توزیع دو کیلو گوشت یخ‌زده با کارت ملی!/ برای گرفتن گوشت منجمد، منجمد شوید!

گروه اقتصادی الف،   3971030167 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدتی است که توزیع گوشت‌ یخ‌زده برزیلی با کارت ملی در فروشگاه‌ها و تعاونی‌های مصرف شیراز آغاز شده؛ اما مردمی که برای خرید گوشت منجمد از ساعت 5 صبح مجبور به نوبت گرفتن هستند، گلایه‌های فراوانی از نوع برخورد مسوولان دارند.

توزیع دو کیلو گوشت یخ‌زده با کارت ملی!/ برای گرفتن گوشت منجمد، منجمد شوید!

به گزارش فارس، به دلیل وجود خشک‌سالی چندساله در کشور و بالا رفتن قیمت غذای دام و همچنین افزایش دستمزد کارگران و کشتارگاه‌ها، دولت به واردکنندگان اجازه‌ واردات گوشت با ارز 4200 تومانی را داده است.

روند افزایشی قیمت گوشت قرمز در کشور باعث شده است که مردم به سمت گوشت‌های یخ‌زده‌ی برزیلی که هفته‌ای یک‌بار در فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های مصرف توزیع می‌شود، سوق داده شوند.

بازار داغ گوشت یخ‌زده!

در شیراز هم بازار توزیع گوشت برزیلی در سرمای زمستان، داغِ داغ است. برای اطلاع از وضعیت توزیع گوشت در تعاونی‌های مصرف به یکی از این مراکز در بلوار مدرس رفتم.

از دور نیز تجمع مردم در پشت نرده‌های آبی‌رنگ این تعاونی در هوای سرد و بادهای زمستانی به چشم می‌خورد. به میان جمعیت رفتم. از جوان تا پیر، خانم و آقا در صف گوشت برزیلی بودند.

ساعت یک بعدازظهر را نشان می‌دهد که به سراغ یک خانم میان‌سال که ساعت‌هاست در صف منتظر ایستاده می‌روم. این خانم که از چند ساعت معطلی و سرپا ایستادن در سرما حسابی کلافه شده است، می‌گوید: از حدود ساعت 6 صبح امروز و در این سرما در صف بودم و چون دیر رسیدم هنوز نوبت من برای دریافت گوشت نشده است. باید صبح ساعت پنج همراه باکارت ملی در اینجا باشید تا شاید به شما نوبت برسد، البته خود مسوولین تعاونی حدود ساعت 8 می‌آیند.

این خانم کف دستش را نشان می‌دهد که مسوولین این تعاونی با خودکاری قرمز عدد 110 را نوشته بودند که نشان‌دهنده‌ی شماره‌ی نوبت او بود و ادامه می‌دهد: اول عده‌ای بدون نوبت گوشت گرفتند و رفتند و این باعث شد به ما گوشت نرسد. از صبح تا الان منتظر هستیم و مشخص نیست چه زمانی باز هم گوشت توزیع کنند.

هر کارت ملی، دو بسته گوشت!

کمی آن‌طرف‌تر خانم جوانی نشسته است. به سراغ او می‌روم تا ببینم نظرش درباره این نحوه توزیع گوشت چیست؟ از اینکه می‌فهمد خبرنگار هستم و می‌توانم حرف دلِ او را منتقل کنم خوشحال می‌شود و شروع به صحبت می‌کند: با هر کارت ملی دو بسته گوشت برزیلی با نرخ کیلویی 29 هزار تومان می‌دهند که وزن آن‌ها باهم فرق می‌کند. به عده‌ای گوشت بیشتری می‌رسد و به عده‌ای کمتر که بستگی به شانس فرد دارد.

این خانم جوان که از این همه تاخیر و معطلی گلایه داشت، می‌گفت ممکن است تا چند ساعت دیگر هم مجبور شویم در صف بمانیم و تازه حرف‌هایش گُل انداخته بود که یکی از مسوولان تعاونی مصرف، در حالی که مشغول مکالمه با تلفن همراه خود بود، بیرون آمد.

از صحبت‌هایش حدس زدم که یک ماشین تا دقایقی دیگر باری از گوشت برای تعاونی می‌آورد، اما فریاد اعتراض مردم که درخواست داشتند یک نفر جواب مشخصی به آن‌ها بدهد، حواسم را به صف جلب کرد. از این طرف و آن طرف صداها بلند شده بود که «یخ زدیم؛ پس کِی توزیع می‌کنید؟»، «چرا کسی پاسخگو نیست؟»، «یک نفر به ما بگوید بمانیم یا برویم؟»...

 

بروید، فردا بیایید!

حدسم درست بود؛ ماشینی که بار داشت کمی پایین‌تر از صف مردم ایستاد. تازه مردم امیدوار شده بودند که بعد از چند ساعت معطلی در سرما با کیسه گوشت به منزل برمی‌گردند، اما تنها چند دقیقه بعد، آقایی مسن از در تعاونی بیرون آمد و از آن‌طرف نرده‌های آبی خطاب به مردم گفت: «بروید و فردا صبح زود بیایید!»

گفتن همین یک جمله ساده کافی بود تا فریاد اعتراض مردمی که از صبح زود در صف ایستاده بودند، بلند شود: «این‌همه ایستاده‌ایم حالا می‌گویید فردا بیایید!»، «به ما گفتید بمانید، الآن می‌گویید گوشت و مرغ نیست بروید!». پیرمرد مسن هم که ظاهراً در این چند روز دیگر به شنیدن این اعتراضات عادت کرده بود، خیلی ساده و راحت پاسخ داد: «خب بمانید، ولی گوشتی نیست!»

این پاسخ پیرمرد مردم را عصبانی‌تر از قبل کرد. یکی از آقایان فریاد زد: «مگر مردم مسخره دست شما هستند» و خانمی از سمت دیگر گفت «زمان رای می‌گویند شناسنامه بیارید و رای بدهید، اما الآن ما را محتاج کمی گوشت کردند».

عده‌ای هم کارت ملی‌هایشان را تحویل داده بودند و می‌گفتند «ما کارت ملی دادیم، نوبت داریم» که ظاهراً بخت با آن‌ها یار بود و گفته شد جماعتی که کارت ملی را تحویل داده‌اند، صبر کنند و گوشت خود را تحویل بگیرند.

با این حساب، مردمی که دل به گوشت‌های برزیلی خوش کرده بودند، امروز هم همانند روزهای گذشته دست‌خالی به خانه ‌برگشتند تا فردا صبح زود ساعت 5 در سرمای زمستان به این محل بازگردند.

تعاونی‌ مصرف متعلق به بخش خصوصی است؛ به ما ربطی ندارد

اما بعد از مشاهده میدانی نحوه برخورد مسوولان تعاونی مصرف با مردم، به سراغ مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس به‌عنوان متولی نظارت بر توزیع گوشت‌های برزیلی رفتم.

هدایت الله رحیمی در این خصوص گفت: این تعاونی یکی از بخش‌های تعاونی ما هست، ما در تعاونی‌های بزرگ نیز در حال توزیع گوشت هستیم و تعاونی‌های مصرف هم بخشی از آن‌ها هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که نمی‌شود سازوکاری تعریف کرد که مردم از ساعت 5 صبح تا بعدازظهر معطل توزیع‌ گوشت  نشوند، تصریح کرد: تعاونی مصرف متعلق به بخش خصوصی است و ربطی به ادارات دولتی ندارد؛ آن‌ها ساعت کاری خود را دارند. البته ما به دنبال صفی کردن توزیع گوشت نیستیم، ولی اگر شرایط کشور به سمتی برود که این اتفاق رخ دهد، ماهم تابع آن هستیم.

کسی که 5 صبح می‌آید در صف، دلال است نه مردم!

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس بابیان اینکه کسانی که از 5 صبح در تعاونی‌ها حضور پیدا می‌کنند مصرف‌کننده شخصی نیستند، مردمی که در صف ایستاده بودند را عاملان کارخانه‌های تبدیلی یا رستوران‌ها و فست‌وفودی‌ها خواند و اضافه کرد: این گوشت‌ها برای توزیع مردمی هست که هرکس از فروشگاه نزدیک به خود می‌گیرد.

رحیمی ادامه داد: این افراد معمولاً در بین تعاونی‌ها می‌گردند و به یکی دو بسته گوشت هم راضی نیستند. گوشت را می‌گیرند و بعد باقیمت بالاتری می‌فروشند! باوجوداینکه راهی نیست تا بتوانیم این افراد را تفکیک کنیم ولی ما سعی خودمان را می‌کنیم که به دست آن‌ها نرسد.

وی بیان کرد: در هر تعاونی روزانه گوشت به وزن 500 تا 600 کیلو توزیع می‌شود و دوبار برای هیچ تعاونی گوشت ارسال نمی‌شود. باید توجه داشت که وزن بسته‌بندی گوشت‌ها از قبل تنظیم شده و امکان بُرش و تنظیم مجدد نیست.

شاید مسوولین بتوانند با دلایلی گران شدن اقلام اساسی را توجیه کنند، اما به نظر می‌رسد تعریف نکردن ساختار مناسبی جهت توزیع و عدم برخورد عزتمندانه با مردم و طلبکار بودن آن‌ها، هیچ جای توجیهی ندارد.

دیدگاه کاربران

امین۷۳۱۶۷۹۱۸:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چقدر بدبختی آخه چقدر توهین آیا حق مرم ما خرید دو کیلو گوشت یخ زده هم نیست؟
ناشناس۷۳۱۷۱۸۱۸:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خدا انتقام این ملت رو از روحانی و دولتش و لاریجانی و مجلسش بگیره
ناشناس۷۳۱۸۳۴۱۹:۵۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
لاریجانی و روحانی استعفا بدن
ناشناس۷۳۲۰۹۱۲۳:۲۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کلاهشونو بالاتر بذارن این دو نفر و همراهانشون بی آبرویی تا کجا؟
ناشناس۷۳۲۲۵۲۰۵:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱
ملتی که شب انتخابات بدون دقت رای بدهند ناچار درمانده خواهند شد
ناشناس۷۳۲۵۸۲۰۹:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱
این از میوه های برجام و دوستی با امریکاست. در ضمن لاریجانی یک مدیر اجرایی نیست. همین که جلوی حرکات بدتر این مجلس بنفش رو گرفته هنر کرده.
کارگر۷۳۱۸۶۳۲۰:۱۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کلام امیر مومنان علی ( ع ) خطاب به مالک اشتر ؛ ای مالک ! اگر روزی تو را بر مسند پست و مقامی نهادند ، در حالیکه تو خود میدانی کسی بهتر از تو هست تا آن مسئولیت را به سر انجام میرساند ؛ مادامیکه در آن مسئولیت بمانی ، خیانت نموده ای .
ناشناس۷۳۲۷۰۶۱۰:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱
کدوم یکی از اینها فکر می کنی الگوش حضرت علی که براشون می نویسی؟ نه عزیز همینا دارن ای بلارو سرمون میارن
ناشناس۷۳۲۰۷۳۲۳:۱۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
یعنی فقط روحانی مقصره ؟
آینده نگر۷۳۱۷۸۷۱۹:۲۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اگه آقایون مذاکره رو به تاخیر بندازن ؛ 2 ماه دیگه باید علاوه بر کارت ملی و اصل شناسنامه ، 2 تا ضامن معتبر هم ببریم برای دریافت 2 کیلو گوشت یخ زده برزیلی !
ناشناس۷۳۱۸۲۵۱۹:۵۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
یا عرضه داشته باشید و مملکت رو درست کنید یا برید مذاکره کنید . مردم چقدر باید سختی و بدبختی رو تحمل کنند ؟! نجومی بگیرا که مردم رو درک نمیکنن
ناشناس۷۳۲۲۰۸۰۱:۱۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱
عزیزم حرف شما درسته، ولی فکر میکنی چند درصد این نجومی بگیرها هستند؟
ناشناس۷۳۱۸۴۴۲۰:۰۳:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این ننگ و خاری امروز نتیجه همون مذاکره ی خائنانه است دوست محترم
ناشناس۷۳۲۱۸۲۰۰:۴۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱
نه برادر نتیجه وجود مدیران سفارشی و وابسته است، دشمن ما ،خودمانیم نه کس دیگر
ناشناس۷۳۲۲۳۳۰۲:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱
ونزوئلا هم مذاکره نکرده . ولی چین و روسیه همیشه مذاکره میکنند
حیف نون عصا قورت داده مغرور پر ادعا بی عمل ولنجک نشین۷۳۱۸۱۳۱۹:۴۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
از گوشت یخی برزیلی با اصل کارت ملی عبور میکنیم علی برکت الله !
ناشناس۷۳۱۶۸۰۱۸:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چه بر سر این کشور و ملت اومد!! عظمت و جایگاه این کشور خیلی بالاترین از این حرفهاست بخدا بد میکنید به این ملت خیلی هم بد خدا جوابتون رو میده
ناشناس۷۳۱۸۲۰۱۹:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خداوکیلی جای روحانی بودم همین امشب استعفاء میدادم و حتی نمیذاشتم صبح شود . پست و مقامی که مردم رضایت نداشته باشن چه ارزشی داره !؟ مزدم دارن له میشن صدای شکسته شدن استخون مردم زیر بار گرونی داره شنیده میشه
ناشناس۷۳۱۹۸۹۲۲:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اره جون خودت ...استعفا می دادی؟؟ عموم مردم به روحانی رای دادند و عموم مردم هم اگه بجاش بودن نه تمها عذرخواهی نمیکردند بلکه مثل اون طلبکار هم بودند...فرهنگ واقع بینی و انصاف کجاست
ناشناس۷۳۱۶۸۵۱۸:۲۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا حقارت ؟؟ عوضش آقازاده داریم که ماشین میلیاردی میبره خونه تریلیاردی باباش !!
ناشناس۷۳۱۶۹۰۱۸:۲۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این وضعیت یعنی ۴۰۰ سال پیشرفت!!!!
ناشناس۷۳۱۷۳۹۱۸:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این نظر یعنی دریغ از یک ذره عقل
ناشناس۷۳۲۲۵۴۰۵:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱
روحانی مچکریییییییییییم
ناشناس۷۳۱۷۹۵۱۹:۳۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
روحانی خودش گوشت یخ زده برزیلی میخوره ؟!
ناشناس۷۳۱۸۴۵۲۰:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خودش میخوره البته نه گوشت یخ زده
ناشناس۷۳۱۸۶۷۲۰:۱۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
میخوره منتهی گوشت تازه گرم
ناشناس۷۳۱۹۵۶۲۱:۴۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شکسته نفسی نکنید حداقل ده هزار سال پیشرفت کردیم تصور کنید در عصر یخبندان اینده هستیم و داریم گوشت ماموت یخ زده میخوریم امید و تفکر مثبت داشته باشید همه چی حله در ضمن به فرموده ....
ناشناس۷۳۱۶۹۳۱۸:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مقصر مردم هستند چون طماع و حریص هستند و در واقع همین مردم هستند وضع کشور را خراب کردند
ناشناس۷۳۱۸۰۰۱۹:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
. حریص و طماع دیگه چیه ! یارو 4 تا بچه داره حریف نمیشه گوشت گرم بخره مجبوره مرخصی بگیره 5 صبح بیاد توی صف گوشت یخ زده تا شرمنده بچه هاش نشه مسئولان اگه دق کنن ؛ حق دارن
ناشناس۷۳۱۸۸۱۲۰:۲۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اینا دق حالیشونه ؟!!!
ناشناس۷۳۲۹۱۰۱۱:۳۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱
البته اگه غیرت داشته باشن
ناشناس۷۳۱۷۰۱۱۸:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شیخ حسن قول داده بود که دیگه به عقب بر نمیگردیم ! برگشتیم به زمان جنگ
ناشناس۷۳۱۷۷۰۱۹:۱۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
تحریم چه ربطی به حسن داره ؟ زمان محمود خان شما شکل گرفته
ناشناس۷۳۱۸۴۷۲۰:۰۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
یه تار موی محمود می ارزه به همه کابینه این بابا
ناشناس۷۳۱۸۹۸۲۰:۴۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
درد و بلای محمود بخوره توی....
ناشناس۷۳۲۵۵۵۰۹:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱
بدبختی این کشور اینه که امثال محمود و حسن میشن رئیس جمهور!!!!!
روزبهانی۷۳۱۷۹۶۱۹:۳۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بابا زمان جنگ دیگه شناسنامه نمیخواستن برای گوشت یخی
امیری۷۳۱۸۱۰۱۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شیخ حسن مملکت رو 180 سال به عقب راند
ناشناس۷۳۱۸۹۳۲۰:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آخه روحانی چه کار اجرایی توی پرونده اش داشت که شد رئیس جمهور ؟! آخه مگه اداره مملکت الکیه ؟! روحانی تا قبل از اینکه رئیس جمهور شه ، فقط 2 تا عکس یادگاری از جبهه داشت . همین
ناشناس۷۳۱۷۲۹۱۸:۴۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ظاهرا بزرگان کشور از این وضع بسیار راضی هستند.
ناشناس۷۳۱۷۳۰۱۸:۴۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خجالت آوره تک تک مسئولین مقصرند متاسفم براتون که اینهمه آه پشت سرتونه........
ناشناس۷۳۱۷۴۳۱۸:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کسانی که به این دولت رای دادن عامل اصلی این وضع هستند.مگه قالیباف نگفت درختی که ۴سال ثمره نداده مطمئنا۴سال دیگه هم ثمر نخواهد داد...
ناشناس۷۳۲۴۴۹۰۸:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱
احسنت
ناشناس۷۳۱۷۴۸۱۹:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ما هم هفته قبل رفتیم گوشت منجمد خریدیم. البته گوشت که چه عرض کنم، از 3 کیلو نصفش چربی بود. تاسف باره
سامان۷۳۱۷۵۰۱۹:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم.
ناشناس۷۳۱۷۶۹۱۹:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اداره کشوری با این همه ثروت با این وضعیت توهمی فقط از شماها بر میاد !
ناشناس۷۳۱۷۷۳۱۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این است عزت ایرانی
ناشناس۷۳۱۸۸۶۲۰:۲۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این عزت نیست ذلت است
نهاوندی۷۳۱۷۷۶۱۹:۱۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به حال ما مردم باید گریست در قرن تکنولژی و اینترنت در ایران مردم را با دو کیلو گوشت یخی اونهم با نشون دادن کارت ملی سر کار گذاشتند!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۳۱۸۰۵۱۹:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با تشکر از تدبیری ها که عزت ایرانیان را احیا کردند. متشکریم خیلی
ناشناس۷۳۲۱۳۵۲۳:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
والا شما بی تدبیرا کاری به سر این مملکت آوردین که صدتا تدبیر هم از پس درست کردنش بر نمیاد !!!
علی طباطبایی۷۳۱۸۵۶۲۰:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چه عزتی برای مردم به ارمغان آورده شد؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۳۱۹۰۷۲۰:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
.... چی شد بعداینهمه سال برای یک کیلو گوشت یخ زده باید کارت ملی بدن ملت ؟؟؟؟؟
ناشناس۷۳۱۹۳۷۲۱:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۴۰۰ سال پیشرفته دیگه. یه نگاه به کشورهای دیگه ی اسیا بیندازید.
ناشناس۷۳۱۹۵۱۲۱:۴۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
متاسفانه در شهر ما اونقدر گوشتها را زیرزیرکی رد کردن به رستورانها و... که دادستان وارد عمل شد البته این اتفاق وقتی افتاد که ملت بخاطر گرفتن گوشت یخی کارشون به گیس و گیس کشی و قمه و چاقو کشی افتاد در اون لحظات به مقام انسانیت رسیدیم
ناشناس۷۳۱۹۹۸۲۲:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خداوند مردم دیگر کشورها را نگهدارد.
رسول۷۳۲۱۵۵۰۰:۰۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱
عی بابا ساعت 11 شب رفتن به روحانی رای دادن بعضی ها!!!!
ناشناس۷۳۲۱۷۲۰۰:۲۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱
بعد از چهل سال. افتخاری دیگر
رسول۷۳۲۲۱۶۰۱:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱
خوش به حال خودم که گوشت نمی خورم. بالطبع از قیمتش هم خبر ندارم.
ناشناس۷۳۲۲۲۵۰۱:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱
فعلا مساله غزه بسیار مهم است، البته بدحجابی هم مدتیست زیاد شده که امید است مسوولان هرچه سریعتر فکری بکنند
ناشناس۷۳۲۲۵۹۰۵:۴۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱
در این مقطع حساس کنونی مواظب دشمن باشید که نفوذ نکند
ناشناس۷۳۲۴۳۱۰۸:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱
گوشتی که زمان سابق فتوا به حرام بودنش داده بودند.!!!!!!!!! مردم به چه روزی افتادند...........
ایران۷۳۲۵۰۳۰۹:۰۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱
همه مسئولین مقصرند.
ناشناس۷۳۲۵۹۶۰۹:۳۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱
بیایید یک بار دیگر مذاکره کنیم سپس در طویله های خود بتن ریخته و گوشت یخی از امریکا وارد کنیم.
ناشناس۷۳۲۶۶۸۱۰:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱
بازگشت به عصر یخبندان !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین