تورم قیمت مصرف‌کننده ۳۹.۶ درصد شد

گروه اقتصادی الف،   3971101162 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز آمار اعلام کرد: در دی ۱۳۹۷ عدد شاخص کل (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۵۴,۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۶ درصد است.

 تورم قیمت مصرف‌کننده ۳۹.۶ درصد شد

به گزارش مهر به نقل از مرکز آمار ایران، در دی ماه ۱۳۹۷ عدد شاخص کل (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۵۴,۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۶ درصد می‌باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای کشور

در دی ماه ۱۳۹۷ عدد شاخص کل (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۵۴,۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹,۶ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۳۹,۶ درصد بیشتر از دی ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (۳۷,۴ درصد) ۲.۲ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۷ به ۲۰.۶ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۸.۰ درصد) ۲.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۲,۸ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ۱.۶ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به دی ماه ۱۳۹۶ برای این دو گروه به ترتیب ۵۷.۸ و ۳۲.۴ درصد می­باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در دی ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۵۴,۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹,۰ درصد است که نسبت به ماه قبل (۳۶,۹ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در دی ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۵۸,۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲,۷ درصد است که نسبت به ماه قبل (۳۹,۹ درصد) ۲.۸ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در ماه جاری اکثر بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «گوشت» (گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (انواع غذاهای سرو شده در رستوران)، گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (انواع شوینده­ها)، گروه «پوشاک و کفش» و گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل گروه«دخانیات» کاهش قیمت داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» تجهیزات رایانه نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۷ برای دهک های مختلف هزینه ای از ۱۹,۶ درصد برای دهک اول تا ۲۲.۳ درصد برای دهک دهم است

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۳۸۶۷۱۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱
خدا لعنت کنه اونایی رو که مسئول نابسامانی فعلی هستند. کشور رو 6 سال تعطیل کردید با این برجام مسخره.
ناشناس۷۳۳۸۸۰۱۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱
همه چیز دو برابر شده چطور تورم ۳۹ درصده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این آمارها عملا نمک روی زخم مردم هست
ناشناس۷۳۴۸۹۷۱۲:۵۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
در ..جاهایی رو گل بگیرید با این امار الکی
ناشناس۷۳۳۹۰۷۱۹:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱
با این حساب همون پیش بینی سازمان های جهانی مثل بانک جهانی رقم 25 تا 30 درصد برای سال 97 و تا 30 تا 38 درصد برای سال 98 به وقوع می پیوندد. در ضمن در جهان بعد از ونزوئلا، سودان، کره شمالی، آرژانتین، زیمبابوه ششم هستیم در سال 2018. قابل ذکر است که تورم افغانستان و عراق و فلسطین در همین سال حدود یک درصد بوده است
ناشناس۷۳۳۹۲۴۲۰:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱
.. ، دروغ محضه ___________ تورم نسبت به سال قبل بیش از ۳۰۰% و نسبت به زمان احمدی نژاد عزیز بیش از ۹۵۰% هست آماردهندگان بهتره قبل از اینکه مردم رو به تیمارستان راهی کنن ، خودشونو به چشم پزشک و روانپزشک و روانکاو و گوش و حلق بینی و ... مراجعه کنند.
ناشناس۷۳۳۹۴۴۲۰:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱
بعد دولت میگه ۲۰ در صد حقوق اضافه میشه البته نه برای همه
ناشناس۷۳۴۴۵۵۰۹:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
;شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در دی ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۵۴,۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹,۰ درصد است . پس حالا روی چه اساسی افزایش حقوق 97 کارمندان فقط 20 درصد است!!!!!!
ناشناس۷۳۴۰۶۴۲۲:۲۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱
دروغ است حداقل ۱۰۰درصد است
ناشناس۷۳۴۰۶۵۲۲:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱
عجب! از...تورم تک رقمی خلاص شدید؟ مبارک باشه؟
ناشناس۷۳۴۱۰۰۲۲:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱
عدد جالبی نیست که ...؟!؟!
سروش۷۳۴۱۴۵۲۳:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱
ماه پیش که بانک مرکزی واسه چند ساعت روی سایت گذاشت ۴۳درصد بود و زود برداشتن این ماه که بیشترم شده ضمن اینکه سال پایه رو ۹۵ در نظر می گیرن تو این یکسال و گرنه خیلی بیشتر از این حرفا نشون میداد ما تو اقتصاد می خوندیم سال پایه هر ده سال عوض میشه اوضاع اینقد داغونه ایران هر پنج سال پایه رو عوض می کنه
ناشناس۷۳۴۲۳۲۰۳:۳۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این تورم دروغ است تورم واقعی 200 درصد است
ناشناس۷۳۴۲۶۵۰۶:۴۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
به نظر من دست کم 150 درصد اقلام ضروری بوده.تازه فقط همین نیست. اغلب کالاهای غیر ضروری ولی مصرفی هم بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده.در هر صورت مردم فقط به نان و گوشت نیازمند نیستن . لوازم یدکی خودرو گرفته تا کفش و ... هم جزو اقلام مصرفی سالانه مردم هست. با این رقم سازی ها فقط قصدشون فشار بیش از حد وارد کردن بر قشر متوسط و ضعیف هست.اون وقت من نمیفهمم ...
علي۷۳۴۲۷۶۰۷:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
افتخار هم میکنن ، توقع ....از مردم رو هم دارن
ناشناس۷۳۴۶۴۱۱۱:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تورم جلوی در خونه آقایون ۳۹ درصده جلوی خونه ی ما تورم خودشم متورم شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین