وزیر ارشاد: نگاه سنتی به کتابخانه‌ها را باید تغییر بدهیم

گروه فرهنگی الف،   3971101092

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوره جدید خواستار تجدیدنظر در نگاه سنتی به کتابخانه‌ها در کشور شد.

به گزارش مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دوره جدید با تاکید بر ضرورت فعالیت چند منظوره کتابخانه های کشور گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که کتابخانه ها به عنوان کانونی چند منظوره فعالیت داشته باشد.

صالحی ادامه داد:  باید به یک نظام پایدار مدیریتی برسیم که مبنا را برای آینده روشن کند؛ اعضای هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور می توانند با هفکری  یکدیگر به هم افزایی در این زمینه برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه های سنتی باید تغییراتی داشته باشند. به این معنی که این مرکز فرهنگی نباید صرفا کتابخانه و یا صرفا فرهنگسرا باشد. بنابراین برای رسیدن به این منظور به هم افزایی اعضای هیات امنا نیاز است.

در بخشی از این جلسه علیرضا مختارپور دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اعلام اینکه کتابخانه مرکزی مشهد با عنوان کتابخانه امام خمینی (ره) ۱۵ بهمن سال جاری افتتاح می شود، گفت: این کتابخانه ۲۳ سال پیش کلنگ زنی شد ولی این نهاد در دو سال اخیر با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و منابع مختلف توانست این پروژه را به مرحله افتتاح برساند.

مختارپور ادامه داد: در سال جاری همچنین کتابخانه بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و سال آینده نیز کتابخانه مرکزی یزد افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تلاش شده در این کتابخانه به حوزه کودک توجه ویژه شود.

مختارپور گفت: در حال پیگیری برای راه اندازی مهد کتاب هستیم تا از این طریق بتوانیم با همکاری سازمان بهزیستی کشور مربیان مجرب و همچنین کتابدارانی برا ی کودک در کتابخانه ها مستقر کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین این نهاد و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس این تفاهم نامه نمایش خوانی را در کتابخانه ها آغاز کرده ایم. همچنین در کتابخانه هایی که دارای سالن هستیم نیز گروه های نمایشی دانش آموزی و دانشجویی می توانند به اجرای نمایش بپردازند.

مختارپور تاکید کرد: یکی از اقداماتی که داشته ایم مبتنی کردن فعایت ها به پژوهش های علمی و تحقیقاتی است و از جمله فواید این کار عدم سلیقه ای عمل کردن و روی آوری به مراکز علمی و دانشگاهی است.

در ادامه این جلسه گزارشی از روند راه اندازی کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد و مجموعه تجهیزات آن ارائه شد.

توجه به کتابخانه های مدارس و مهد کودک ها، توسعه فرهنگ کتابخوانی، علاقه مندی به کتابخوانی فارغ از کتاب های درسی، راه اندازی کتابخانه ها با توجه به ویژگی های جغرافیایی و انسانی استان ها و شهرستان ها و ... از جمله محورهای مورد تاکید در این جلسه بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین