غیرت برای زنان کجا رفته؟

سبحان پروانه، گروه تعاملی الف،   3971029022 ۱۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
غیرت برای زنان کجا رفته؟

وقتی یک زن را با نگاهی جنسی و شهوت‌آلود نگاه کنیم، این یعنی استفاده ابزاری از زن. این درد بزرگی است که امروز، جامعه و کشور ما را فرا گرفته است و هر روز هم بیشتر می‌شود: آیا زنان سرزمینم نباید ارزشی برای خود قائل شوند؟ تهِ‌تهِ بازیگری و هنرمندی این است که فلان لباس و آرایش را بپوشند و جلوی هر چشم هرزه و گرسنه‌ای، اندام خودشان را به نمایش بگذارند؟ اگر این استفاده ابزاری از زن نیست، پس چیست؟

سبلریتی‌ها، یک رکن مهم این معضل هستند که به اسم فرهنگ و هنر، برهنه‌نمایی را ارزش و استفاده ابزاری از زنان و دختران را یک فرهنگ عادی و همگام با جهانی شدن معرفی کرده و می‌کنند: جهانی شدن که زن و دختر ایرانی را تا حد یک کالای جنسی پایین می‌آورد، چه ارزشی دارد؟

به این فکر می‌کنم آن غرور و عزت نفس زنان و دختران قدیم ایرانی کجا رفته است؟ زن ایرانی با روبنده چنان ابهتی داشت که هیچ مردی جرات نمی‌کرد حتی به آن روبنده هم نگاه راست کند!

یک زن اگر ارزش خود را درک کند، هیچ وقت خود را به شکل یک کالای جذاب جنسی درنمی‌آورد. همه ما انسان‌ها آخرش باید پیش خدا برویم و این روح ما انسان‌هاست که پر می‌کشد؛ آیا نباید کمی تفکر کنیم که به چه سمتی می‌رویم؟ نمی‌گویم خواهرم، چون اگر بگویم خواهرم، سریع برچسب می‌خورم.

فقط همین را می‌گویم که لطفاً کمی تفکر کنیم؛ تفکر کنیم که آیا به عنوان یک زن یا دختر، دوست داریم وقتی ما را می‌بینند، خواسته یا ناخواسته به امور جنسی و جذابیت‌های شهوانی ما نگاه کنند؟ تفکر کنیم که اگر مردی باشیم، غیرتمان اجازه می‌دهد زن و دخترمان را با نگاهی هوس‌آلود  تماشا کنند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۸۷۹۶۰۷:۱۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این عکس مصداق اشاعه فحشا است و مسئول آن مستحق حد شرعی.
ناشناس۷۲۸۹۵۸۰۹:۲۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چشم، این که برای انتشار دهنده عکس حکم دادید ممنون،
ناشناس۷۲۹۷۹۸۱۵:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1. در عنوان اشتباهی رخ داده و آن، این که معنای غیرت با معنای حجب و حیا متفاوت است. 2. کسانی که می‌گویند بابا قرن 21 شد، یعنی قرن 22 همه باید مثل ماقبل تاریخ لخت مادر زاد بیایند در خیابان؟
ناشناس۷۳۰۱۱۹۱۹:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
منظور لخت شدن نیست چرا سفسطه می کنید ؟؟ موضوع اجبار و زور برای موضوعیه که در کل دنیا برای همه آزاده
ناشناس۷۳۰۶۳۱۰۷:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
جناب فیلسوف!!! یا اطلاعات نداری یا دوست داری اطلاعات غلط بدهی! در هر کشوری پوشش قوانین خاص خودش .را دارد و هیچ کجا هر کسی نمی تواند هر طوری دلش خواست بپوشد
ناشناس۷۲۹۰۶۴۱۰:۴۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما ظاهرا تو خیابونها نیستی قربان!... این عکس 5سال قبل مصداق اشاعه فحشا بود
ناشناس۷۲۹۲۱۸۱۲:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
20 سال پیش را می فرمایید شما چون از سال 75 به بعد پوشیدن لباس بر خلاف هنجارهایی که حاکمیت تحمیل می کرد شد نماد شیکی و روشنفکری مانتو کوتاه از اون زمان مد شد
ناشناس۷۲۹۲۷۹۱۲:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به عنوان یک اقلیت جنسی که هیچ حسی به زن ها ندارم و حتی نگاهشون هم نمیکنم من هم از دیدن این صحنه ها ناراحت میشم. به نظر من اگه همه یا اکثریت آزاد میگشتن این تیپ و قیافه هیچ ایرادی نداشت و اصلا جلب توجه نمیکرد ولی وقتی کسایی طوری میگردن که جلب توجه میکنه این خوب نیست. همونطور که تو خارج هم دخترهایی که قصد و نیت دیگه ای دارن در چارچوب همون پوشش آزاد یا تیپ و قیافه متفاوتی میگردن. در واقع اینجا مساله نوع پوشش مطرح نیست مساله جلب توجه خاص هست که از نظر من همه جای دنیا ناپسنده. و داخل پرانتز هم بگم که اصلا منظورم رعایت حجاب نیست بلکه با ظاهری معمولی تر گشتنه به طوری که نگاه ها رو به طرف خودش جلب نکنه.
ناشناس۷۳۰۴۶۹۰۰:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اگر لباس کوتاه و بدنما نماد شیکی و روشنفکری است ، پس حیوانات شیکترین و روشنفکرترین مخلوقات هستند چون اساساً هیچگونه لباسی بر تن ندارند. نه عزیز جان ! پوشیدن بر اساس هنجارهای اجتماعی نشان شیک پوشی و مبادی بودن به آداب و هنجارهای اجتماعی نشانه روشنفکری است.
ناشناس۷۲۹۲۱۰۱۲:۰۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فحشاء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! عجب تعریف عجیبی از فحشا داری شما ؟؟ اونوقت تن فروشان زن و تن فروشان مرد که اتفاقا امروزه بسیار زیاد شدن اسم کارشون چیه ؟؟ از این حرفها زدین که جامعه کلا نسبت به شماها و افکارتون بی تفاوت شده هاااا از بیرون بودن چند لاخ مو تا ارتباط جنسی در قبال اخذ پول همه را فحشا می نامید !
ناشناس۷۲۹۵۹۰۱۴:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این دخترا عاقبتشونو نمیدونن اما مسئولین میدونن و هرکس کمکی به نجات اینا نکنه خانواده خودش هم دچار میشه .
ناشناس۷۲۸۸۰۹۰۷:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ای خدا.... قرن بیست و یکم شد بابا
ناشناس۷۲۸۹۷۲۰۹:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یعنی چی !!!!!؟ چه ربطی داره، اگه بی غیرتی و استفاده ابزاری از زن یه ناهنجاری اجتماعیه که هست دیگه ربطی به قرن بیست یا بیست یک نداره
ناشناس۷۲۹۰۲۸۱۰:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر خیلی نگران عزت زنان سرزمین‌تان هستید، به آنها بدیهی ترین حق زیستن یعنی آزادی انتخاب بدهید. آنها هم انسان هستند.
ناشناس۷۳۰۴۵۶۲۳:۵۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خودنمایی یک بیماری است!!! نه نماد آزادی نماد آزادی این است که الآن زنان فرهیخته در کنار مردان در بالاترین سطوح اجتماعی و تحصیلی و مدیریتی کشور حضور دارند
ناشناس۷۲۹۰۷۷۱۰:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نیست عزریزم آدمها حق انتخاب پوشش خودشونو دارند
ناشناس۷۳۰۴۴۶۲۳:۴۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نوع پوشش در انظار عمومی یک رخداد اجتماعی نه فردی و لذا تابع قوانین و هنجارهای اجتماعی است نه تمایلات فردی
ناشناس۷۲۹۰۱۱۱۰:۰۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
در قرن بیست و یکم قرار بوده چه اتفاقی بیفته شهوت پرستان قرار بوده از غریزه حیوانی دست بردارن و به فطرت انسانی برگردن
حسن۷۲۹۰۱۳۱۰:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قرن سی ام هم بشه، این مفاهیم تغییر نمیکنند دادا!!!!
حسن۷۲۹۲۶۵۱۲:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
متاسفانه امثال شما فقط فکر می کنید انسان مثل حیوان آزاده وهر غلطی خواست بخاطر دلش می تواند انجام دهد واسمتان را هم روشنفکر گذاشته اید
ناشناس۷۲۹۳۰۳۱۲:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ای بدم میاد از اینها که هرچی میشه میگن قرن 21 هست! چه ربطی داره مگه هرچی جلوتر میریم باید بدتر بشیم؟ مگه پاکی و شرم و حیاء قرن میشناسه؟
ناشناس۷۲۹۶۵۸۱۵:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی زنان و دخترانی ارزش خود را در جذابیت های جنسی خلاصه می کنند و آن را به نمایش می گذارند، باید آزاد باشند تا تبعات آن را در زندگی خود ببیند...
ناشناس۷۲۹۷۹۵۱۵:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فقط کافیه یک نگاه به امار مثلا ایدز بیندازید دقیقا بعد از ولنگاری چقدر افزایش پیدا کرده حالا بقیه بیماریهای مقاربتی بماند تبعات اجتماعی و از هم گسیختگی خانوادها بماند و. ..
ناشناس۷۳۰۱۲۱۱۹:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اونوقت افزایش تن فروشی ربطی به فقر و گرفتاری مردم نداره ؟؟
ناشناس۷۲۹۸۱۳۱۶:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما الان تشخیص دادی که اون خانم هایی که مطابق سلیقه ی شما لباس نمی پوشند در جذابیت جنسی خلاصه شده اند و هدفشان فقط جلب توجه مردانه ؟؟ باید بگم کاملا اشتباه می کنید اونها دارند کار و زندگی خودشان را انجام می دهند و اصلا هم براشون مهم نیست شما چی فکر می کنی یا چی دلت می خواد یا اینکه به گناه افتادی یا نه اصلا افرادی با طرز فکر شما برای اون خانم ها مهم نیستید ولی متاسفانه خودتان فکر می کنید خانم ها خودشان را برای جلب توجه شخص شما آراسته اند خود بزرگ بینی شماها حد و مرز نداره !
ناشناس۷۳۰۳۹۳۲۳:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قرن 21 شد همه لخت شیم دیگه آره؟
ناشناس۷۲۸۸۱۶۰۷:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حاجی مردم پول ندارن ، کار ندارن ، خونه ندارن ، غذا ندارن ، آسایش ندارن تو داری در مورد چی حرف میزنی ؟؟؟؟
من۷۲۹۵۳۸۱۴:۲۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
lمسئله حجاب زنها از مواردی هست که تا میشه .میشه کشش داد بجای این دلسوزی ها وشعارهای ها الکی یه کمم رو حق وحقوق قانونی وانسانی زن زوم کنید هرچند که اون یکی اسونه واین یکی سخت
ناشناس۷۲۹۶۱۵۱۴:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سیاه نمایی هم حد واندازه ای داره!
محمد۷۲۸۸۳۷۰۸:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مفاهیم غیرت و تعصب برای زنان و مردان ایرانی تغییر کرده
ناشناس۷۲۹۰۴۹۱۰:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
متاسفانه
ناشناس۷۲۸۸۴۶۰۸:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
غیرت مردان کجا رفته که خودشان را برای نامحرم درست می کنند؟ ضمنا خود حجاب هم نگاه ابزاری به زن هست همان طور که لباس های جذاب پوشیدن نگاه جنسی به زن هست.چرا نباید زنان مانند مردان لباس عادی بپوشند؟؟؟؟
ناشناس۷۲۹۶۱۲۱۴:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هنوز فرق زن و مرد رو نمی‌دونی؟
ف.خ۷۲۹۷۱۴۱۵:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اولا که در طول تاریخ قبل از جنگ دوم آرایش لباس و پیرایش مرد و زن نداشت تاریخ البسه را نگاه کنید ( مصر باستان، ایران باستان، عصر لویی شانزدهم و....) ثانیا بهتر است ما ملت ایران تعصب و غیرت مان را جاهای ضروری تر سرمایه کنیم.
ناشناس۷۲۹۸۲۵۱۶:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
الان مردها لباس معمولی می پوشن؟ مشکل اینه که برجسته نمایی جذابیت های جنسی از زنان گذشته و مردان رو هم در نوردیده. نیاز به تفکر بیشتری درباره پوشش داریم، والا دیگه از عفاف و حیا گذشته، مدپرستی بدون تعقل سلامت فیزیکی رو در معرض خطر قرار داده.
اسدی۷۲۸۸۴۸۰۸:۰۹:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقای سبحان پروانه زحمت بکش با هزینه 500 هزار تومان دو روز برو شهر مرزی وان ترکیه بعد یه مقاله در مورد غیرت و حجاب بنویس.
ناشناس۷۲۸۸۵۵۰۸:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ما که نگاه جنسی به زن نداریم اکثرا میبینم خود دوستان مدعی دنبال مسائل جنسی و.هستند
ناشناس۷۲۸۸۵۸۰۸:۱۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
متاسفانه این پوششهای زننده فقط به اسم خوش تیپی وبه روز بودن انجام میشود آنها نمی دانند یا نمی خواهند بخواهند بدانند که این نوع پوشش چقدر مخرب است همه بدانند پروژه دفاع از بی حجابی فقط یک نقشه برای فاسد کردن زنان و مردان ایرانی درنهایت هدف اصلی رواج بیدینی وپاک کردن نام ائمه اطهار از ذهن ایرانی مسلمان است
ناشناس۷۲۹۱۱۴۱۱:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اتفاقا این پوشش اصلا زننده نیست و در ایران امروز کاملا عادیه
ناشناس۷۳۰۱۰۸۱۹:۲۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
عادی نشده ...دارن زور میزنن عادی جلوه اش دهند!
ناشناس۷۳۰۴۳۲۲۳:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زن و بچه ی جنابعالی هم همینطور عادی تشریف میبرن بیرون؟؟؟
ناشناس۷۲۸۸۶۷۰۸:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
همه اینا نتیجه بی غیرتی مرداست حالا چه پدر باشن چه شوهر
ناشناس۷۲۹۱۱۷۱۱:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
غیرت یعنی چی ؟؟ یعنی من تعیین کنم تو چطور زندگی کن ! این دوره و زمونه این حرفها اصلا شنیده نمی شه الکی جوش نزن
ناشناس۷۲۹۸۸۸۱۶:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
داش اکل چاکریم
ناشناس۷۲۸۸۷۴۰۸:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چشمات را درویش کن
ناشناس۷۲۸۸۸۰۰۸:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
امروز حمایت از هنجارشکنی ، تبدیل به ابزار رای جمع کردن شده..
ناشناس۷۲۹۲۵۶۱۲:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر اینگونه می توان رای جمع کرد پس بدانید هنجار هایتان را درست تعیین نکرده اید!
ناشناس۷۲۸۸۸۵۰۸:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
الان مثلا این عکس کجاش شهوت آلوده؟؟؟ آقا سبحان پروانه آیا بهتر نیست فکر خودتونو اصلاح کنید تا با دیدن چنین صحنه هایی به گناه نیفتید؟؟ واقعا اینقدر ضعیفید که با دیدن اینا به گناه میفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادی۷۲۹۱۶۵۱۱:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به نظر شما زن با مرد از نظر جذابیت ظاهری جنسی در نگاه طرف مقابل فرق نداره؟ یعنی مثلا زن با نگاه به بدن مرد همونقدری میتونه تحریک بشه که مرد با نگاه به بدن زن؟ فکر نمیکنم هیچ آدم ازدواج کرده و یا عاقلی جوابش به سوال دوم بله باشه. در ضمن کسی که با دیدن صحنه تحریک آمیز تحریک نشه از لحاظ جنسی بیماره و باید دنبال درمان باشه. اگرم بحث اینه که باید به یه حدی از پوشش عادت کنیم که اولا خداوند بهتر از همه میدونه اون حد چقدره و دوما اگه نگاهی به آمار غرب بندازی متوجه میشی که پوشش شون اصلا براشون عادی نشده و بحث جنسی واقعا اونجا بحرانیه. (تجاوز و تعرض به یک زن از هر سه زن در اتحادیه اروپا و ...)
ناشناس۷۲۸۸۸۹۰۸:۴۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
واقعا.همین غرب تا ۴۰ سال پیش زن ها حجاب داشتن
دست و پا چلوفسکی۷۲۸۸۹۰۰۸:۴۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زنانی که جذابیت های جنسی خودشون را در معرض دید مردان قرار می دهند، فقط با خودشون اینو بگن که زنان این مردان چگونه می توانند برای حفظ شوهراشون، با این همه زن رقابت کنند؟! و بدونند که دارند نهاد خانواده رو با این کارشون تهدید می کنند
ناشناس۷۲۹۲۹۸۱۲:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مهم این نیست که زنان این مردان چگونه برای شوهرانشان رقابت کنند! مهم این است که زنان چگونه با هم دیگر در برهنگی رقابت می کنند! آخر این مد رقابت در برهنگی است.
ناشناس۷۲۹۸۲۷۱۶:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جامعه ابزار خودکنترلی داره شما نگران نباش الان که مردان محدودیت پوشش ندارن در برهنگی دارن رقابت می کنند ؟؟ نه چون نرم های اجتماعی همیشه رعایت می شه و ما مطلقا مرد برهنه در جایی نمی بینیم
ناشناس۷۳۰۱۴۸۱۹:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پس تفاوت زن و مرد رو مطالعه کن!!!
ناشناس۷۳۰۰۳۴۱۸:۳۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حق با شماست
ناشناس۷۲۸۸۹۹۰۸:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما در یک طرف از"برهنه نمایی " و "استفاده ابزاری" از زن میکنید و در طرف دیگر در وصف "رو بنده "سخن میگویید. غافل از اینکه اکثریت جامعه نه اینرا قبول دارند و نه آنرا. غیرتی که به "روبنده "ختم شود فقط یک تعصب کور است و کسی از ان حمایت نمیکند همانطور که هیچکس از "برهنه نمایی" حمایت نمیکند.
سروش۷۲۸۹۰۴۰۸:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقای سبحان پروانه نگارنده محترم هنوز در فکر روبنده ایت شما؟؟؟؟ و آن را نشانه ابهت می دانید؟؟؟ چادر و روبنده یک چیز من درآوردیست و نه متعلق به دین است و نه فرهنگ حتی در دین حداکثری شما اجازه بیرون بودن تا مچ دست و پا و گردی صورت داده شده و اما متعلق به فرهنگ نیست خوب است سری به روستاها و میان ایلات و عشایر بزنید که سنتی ترین افراد این جامعه اند نشانه ای از آن ها می بینید خیر چون ارتباطی با غیرت و دین ندارند و زن ها با همان لباس در درون روستا می گردند و به سر زمین و می روند و فعالیت می کنند آیا در آنجا مرد و زن نیست یا حجاب چادر واجب نشده هنوز
ناشناس۷۲۹۰۷۵۱۰:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فرق است بین اجازه داده شده و بهتر بودن (استحباب) کار. کمی تامل کنیم!!!
ناشناس۷۲۹۸۳۴۱۶:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فرق بین استحباب و اجبار نیست شما به پوشش خانم ها در برنامه های صدا و سیما نگاه کن از اون نوع پوشش جایی می بینی ؟ در طول یک خیابان مثل ولیعصر تهران یک روز غروب قدم بزن ببین کسی از اون نوع روسری و هد بند و ... استفاده می کنه ؟ اون پوشش مورد تایید حاکمیته که فقط در صدا و سیما رایجه پس بحث استحباب نیست بحث اجباره
ناشناس۷۲۸۹۲۰۰۹:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برادر با غیرتم. اولاً که کاش غیرت شما فقط به پوشش زنان خلاصه نمی شد و از زنان گرسنه ای که تن فروشی می کنند هم سخن می گفتی. در ثانی اینها همه نتیجه سیاست هایی است که شما و همفکرانتان کردید. نتیجه اجبارها و سختی گیری های عجیب و قریب شماست.
رضا۷۲۸۹۲۴۰۹:۱۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کاش زنان و دختران هموطنم در می یافتن که حجاب محدودیت برای ایشان نیست بلکه محدودیت برای دیگران است و با حجاب خود به دیگران این را القا میکنند که من تعیین میکنم که دیگران چی ببینند و چی نبینند و اگر توجهی به من هست نگاه جنسیتی نباید باشد و فقط بواسطه ارزشهای انسانی، شخصیتی، مهارتها و دانش من باید باشد.
ناشناس۷۲۹۱۳۵۱۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تا وقتی شما فکر می کنی که دیگران مثل گرگهای گرسنه منتظر نشسته اند که نگاه بد داشته باشند دنیا برات شیرین نمی شه چرا ؟؟ چون این نوع پوشش سالهاست که برای مردم عادی شده و با یک نگاه به جامعه متوجه می شی کسی گوشش به سلیقه و نظر شما بدهکار نیست و شما الکی داری حرص می خوری برو نگاهت را عوض کن همانطور که شما حق داری طوری زندگی کنی که دلت می خواد دیگران هم حق دارند اونطور که می پسندند زندگی کنند اینکه تو بنا به نظر من زندگی کن که من به گناه نیوفتم یک حرف بی معنیه ..
ناشناس۷۲۹۱۴۳۱۱:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حجاب اجباری بیرحمانه ترین نماد تحجر است
ققنوس۷۲۸۹۴۰۰۹:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هیچ مردی که هدفش تشکیل خانواده و زندگی است جذب این افراد نخواهد شد و این افراد را برای زندگی انتخاب نمی کند از طرفی هم این افراد خود خوب به این مسله اگاه هستن و دوست ندارن که زندگی مشترک با کسی داشته باشند و دوست دارند جوانی خود را در رهایی بدون قید و شرط بگذرانند
ناشناس۷۲۸۹۵۰۰۹:۲۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کاش صدا و سیما بیشتر به این مساله مهم بپردازد بخدا وقتی به ناگه میبینی زنی یا دختری اینگونه میگردد و حتی اخیرا کشیدن سیگار برایشان خیلی عادی شده است شرم میکنم که اینها چگونه میتوانند مادران خوب و پاکدامن آینده شوند؟؟؟!!! به نظرم نیاز به فکر و کار فرهنگی و انقلابی درست و حسابی هست. متاسفانه صدا و سیما هم به یکسری رفتار ها دارد دامن میزند الان این سریال بچه مهندس به نظرتان زشت و زننده نیست که یک پسر بچه 16 ساله از بچگی عاشق دختری هست که در این سن و سال بهش فکر میکرند و میرود و اون داستانها و بعد جالبه که این موضوع به حالت نکوهش هم نیست و بسره آدم معقولی نشان داده شده است.
ناشناس۷۲۹۱۷۰۱۱:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کی صدا و سیما می بینه ؟؟ هر چیز که صدا و سیما تبلیغ کنه مردم برعکسش عمل می کنند
ناشناس۷۲۸۹۵۴۰۹:۲۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کی به شما گفته که از حق اظهار نظر در همه امور زنان و دختران رو دارید؟ چرا زنان و دختران رو فاقد قدرت تشخیص می دونید؟
ناشناس۷۲۸۹۶۸۰۹:۳۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مردانی که از امثال مصیح علینژاد حمایت میکنن و دختران پیرو اون رو تشویق میکنن فقط یک چیز میخان . برهنگی زنان و دیگر هیچ حتی به قیمت برهنگی مادر و خواهر و همسر خودشون . اونها برای نگاههای بیمار خودشون دختران و زنان مارا برهنه میخوان و لایک میکنن . وقت اون شده که زنان و دختران از خواب غفلت بیدار بشن و هشیار باشن . باید زنان را هشیار کرد .
ناشناس۷۲۹۱۷۳۱۱:۳۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زنان هوشیار هستند دلشون نمی خواد کسی قیمشون باشه و بهشون امر و نهی کنه اجبار در هیچ موضوعی جواب نمی ده
پیمان۷۲۹۲۹۱۱۲:۴۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگه اجبار در هیچ موضوع جواب نمیده پس چرا صبح تا شب می نالید که چرا اختلاس میشه؟ خب اگه بنا به این باشه که کسی رو مجبور به انجام ندادن کاری کرد پس اختلاس و قتل و سادیسم و ... هم نمیشه کاری کرد باید طرف خودش تصمیم بگیره که دزدی و اختلاس نکنه!
ناشناس۷۳۰۱۲۶۱۹:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کی تموم می شه این استدلالهای بی ربط شما ؟؟ در کل دنیا اختلاس و دزدی و رد شدن از چراغ قرمز و قتل و جنایت و تمام مثالهایی که شماها می زنید در این مورد ممنوعه و مجازات داره ولی آیا در کل دنیا حجاب اجباریه و مثل ایران مجازات و جریمه داره ؟؟ نه عزیزم در کل دنیا افراد پوشش خودشون را انتخاب می کنند
ناشناس۷۳۰۲۷۵۲۱:۲۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ببخشید اجبار جواب نمیده در موارد معقول و مورد پذیرش سه رکن دین و قوانین مصوب و فرهنگ عمومی نیست زیرا با حساب شما نباید جلوی دزدی را گرفت چون اجبار جواب نمیده ؟؟ نباید جلوی قاتل و هاتک نوامیس و غیره را با اجبار گرفت چون اجبار جواب نمیده ؟؟؟ التماس تفکر و تعقل
من۷۲۹۲۴۱۱۲:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آمار گرفتی از همشون و به این نتیجه رسیدی؟
ناشناس۷۲۹۶۴۳۱۴:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نیاز به آمار نیست این حق طبیعی هر انسانه که برای لباس و رفتار خودش تصمیم بگیره مثل همه ی دنیا چیز عجیبی نگفته که نیاز به آمار باشه
ناشناس۷۲۸۹۸۸۰۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فیلم خانه کوچک را که نگاه می کنم با خودم می گویم 100 سال پیش زنان آمریکا چقدر با حجاب بودند و مردانشان چقدر با غیرت.
ناشناس۷۲۸۹۹۰۰۹:۴۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هه هه الان دیگه کاندیداهای ریاست جمهوری برای رای آوردن از چنین معضلی حمایت می کنند و برخورد با آن را وسیله سرکوب و تحقیر رقیب قرار می دهند و رای قشر جوان را بدست می آورند و متاسفانه از قشر روحانیون هم می باشند که این ترفند را بکار می گیرند .
ناشناس۷۲۸۹۹۲۰۹:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا عکس دختر مردمو گذاشتین؟ به شما چه مربوطه
ناشناس۷۲۹۰۰۳۰۹:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زنان نیاز به غیرت ندارند چون خودشان عاقل و بالغ هستند مثل تمام دنیا!
ناشناس۷۲۹۲۳۴۱۲:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زنان ما شبیه زنان کل عالم هستند ولی مردان ما فرق دارن ! خیلی مرد تر هستند البته برای زدن توی سر زنها فقط این مردانگی به کار میاد وگرنه این همه فساد و رانت و تورم و گرانی و بدبختی و... را حل می کردند
ناشناس۷۲۹۶۸۰۱۵:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کسانی که مدافع حقوق زنان از این جنس هستند یعنی مردان ایرانی رو تو سر زننده زنان میدونن قطعا در خانواده ای بزرگ شدن که بابای خونشون میزد تو سرشون برادره هم میزد الان شوهرش میزنه . حق داره چهارشنبه سفید راه بندازه بگه من آزادی میخام بسه بردگی . ولی همه خانواده ها اینطور نبوده . در ایران مردا حامی خانمها هستند و خانمها بهشون فشاری نیومده که جامشونو بدرن و کف خیابونا جلو انظار اینطوری لباس بپوشن.
ناشناس۷۲۹۷۷۷۱۵:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این باید و نباید های تحقیر آمیز با تو سری زدن فرقی نداره وقت مدام برات محدودیت ایجاد کنند یعنی تو سری زدن به جای پیچاندن موضوع و شخصی کردن بحث فکر کن
ناشناس۷۲۹۲۸۳۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اومدیم و خواهر شما عاقل و بالغ نبود! باید کل جامعه به فساد کشیده بشه؟
ناشناس۷۲۹۶۷۸۱۵:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
همون نسخه ای که برای مردان بی عقل نابالغ می پیچی برای این زنان هم داشته باش نمی شه که کل زنان محدود بشن که تعدادی بیمار هستند که
ناشناس۷۲۹۰۰۸۰۹:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقا از این همه فسادی که در کشور وجود داره شما فقط این قسمت رو چسبیدین. راست میگین عکسی از اختلاس گران به همین شیوه بیندازید. من این گونه بد حجابی رو قبول ندارم لیکن فساد همه جانبه وجود داره و شما فقط به همین یکیش گیر دادین.
ناشناس۷۲۹۰۰۹۰۹:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقای سبحانی مگر سن شما چقدر هست که زمان رضا شاه را به یاد دارید و مینویسید ((زن ایرانی با روبنده چنان ابهتی داشت که هیچ مردی جرات نمی‌کرد حتی به آن روبنده هم نگاه راست کند!))
مهدی۷۲۹۰۴۰۱۰:۲۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کاش این نوشته در تمامی مدارس گذاشته می شد تا دختران ایران زمین از حرف حسابی آگاه شوند. کامنتهای دوستان را هم دیدم ولی نظر بزرگسالان است نه جوانان.
ناشناس۷۲۹۱۷۶۱۱:۴۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دختران هم با خواندن این متن می گویند چشم ! ما به راه راست هدایت شدیم ! اصلا منتظر بودیم شما بفرمایی که ما هدایت شویم ! بی خیال بابا !
زن۷۲۹۰۴۵۱۰:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با این مقاله من به نتیجه رسیدم مردان ایرانی خیلی خیلی چشم ناپاک دارن . آیا واقعا چنین چیزی هست آقا نویسنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،؟،،
ناشناس۷۲۹۱۸۱۱۱:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من اخیرا زنان بی حجاب زیاد می بینم که کسی حتی نگاه هم نمی کنه و مردان موی زن اصلا براشون مهم نیست برای همه عادی شه ولی هنوز بعضی ها دلشون می خواد بگن که مردان ما مترصد نگاه کردن و به گناه افتادن هستند
مصطفی۷۲۹۲۸۰۱۲:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما هیچی از مردها نمیدونی که اگه میدونستی میفهمیدی یه مرد با دیدن یه زن بد حجاب چه حسی بهش دست میده!!! ربطی به چشم پاکی و ... هم نداره
ناشناس۷۳۰۲۵۳۲۱:۰۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
متاسفم! فقر فرهنگی و محرومیت جنسی باعث این مسئله ست.. باید فکری برای جوانانی که شرایط ازدواج ندارند، بشه
ناشناس۷۲۹۰۶۳۱۰:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نصف جمعیت جامعه زن هستند تمام بچه های جامعه هم بیشتر از پدر تحت پوشش مادر قرار دارند و مادر که زن هست تاثیر به مراتب بیشتری بر بچه ها که جمعیت آینده جامعه محسوب میشوند را دارد پس تهاجم فرهنگی بر زنان جامعه جواب دهی بهتری برای دشمنان فرهنگ ما دارد این تهاجم فرهنگی قبل از ما نیز در کشور هایی چون ترکیه جواب داده
ناشناس۷۲۹۸۴۸۱۶:۱۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یعنی می خوای بگی ترکیه بده ما خوبیم !
یار۷۲۹۰۷۸۱۰:۵۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما اول دلیل پیدایش روبنده را بفهمید! روبنده هیچ ارتباطی به اسلام نداشته و ندارد. پس از حمله مغول به ایران به دلیل مغولان زنهای ایرانی را به خاطر چهره می دزدیدند هم چادر و روبنده ابداع شد هم ورودیهای میادین را کوتاه می ساختند تا سوارکاران مغول در بدو ورود مجبور باشند سر را پایین بیاورندو زنان فرصت پوشاندن خودرا داشته باشند. پس چادر و روبنده جزء احکام حجاب نبوده و این از بی اطلاعی شماست.
علی۷۲۹۱۴۵۱۱:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چنان خشک سالی شد اندر دمشق که یاران جمیعا فراموش کردن عشق مرد مومن کسی دیگه حواسش به موی زن و روبنده نیست همه فکر گرانی و بدبختی خودشان هست
ناشناس۷۲۹۱۶۷۱۱:۳۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یک زن حق داره جذاب باشه و خوب بپوشه ما باید نگاهمون رو عوض کنیم.
ناشناس۷۲۹۴۴۴۱۳:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زن اختیار داره که خودشو به حراج بزاره . ارزون بده به نگاه عموم . عمومی بشه . زن مختاره
ناشناس۷۲۹۶۸۳۱۵:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هر چی هست به خودش مربوطه شماها کی هستین که تعیین کنین زنان چکار باید بکنند یا نکنند ؟؟
ناشناس۷۲۹۹۷۴۱۷:۵۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما چیکاره هستی که تو چیزی که نمیدونی اظهار نظر میکنی . پوشش زنان برای حفظ خانواده هاست . حفظ خانواده ... اگه به خانواده اعتقاد داشته باشی میفهمی که برهنه بودن زن همسایه تو استحکام خونواده تاثیر داره . مسیح علینژاد خونوادشو بوسید گذاشت کنار که الان اینطوری داره دخترای ما رو هدایت میکنه . نداشتن حجاب تو کوچه خیابون رو روابط زن و شوهر تاثیر میزاره غربیا دارن به این میرسن اونوقت مای جهان سومی اینجا افتادیم به جون هم که بزاریم زنا برهنه بشن ... متاسفم
پیما۷۳۷۹۳۵۰۱:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اگه این زن جامعه رو به فساد بکشه چی؟ بازم به خودش مربوطه؟
ناشناس۷۲۹۱۷۷۱۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این مقاله و نظایر آن نتیجه نگاه به زنان به عنوان جنس دوم و فاقد قدرت تصمیم گیری و انتخاب است که باید حتما مردان برایشان تعیین تکلیف کنند.
ناشناس۷۲۹۴۷۲۱۳:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اصلا جنس دوم... باور کن دیکتاتوری فرضی مردانه بهتر از دیکتاتوری زنانه است
ناشناس۷۲۹۷۰۲۱۵:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا دیکتاتوری ؟؟ نه دیکتاتوری مردانه و نه زنانه هر انسان خودش عقل و شعور داره و لازم نیست دیکتاتور وجود داشته باشه که چیزی را به او تحمیل کنه یعنی شما دنیا را بدون جبر و زور و دیکتاتوری متصور نیستی ؟؟
ناشناس۷۳۰۳۳۶۲۲:۱۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
گفتم فرضی الان با حرکت پرشتاب و بی پروای زنان مرد عملا و زیر پوستی تبدیل ابزار برابری!زن شده من میگم برابری فقط کلیدواژه مدرن برای استثمار زن شده
ناشناس۷۲۹۱۸۳۱۱:۴۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آقای نویسنده این چیزی که تو ازش صحبت کردی غیرت نیست،نجابت هست
ناشناس۷۲۹۱۸۶۱۱:۴۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نزدیک به سه میلیارد زن و دختر بی حجاب در دنیا مثل بچه آدم دارن زندگی میکنن، فقط دو سانت جلو و عقب رفتن روسری یا چند سانت کوتاه و بلند شدن مانتو در کشور ما تبدیل به مساله حاد و بحران اجتماعی و بی غیرتی شده! اگر با این تفکرات مشعشع تا 1000 سال دیگر هم وضعیتمان اینگونه باشد نباید تعجب کرد
ناشناس۷۲۹۱۹۴۱۱:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر مرد به ارزش های انسانی واقف و پایبند باشد هیچ وقت به خود اجازه نمی دهد به زن به عنوان یک کالای جنسی نگاه کند.
پیمان2۷۲۹۲۷۲۱۲:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگه از حالات مردان خبر داشتی این حرف رو نمیزدی!
ناشناس۷۲۹۴۵۰۱۳:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
همه که مرد نیستن . بعضیا نامردن اینو بفهمید
ناشناس۷۲۹۲۴۸۱۲:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زمانه برعکس شده و بیشتر خانما درک سطحی از مدرنیسم و به روز بودن دارن فکر میکنم زن در بدبینانه ترین شکل یه جنس دوم باشه خیلی بهتر از جایگاه جدید و ظاهرا مترقی هست که مد شده و دنبال کسبش هستن
من۷۲۹۲۵۰۱۲:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
روبنده ؟ ابهت؟ مگر اجتماع میدان جنگ و نبرده؟ البته اگر از صبح تا شب در جلسات درس و بحث فقط در مورد مسایل جنسی صحبت بشه ،طبیعیه که همه چیز رو جنسی ببینیم ...
پیمان۷۲۹۲۶۹۱۲:۳۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
احسنت. واقعا زنها باید بدونن که غیرت برای انسانه نه فقط مرد! زنی که غیرت نداشته باشه واقعا تبدیل به یه موجود غیر قابل تحمل میشه.
ناشناس۷۲۹۲۸۲۱۲:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
شما برای خانواده خودت میتونی از این نسخه های غیرتی بپیچی، نه برای همه زنان و دختران. ضمنا تعصب کور و تصمیم گیری بجای دیگران با غیرت خیلی فرق داره
ناشناس۷۲۹۲۹۴۱۲:۴۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
غیرت اینها فقط در زمان دیدن مانتوی کوتاه زنان به جوشش و خروش درمی آید، در بقیه موارد، غیرتشان تعطیل است
دکتر.ج.۷۲۹۳۶۴۱۳:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی مساجد با امور روزمره زندگی مردم کاری ندارند و جوانان دختر و پسر جواب مسائل خود را آنجا نمیگیرند نتیجه اش همین میشود.... تا زمانی که مساجد جای تبلیغ صرف برای تخمیس اموال و امثالهم که مخالف آن هم نیستم باشد جوانان مخاطبش نخواهند شد و طعمه شیاطین جن و انس خواهند گردید. این نکته را تا درک نکرده و بهبود ندهیم جامعه اصلاح نخواهد شد. مساجد را برای جوانان جذاب حلال بگردانید باقی خودبخود اصلاح خواهد شد. اگر جوانی جذب مسجد شد فرزندانش را هم بهتر و دینی تر تربیت میکند
ناشناس۷۲۹۴۰۸۱۳:۳۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ایراد از دید مردهاست.. اونها باید حجاب چشم داشته باشند..
ناشناس۷۳۰۱۲۴۱۹:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چشم بعد از این چشمامونو میبندیم به زمین نگاه میکنیم یا به آسمون اصلا چطوره خودمونو کورکنیم این بهتره فکر کنم. بعدشم شما عریان بگردید
ناشناس۷۲۹۴۵۷۱۳:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نویسنده محترم حتما خودش رو به یک روانکاو حاذق نشان دهد..
مهدی 1001۷۲۹۵۳۵۱۴:۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قطعا بده و زشته ولی همه جا آدم خوب و آدم بد هست و ما در جامعه آزاد باید تحمل داشته باشیم . حفظ حجاب و عفاف ارزش بالایی داره ولی آزادی از همه چیز بالاتره چون هرچیزی که محدود بشه افراد بیشتر طرفش میرن و تاثیر معکوس داره.
ف.خ۷۲۹۷۰۵۱۵:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چه خوب است همیشه آقایان برای خانم ها تعیین تکلیف می کنند لابد خانم ها عقل شان نمی رسد وکیل وصی لازم دارند.
ناشناس۷۳۰۴۱۳۲۳:۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی آقایون نسخه برهنگی برا خانوما می پیچن چرا معترض نمی شید؟
رضا۷۲۹۹۱۹۱۶:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حجاب یک عمل شخصی است تا زمانی که اجباری باشد اوضاع همین است رعایت حجاب زمانی مفید است که خود شخص تشخیص دهد حجاب به نفع خودش است مثل زمانی که راننده کمربند را برای حفظ جان خود ببندد نه از ترس پلیس
ناشناس۷۳۰۱۳۱۱۹:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حرف شما درسته ولی رعایت قوانین رانندگی در کل دنیا الزامیه ولی حجاب حتی در کشورهای اسلامی اجباری نیست
ناشناس۷۳۰۴۴۹۲۳:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگه مثل کمربند بستن یاد نگرفت که حجاب براش مفیده چی؟ کسی که کمربند نمبنده و به حرف دیگران هم گوش نمیده وقتی تصادف میکنه میمیره اون موقع کلی آدم که دورو اطراف اون شخص زندگی میکنن هم آسیب میببینه حجاب هم همینه وقتی در اثر رعایت نکردنش به بعضی ها تعرض میشه قطعا اطرافیان اون شخص هم آسیب میبینن
ناشناس۷۲۹۹۶۸۱۷:۴۲:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این نوع پوشش اصلا حجابی که قرآن گفته نیست. تمام اندامشون پیداست. روسری باید انقدر بلند باشه که روی سینه ها رو بپوشونه.
ناشناس۷۳۰۱۳۷۱۹:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اینو از کجای قران در اوردی ؟؟ آیه 31 سوره نور هیچ توضیحی در مورد نحوه حجاب نداره در سال ششم بعثت که این آیه نازل شده و حتی سالها بعدش حجاب سر موضوعیت نداشته و الان هم در عربستان غیر مکه و حجاز حجاب اجباری نیست در این آیه و دیگر آیات مربوط به حجاب هیچ اشاره ای به اجبار در حجاب نشده فقط به زنان مومن و همسران پیامبر توصیه شده کاش درک کنید مردم بی سواد نیستند و ..
ناشناس۷۲۹۹۹۴۱۸:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به نهج البلاغه مراجعه کنید ببینید حضرت علی درباره غیرت زن چه گفته
ناشناس۷۳۰۱۳۹۱۹:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
در نهج البلاغه در مورد موضوعاتی مثا دزدی از بیت المال و ویژه خواری و حرام خواری و .... احیانا چیزی به چشمتون نخورد ؟؟
ناشناس۷۳۰۰۴۱۱۸:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پوششان هیچ ایرادی ندارد، نگاه بیننده متاسفانه خراب است.
ناشناس۷۳۰۴۴۴۲۳:۴۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نویسنده زیاده روی نکرده وگرنه واقعیت خیلی بدتر از اینهاست این عکس فقط یه اشارست از این بدتر هاشو هروز تو خیابونا شاهد هستیم
ناشناس۷۳۰۱۱۷۱۹:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باید شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کرد ازدواج درسن متعارف چنانچه شرایط برای مهیا باشد
کریم مهدوی۷۳۰۱۵۹۲۰:۰۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با سلام نگاه حاکمیتی: حجاب از قوانین مدنی ست، حاکمیت میتواند شروط پوشش را نیز در قالب حقوق شهروندی تشریح کند. در این صورت دیگر اجبار نبوده و حق شهروندی محسوب میشود. نگاه دینی: در دین اکراه و اجباری نیست پس حجاب هم اجباری نیست! نگاه علمی و عقلانی: اقایان نسبت به برهنگی حساس هستند و این نگاه منجر به واکنشهای فیزیولوژیک (ترشح هورمونهای خاص) در بدن شده که منجر به سرمستی میشود. در برایند سه نگاه فوق میتوان نتیجه گرفت: وظیفه گروه های دینی و اعتقادی استدلال عقلانی در باب منطق حجاب و فواید ان است و نه اجبار، اما حاکمیت میتواند قوانین پوشش را در قالب حقوق شهروندی تنظیم کند. عدم پایبندی به این قوانین منجر به محدود شدن حقوق شهروندی میشود.... در این صورت دین در مقام اتهام قرار نمی گیرد. و ما حجاب را مایه پوشش (ستر) شما قرار دادیم.
علی۷۳۰۲۶۰۲۱:۰۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مشکل مملکت ما چیزه دیگه ای هست. با مطرح کردن این بحثها سعی در انحراف افکار عمومی از مشکل اصلی کشور دارن.
رضامیرزایی۷۳۰۳۲۵۲۲:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حجاب کمربند ایمنی است البته اسلام بر ظاهر زندگی تاکیدی ندارد مثل اینکه یک زمانی با شمشیر جنگ می کردند ولی حالا که نمیشه.اصلا سواد رسانه ای هم خوب چیزیه از کجامعلوم عکس از شهروندان ترکیه و اینا نباشه؟ یا شاید اینها از همون قماشی هستند که ادعا می کنند خواستگار ندارند
ناشناس۷۳۰۳۷۷۲۲:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1- لباسهای سنتی ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب چه برای مردان و چه برای زنان در عین پوشیدگی بسیار شیک و زیباست. چقدر صدا و سیما و رسانه ها آنها را تبلیغ کردند. حجاب برتر شد چادر آنهم مشکی. 2- در حالیکه بسیاری از کشورها در حال زنده کردن آداب و سنن گذشته خود که در حال حاضر یکی از بهترین راههای جذب گردشگر هستند ما در فراموشی آنها هستیم. به نظرتان هزینه ی فرهنگی کشور فقط درست توزیع می شود؟ 3- چه بخواهید و نخواهید زنان ذاتا دوست دارند دیده شوند. این قضیه حتی در محجبه ترین پوشش که خانمهای صدا سیما نیز مصداق دارد. این قضیه ذاتی است کم و زیادش به هنجارهای جامعه مرتبط است.
ناشناس۷۳۰۴۲۰۲۳:۲۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وقتی تفریح مردم شذه توی خیابانها و پاساژها پرسه زدن آنوقت انتظار دارید خانمها و آقایان تیپ نزنند ، بالاخره یک جوری باید جلب توجه کنند . این جور افراد می خواهند جذاب نشان داده شوند تا شاید فرجی در اهدافی که دارند ایجاد شود .
سعید۷۳۰۴۲۹۲۳:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با. بی. حجابی. و بد حجابی بنیان. خانواده سست وشکنده. می شود. مهرو. محبت. در. کانون. خانواده. محور. نیست. در. نتیجه. روابط. اعضای خانواده. ازهم. دور. وباعث. دیگر. موارد. خیانت. جنایت. طلاق. بی بندو باری. اعتیاد. وخیلی. موارد. دیگر. می شود. ولی. حدد متعارف. باشه. خوبه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین