صادرات نفت عربستان رکورد زد

گروه جهان الف،   3971102018 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جدیدترین آمار سازمان JODI‌ نشان داد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه نوامبر به بالاترین حجم در دو سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در نوامبر ۸.۲۳۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که ۵۳۴ هزار بشکه در روز نسبت به اکتبر افزایش داشت.

طبق آمار JODI، این بالاترین سطح صادرات نفت عربستان سعودی از نوامبر سال ۲۰۱۶ پیش از امضای نخستین توافق کاهش تولید بود که در ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمد.

فعالیت پالایشگاهی در نوامبر به ۲.۸۳۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۱ هزار بشکه در روز نسبت به اکتبر رشد نشان داد در حالی که مصرف نفت برای تولید نیرو، با ۵ هزار بشکه در روز کاهش، به ۳۲۸ هزار بشکه در روز رسید.

با در نظر گرفتن مجموع صادرات، فعالیت پالایشگاه‌ها و تولید نیرو، عربستان سعودی ۱۱.۳۹۹ میلیون بشکه در روز نفت در نوامبر سال ۲۰۱۸ عرضه کرده است.

برداشت از ذخایر نفت در نوامبر، برای دوازدهمین ماه در ۱۳ ماه گذشته انجام گرفت و ذخایر نفت عربستان سعودی در نوامبر در ۲۰۸.۲۱۸ میلیون بشکه ایستاد که ۱۶.۶ درصد افت سالانه داشت.

عربستان سعودی اوایل ماه میلادی جاری به اوپک اعلام کرد که تولید این کشور در دسامبر به ۱۰.۶۴۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و این کشور تولیدش را پیش از اجرای توافق کاهش تولید جدید در اول ژانویه، کاهش داده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرده که تولید نفت کشورش در ژانویه به ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت که پایین سهمیه تولید ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز این کشور تحت پیمان اوپک و غیراوپک است.

این کشور از اواسط سال گذشته برای افزایش تولید و صادراتش از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفت تا بازار پیش از آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران به خوبی تامین باشد.

اما صدور معافیت آمریکا به هشت کشور خریدار بزرگ نفت ایران تا پنجم ماه مه و پیش‌بینی‌ها از ضعیف شدن عوامل بنیادین بازار، اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیراوپک را واداشت در دسامبر با کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ موافقت کنند.

کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی و روسیه، ۱۸ مارس در باکوی آذربایجان دیدار خواهد کرد در حالی که نشست رسمی آینده اوپک ۱۷ آوریل در وین برگزار می‌شود و این گروه روز بعد با روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر غیراوپک دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، صادرات محصولات نفتی عربستان سعودی از ۲.۰۶۹ میلیون بشکه در روز در اکتبر به ۲.۰۵۹ میلیون بشکه در روز در نوامبر کاهش پیدا کرد و تولید پالایشگاهی این کشور در همین مدت از ۲.۶۳۰ به ۲.۸۶۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین