فرمانده ناجا: دشمنان امسال را برای ایجاد آشوب‌ انتخاب کردند اما موفق نشدند

گروه اجتماعی الف،   3971029051 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده نیروی انتظامی گفت: گروه‌های معاند و دشمنان سال ۹۷ را برای ایجاد آشوب‌ها و ناآرامی‌ها انتخاب کردند که به حول و قوه الهی موفق نشدند.

فرمانده ناجا: دشمنان امسال را برای ایجاد آشوب‌ انتخاب کردند اما موفق نشدند

به گزارش فارس، بیست و یکمین گردهمایی معاون اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی صبح امروز با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد. 

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و درود بر ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نیروی انتظامی و درود بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: معاونت اجتماعی پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی است، از سویی می‌توان گفت معاونت اجتماعی پلیس ارتباطی میان مسئولین رسانه‌ و پلیس است و هرچقدر که معاونت اجتماعی وظیفه خود را بهتر انجام دهد ما اقدامات پیشگیرانه و اثربخش‌تر آن را در مردم خواهیم دید. 

سردار اشتری به کارنامه خوب معاونت اجتماعی در دو دهه اخیر پرداخت و تصریح کرد: امروز یکی از نیازمندی‌های اصلی ما این است که در فضای مجازی و فضایی که مردم با آن ارتباط دارند حضور با برنامه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از وقوع جرائم در جامع پیشگیری کنیم. 

وی گفت: یکی از وظایف معاونت اجتماعی آموزش همگانی است؛ امسال حدود 30 هزار برنامه داشتیم که با 20 درصد افزایش همراه بود و به حدود 36 هزار برنامه رسید. 

فرمانده نیروی انتظامی فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری‌ها را یکی از اقدامات مناسب دانست و گفت: امروز در 700 کلانتری عزیزان مشاوره حضور دارند و با مشاوره توانسته‌اند که بیش از 70 درصد شکایات را منجر به صلح کنند؛ به طور میانگین هرساله 400 هزار پرونده به این مراکز ارجاع می‌شود که از چرخه قضایی و انتظامی بعد از مصالحه خارج می‌شود. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، آموزش‌های همگانی و ایجاد مراکز مشاوره را از وظایف اصلی معاونت اجتماعی دانست و گفت: آموزش‌های چهره‌به چهره یکی از کارهای خوبی است که در مدارس، مساجد و امکان عمومی و آموزشی انجام شده و اثرات مثبتی داشته است. 

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی پیش رو حتما پلیس یکی از نهادهایی است که می‌تواند فعالیت اثربخش و چشمگیر داشته باشد چرا که مردم به پلیس اعتماد دارند. 

سردار اشتری به نتیجه افکارسنجی که چهار مرکز ا فکارسنجی داشتند پرداخت و گفت: در افکارسنجی که سال گذشته انجام شد و همچنین افکارسنجی امسال مشخص شد که مردم به ناجا اعتماد دارد و باید گفت اعتماد مردم به ناجا بالاترین سرمایه برای نیروی انتظامی است. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد پلیس در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان داشت: باید پلیس با تمام توان حضور به هم رساند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند تا از آسیب‌ها پیشگیری کند تا آرامش و آسایش در کشور حکفرما شود. 

وی گفت: البته در استان‌‌ها،‌ برنامه‌های مختلفی با توجه به شرایط‌شان حکمفرما است؛ معاونت‌های اجتماعی استان‌ها باید اسیب‌های  اجتماعی را احصا کرده و اقدامت پیشگیرانه و پیشدستانه از وقوع جرم انجام دهند و از ظرفیت مردم برای ‌آگاه‌سازی و پیشبرد اهداف استفاده کنند. 

وی به حواث دی ماه گذشته پرداخت و گفت:‌از دی ماه گذشته تاکنون حوادث متعددی داشتیم؛ فتنه 96 که بحمدلله با حضور آگاهانه مردم خنثی شد و بعد هم حوادثی در تهران در خیابان پاسداران و چهارشنبه آخر سال و بعد هم اتفاقاتی که طی امسال رخ داد؛ در همه آنها ناجا وظیفه خود را به خوبی انجام داد و اطلاع‌رسانی ناجا نیز به خوبی اقدام کرد. 

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه یک سال پرکار برای همکاران من در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و فضای مجازی وجود داشت به لطف الهی تدابیر رهبری، هوشیاری مردم و مجاهدت پلیس اشاره و اعلام کرد: اکثر توطئه‌ها و تحرکات خنثی شد و افرادی که دنبال این بودند ناامنی و آشوب را به داخل کشور بیاورند نتوانستند به اهداف خود برسند چرا که همه دستگاه‌ها و به خصوص نیروی انتظامی به دلیل مسئولیت خطیر خود، نقش خوبی ایفا کرد. 

سردار اشتری ادامه داد: امروز ما هرچقدر معاونت اجتماعی را تقویت کنیم می‌توانیم به اهداف خود در اجرای ماموریت‌ها دست یابیم و اثرات مثبت‌تری داشته باشیم. 

وی، احساس امنیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امنیت با ثباتی در آن حاکم است و با توجه به ناامنی‌هایی که در کشورهای اطراف ما وجود دارد ایران یک کشور باثبات و دارای امنیت پایدار است که باید احساس امنیت را در آن ارتقا دهیم. 

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: اما برخی اوقات این احساس امنیت براساس برخی اتفاقات خدشه‌دار می‌‌شود و برخی اتفاقات کوچک مشکلاتی ایجاد می‌کند که شما و اصحاب رسانه و کسانی که با افکار عمومی سروکار دارند می‌توانند احساس امنیت را ارتقا بخشند. 

وی از معاونین اجتماعی استان‌ها خواست که تمام اقدماتشان براساس اهداف هفتگانه‌ای باشد که برای سال 97 مصوب و ابلاغ شده است چرا که آسیب‌شناسی و بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های سال 97 در حوزه اجتماعی یکی از درخواست‌های فرماندهی است. 

فرمانده نیروی انتظامی به عملکرد گروه‌های معاند در سال جاری پرداخت و اعلام کرد: گروه‌های معاند و دشمنان سال 97 را برای ایجاد آشوب‌ها و ناآرامی‌ها انتخاب کردند که به حول و قوه الهی موفق نشدند. 

وی با بیان این مطلب که باید آمادگی خود را برای سال 98 حفظ کنیم، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم و انشاءالله مراسم 22 بهمن مثل سنوات گذشته و حتی پرشورتر از گذشته با امنیت کامل و حضور مردم برگزار خواهد شد. 

سردار اشتری افزود: حتما معاندین درصدد هستند تا آرامش، صلابت، وحدت و همدلی را در دهه فجر و 22 بهمن بر هم زنند، باید هوشیاری خود را حفظ کرده و حواسمان را جمع کرده تا مراسم با امنیت کامل انجام شود. 

وی گفت: معاندین دنبال آن هستند که تا فضای خوب کشور را بر هم زنند هم در دهه فجر و هم در ایام پایانی سال که باید آمادگی کامل را داشته باشیم و توانمان را برای سال آینده حفظ کنیم. 

سردار اشتری به شرف‌یابی اخیر فرماندهان محضر فرمانده معظم کل قوا پرداخت و گفت:‌ ایشان روند ناجا را قبول کرده و رو به رشد دانستند و فرمودند که سرعت را زیاد کنیم؛ مولفه‌هایی که مطرح شد موضوعاتی است در خصوص اقتدار توام با رافت،‌مهربانی و عدالت و همچنین اقدامات عاقلانه و هوشمندانه بود که شما معاونین اجتماعی می‌توانید این سرعت را ارتقا داده و باعث حرکت رو به جلو ناجا شوید. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۹۰۱۰۱۰:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حواسمان به دشمن خارجی است ریشه نارضایتی های داخلی را نمیبینیم؟ خطر آنست اگر دیر متوجه شویم
ناشناس۷۲۹۰۱۴۱۰:۰۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یعنی شما قبول ندارین مردم تحت فشار و گرفتاری دارن زندگی می کنند ...؟
ناشناس۷۲۹۸۵۴۱۶:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حاجی جون دیر نشده اگه وضعیت همین طوری باقی بمونه دیگه نیازی به دشمن خارجی اصلا نیست خودمون نسخه ی خودمون رو می پیچیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین