جهانبخش: سیو بیرانوند مقابل عمان مهم‌تر از مهار پنالتی رونالدو بود

گروه ورزشی الف،   3971101074 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که مهار پنالتی عمانی‌ها توسط بیرانوند مهم‌تر و تاثیرگذارتر از مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است.

جهانبخش: سیو بیرانوند مقابل عمان مهم‌تر از مهار پنالتی رونالدو بود

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی در مرحله یک هشتم‌ نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 مقابل عمان قرار گرفت که خیلی‌ها ایران را از پیش برنده می‌دانستند، با این حال عمانی‌ها در دقیقه یک بازی همه را غافلگیر کردند.‌ حمله‌ای سرعتی، خطای پنالتی از سوی مجید حسینی و شوکی که به تیم داده شد، اما علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی ایران را به بازی برگرداند و در لحظاتی که بازی گره خورده بود، علیرضا جهانبخش با فرصت طلبی ایران را پیش انداخت. پس از آن هم روی پاسی که جهانبخش به طارمی داده بود و می‌توانستیم به گل دوم برسیم مدافعان عمان روی طارمی پنالتی کردند تا اشکان دژاگه گل دوم را به ثمر برساند.

علیرضا جهانبخش، زننده گل اول تیم ایران مقابل عمان در خصوص شروع بازی و بازگشت ایران پس از مهار پنالتی، درباره گل خودش، شادی گل، دیدار با چین و.... صحبت کرده است.

در فشاری که ابتدای وجود داشت، علیرضا بیرانوند به خوبی ما را برگرداند و پس از آن خودت با باز کردن قفل بازی تیم را به جلو بردی. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

خدا را شکر، واقعا علیرضا بیرانوند ما را در بازی نگه داشت و خوشبختانه با سیو فوق‌العاده‌اش باعث شد به بازی برگردیم.‌ خودم به شخصه می‌گویم این سیو و مهار پنالتی بیرانوند از سیو در بازی با پرتغال و مهار پنالتی رونالدو مهم‌تر بود. در این شرایط اگر بازی برای ما سخت می‌شد و گره می‌خورد، یک مقدار کارمان دشوار بود. خوشبختانه بعد از این هم که گل اول را زدیم، به لحاظ روحی و روانی و اعتماد به نفسی به بازی برگشتیم. موقعیت‌هایی هم که داشتیم برای گلزنی خیلی زیاد بود، اما فکر می‌کنم 2 بر صفر هم نتیجه خوبی بود که توانستیم با این نتیجه به مرحله بعدی برویم.

پیش‌بینی می‌کردی عمان به این شکل ما را غافلگیر کند و از ابتدای بازی به ما فشار بیاورد؟

هم من، هم کادر فنی و هم بقیه بچه‌های تیم قبلا هم گفته بودیم که در این تورنمنت تیم ساده‌ای وجود ندارد. تایلند در آستانه پیروزی مقابل چین بود و شنیدم تایلندی‌ها خیلی خوب بازی کردند. ویتنام که در گروه ما بود، مقابل اردنی که در مرحله گروهی خوب کار کرد، برنده شد. همانطور که گفتم بازی ساده وجود ندارد و فکر می‌کنم بازی بعدی از این هم سخت‌تر است. چین حریف سرسختی است و در جام ملت‌ها همیشه تیم ملی را اذیت کرده است. گاهی در مراحل حساس ما را حذف کرده، اما مقابل آنها برای پیروزی حاضر می‌شویم.

عمان مربی هلندی داشت و تو هم در فوتبال هلند رشد کردی و کاملا آنها را می‌شناسی، اما گویا اصلا مربی‌شان آن‌ سبک هلندی را اجرا نکرده بود. آنها چگونه بازی می‌کردند؟

سبک‌شان هلندی نبود و خیلی هم عجیب بود. سعی می‌کردند از توپ‌های بلند استفاده کنند و هدف بازیکن شماره 16 آنها بود و بعد اضافه می‌شدند. در هلند معمولاً فوتبال بازی می‌کنند، اما فکر می‌کنم سرمربی نسبت به داشته‌هایش بازی می‌کرد.

درباره شادی بعد از گلت صحبت کنیم. بازی قبلی در گفت‌وگویی که با ما داشتی گفته بودی می‌خواستی اگر گل زدی آن را تقدیم خانواده‌ات کنی و این خواسته در یک بازی مهم‌تر اتفاق افتاد.‌ فکر کنم بعد از روزهای سختی که به لحاظ شخصی و خانوادگی پشت سر گذاشتی تقدیم این گل به مادرت بسیار لذت بخش بود.

صد درصد. می‌دانید که چه روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و در این بین فقط خانواده و یکسری دوستان نزدیکم بیشتر در جریان بودند که چه سختی‌هایی کشیدم تا برگردم. خدا را شکر که گل زدم و شرمنده خانواده‌ام نشدم.

گلی هم که زدی بسیار حرفه‌ای بود چون به خوبی توپ را دنبال کردی تا گل شود.

بله، آخرین لحظات که آن توپ به مدافع عمان رسید، سماجت بیشتری کردم تا بتوانم توپ را دنبال کنم. خدا را شکر به توپ رسیدم و گل زدم. با این حال خودم همیشه اعتقاد دارم کار تیمی به خصوص اکنون در تیم ملی ما مهم‌تر از کار فردی است. یا من یا بچه‌های دیگر هر کدام گل بزنیم، مهم برد تیم ملی است.

بعد از گل، روند بازی‌ات تغییر کرد و به یک باره انگار خیلی بهتر از اوایل بازی شدی. با توجه به اینکه مدتی به دلیل مصدومیت دور بودی، انگار اعتماد به نفس بیشتری گرفتی.

دقیقا اعتماد به نفسم بعد از گل بیشتر شد و چون مدت طولانی دور بودم، باید به آن شرایط و ریتم بازی برگردم. به خصوص در تیم ملی و آن شرایطی که داشتم، کمی به زمان نیاز بود.

بازی با چین هم پنجشنبه برگزار می‌شود. پیش بینی‌ات از آن بازی چیست؟

بازی با چین به مراتب سخت‌تر از دیدار با عمان است. اکنون زمانی برای خوشحالی نداریم، چون از امروز باید ریکاوری کنیم. پنجشنبه بازی داریم و امیدوارم در این بازی هم برنده شویم.

این مدت یکسری حواشی اطراف تیم بود و اینکه کارلوس کی‌روش بعد از جام ملت‌ها سرمربی کلمبیا می‌شود و از این دست مسائل. این موضوع روی ذهنیت تیم تاثیر گذاشته است؟

نه، اصلا این موضوع تاثیری در تیم نداشته است. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و آقای کی‌روش هم نه 99 درصد بلکه صددرصد تمرکزش روی تیم ملی است. کی‌روش تمام حواسش به این بازی‌هاست و به همین دلیل ما هیچ حسی نسبت به این مسئله نداشتیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۳۰۳۸۱۲:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱
ولی من فکر میکنم برگشت سردار به تیم ملی از همه اینا مهمتر بود.
ایرانی۷۳۳۰۷۶۱۲:۳۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱
آفرین به جهانبخش و آفرین به بیرانوند و همه بازیکنان ایرانی و تبریک به آقای کی روش بابت تربیت بازیکنان موفقش و عدم توجه به حاشیه سازیهای بعضیها ازهمتون تشکر و سپاس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین