سرپرست وزارت بهداشت: قیمت دارو باید اصلاح شود

گروه اجتماعی الف،   3971029086 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه می توان صنعت دارویی کشور را با امکانات موجود در مدت یک‌سال دگرگون کرد،‌گفت: قیمت داروها باید اصلاح شود، مشروط بر این که بیمه‌ها هزینه‌ها را تقبل کنند.

سرپرست وزارت بهداشت: قیمت دارو باید اصلاح شود

به گزارش فارس،‌ سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت در جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی اظهار داشت: کشور روزهای سخت اقتصادی را طی می‌کند و در نظام سلامت دچار مشکلاتی هستیم و این امکان وجود دارد که هر لحظه با گردبادهایی مواجه شویم اما یکی از ارکان اصلی مدیریت نظام سلامت سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: بنده شخصا هیچ گاه به عنوان یک سازمان صرفا مدافع حقوق صنف به آن نگاه نکرده ام بلکه این سازمان صنفی است که سلامت مردم را اداره می کند و یک رسالت فراسازمانی و فراصنفی به عنوان طبیب و عضو تیم نظام سلامت بر عهده دارد.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به امکان بروز آسیب های نظام سلامت از تحریم ها افزود: در آینده نیازمند مشارکت بین بخشی عظیمی هستیم که اگر مراقبت های لازم را در این زمینه انجام ندهیم و مشارکت بین بخشی را طلب نکنیم هر روز با یک جریان تازه روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر تلاش کنیم تا نظام سلامت را به مدارس ببریم و آموزش الگوهای لازم را از مدارس آغاز کنیم دیگر نیازی به این نیست که بار بیماری ها را از طریق ویزیت متخصصان در فیلدهای مختلف پزشکی شناسایی کنیم.

نمکی ادامه داد: اگر پزشکی خانواده و سیستم ارجاع و نظام پرداخت را مدیریت می کردیم هزینه های  طرح تحول نظام سلامت هزینه هایش منطقی تر می شد که امروز نیز باید با همکاری و هماهنگی هم به این مهم بپردازیم. 

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به این که باید از ظرفیت های پزشکان عمومی در پیاده سازی پزشکی خانواده و نظام ارجاع بهره مند شویم ، خاطرنشان کرد : برای تدوین گاید لاین‌ها باید سازمان نظام پزشکی به عنوان قوی ترین ساختار صنفی به ما کمک کند و  نیز باید ساختار مناسب نظارت بر گاید لاین ها را برای اجرا در بیمه ها ایجاد کنیم.

وی به مشکلات حوزه داروسازی نیز اشاره کرد و گفت : در صنعت داروسازی کشور اتفاقات نامبارکی رخ داده که باعث آسیب این صنعت شده است و با واردات دارو صنعت داخلی را لگدمال کرده ایم و این در حالی است که حدود 550 میلیون دلار ارز برای داروی ساخت داخل در نظر گرفته شده و حدود 1.3میلیارد دلار برای واردات دارو اختصاص داده شده است که توازن و تعادلی در این بین مشاهده نمی شود.

نمکی با تاکید بر این که صنعت داروی کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تصریح کرد: نه تنها به صنعت دارو کمکی نکرده ایم بلکه فیلترهایی هم برای همکاران داروساز ایجاد کردیم. البته می توان صنعت دارویی کشور را با امکانات موجود ظرف مدت یکسال دگرگون کرد. قیمت داروها نیز باید اصلاح شود چون انقباضی است اما مشروط بر این که بیمه ها هزینه ها را تقبل کنند و باری بر دوش مردم نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آلوده شدن نگاه‌ها نسبت به جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت : مقداری از این نگاه آلوده از درون حاصل شده و مقداری از آن هم از بیرون نشات گرفته که باید با همکاری هم نسبت به رفع آن تلاش کنیم .

سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد: باید مکانیزم هایی در سازمان نظام پزشکی تعریف شود تا همه بدانند که اگر کوچکترین تظلمی روی دهد فورا به آن رسیدگی خواهد شد و نیاز به مرجعی خارج از سازمان نظام پزشکی نداریم و مسائل حرفه در درون خودمان حل و فصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در درجه اول متولی سلامت مردم است و باید با همکاری سازمان نظام پزشکی در جهت احقاق حقوق شهروندی گام برداریم و اجازه ندهیم تا مسائل پزشکی خارج از حرفه به بحث و بررسی گذاشته شود.

 نمکی در پایان یاد آور شد: باید توسعه خدمات بستری و سرپایی را متوازن با هم جلو ببریم که می توان یک پروتکل در این زمینه تعریف کرد و از ظرفیت و توان انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی با تشکیل یک  اتاق فکر استفاده کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۹۲۴۶۱۲:۲۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
منظور از اصلاح، یعنی گران شدن هست دیگه ؟؟؟؟؟
ناشناس۷۲۹۵۵۸۱۴:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هر وقت بحث " اصلاح" پیش میاد یعنی منظورشان گران کردنه.فقط دلمون به این خوشه که خدا داره میبینه که دولت روحانی چقدر مردم رو در سختی قرار داده.
احمد۷۲۹۶۹۴۱۵:۱۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
گایدلاین ها رو بیمه ها طراحی می کنند نه بیمهها
ناشناس۷۲۹۷۲۴۱۵:۳۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خودمانی داستان. دولت ارز 4200را داده و حالا دارو را گران می کند. پولش رو مردم باید بدهند؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین