چراغپور: ژاپن را ببریم،‌ قهرمان آسیا می‌شویم/ عمان را شکست ندادیم،‌ فقط از این تیم عبور کردیم!

گروه ورزشی الف،   3971102009 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جلال چراغپور می‌گوید که چین هم نمی‌تواند جلوی تیم ملی فوتبال ایران را بگیرد اما ژاپن تیم خطرناکی است و در صورت برتری برابر آنها در مرحله نیمه نهایی، قهرمان خواهیم شد.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گو با تسنیم،‌ درباره پیروزی 2 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان اظهار داشت: در پروسه‌ای که تیم ملی در پیش دارد، هیچ تیمی تا مرحله نیمه نهایی جلودار ایران نیست، چون کیفیت‌ها به نحوی نیست که تیمی توان مقابله با ما را داشته باشد. چین هم در مرحله بعد این توانایی را ندارد. دلیل این موضوع این است که تیم‌هایی که قبل از نیمه نهایی با آنها بازی کردیم،‌ هیچ‌کدام با تاکتیک پاس‌های کوتاه، بازی‌های کوچک و انفجارهای کوتاه بازی نمی‌کنند. این نوع بازی را فقط ژاپن، عربستان و قطر به تازگی آموخته‌ و در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

وی ادامه داد: ایران مقابل پاس بلند و فرارهای طولانی، نقطه ضعفی ندارد. شاید گاهی یک نفر از دست مدافعان در برود، اما در بازی با عمان در مجموع از 30 - 35 پاس بلند، فقط یک فرار آن هم در دقیقه یک موفقیت‌آمیز بود. در نتیجه مدافعان ما روی پاس‌های بلند بسیار خوب عمل می‌کنند و مشکلی وجود ندارد. در مورد فرارهای مستقیم هم مدافعان ایران سرعت خوبی دارند و از این بابت نیز مشکلی ما را تهدید نمی‌کند. در نتیجه مقابل چین هم مشکلی نخواهیم داشت، چون این تیم هم می‌خواهد از فاصله زیاد و با پاس‌های بلند به سمت دروازه حمله کند، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن این نقطه ضعف ما دیده خواهد شد. شاید هم تا آن زمان این نقطه ضعف با تدابیر کادرفنی پوشش داده شود.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تحلیل خود به حضور روزبه چشمی در دقایق پایانی دیدار با عمان اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم آمدن چشمی برای پوشش حفره میان دو دفاع مرکزی بود و تیم ملی با این کار، خود را برای دیدارهای نیمه نهایی آماده می‌کند تا با سه دفاع مرکزی بازی کند. یعنی چشمی را به عنوان هافبک عقب‌گیر بازی دهد و یک هسته مرکزی را با پورعلی‌گنجی، حسینی و چشمی درست کند. در این صورت دو دفاع چپ و راست تبدیل به مدافع - هافبک خواهند شد و احساسم این است کادرفنی تیم ملی به دنبال سیستم 1-4-5 برای مرحله نیمه نهایی است. تغییرات زیادی که در خط دفاعی انجام می‌شود،‌ نشان از این دارد که این پست فکر سرمربی را مشغول کرده است. خط دفاع ما تاکنون هشت رویکرد مختلف را در این مسابقات امتحان کرده و این نشان می‌دهد فکر سرمربی درگیر خط دفاعی است. با آمدن چشمی به زمین احساس می‌کنم کادرفنی چاره را در این دیده که با سه دفاع میانی بازی کند.

چراغپور درباره مرحله نیمه نهایی و اینکه به نظرش کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات هستند، تصریح کرد: در نیمه نهایی،‌ ژاپن برای ما خطرناک است. دلیل آن هم این است که نمایندگان ژاپن در تیم‌های باشگاهی همواره نمایندگان کشور ما را آزار داده‌اند. قطر هم خیلی خوب با پاس‌های کوتاه و دقیق بازی می‌کند. اگر دقت کنید السد هم با ژاوی همین نوع فوتبال را ارائه می‌کند، اما تیم‌های دیگر هنوز به این سطح نرسیده‌اند.

وی افزود: چند ایراد دیگر در تیم ایران مقابل عمان دیده شد. اگر حوادث فوتبال را کنار بگذاریم،‌ باید بگوییم که ما عمان را شکست ندادیم،‌ فقط از عمان عبور کردیم، چون اگر دقیقه یک پنالتی این تیم گل می‌شد و مدافع عمان هم آن توپ را به جای کنترل کردن به بیرون می‌زد،‌ شرایط طور دیگری رقم می‌خورد. پنالتی هم که برای ما گرفته شد،‌ سلیقه داور بود. جریان فوتبال به نحوی بود که برتری تاکتیکی نسبت به حریف نداشتیم و خیلی ساده فوتبال بازی کردیم. سمت راست تیم ملی را آزاد کرده بودیم و حدود 20 توپ بلند از این منطقه روی دروازه حریف فرستادیم که حتی یکی از آنها هم قابل سر زدن نبود. از آن طرف هم سمت چپ را تعطیل کردیم و با سه دفاع ثابت مانده بودیم. به همین دلیل به نظرم ایران علاقه دارد در مراحل بالاتر با سه دفاع مرکزی بازی کند.

چراغپور در مورد شانس قهرمانی تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به تسنیم گفت: قطعاً شانس قهرمانی ما صفر نیست. وقتی تیم ما جزو چهار تیم پایانی شود، یعنی 25 درصد شانس قهرمانی داریم. ایران از چین عبور خواهد کرد و به نیمه نهایی هم خواهیم رسید، اما دیدار با ژاپن، دشوارترین بازی ماست و اگر از این بازی عبور کنیم،‌ قطعاً فینال هم پیروز و قهرمان می‌شویم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۴۲۵۲۰۶:۱۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
نمی خواد پیشبینی پیروزی کنید چون هر وقت این کار شود مطمن باشید شکست خواهیم خورد. فعلا فقط باید روی بازی با چین متمرکز باشند و آن را یک فینال بدانند و با تکیه به الله و بازی گروهی و دور از خودخواهی انشالله پیروز میشوید. فقط بازی گروهی تا جلوی دروازه و دقت در ضربه آخر. والسلام.
علی۷۳۵۳۶۶۱۶:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
جناب آقای چراغپور عزیز . تحلیلها برای الان نیست . ممکنه نکته ای باشه که به حریفان کمک کند هیچ انسان عاقلی در میدان مبارزه نیروی خودی را برای دشمنان تحلیل و تفسیر نمی کند . تحلیل شما به دلیل شناخت دقیقتر شما از نفرات ما قطعا قویتر از کادر تحلیلی چین یا ژاپن است پس لطفا ...اگاهی نرسون به حریفان .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین