عمران‌خان به قطر می‌رود

گروه جهان الف،   3971101040

نخست وزیر پاکستان عصر امروز (دوشنبه) برای نخستین‌بار در راس هیئتی بلندپایه وارد دوحه می‌شود و قرار است با امیر قطر گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری قنا قطر اعلام کرد، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر این کشور فردا سه شنبه در دفتر سلطنتی از عمران‌ خان، نخست وزیر پاکستان استقبال خواهد کرد. قرار است دو طرف درباره چشم‌انداز توسعه روابط همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف و آخرین تحولات کنونی در سطح منطقه و بین‌الملل به بحث و بررسی بپردازند.

منابع دیپلماتیک در سفارت پاکستان در دوحه به روزنامه القدس العربی اعلام کردند، سفر رسمی عمران ‌خان به دوحه با هیئتی متشکل از پنج یا شش وزیر یک روز طول خواهد کشید و گفت‌وگوهای دوجانبه با رهبران و مسوولان قطر صورت خواهد گرفت و سپس نخست وزیر با پاکستانی‌های مقیم در دوحه در استادیوم "الوکره" دیدار می‌کند.

اخیرا امیر قطر پیامی شفاهی از نخست وزیر پاکستان درباره روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و توسعه آن دریافت کرده بود. شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در جریان استقبالش از شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان این پیام را تحویل گرفته بود.

در جریان این سفر، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر از وزیر خارجه پاکستان و هیئت همراه او استقبال کرد. همچنین شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با همتای پاکستانی خود دیدار و روابط دوجانبه، راه‌های حمایت و توسعه و آخرین تحولات منطقه به ویژه در افغانستان و نیز مسائل مهم مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

قطر و پاکستان روابط نظامی قوی با یکدیگر دارند و تعدادی توافق نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در راستای تحکیم همکاری نظامی در زمینه‌های مختلف امضا کردند که شامل توافق‌نامه اعزام نیروهای مسلح پاکستان به قطر در سال ۱۹۸۵، همکاری دفاعی در سال ۲۰۱۰ و توافق‌نامه‌های دیگر می‌شود.

از زمان شروع بحران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، پاکستان موضعی میانه‌ اتخاذ کرده و خواستار حل این بحران از طریق انجام مذاکرات است. احتمال می‌رود در سال جدید میلادی نیز تعدادی سفرها در سطح وزرا میان دو کشور صورت گیرد، همچنین طبق اعلام سفارت پاکستان در دوحه قرار است جعفر اقبال، وزیر مشاور پاکستان در امور دریانوردی در ماه مارس به قطر سفر کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین