جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹؛ کره جنوبی - بحرین؛ ببر‌ها با «سون» در پی صعود آسان/ قطر - عراق؛ جدال حساس مدعیان کوچک

گروه ورزشی الف،   3971102031 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در چارچوب آخرین روز مرحله یک هشتم‌نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز «سه‌شنبه» ۲ دیدار برگزار می‌شود.

 کره جنوبی - بحرین؛ ببر‌ها با «سون» در پی صعود آسان/ قطر - عراق؛ جدال حساس مدعیان کوچک

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، ۲ بازی باقی مانده است که امروز «سه‌شنبه» برگزار می‌شود تا چهره ۸ تیم مرحله بعدی این رقابت‌ها مشخص شود.

کره جنوبی - بحرین (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه)

تیم‌های ملی کره جنوبی و بحرین نخستین بازی امروز را در ورزشگاه ۱۸ هزار نفری بن راشد آل مکتوم شهر دبی برگزار می‌کنند.

کره جنوبی که یکی از مدعیان اصلی این جام محسوب می‌شود، روی کاغذ شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارد. این تیم در مرحله گروهی هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و با ۹ امتیاز بالاتر از تیم ملی چین (حریف ایران در یک چهارم نهایی) به عنوان تیم نخست صعود کرد. البته کره در ۲ بازی نخست خود در این جام، خیلی مقتدر نشان نداد و تیم‌های نه چندان قدرتمند قرقیزستان و فیلیپین را با یک گل شکست داد. اما در بازی سوم و با اضافه شدن، «سون هیونگ مین» ستاره تیم تاتنهام که به دلیل بازی‌های حساس تاتنهام دیرتر به اردوی کره اضافه شده بود نمایش بهتری را مقابل چین داشت و با ۲ گل شاگردان لیپی را شکست داد.

پائولو بنتو سرمربی پرتغالی چشم بادامی ها، برای قهرمانی در آسیا، حساب ویژه‌ای روی درخشش سون هیونگ مین باز کرد؛ بازیکنی که قطعا در حال حاضر و با توجه به سطح فوق العاده آمادگی اش، بهترین بازیکن قاره کهن محسوب می‌شود. از آخرین قهرمانی کره در جام ملت‌های آسیا، ۶۹ سال می‌گذرد و به نوعی آن‌ها در راه رسیدن به سومین قهرمانی خود در آسیا طلسم شده اند. البته آن‌ها در دوره گذشته تا آستانه شکستن این طلسم پیش رفتند، اما در فینال مغلوب استرالیا شدند.

کره جنوبی - بحرین،ببرها با «سون» در پی صعود آسان/قطر - عراق،جدال حساس مدعیان کوچک

در طرف مقابل تیم ملی بحرین قرار دارد که در مرحله گروهی، در گروه یک که آسان‌ترین گروه رقابت‌ها نیز محسوب می‌شد، با چهار امتیاز به عنوان تیم سوم به مرحله جذفی صعود کرد. بحرینی‌ها تیم قدرتمندی ندارند و به جز سه لژیونر (۲ بازیکن در امارات و یک بازیکن در جمهوری چک) سایر بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشورشان بازی می‌کنند. میروسلاو سوکاپ سرمربی چک تبار بحرین، برای عبور از کره جنوبی به چیزی شبیه به معجزه نیاز دارد.

بحرینی‌ها افتخاری در قاره آسیا ندارند و فقط یک بار در سال ۲۰۰۴ به مقام چهارم جام ملت‌های آسیا دست یافتند.

کره جنوبی - بحرین،ببرها با «سون» در پی صعود آسان/قطر - عراق،جدال حساس مدعیان کوچک

قطر - عراق (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

یکی از حساس‌ترین دیدار‌های این مرحله بین تیم‌های قطر و عراق در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی برگزار می‌شود. دیداری که شاید حدس زدن برنده آن، سخت‌تر از مسابقات دیگر مرحله یک هشتم نهایی باشد و روی کاغذ ۲ تیم تقریبا قدرت یکسانی دارند.

قطری‌ها در مرحله گروهی فراتر از انتظار ظاهر شدند و در گروه پنجم رقابت‌ها با ۹ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کردند. شاگردان فلکیس سانچز اسپانیایی، ابتدا لبنان را با ۲ گل شکست دادند و سپس با ۶ گل کره شمالی را تحقیر کردند. اما اوج کار عنابی‌ها پیروزی ۲ بر صفر عربستان در بازی آخر مرحله گروهی بود. آن‌ها در حالی که برای صدرنشینی فقط به یک تساوی مقابل سعودی‌ها نیاز داشتند، اما نمایش فوق العاده‌ای ارائه دادند و با ۲ گل این تیم قدرتمند عربستان را شکست دادند و این تیم را به مصاف ژاپن فرستادند و خودشان حریف عراق شدند.

المعز علی ستاره ۲۲ ساله قطری‌ها در خط حمله این تیم، در این رقابت‌ها نمایش خیره کننده‌ای ارائه کرده است و اکنون با هفت گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و مدعی اصلی کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها است. این بازیکن تیم فوتبال الدوحیل، تک مهاجم عنابی‌ها در خط حمله و امید نخست گلزنی این تیم محسوب می‌شود.

کره جنوبی - بحرین،ببرها با «سون» در پی صعود آسان/قطر - عراق،جدال حساس مدعیان کوچک

در طرف مقابل تیم ملی عراق که برخلاف قطر سابقه قهرمانی در آسیا را دارد، بار دیگر برای کسب این عنوان خواهد جنگید. عراقی‌ها اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و این را در مصاحبه‌های کاتانچ سرمربی اهل اسلوونی این تیم به خصوص در دور گروهی که تیمش را در حد ایران می‌دانست می‌توان فهمید. حالا شاید فقط قهرمانی عراقی‌ها را راضی کند و برای کسب این عنوان ابتدا باید از سد قطر قدرتمند بگذرند.

عراق در مرحله گروهی در گروه چهارم، هم گروه تیم ملی کشورمان بود. آن‌ها ابتدا در بازی نخست هرچند مقابل ویتنام غافلگیر شدند، اما در نهایت توانستند به سختی این تیم را شکست دهند. در بازی دوم نیز مقابل یمن به راحتی پیروز شدند و در بازی سوم هم در حالی که برای صدرنشینی به پیروزی مقابل ایران احتیاج داشتند، نتوانستند به آن دست یابند و با تساوی مقابل تیم ملی کشورمان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند.

کره جنوبی - بحرین،ببرها با «سون» در پی صعود آسان/قطر - عراق،جدال حساس مدعیان کوچک

این ۲ تیم قرعه‌های بسیار سختی دارند. اگر کره جنوبی را برنده دیدار با بحرین بدانیم، برنده دیدار قطر و عراق در مرحله یک چهارم نهایی مسابقه بسیار سخت دیگری مقابل کره جنوبی خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۴۳۸۱۰۸:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
قطر مدعی کوچکی نیست .
علی۷۳۵۳۰۴۱۵:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
قطر بطور حتم قهرمان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین