طرح «پزشک خانواده شهری» در کل کشور اجرایی می‌شود

گروه سلامت الف،   3971101201 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده شهری در کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده،‌ تلاش داریم که تا پایان این دولت طرح پزشک خانواده شهری در کل کشور اجرایی شود.

طرح «پزشک خانواده شهری» در کل کشور اجرایی می‌شود

سعید نمکی در گفت‌وگو با فارس در ساری، در ارتباط با اجرای طرح واگذاری تخت‌های بیمارستانی به بخش خصوصی و مشکلاتی که برای مردم در اجرای این طرح به وجود می‌آید، اظهار کرد:  در بحث خصوصی‌سازی، حمایت‌ها از مردم برداشته نمی‌شود.

وی افزود: در این پروسه، سرانه درمانی مورد نیاز مردم را پرداخت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که کوچک‌ترین فشاری بر مردم به دلیل ورود بخش خصوصی به عرصه سلامت وارد شود.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طرح تحول سلامت با کاهش پرداخت از جیب بیمار و تامین منابع و کاهش هزینه‌های کمرشکن مواجه بودیم و تلاش داریم که این روند را ادامه دهیم.

نمکی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا در طرح پزشک خانواده شهری اعتبار ویژه‌ای به استان مازندران و دیگر استان‌های درگیر این طرح پرداخت نمی‌شود، گفت: یکی از بحث‌های جدی با توجه به اینکه این ردیف متمرکز در ستاد وزارتخانه است، بتوانیم در دانشگاه‌ها هم این ردیف در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع باید در ردیف بودجه 98 دیده می‌شد که در حال حاضر این بودجه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اگر توانستیم در بودجه 98 و اگر نشد در سال آینده برای بودجه 99 اعتبار آن دیده شود.

سرپرست وزارت بهداشت، از برنامه‌ریزی برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده شهری در کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم که تا پایان این دولت طرح پزشک خانواده شهری در کل کشور اجرایی شود.

نمکی درباره مسئله تامین دارو و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته، افزود: همه تلاش ما در دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ریزی برای تامین نیازهای دارویی کشور به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج است.

وی یادآور شد: اگرچه مشکلاتی در کل کشور با توجه به تحریم‌ها برای کالاهای مورد نیاز وجود دارد اما تلاش کرده‌ایم که داروی مورد نیاز مردم به موقع و در حد نیاز تامین شود.

سرپرست وزارت بهداشت و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هیچگونه نگرانی را از نظر افزایش قیمت و تحمیل هزینه به بیماران و چه از نظر کمبود دارو احساس نمی‌کنم.

دیدگاه کاربران

علی۷۳۴۲۰۷۰۱:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
ندید میگم این طرح باز به سود پزشکانه.
ناشناس۷۳۴۲۴۶۰۴:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
به هر روش ممکن میخان جیب پزشکا را پر نگه دارن
ناشناس۷۳۴۳۱۱۰۸:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
خدا نکند یک انسان در ایران به مریضی دچار شود این پزشکان تا خون مریض را در شیشه نکنند ول کن نیستند چه درد مریض را تشخیص دهند یا نه حق و حقوق را کامل دریافت می کنند . حتی اگر تشخیص اشتباهی باشد محلی برای جوابگو هم نیست!!!!!!!!!! کاش دکترا نیز مثل سایر ارگانها و اصناف بعد از درمان پول می گرفتند.....کاش .پزشکان ایرانی صرفا بدلیل انحصار در سیستم آموزشی و تفکیک دانشکده های علوم پزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت که منجر به کاهش تعداد فارغ التحصیلان پزشکی بالاخص در دوره رزیدنتی شده میتونن اینطوری بتازونن!راه حلش اینه فقط برای ده سال تمام دانشگاه های آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی بتوانند متخصص تربیت کنند اونموقع پزشکان به جایی خواهند رسید که امروز مهندسین دچارش هستند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین