جنگ یمن چه تاثیری بر آینده جهان خواهد داشت

محمد پارسا نجفی،   3971102015 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
جنگ یمن چه تاثیری بر آینده جهان خواهد داشت

از زمانی که دولت وهابی سعودی یه یمن حمله کرد تاکنون روزی نیست که این کشور با سابقه تمدنی کهن شاهد جنایت های فجیع نباشد. نیروهای سعودی و اماراتی در سایه سکوت همه از جمله مسلمانان منطقه با کشتار و قحطی که محصول بمباران و محاصره همه جانبه است سعی در اثبات این نکته دارند که انسان های فقیر حق انتخاب سرنوشت خود را ندارند.

همه تلاش حکومت سعودی در این نکته نهفته است که برای انسان ها ارزش نباید قائل بود و هر کس قدرت و ثروت در اخیتار دارد حق برتری و فرمانروایی دارد.

این ادعای فرعونی در جهان توسط امریکا و در جزیره العرب توسط آل سعود اجرا می شود؛ اما مگر مردم یمن چه خطری می توانند برای دستگاه ستمگر آل سعود داشته باشند یا دستکم اکنون که کشورشان به دست وهابیان سعودی ویران شده چه می توانند علیه سعودی انجام دهند؟

واقعیت این است که از سعودی تا امریکا؛ همه ظالمان زمین تلاش دارند تا حرف حقی اثبات نشود. اگر مردم یمن حق تعیین سرنوشت داشته باشند و با راهپیمایی و برگ رای بر اساس استدلال منطقی و اکثریت، حکومتی برای خود تعریف کنند و در زندگی موفق باشند همین خواسته بسیاری از اعراب دیگر از جمله مردم عربستانی خواهد شد که در اسارت آل سعود و آل شیخ قرار دارند.

اگر دقت کنید حکومت هایی در حال کشتار مردم یمن هستند یا از آن حمایت می کنند که خود سابقه سرکوب گری وحشتناک در جهان دارند مانند امریکا و رژیم صهیونستی پادشاهی های آل خلیفه، آل نهیان و آل سعود که بدون پشتوانه مردمی بر ملتی مسلط شده و کشوری را غصب کرده اند.

از این روست که موفقیت مردم یمن در دفع تجاوز می تواند دارای اهمیت بالایی باشد. اگر یمنی ها در برابر تجاوز سعودی ایستادگی کنند می توان امید داشت که سایر مردمی که زیر ستم پادشاهی هستند نیز به مبارزه برای کسب ازادی و حقوق بشر خود امیدوار شوند.

به همین دلیل است که ابوظبی ، لندن و ریاض در یک جبهه قرار دارند و الا مردم یمن با سلاح هایی که در اختیار دارند تهدیدی برای امارات و امریکا و ... نیستند.

اگر سعودی و امارات بیش از هشت ماه است مردم یک استان را قتل عام می کنند تا بتوانند تنها و تنها بر یک بندر به نام الحدیده مسلط شوند و نتوانستند، اگر 4 سال است که نتوانسته اند به صنعا برسند، اگر در ایجاد اختلاف داخلی میان قبایل یمن که از کشورشان دفاع می کنند موفق نیستند و اگر به معنای واقعی کلمه در یمن شکست خوردند همه و همه به این دلیل است که مردم یمن می خواهند از خودشان و جان مال و ناموس شان دفاع کنند.

اینجاست که می توان دریافت که سعودی و امریکا در برابر یک ملت قرار دارند و الا خانواده حوثی که هیچ کل زیدی های یمن مگر چه تعداد هستند که بتوانند در جای جای یمن از کوه و صحرا و ساحل و حتی مرزهای استان های جدا شده یمن با سعودی متجاوز بجنگند.

این درست است که عربستان سه استان بزرگ و نفتخیز یمن به نام های نجران ، عسیر و جازان را سال ها قبل اشغال کرده و ضمیمه حکومت خود کرده است و تنگه باب المندب دارای ارزش راهبردی است و صدها اهمیت دیگر که یمن دارد اما توسعه طلبی هایی از این دست هم نمی تواند توجیه کننده چنین هزینه های سنگین مالی ونظامی برای سعودی باشد.

چه آنکه سعودی ها بیش از یک قرن است که حاکمان یمن مانند علی عبدالله صالح را در صنعا تعیین می کردند و آنها باید برنامه های خود را با سعودی هماهنگ می کردند.

اما دیگر از این خبرها نیست. اگرچه جنگ یمن به این زودی ها پایان نمی یابد و زخمی که دولت های متجاوز و پادشاهی سعودی ، امارات ، اردن ، مغرب و بحرین در یمن ایجاد کرده اند به کشورهای شان خواهد رسید اما بازهم مردم یمن باید مقاومت کنند.

این استمرار مقاومت در برابر تجاوز می تواند پادشاهی های متجاوز به یمن را نه با قدرت موشک یا پهپاد که با خیزش مردمی ملت های همان کشورها به زیر بکشد. این هزینه ای است که مردم یمن می پردازند. قیمتی برابر با تک تک دردها و ضجه ها و اشک ها و خون هایی که یمنی ها برای داشتن ازادی و استقلال باید بپردازند.

به همان دلیل که سودان، سعودی ، رژیم صهیونیستی ، آمریکا و امارات در یک جبهه هستند به همان دلیل هم به یک سرنوشت خواهند رسید؛ خیزش مردمی در بلند مدت و سقوط ستمگران.
به قیام آرام مردم سودان دقت کنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۴۲۹۸۰۷:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
قیام ارام مردم سودان بیشتر نتیجه دخالت اسرائیل و ... است
ناشناس۷۳۴۹۰۰۱۲:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
نتیجه سالها دیکتاتوری نظامی عمرالبشیره
مهدی۷۳۴۴۳۳۰۹:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
دعا کنیم امام زمان بیاید ظالمان را نابود کند
ناشناس۷۳۴۸۳۹۱۲:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲
با شمشیر
املی۷۳۵۳۳۰۱۵:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
همین تفکر وهمین اعتقادات شماها هست که عریستان وهابیون یکی از ایرادهایی که به شیعه میگیرند همین هست که اقا صاحب الامر ظهور کند وشمشیر میگیرد وگردن میزند این را کی کدام کتاب کدام روایت امده است اقا فقط شمشیر میزند ظهور اقا عدالت هست ظهوراقا رفع تبعیض هست اقا گردن نمیزند سعی درارشاد میکند مث جدش اقا درجنگی که صورت میگیرد مجبور میشود شمشیر بردست شود شماها اینطور تو مغزتان کردن امروز اقا ظهور کرده شمشیر ازنیام دراورده فقط میکشد خیر عزیزم کمی به اعتقادات دینی خودرا تقویت کند اینقدر پای منبر کسانیکه اقارا شمشیرزن وکشت وکشتار معرفی میکنند نشین اقا قصی القلب نیست اقا رئوف هست عادل اقا میخواهد دین جدش را احیا کند اقا میخواهد گمراهان ارشاد شوند شمشیر دراخر است..
ناشناس۷۳۴۵۰۰۱۰:۰۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲
آنهایی که به هر دلیلی جرقه جنگ را زدند؛ جنگ را ادامه دادند و این ملت را به خاک سیاه نشاندند باید پاسخگو باشند
ناشناس۷۳۴۶۱۱۱۰:۵۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
ظلم پایدار نمی ماند آل سعود و آل نهیان و رژیم کودک کش صهیونیستی و شیطان بزرگ محکوم به شکست هستند.
ناشناس۷۳۴۶۴۳۱۱:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تغییرات گسترده در جهان از یمن آغاز خواهد شد
محمد قاسمی۷۳۴۶۶۵۱۱:۲۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲
من متوجه نشدم این متن احساسی به چه نتیجه ایی در مورد جنگ یمن و تاثیرش بر آینده جهان رسید. از این قیام ها خیلی بوده و خواهند شد خواهشا یکم تحلیل درست حسابی بذارید من از الف توقع بیشتری دارم
سرباز۷۳۴۷۲۱۱۱:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
متن تون خیلی شعارگونه بود... بنده تحلیلی درمتن ندیدم
حسین۷۳۴۷۷۴۱۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این نوشته به جای تحلیل سیاسی، مطلبی بود آکنده از آرزوهای نویسنده. لطفا تیم سیاسی الف در انتخاب ....بیشتر دقت کند. موارد نقض بسیاری در خصوص ادعاهای فوق میتوان بیان داشت که از حوصله بنده خارج هست، اما به نویسنده محترم توصیه میکنم مطالعات خود را افزایش دهد.
عبدالله۷۳۴۷۷۸۱۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این متن هیچ ارزش تحلیلی نداشت!فقط یک‌نوشته هیجانی بود
حسن۷۳۴۷۸۵۱۲:۰۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
مطلب متفاوتی بود به جای شمردن تعداد موشک و تلفات و .....
ناشناس۷۳۴۸۰۲۱۲:۱۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تاثیراتش را در جهان نمیدانم ونمیخواهم بدانم ولی در داخل کشور باعث تحریم بیشتر وفقر وبیکاری مردم ایران خواهد شد
ناشناس۷۳۴۹۴۹۱۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این ها همه اش شعار است ..با جنگ و کشت و کشتار هیچ‌چیز درست نمیشود و مردم فقیر بیچاره تر می شوند. رای را برای حقیقت یابی فقط سازمان ملل متحد میتواند بدهد و الا دفاع این کشور آن کشور از هر طرف فقط جنگ را شعله ور تر خواهد کرد .
ناشناس۷۳۴۹۶۹۱۳:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تحلیل قشنگی بود اما جنگ اینقدر ارزش داشت
ناشناس۷۳۵۵۹۰۱۸:۴۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
من اگه خدا بهم شاخ داده بود الان یمنو بهانه میکردم و کل سیستم پالایشگاهی عربستان رو نابود میکردم حالا که قراره افتاب به ما نتابه نمیذاشتم به کل دنیا بتابه مطمعنا هستم حتی فقط تهدید کشور عربستان به جنگ از سمت ایران این جنایت علیه یمنو متوقف میکنه حتی ترامپ هم با تمام دیوانگیش هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین