بنز CLA۴۵ فول ۲۰۱۶ را بشناسید

گروه اقتصادی الف،   3971102034 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرسدس بنز کلاس سی ال‌ای ارزان قیمت‌ترین خودروی مرسدس بنز و مرسدس بنز سی ال‌ای ۴۵ قوی‌ترین و گران‌ترین مدل آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز کلاس سی ال‌ای ارزان قیمت‌ترین خودروی مرسدس بنز است که البته مرسدس بنز سی ال‌ای ۴۵ - Mercedes Benz CLA۴۵ قوی‌ترین و گران‌ترین مدل آن است. CLA۱۸۰ با یک موتور ۱.۶ لیتری توربو به عنوان یک خودرو ارزان قیمت دانشجویی در کشور‌های اروپایی عرضه می‌شود و حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

/// طراحی ظاهری

نسخه‌های وارد شده به کشورمان امکانات زیادی از قبیل: ایربگ‌های جلوئی، جانبی، پرده‌ای و زانو، رادار‌های حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور و پیشگیری از تصادف، پکیج کاملی از سیستم‌های ترمز و کنترل کشش و پایداری (ABS,BAS,EBD,ESP و...)، سقف پانوراما و سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های برقی بهمراه حافظه و گرمکن، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، کروز کنترل هوشمند، برف پاک کن و چراغ‌های اتوماتیک، سامانه کنترل مرکزی مرسدس بنز یا همان "COMAND" با نمایشگر ۷ اینچی و موس، ترمز پارک الکترونیکی، نورپردازی داخلی، پدال‌های پشت فرمان، سیستم Start/Stop، سیستم صوتی هارمن کاردن، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمکی پارک، آینه الکتروکرومیک و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده اند و تا اینجای کار همه چیز عالی است. اما مسئله اینجاست که وقتی این امکانات را برای دوستتان که یک محصول کره‌ای را با یک سوم قیمت خریده تعریف کنید، نگاه معنا داری به شما خواهد کرد! پس هیچ کس صرفاً به عشق این آپشن‌ها به سراغ CLA۴۵ نمی‌آید و گزینه‌های رفاهی این مرسدس، بیشتر برای تکمیل منوی اصلی "یعنی توانایی‌های حرکتی"، روی میز شما سرو شده اند.

///

ایمنی

در بحث ایمنی هم اوضاع مطابق انتظار خوب است و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید CLA توانسته با امتیازات قابل قبولی "بخصوص در بخش سرنشینان بزرگسال و ایمنی کمکی" هر ۵ ستاره موسسه Euro NCAP را بدست آورد.

///

پیشرانه و توانایی‌های حرکتی

همه میدانیم که موتور‌های مجهز به پورخوران نسبت به انواع تنفس طبیعی پرفورمنس بالاتری دارند؛ اما در این بین هم راندمان‌ها متفاوت است و به قولی موتور توربو داریم تا توربو! میهمان امروزمان در این خصوص یکی از بهترین‌ها است و میتوانیم بگوئیم CLA۴۵ پر بازده‌ترین موتور ۴ سیلندر توربو استاندارد جهان را در سینه خود جای داده. برای درک بهتر مطلب بیائید کمی اطلاعات عددی بدهیم. ۳۷۵ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ آن هم از یک موتور با حجم ۱۹۹۱ سی سی یعنی ۱۸۸ اسب به ازای هر لیتر! گشتاور هم ۴۷۵ نیوتن متر از دور ۲۲۵۰ تا ۵۰۰۰ می‌باشد که میتواند حتی ۸ سیلندر‌های اتمسفریک را هم به مبارزه دعوت کند! البته از مهندسین AMG همین انتظار هم میرفت. میترسم حوصله تان سر برود وگرنه میتوان چندین صفحه در مورد تکنولوژی‌های بکار رفته در این انجین از قبیل: نسل جدید سیستم تزریق مستقیم سوخت، سیستم‌های خنک کننده، برنامه ریزی ECU و... صحبت کرد. خلاصه مطلب اینکه قدرت وحشتناک CLA۴۵ توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه با سیستم هوشمند ۴MATIC مرسدس بنز به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌گردد و حاصل آن شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴.۴ ثانیه را به دنبال داشته. حداکثر سرعت نیز بر روی عدد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

///

شاید تنها مشکل این پیشرانه پیشرفته این باشد که بنزین‌های داخلی برایش گوارا نیستند و همانطور که ممکن است یک آلمانی از غذا‌های سنتی ما مثل کله پاچه (!) خوشش نیاید، بنزین‌های خاص وطنی نیز چندان به مزاج CLA۴۵ سازگار نخواهند بود!

سیستم تمام چرخ متحرک این خودرو صحبت نمائیم. شاید برخی تصور کنند که سیستم‌های دو دیفرانسیل مختص شاسی بلند‌ها است و در ماشین‌های دیگر فایده‌ای جز افزایش قیمت و وزن نخواهد داشت. اما در مورد اتومبیل‌های قدرتمند این سیستم "البته با عملکردی متفاوت" بسیار کارآمد ظاهر میشود و یکی از دلایل هندلینگ فوق العاده CLA۴۵ نیز همین سیستم تمام چرخ متحرکش می‌باشد. این سیستم هوشمند که مرسدس آن را ۴MATIC مینامد حالت پدال گاز، زاویه فرمان، لغزش لاستیک و خلاصه هر عاملی که در حرکت و پایداری تاثیر گذار باشد را بررسی نموده و بر اساس آن گشتاور مورد نیاز را در اختیار هر چرخ قرار میدهد. مثلاً ممکن است در یک مسیر مستقیم تمامی نیرو به چرخ‌های جلوئی انتقال یابد و در پیچ‌های لغزنده گشتاور میان ۴ چرخ تقسیم گردد. در نتیجه شما پشت فرمان CLA۴۵ نه با چالش بیش فرمانی دیفرانسیل عقب‌ها مواجه هستید و نه کم فرمانی دیفرانسیل جلو‌ها را تجربه خواهید نمود. جدای از این‌ها مهندسی عالی شاسی، فرمان دقیق، تعلیق مک فرسون جلو و مستقل چندگانه عقب، تقسیم وزن تقریباً ۵۰-۵۰، سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی و ابعاد رینگ و لاستیک همه و همه در هنگام بازی با فرمان به یاری تان خواهند شتافت و اگر با وجود تمامی این‌ها هنوز برای کنترل این مرسدس مشکل دارید بهتر است که گواهینامه خود را بسوزانید! قدرت ترمز‌ها نیز با توانایی پیشرانه تطابق دارند و از این رو کنترل اسب‌های وحشی زیر کاپوت امکان پذیر شده است.

اما در مورد کیفیت سواری اگر CLA را با یک کوپه وحشی مقایسه کنیم "که البته مقایسه بیراهی هم نیست" میتوان از بابت میزان نرمی و راحتی حداقل در حالت رانندگی کامفورت اعلام رضایت نمود، اما اگر بخواهیم به عنوان یک سدان اسپرت با قابلیت استفاده روزمره و سفر‌های خانوادگی به اتومبیل بنگریم از کوبش‌های گاه و بیگاه سیستم تعلیق این مرسدس نا امید خواهیم شد.

///

 

فضای داخلی

با ورود به داخل کابین با محیطی اصیل و شیک روبرو میشویم. در طراحی داشبورد، خطوط سنتی مرسدس به خوبی با مدرنیته تلفیق شده اند و این ترکیب جذاب توانسته شور جوانی را با اصالت پیوند دهد. نکته مثبت دیگری که البته در اکثر محصولات آلمانی مشترک است، رعایت سادگی و اصول ارگونومیک می‌باشد که این امر باعث شده در میان انبوه امکانات CLA سردرگم نشویم. البته این را هم بگوئیم که طراحی خاص بدنه و ابعاد نسبتاً کوچک این خودرو محدودیت‌هایی برای سرنشینان پشتی ایجاد کرده و از این رو افراد قد بلند روی صندلی‌های عقبی شرایط ایده آلی را تجربه نخواهند کرد. اوضاع کیفی نیز چه از لحاظ دقت در مونتاژ و چه متریال مورد استفاده خوب است و با توجه به برند، خیالمان از بابت ماندگاری قطعات نیز آسوده است.

///

البته به نسبت توقعی که از یک مرسدس داریم و نگاهی به برچسب قیمتی که در کشورمان روی این محصول خورده میتوانیم از کیفیت متوسط برخی قسمت‌ها "که البته زیاد توی چشم نیستند" گلایه کنیم، اما از یاد نبرید که این اتومبیل در مدل‌های پایه و در بازار‌های جهانی جزء ارزان‌ترین‌های مرسدس به حساب می‌آید و با این وجود همچنان حس لوکس مناسبی را به سرنشینان منتقل می‌کند.

نتیجه گیری:

اگر یادتان باشد در قسمت مقدمه CLA۴۵ را با زورو افسانه‌ای مقایسه کردیم و آن را یک یاغی سرکش، اما محبوب دانستیم؛ اما راستش را بخواهید با دیدن قیمت این خودرو "در کشورمان" متوجه شدم که تشبیهم چندان هم درست نبوده! در واقع میهمان امروز ما بر خلاف زورو به هیچ عنوان یاور فقرا نیست و فقط به ثروتمندان خدمات رسانی میکند! البته به طور کلی مدل‌های پایه CLA با قیمتی نسبتاً مناسب "برای یک مرسدس" به بازار‌های جهانی ارائه شدند، اما خوب این یکی مدل قدرتمند CLA۴۵ AMG است و تازه در شرایط عجیب بازارخودرویی ایران هم قیمت گذاری شده است.

در نتیجه اگر قدری از توقعات مسابقه‌ای خود بکاهید، گزینه‌های بهتری هم در این رنج قیمتی یافت میشوند که هم کابین بزرگتری دارند، هم سواری نرم‌تر و هم امکانات بیشتر. اما با تمامی این صحبت‌ها اگر اصرار دارید که اتومبیلی با قابلیت‌های نزدیک به یک سوپر اسپرت واقعی داشته باشید که برای استفاده روزمره هم کارتان را راه بی اندازد بدون شک CLA۴۵ یک گزینه عالی برای شما خواهد بود؛ چرا که این خودرو از لحاظ شتاب، هندلینگ و لذت از رانندگی کم نظیر است و به راحتی هر ماشین بازی را عاشق خود می‌کند.

شکل ظاهری اش همان چیزی است که همیشه از یک بنز توقع داشته ایم. چهره‌ای متین با چشمانی مصمم، جلو پنجره‌ای بزرگ و خطوطی عضلانی که جدیت و غرور از سر و رویش میبارد. البته با کمی دقت میتوان به باطن شرور CLA۴۵ نیز پی برد. مثلاً در قسمت جلو ورودی‌های بزرگ هوا و اسپویلر کوچکی که با ظرافت تمام در زیر سپر کار شده، ضمن حفظ استایل متشخص مرسدس، توانسته خشونت باطنی AMG را به رخ بیننده بکشاند. در زاویه کناری هم رینگ‌های بزرگ و خطوط پررنگی که با طرح گوه‌ای اتومبیل همانگ است جلب توجه می‌کنند. یکی از نکات جالب طراحی این قسمت، حالت نیم دایره سقف می‌باشد که قیافه متفاوتی به این محصول بخشیده. این سقف منحنی در انتها با شیب تندی به صندوق میرسد و صندوق هم با شیبی شدید به سمت اگزوز‌ها سُر میخورد. لازم است بگوئیم که این زوایای تند و نسبتاً عجیب با هدف بهبود آیرودینامیک به این شکل درآمده اند و همین نکات CLA را به یکی از آیرودینامیک‌ترین محصولات سدان حال حاضر جهان تبدیل کرده است.

البته ممکن است با دیدن قسمت انتهایی بگوئید که چراغ‌های عقبی نسبت به صورت عصبانی این مرسدس، زیادی خوشحال و خندان به نظر میرسند و این قضیه مقداری به هماهنگی کلی طراحی آسیب زده؛ اما اگر این یک مورد را کنار بگذاریم در این زاویه هم چیزی جز شیطنت و زیبایی نخواهیم یافت. راستی سوای از همه این تعریف‌ها من متوجه نشدم که تیونر MEC دقیقاً چه تغییر ظاهری "البته به غیر از نصب لوگو" در این بنز AMG اعمال کرده، اما در هر صورت همین پکیج هم از نظر جذابیت چیزی برایمان کم نگذاشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۴۴۵۷۰۹:۴۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تاسف اور در حالیکه مردم دنیا مدلهای سال ۲۰۲۰ هستند ما چه مینویسم بدتر از آن رویای سواریش را داریم
ناشناس۷۳۵۲۱۹۱۴:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲
سی هزار دلار یعنی تقریبا حقوق شش ماه یک فرد عادی در امریکا . یعنی اگر با همین نسبت تو ایران حساب کنیم میشه تقریبا معادل دوازده میلیون تومن . یعنی در ایران باید بشه با حدود دوازده میلیون یعنی حقوق متوسط شش ماهه یک نفر ، این ماشین رو خرید . ولی الان قیمت همچین چیزی در ایران نزدیک دو میلیارد تومنه . یعنی حقوق هزار ماه کار یک نفر . یعنی حدود 83 سال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ساده بخوام بگم ، اگر یک نفر در اونجا میتونه با پول شش ماه کار خودش این ماشین رو بخره ، در ایران باید حقوق 83 سال کار خودت رو بدی برای خرید این ماشین . تازه بدون گارانتی و خدمات پس از فروش و قطعه و ... . آدم میخواد مغزشو بکوبه به دیوار
ناشناس۷۳۴۵۹۰۱۰:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
خودروی دانشجویی؟! تو ایران دانشجوها پول یه دوچرخه رو ندارند !
ناشناس۷۳۴۶۰۵۱۰:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
بیچاره مردم ما
ناشناس۷۳۴۸۲۲۱۲:۲۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
خب که چی ؟! میخواهید داغ دل ما را تازه کنید؟! خدا وکیلی آپشن فقط زه کنار پراید !
ناشناس۷۳۴۹۷۲۱۳:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
شناختم!
ناشناس۷۳۵۱۸۱۱۴:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
مدل های جدید X100 بزرگترین خودروساز خاورمیانه یعنی همون گروه صنعتی سایپای خودمون رو بررسی کنین روحیه بگیرن ، این اسباب بازی ها چیه دیگه میرین سراغشون!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین