جام ملت‌های آسیا حمله جنگجویان خلیج‌ فارس به دریای عمان برای رسیدن به ساحل آرزو‌ها

گروه ورزشی الف،   3971030002 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی فوتبال ایران امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان می‌رود؛ سیزدهمین تقابل ایران و عمان در حالی برگزار می‌شود که به نظر می رسد پیروز این دوئل، کار ساده‌ای برای قرار گرفتن در بین ۴ تیم برتر آسیا داشته باشد.

حمله جنگجویان خلیج‌ فارس به دریای عمان برای رسیدن به ساحل آرزو‌ها

پس از سرگروهی ایران در گروه چهارم جام ملت‌های آسیا، عمان حریف بعدی شاگردان کی‌روش در راه شکستن طلسم ۴۳ ساله شد. حریفی که با وجود بازی‌های قابل قبول برابر ازبکستان و ژاپن نتوانست رتبه‌ای بهتر از سومی گروهش را کسب کند. دو تیم از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (یک‌شنبه) در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

یوزهای ایرانی جام را با اقتدار آغاز کردند و با ۵ گل یمن را گلباران کردند اما این برای زهر چشم گرفتن از رقیبان کافی نبود و تیم ملی با پیروزی ۲ بر صفر ویتنام راه صعود خود را به دور بعد هموار کرد. مساوی بدون گل برابر عراق و باز نشدن دروازه بیرانوند در دور گروهی حکم صدرنشینی را برای ایران امضا کرد تا یوزهای ایرانی منتظر مشخص شدن حریف‌شان از بین تیم‌های برتر سوم باشند.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود بی‌دردسر به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا 2019؛ حالا باید در یک مرحله هشتم نهایی به مصاف عمان برود. تیمی که با قرار گرفتن در رده هشتادودوم جهان و دهم آسیا جزو تیم‌های درجه 2 و 3 قاره کهن به حساب می‌آید و باید مقابل ایرانی قرار بگیرد که مدت‌هاست سردمدار تیم‌های آسیایی در رده‌بندی فیفاست.

شاگردان فربیک با وجود نمایش بهتر نسبت به ازبک‌ها در دیدار نخست خود، بازی را ۲ بر یک واگذار کردند. در دیدار دوم هم عملکرد ضعیف داور سه امتیاز را نصیب ژاپن کرد تا عمانی‌ها برای صعود دلخوش به پیروزی پرگل برابر ترکمنستان باشند. این اتفاق برای حاشیه‌نشین‌های دریای عمان رخ داد و پیروزی ۳ بر یک برابر ترکمن‌ها نام عمان را مقابل ایران قرار داد تا یکی‌ از دیدارهای حساس یک‌هشتم نهایی را این دو تیم در روز یکشنبه برگزار کنند.عمان به لطف 24 تیمه شدن جام ملت‌‌های آسیا علاوه بر کسب مجوز حضور در این رقابت‌ها توانسته به عنوان یکی از برترین تیم‌های سوم گروه‌‌ها به مرحله حذفی راه پیدا کند. این تیم  از آمادگی نسبتاً خوب این تیم عربی و کار نه چندان راحت ملی‌پوشان ایران دارد به ویژه اینکه داور هم نقش اساسی در شکست عمان برابر ژاپن داشت.

در آن سوی میدان تیم ملی ایران, در دور گروهی تیم‌های یمن و ویتنام را به ترتیب 5 بر صفر و 2 بر صفر شکست داد و در بازی آخر نیز مقابل عراق به تساوی بدون گل دست پیدا کرد تا در ادامه عملکرد خوبش در خط دفاع, بدون گل خورده به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. تیم کی‌روش  در این بازی تصمیم دارد که در 90 دقیقه کار عمان را تمام کند چرا که به خوبی می‌داند تیم‌های عربی تخصص بالایی در وقت کشی و ایجاد جنگ روانی دارند و در صورتی که کار به وقت‌‌های اضافه و پنالتی کشیده شود می‌تواند خاطره تلخ حذف در دوره پیش مقابل عراق در این دوره با عمان تکرار شود. برنده دیدار ایران و عمان باید در مرحله یک چهارم نهایی با برنده بازی تایلند و چین مصاف کند.

تقابل‌های گذشته دو تیم، کفه ترازو را به نفع ایران سنگین می‌کند. تیم‌های ملی ایران و عمان تا‌کنون 12 بار با یکدیگر مصاف کرده‌اند که از این بین 6 بار تیم ملی کشورمان و 2 بار عمان پیروز شده‌اند و 4 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. برتری ایران در تاریخچه فوتبال دو کشور اما در تاریخ حضور کارلوس کی‌روش در ایران متفاوت است؛ از این جهت که تیم ملی در 3 دیداری که این مرد پرتغالی را روی نیمکت داشته, برابر عمان به یک پیروزی, یک تساوی و یک شکست رسیده است. سیزدهمین تقابل این دو تیم در حالی در بن زاید برگزار می‌شود که ایران بعد از ۴۳ سال به دنبال طسم‌شکنی و قهرمانی است و عمان هم رویای حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا را در سر می‌پروراند.

تیم ملی ابتدا در سال 92 و در دیداری دوستانه در مسقط مقابل عمان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد, در ادامه دو تیم دوبار در مقدماتی جام جهانی 2018 رودرروی هم قرار گرفتند که بازی اول در مسقط یک بر یک مساوی و بازی دوم در تهران با پیروزی 2 بر صفر یوز‌ها همراه بود. همانطور که پیداست آمار کی‌روش مقابل عمان آنطور که باید خوب نبوده است.

جدا از بحث فنی, این روز‌ها تیم ملی ایران و به ویژه سرمربی‌اش در کانون حاشیه‌, تنش و درگیری‌ ذهنی قرار دارند. فضایی که بعد از مصاحبه تند کی‌روش در روز پنجشنبه به اوجش رسیده و نگرانی فوتبالدوستان ایرانی را به دنبال داشته که شاید تیم ملی در این فضای پرالتهاب نتواند به نتایج دلخواهش برسد. هرچند بسیاری اهالی فوتبال سعی کرده‌اند در این مدت با سکوت کردن در آتش این حاشیه ندمند اما نگرانی‌هایی بابت عدم تمرکز ایران برای این بازی وجود دارد. موضوعی که شاید تنها برتری حریف ایران در بازی امروز به حساب بیاید.

«آینده برای من زمان حالِ من است و اکنون زمان آن است که وظایف و آرزوهای خود را عملی کنم» این بخشی از بیانیه سرمربی تیم ملی بعد از به پا شدن کلی حاشیه است که روز گذشته (شنبه) منتشر شد. بیانیه‌ای که نشان می‌دهد کی‌روش قصد دارد فضای ملتهب تیم ملی که خودش ایجاد کرده را قبل از این بازی تا حدی آرام کند. با این اوصاف شاگردان کی‌روش که -به دلیل موقعیت مکانی ایران- می‌توان از آنها با عنوان «جنگجویان خلیج فارس» یاد کرد, امروز ماموریتی سخت در پیش دارند, آنها باید با گذر از دریای عمان و تیم ملی این کشور خود را برای رساندن به ساحل آرزو‌ها که همان قهرمانی در آسیاست آماده کنند. نکته‌ای که در شرایط فعلی آرزو و خواسته همه اهالی فوتبال به حساب می‌آید؛ کی‌روش, بازیکنان, مدیران, رسانه‌ها و هواداران.

برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

یکشنبه - 30 دی ماه
* اردن -  ویتنام/ ساعت 14:30 به وقت تهران/ ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی
* تایلند - چین/ ساعت 17:30 به وقت تهران/ ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین
* ایران -  عمان/ ساعت 20:30 به وقت تهران/ ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی

دوشنبه - اول بهمن ماه
* ژاپن - عربستان/ ساعت 14:30 به وقت تهران/ ورزشگاه شارجه شهر شارجه
* استرالیا - ازبکستان/ ساعت 17:30 به وقت تهران/ ورزشگاه خلیفه بن زاید شهر العین
* امارات - قرقیزستان/ ساعت 20:30 به وقت تهران/ ورزشگاه زاید اسپورت سیتی شهر ابوظبی

سه‌شنبه - 2 بهمن ماه
* کره جنوبی -  بحرین/ ساعت 16:30 به وقت تهران/ ورزشگاه راشد شهر دبی
* عراق -  قطر/ ساعت 19:30 به وقت تهران/ ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی

دیدگاه کاربران

حسین۷۳۰۷۰۲۰۸:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عجب تیتر نژاد پرستانه .......ی!!!
ناشناس۷۳۰۹۴۷۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بهترین شانس و اقبال امسال ایران دارد
ناشناس۷۳۱۲۷۸۱۴:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا هی این کامه فارس را میچسبانید به تیم ملی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین