چرا پراید ۲۱ میلیون تومانی یک هفته‌ای ۳۶ میلیون تومان شد؟

گروه اقتصادی الف،   3971029111 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

خریداران بلاتکلیف خودرو این روزها با سوال‌های متعددی روبه رو هستند که هیچ کس پاسخگوی آنها نیست. مگر چه اتفاقی در کشور افتاده که پراید ۲۱ میلیون تومانی به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

چرا پراید ۲۱ میلیون تومانی یک هفته‌ای ۳۶ میلیون تومان شد؟

تسنیم نوشت: در دی ماه امسال سرانجام خودروسازان توانستند مجوز افزایش قیمت محصولات مشمول قیمت گذاری خود را از دولت دریافت کنند و بلافاصله بعد از چراغ سبز دولت لیست جدید قیمت‌ها  را اعلام کردند. مشاهده این لیست  یک شوک بزرگ برای خریداران بلاتکلیف خودرو بود چراکه باید محصولات خود را با چندین ماه تاخیر آنهم با هزینه زیادی از شرکت‌ها دریافت کنند. جالبت اینجاست با وجود این افزایش قیمت ها هنوز شرکت‌ها اقدامی برای تحویل خودروها نداشته و مردم سرگردان تر از دیروز هستند.

مردم این روزها با سوال‌های متعددی روبه رو هستند که هیچ کس پاسخگوی آنها نیست. چرا و براساس کدام استدلال کسی که خودروی خود را باید مهر ماه تحویل می‌گرفت باید مشمول افزایش قیمت‌ها شده و رقم بالایی را به شرکت پرداخت کند. مطابق کدام استدلال ثبت نامی‌های قبل از شهریور ماه امسال مشمول افزایش قیمت نیستند اما خریداران بعد از شهریورماه باید هزینه بالایی را برای دریافت خودروی خود به شرکت بدهند. چرا خودروسازان پیش بینی کمبود قطعه را نداشتند اگر خودرو ندارند چرا مدام طرح فروش گذاشته و مردم را سرگردان می کنند.

بی پاسخ ماندن بسیاری از سوالات خریداران از سوی وزارت صنعت و خودروسازان باعث شده تا هر روز شاهد تجمع‌های مردم روبه رو شرکت های خودروساز و وزارت صنعت باشیم اما متاسفانه هنوز نتیجه مثبتی برای احقاق حقوق خریداران فراهم نشده است. جالب اینجاست وزیر صنعت در واکنش به اعتراض 26 دی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه گفته است" خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند. ما در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان هستیم و حتی در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود. قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود".

اما بلافاصله بعد از این اظهارنظر وزیر صنعت، شرکت سایپا در اقدامی عجیب لیست 22 دی ماه محصولات خود را به روز و افزایش دوباره قیمت ها را برای خانواه پراید، ساینا و تیبا اعمال کرد. همین امر عاملی شده تا سطح نارضایتی مردم از خودروسازان افزایش پیدا کرده و بلاتکلیفی آنها بیشتر از گذشته شود. در حال حاضر این سوال برای خریداران مطرح است که چه اتفاقی در کشور افتاده که پراید 21 میلیون تومانی به 36 میلیون تومان رسیده است.

در ادامه این گزارش بخش هایی از گلایه های مردم از افزایش دوباره قیمت محصولات سایپا را می‌خوانید:

صمدی: افزایش قیمت ها تا 89 درصد براساس کدام استدلال بوده است ؟ افزایش یکباره معنی ندارد. اگر ما می‌دانستیم قیمت ها تا به این حد افزایش پیدا می‌کند قاعدتاً ثبت نام نمی‌کردیم و همان موقع یک خودرو از بازار می‌خریدیم.در حال حاضر اصلا نمی توانیم ماشینی بخریم. 

*می‌گویند انصراف بدهید مگر می‌شود با این پیش پرداخت‌ها خودرویی خرید

محمدی: دیگر هیچ کارمند یا کارگری با این قیمت ها نمی تواند خودرو بخرد. زمان تحویل خودروی من مهر بود چرا شرکت در همان زمان خودرو را به ما تحویل نداد یا حداقل قیمت‌ها را در دعوت نامه ها تعیین می‌کرد. الان که چند ماه از زمان تحویل گذشته می‌گویند باید پول بیشتری پرداخت کنی تا خودرو را آنهم با تاخیر بیشتر به شما تحویل دهیم.

می‌گویند انصراف بدهید ما با دریافت پول خود کدام محصول را بخریم ؟

نوری : براساس کدام استدلال و قانون شهریورها ملاک اعمال قیمت های جدید قرار گرفته است. هر دوی این خریداران یک وجه مشترک داشته و قبل از افزایش قیمت ها خودرو ثبت نام کرده اند اما با تاخیر در تحویل به افزایش قیمت ها خورده اند چرا یکی با قیمت های قبلی و دیگری باید با قیمت های جدید خودروهای خود را تحویل بگیرد. اگر قرار بر رضایت مشتری است ما که دیگر نمی توانیم با این قیمت ها خودروهای ثبت نامی خود را تحویل بگیریم و مجبور به انصراف هستیم. چه کسی جبران ضرر خریداران را می‌دهد؟ پول ما ارز ش خودر را از دست داده و برای خرید خودرو باید چندین برابر پول پرداخت کنیم.

*چرا خریداران باید توان قطعه نداشتن خودروها را پرداخت کنند؟

نصیری: اگر من پول داشتم که در طرح پیش فروش این شرکت ها ثبت نام نمی کردم. به دلیل عدم نقدینگی کافی مجبور به پیش خرید خودرو شده ام . اما امروز نه می توانم خودرو بگیرم و نه پولم آنقدر ارزش دارد که بتوانم محصول دیگری را خریداری کنم . چرا مشتریان باید توان قطعه نداشتن خودرو را پرداخت کنند چه کسی جواب خریداران را می دهد. در یک معامله باید ضرر متوجه دو طرف باشد . الان خریدار هیچ گناهی نداشته و این فروشنده است که خلف وعده کرده است.

کریمی : وقتی خودروسازان قیمت کارخانه را به بازار رسانده‌اند یعنی قیمت بازار مورد تایید آنها است به نوعی و خود آنها قیمت ها را گران کرده اند. در حالی که مدعی هستند قیمت بازار باید کاهش پیدا کند بلاخره ما کدام را باور  کنیم قیمت ها باید پایین بیایدیا نه . وضعیت امروز نشان می‌دهد قیمت بازار هم دست خود خودروسازان است. خودروی ما را دیر تحویل دادند تا قیمت ها در بازار گران شود.

*اگر ماشین ندارید چرا مدام طرح پیش فروش خودرو می‌گذارند؟

حسینی‌: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای رقابت چه کار می‌کند ؟چطور قیمت ها یک شبه این همه افزایش پیدا کرد؟ اگر تعدادی از خودروها تولید ملی بود چرا خودروسازان به بهانه خرید قطعه از خارج و افزایشنرخ ارز قیمت ها گران کرده‌اند. جالب اینجاست می گویند ما سود پول هایتان را می دهیم مگر ما سود بانکی می خواستیم ما فقط یک خودرو خریده بودیم همین.

دادا: میگن شهر که بس صاحب میشه قورباغه هفت تیر کش میشه جکایت الان ماست... قیمت این خودرو ها یک چهارم قیمت کنونی نیست و مردم باید با انصراف و نخریدن خودرو، جلوی زیاده خواهی این دو خودروساز انحصار طلب رو بگیرند. وسلام

محمد: هموطنان گرامی هم زمان با افزایش قیمت سایپا قیمت قبر هم با افزایش 50 درصدی مواجه شد لذا منتظر حضور پر شور شما هم وطنان عزیز هستیم بدون قبر نمانید.

*انصاف و وجدان هم خوب چیزیست چطور مابقی خرید پول پراید را بدهیم

ساحل: جنسهای بنجل سایپا رو کی می‌خرید؟ مردم ضعیف. آفرین به این شرکت، آفرین به این دولت... اگه این ظلم نیست پس چیه؟

سام: لطفا به مسولین بگویید با این درامدهایی که قشر کارگر جامعه دارند آیا میتوانند با این روش قیمت گذاری برای رفاه و معیشت خانواده که در نهایت منجر به استحکام کانون خانواده میگرددخودروی پراید که بی کیفیت ترین خودروی جهان است را خریداری نمایند.انصاف و وجدان و شرف هم خوب چیزیست که مسولین ندارند.انسانیت در این زمانه آرزوست

 شرفی: به چه دلیل خودرو تحویل شهریور باید بعد از چهار ماه و با قیمت 25 دی ماه واگذار شود با اینکه این خودرو ها تیرماه ثبت نام شده چرا همه ساکتند؟؟

مهدی :مورچه چیه کله پاچش باشه ادم 30تومن به پراید بده سایپاچه فکری کردن؟

ناشناس : یک نفر وجود ندارد از دولت سوال کند چرا دروغ گفتید؟ به سایپا بگویید «اگه خودرو با قیمت های قبل برات به صرفه نیست فقط و فقط پراید تولید کن » بعد از مدتی شاخ و شانه کشیدن.. خودرو تولید میکنه با قیمت قدیم اونم به این خاطر اجازه بهند تا برلیانس و کوییک و ال 90 تواید کنه. حقیقت میخواهید کامل باشد؟

*دیگه شورشو در آوردن من همین فردا انصراف میدم

جاهد: تمام مسولین در تمام مصاحبه ها در ظاهر به‌فکر گرانی و... هستن اما در پشت ... فقط بلدید قیمت ها رو هر روز گران کنید سازمان حمایت و صمت تمام این افزایش قیمت ها رو دارن کنترل میکنن .

علی : باسلام معلوم نیست چی به چی هست یه روز قیمت ها رو اعلام میکنن یه روز دیگه پشیمون میشن دوباره اعلام میکنن هروقت هرکاری دلشون میخواهد انجام می دهند. خدارو خوش میاد من جوون تکلیفم چیست

صالحی : این افزایش هیچ توجیه اقتصادی ندارد و غیرقانونی است. ولی از آنجا که خودروسازان با حمایت دولت این افزایش ها را انجام می دهند، دولت هم شریک جرم آنها است. این دولت بدترین عمل اقتصادی پس از انقلاب داشته. تورم و بیکاری کمر ملت را دارند می شکنند و دولت عین خیالش نیست.

مردم : مسئولین خوابند خودروسازان خودروهای بی‌کیفیت را دوباره گران کردند.

مصطفی : واقعا چه رابطه ای بکار بردن من دهه هفتادی با هزار بدبختی پول جمع کردم مرداد نوشتم تا یه ماشین سوار شم و بازم کل سعی خودمو کردم که بقیه پولش و تا اسفند جمع کنم حالا فقط باید انصراف بدم خب مسئولین ما که درآمدمون فرق نکرده از کجا 23 میلیون دیگه جمع کنم!!

امین : یعنی دیگه شورشو در آوردن من همین فردا انصراف میدم.

محسن : ملت ایران اگه نخوان خودرو ملی داشته باشن چیکار باید کنن؟؟ چرا به بهانه اشتغال و حمایت از تولید داخلی به حق مردم تجاوز میشه وقتی رهبر انقلاب فرمودن از تولید داخل حمایت کنید منظورشون این بود که از تولید با کیفیت داخلی حمایت بشه چرا صحبت های رهبری را اجرا نمی کنید؟؟

*خداراشکر تحریم بهانه ای برای گران فروشی شد

کارگر بیکار : خداراشکر تحریم بهانه ای شد برای خودروسازها ودولت برای گرون فروشی. دلار ارزان شده چرا ماشین مدام تغییر می گند. شرکتی که مطمن نیست قطعه ندارد چرا پیش فروش می کند.

قنبری :  14 میلیون پیش پرداخت برای خرید تیبا در شهریورماه پرداخت کردم قرار شد آذرماه خودرو به دست ما برسد اما حالا یک ماه از موعده مقرر گذشته نه خبری از دعوت نامه و نه خودرواست.. هر شب قیمت هم مثل دلار در حال تغییراست. اگر همین پول را صرف خرید کالای دیگری می کردم الان این همه ضرر نمی کردم. الان در برزج هستم میخواهم تلاش کنم حواله خودم را بفروشم . من می خواستم به تولید داخل کمک کنم اما آنها با خلف وعده ها نگاه کاسب کارانه به تحریم ها داشته و اطمینان مردم را از بین می‌برند.

*با منت ماشین می فروشند؛ مگر چه اتفاقی افتاده است ؟

تهرانچی : چطوری رویشان شده .  خودروی که از نظر کیفیت هیچ تغییری نکرده چرا باید مدام گران شود. خود مسولان خودروسازی چند سال پیش اعلام کردند سوار این پراید نمی‌‌شوند حتی  قرار بود اصلاً تولید نشود چرا بار دیگر مجوز تولید پیدا کرده و هم با منت بسیار می‌گویند ارزان ترین ماشین در جهان است و هر روز قیمت آن را افزایش می دهند.انتظار افزایش قیمت را داشتیم اما نه به این حد. مگر چه اتفاقی افتاده است چرا به بهانه تحریم به مردم ظلم می کنید. به زحمت می توانم مابقی پول خرید خودرو را به سایپا پرداخت کنیم.

امیری: شهریورماه 11 میلیون برای خرید پراید 21 میلیون تومانی هزینه کردم الان 33 میلیون شده است. امروز مسئولین خوابند خودروسازان خودروهای بی کیفیت را دوباره گران می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۹۳۵۸۱۳:۱۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شرکت سایپا با کیا موتورز قرارداد بسته بود، ولی بخاطر تحریم های آمریکا از دادن خودرو و قطعات طفره می رفت که کار به شکایت به دادگاه لاهه کشیده شد، در نهایت با توجه به اینکه قرارداد قبل از تحریم ها بسته شده بود، کیا موتورز مجبور به اجرای قرار داد شد، الان ما هم خواستار ورود قوه قضائیه هستیم. در این بین کلا مشتری متضرر میشه، سازمان بی حمایت از مصرف کننده هم طرف خودرو ساز است.
ناشناس۷۲۹۳۶۸۱۳:۲۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باید مسولین خود ساز محاکمه شوند. اینها با شرایطی که خود ایجاد کرده اندمی خواهند خون مردم را بمکند. چرا اینقدر قیمتها را بالا می برند و کسی هم ککش نمیگزه. سیستمهای نظارتی کجا هستند؟؟؟؟
ناشناس۷۲۹۸۵۵۱۶:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ساعت خواب ! چند میلیون نفر باید همین سیستم های نظارتی را در هر ۲۴ ساعت شبانه روز، ثانیه به ثانیه بپاد تا فساد اندر فساد پیش نیاد و چون آنان را نپّائیدن چنین شده.
ناشناس۷۳۰۱۸۸۲۰:۲۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این یک نفری که منفی داده فازش چیه؟
ناشناس۷۲۹۳۷۰۱۳:۲۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا؟؟؟ از شما بعید است که بپرسی چرا هزاران قلم سه تا چهار برابر شده است نپرسیدی چرا ؟؟؟ ذهن مردم منحرف نکنید به یک رقم کالا لطفا
teddy bear۷۳۰۳۱۲۲۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هزاران هزار دیگه گرون شده مثل مرغ و تخم مرغ و گوشت !که میشه برای تعادل در بازار از خارج از کشور واردات بشه ولی آیا خودرو را هم میشه جهت تنظیم بازار وارد کرد ؟؟یا انحصار الی الابد داره ؟؟
اراکی۷۲۹۴۰۵۱۳:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر جلوی واردات خودرو و قطعات خارجی را نمی گرفتند.... حتی با ارز آزاد... اکنون مردم اینهمه ظلم و جور خودرو ساز داخلی را نمی دیدند.... ما گرفتار تحریم داخلی هستیم نه تحریم امریکا..... مردم را عمدا در مضیقه گذاشته اند... اگر این کامنت را درج نمی کنید لااقل به گوش مسوولین ارشد نظام برسانید تا بدانند که ما مردم اح م ق نیستیم.
ناشناس۷۲۹۴۰۹۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمت فولاد . قطعات فلزی و پلاستیک پتروشیمی ها با دلار مشخص میشه عمو جون . تا وقتی مشکل دلار حل نشه همین وضعه
الف ر۷۲۹۵۹۴۱۴:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حضرت آقا اگر فولاد گران شده 7 میلیون نسبت به 92ماشین 206 ،،16 میلیونی الان باید بشه 24 تا خونه پرش 30 تا نه بالای 70 تا این ناتوانی اقای وزیر است که باید بره مغازه خواربارفرئشی باز کنه نه وزارت
ناشناس۷۳۰۰۶۰۱۸:۴۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولتی که بی دلیل قیمت دلارو سه برابر کرده نباید از بقیه توقع داشته باشه با دلیل قیمتشهانو دو برابر نکنن
ناشناس۷۳۰۵۳۵۰۲:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
فولادی که داخل داره تولید میشه چه ربطی داره به دلار ... الکی به این امامزاده دخیل نبندین
عدالت۷۲۹۴۱۸۱۳:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چاره کار، نخریدن و تحریم خودرو توسط مردم، تا زمانی که ملت به هوای فروختن ماشین به قمیت بالاتر در بازار آزاد و تب دلالی، خودرو خریداری کنند وضعیف بدتر هم خواهد شد و باید در انتظار پراید 50 میلیونی هم باشیم. مردم، نخرید !!
ناشناس۷۲۹۴۲۰۱۳:۴۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون دلار از 3600 تومن به 8000 تومن رسید.
رضا۷۲۹۹۲۲۱۶:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اخوی کجایی 10500 تومان در سامانه نیما
جلال غفاری۷۲۹۴۳۱۱۳:۴۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
از هموطنان عزیز درخواست میشود برای مقابله با ظلم خودروسازان در قبال مشتریان، تا پایین آمدن قیمتها از خرید خودرو موقتا انصراف دهند.
ناشناس۷۲۹۶۵۶۱۵:۰۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پایین هم آمد نباید بخرند، دیگر بس است این وضعیف و جولان خودروسازان داخلی، باید ورود خودرو آزاد شود آنهم با گمرک پایین، مانند مابقی اقلام
فریاد۷۲۹۴۶۷۱۳:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون وزیر صمت درخواب غفلت وحمایت از خودروساز زورگواست
hdsh۷۲۹۵۵۰۱۴:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قشنگ مشخصه که صاحبان اصلی شرکت های خودروسازی کیا هستن/اخه چرا دولت اینقد هواشونو داره چون مال خودشه چرا باید اینقد به مردم فشار بیارین اگه برا خودشون نیست خب بیاین تعرفه گمرک بر دارین خیال خودتون راحت کنین بزار اگه میتونن رقابت کنن با بقیه
ناشناس۷۲۹۵۸۸۱۴:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا میخرید؟ نخرید تا به التماس بیفتند
ناشناس۷۳۰۲۱۲۲۰:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
البته بشرط آنکه فردی مثل آقای نعمت زاده در راس قدرت نباشد و ریاست جمهوری هم خود را مدیون رئیس ستاد انتخاباتش نداد .
ایرانی۷۲۹۵۹۶۱۴:۴۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون مملکت جزیره ای اداره میشود و چون این مشکل بمردم ارتباط پیدا میکند پس هیچ اقدامی انجام نخواهد شد چون مردم فقط در انتخابات و بلایای طبیعی اهمیت دارند
سروش۷۲۹۶۲۱۱۴:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
گرون شدن یه طرف داستان پراید وانت یه طرف گوش کنید بخندید پراید وانت دو صندلی عقب با اون دم و دستگاه و پیچ و میچ نداره دو درب عقب با کلیه وسایل و دستگیره و اینا طبیعتا نداره شیشه ها و بالا بر هم طبیعتا نداره چند کیلو فولاد و پلاستیک و تو کاری نداره باز قیمتش مثل پراید معمولی دراومده
ناشناس۷۲۹۶۳۴۱۴:۵۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت نه شورای رقابت در ضمن کارخانه جات خودرو سازی در دست کیست . اموال به جا مانده از اشخاص فراری از رژیم طاغوت آیا مشمول اموال فی نبوده ؟
ناشناس۷۲۹۶۳۶۱۴:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا وسایل کامپیوتری از هفته پیش به اینطرف 500 هزار روشون رفته؟ مانیتور 2600 تومنی شده 3300 تومن تو یک هفته کی باید نظارت کنه؟
ناشناس۷۲۹۶۵۱۱۵:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این وزیر جدید برای ظلم به مردم شمشیر و از روبسته وهیچ خجالت هم نمیکشه انشاا... که به دست نمایندگان به زودی استیضاح بشه وگرنه هم خودروسازی وهم مردم را باهم ورشکسته میکنه
ناشناس۷۲۹۶۵۳۱۵:۰۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون شرکت ها خودرو سازی حیاط خلوت اقازاده ها ومدیران چند شغله است وپاداشهای نجومی میگیرند
ناشناس۷۲۹۶۵۷۱۵:۰۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی ملت با این قیمت ها می خرن هرکی باشه قیمت رو میبره بالا از ماست که بر ماست. یک سال کسی خودرو صفر نخره. نون شب نیست که از گرسنگی بمیریم.
ناشناس۷۳۰۱۰۱۱۹:۲۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ملت کدومه؟!!! هنوز سلطان خودرو شناسایی نشده....این خریدها کار دلالان است که بازار را دردست گرفته اند!
ناشناس۷۲۹۶۵۹۱۵:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون خودرو انحصار هست و ملت میخرن
ناشناس۷۲۹۷۲۰۱۵:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هر ایرادی توی خودرو و سایر بخشها می بینید مشکلی هستش که به دست دولت و عمدی درست شده.
ناشناس۷۲۹۸۶۳۱۶:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا ؟ جواب معلومه هرج و مرج
رضا۷۲۹۹۱۵۱۶:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سال بعد هم میشه 50 میلیون تومان
ناشناس۷۲۹۹۴۱۱۷:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به همان دلیل که از6000000به 21000000رسید
فرهنگ۷۳۰۰۶۷۱۸:۵۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
منم باشم وقتی ببینم یه شبه جنسم رو 15میلیون گرون کردم ملت دارن واسه خریدنش خودکشی میکنن چرا نکنم!!!!!!!!!!به نظر من این دوتا خودرو خیلی هم باانصافا،من جای سایپا و ایران خودرو بودم ماشینام رو 10برابر قیمت میفروختم وقتی ملت به این راحتی میخرن. از ماست که برماست
ناشناس۷۳۰۰۸۸۱۹:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
از ماست که بر ماست... بازار مصرف و تقاضا نباشه هیچ جنس بی کیفیت و گرونی تولید نمیشه...رفتار مردم شگفت انگیزه!!!
ناشناس۷۳۰۱۴۷۱۹:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تا وقتی ملتی داریم صف می کشن می خرن به امید اینکه بالاتر بفروشن !! هر چه بر سر ملت بیاد حقشونه!!
ناشناس۷۳۰۲۱۰۲۰:۳۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بقول دکتر محمود مگه بده ؟ ثروت انبوه پراید داران زیاد و معدود خریداران کم می‌شود چرا تبلیغ سو میکنید ؟
ناشناس۷۳۰۲۱۵۲۰:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تحریمهاهیچ اثری نداره
ناشناس۷۳۰۲۲۸۲۰:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چون دولت روحانی دیگر نیازی به رای مردم ندارد
ناشناس۷۳۰۲۳۴۲۰:۵۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جناب آقای روحانی، دولت محترم ، لطفا منتظر سکه ۱۰ میلیونی و دلار ۲۰ هزاری باشید
ناشناس۷۳۰۲۸۵۲۱:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت اول و آخر مصیبتای مردمه.. ... همش هم دروغ میگه
علی۷۳۰۳۷۹۲۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
واقعا از ماست که بر ماست فساد این جامعه را گرفته
ناشناس۷۳۰۴۲۷۲۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
در زنان خدمت سربازی به ما می گفتند ارتش چرا ندارد . حالا حکایت جامعه امروز ما شده که دائمن می گویند دستور از بالاست و حق چون و چرا ندارید .
ناشناس۷۳۰۴۶۷۰۰:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
الف عزیز چرا تیتر عوام پسند میزنی، عزیز دل برادر همه چی گرون شده این ابوطیاره ها هم باید گرون بشوند، شما که اقتصاد دان هستید از شما بعید هست. لطفا به مردم توضیح شفاف بدید که چه شد دلار گران شد
/۷۳۰۶۲۳۰۷:۵۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ای کاش یهئ کمپین نخر در این ممملکت بی نظم را ه بیفتد .نه به کل تولیدات بی کیفیت ایرانی.جالب این است که امسال سال حمایت از تولید بود وخودروسازان اهن قراضه ساز چند بار گران شده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین