مادر آزاد شود اما این امکان نیز وجود دارد که اتهامی وارد شود و حبس او ادامه پیدا کند.

هاشمی افزود: مادر روز چهارشنبه برای سومین بار در برابر یک هیئت 23 نفره حاضر می‌شود و آن هیئت تصمیم‌گیری می‌کند و این امکان هم وجود دارد که این هیئت مانند دو دفعه قبل موفق به تصمیم گیری نشود. 12 نفر از 23 نفر این هیئت که اکثریت را خواهند یافت، نظر آن‌ها مشخص می‌کند که آیا مادر ما متهم است یا خیر. به این ترتیب چهارشنبه این هفته وضعیت مادر بیشتر روشن می‌شود.

فرزند مرضیه هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان همچنین از اقدامات مردمی و فعالیت‌های رسانه‌ای در حمایت از مرضیه هاشمی تشکر کرد و گفت :مادر را در زندان به عنوان ژورنالیست یا خبرنگار می‌شناسند و از زمان رسانه‌ای شدن موضوع، رفتار زندان‌بان‌ها با مادر مقداری بهتر شده است. این مسئله باید موجب شود که ما به احوال زندانی‌های مسلمان دیگر هم توجه کنیم، زندانی‌های مسلمان زیادی در آمریکا هستند که ممکن است سال‌ها از زندانی بودن آن‌ها بگذرد اما کسی از احوال آن‌ها مطلع نشود و از نظر خوراک و حجاب اسلامی و مواردی از این دست در شرایط خوبی نباشند.

ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است، توسط ماموران در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط ماموران اف.بی.آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است. بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده بود. وی گفته که ماموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۴۳۶۸۰۸:۴۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
از بخشی چه خبر؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین