کامنت‌های برتر مخاطبان الف/ کور هستید؛ برجام را هنوز اجرا می‌کنیم؛ دم از مذاکره می‌زنید/ نه سانتریفوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم/ خودروی که تماما در ایران تولیدمی‌شود، نیازی به ارز ندارد!/معنی موفقیت را نفهمیدیم

گروه سیاسی الف،   3971027134 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف/ در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

کور هستید؛ برجام را هنوز اجرا می‌کنیم؛ دم از مذاکره می‌زنید/ نه سانتریفوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم/ خودروی که تماما در ایران تولیدمی‌شود، نیازی به ارز ندارد!/معنی موفقیت را نفهمیدیم

در این هفته بحث افزایش قیمت خودرو که ماه‌ها است مطرح است را شاهد بودیم و بالاخر خودروسازان وطنی قیمت محصولات خود را افزایش دادند و در یکی از برنامه‌های سیما (گفتگوی ویژه خبری شبکه دو) مدیران دو خودروساز حاضر شدند که گزارش آن با عنوان «قبول کنیم خودروساز کامل نشدیم؛ مونتاژکار خوبی هستیم/ کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان/ آغز فروش فوری و نقدی سایپا از امروز» منتشر شد.

علی یکی از کاربران نوشت: اتفاقا مونتاژ کار بدی هستیم، چون اگر بودیم ابتدا کیفیت اتومبیل‌های وارداتی اولیه بسیار بسیار بهتر از این لگن‌های چرخدار بودند و اصلا قابل مقایسه نبودند. ثانیا اگر مونتاژ کار خوبی بودید، الان باید اضافه تولیدشان را به قیمت جهانی تحت کلاس برند روز به کشورهای صادر می‌کردیم؛ ولی نتوانستید چون کیفیتی ندارند و همه رفوزه هستند. ثالثا الان اکثر اتومبیل‌های تولیدی در هنگام تحویل به مشتری دارای ده‌ها عیب و نقص جدی در بدنه و رنگ و موتور و سیستم برقی است. رابعا بدلیل سوء مدیریت و نبود متخصص غیرسیاسی در کارخانه ها با استخدام بیش از حد افراد سفارشی غیر مرتبط با رشته تحصیلی و دادن حقوق‌های بسیار زیاد به آنها قیمت تمام شده تولیدات اصلا مقرون به صرفه نیست و لذا با زدوبند با قطعه سازان اجبارا اجناس بسیار بی کیفیت را ارزان خریده و تاوان حقوق‌های نجومی نور چشمی‌ها را می‌دهند و مشتری باید تاوان آن را با پول و جانش بپردازد. نبود رقیب و انحصار در بازار به شما (خودروسازان) مجوز داده تا هرروز تولیدات بدتر را با قیمت بالاتر به مردم عرضه کنند.

مخاطبی دیگر هم عنوان کرد: شاید خیلی از مسئوولین دلخوش به اشتغال در بخش خودرو باشند اما مطمئناهیچگاه حساب نکردند که هزینه مازاد سوختی که این خودروها نسبت به خودروهای روز دنیا مصرف می‌کنند چه هزینه هنگفتی است و چقدر مسائل محیط زیستی ایجاد می‌کند. هیچگاه حساب نکردن که به علت ایمنی پایین این خودروها در تصادفات چقدر هزینه بیشتری از نظر درمان پزشکی روی دست کل کشور گذاشته می شود. حساب نکردن که به علت مرگ یک نان آور خانواده یا فلج شدنش چه هزینه ها و گرفتاری ها دیگه ای به بار می‌آید. اگر با در نظر گرفتن این فاکتورها به دنبال بهینه راه می گشتند، به جای اینکه به منافع شخصی فکر کنند به منافع ملی فکر می کردند، همین امروز کل این... بازی را تعطیل و درب همه این‌ها را تخته می‌کردند.

کاربر دیگری هم با طرح چند شوال نوشت: سه سوال مهم قبل از رسیدگی به حقوق مصرف کننده وجود داشت که مجری اصلا به آن نپرداخت. سوال اول اینکه آقایان یک میلیارد دلار بابت پلت فرم سمند هزینه کردن  ،یعنی معادل کل قیمت شرکت کیاموتور که کره خریدش، حالا اگر این خودرو، خودروی ملی است و به قول خود آقایان تماما در ایران تولید می‌شود، پس نیازی به ارز نداشته و ندارد. سوال دوم اینست که اکثر قطعات خودرو در ایران تولید می‌شده و می‌شود؛ چرا به یکباره با مشکل کمبود قطعه برای خودروهای زیر ۴۵میلیون مواجه می‌شوند و نیاز ارزی پیدا می‌کنند، دلیلش دروغ تولید قطعه در ایران بوده. سوال سوم؛ این دو شرکت برای کشور، جز برای یه قشر خاص چه نفعی برای داشته، آیا جز ناراحتی برای مردم، دولت، آلودگی هوا، مصرف سوخت بالا، استهلاک بالا، کیفیت بایین و...... فایده‌ای هم داشته است و...

فرد دیگر هم آورده است: کسی که این حرف را می‌زند یعنی الف و ب صنعت خودروسازی را هم نمی داند. تمامی خودروسازان بزرگ دنیا چیزی جز مجموعه‌ای از قراردادهای خرید با قطعه سازان و سالن‌های محدود مونتاژ در کنار برند نیستند. حتی تویوتا در برخی مواقع سالن مونتاژ هم ندارد. قطعات وارد کشتی و تا رسیدن به مقصد مونتاژ و سرهم می‌شود؛ پس تنها کاری که خود تویوتا انجام می‌دهد، مونتاژ کردن قطعات دریافتی است.

مخاطب هم نوشت: تا زمانی که دو اتفاق در کشور نیافتد، خودرو تولید داخلی دارای کیفیت و قیمت رقابتی نخواهند بود. ۱-برداشتن موانع تولید که دولت‌ها جلوی هر تولیدکننده‌ای می‌گذارند مانند دارایی، شهرداری ، محیط زیست ، تامین اجتماعی، بهداشت و ... این موارد تولید را فلج می‌کند و واسطه‌گری بسیار سود بالاتری از تولید دارد. ۲- خصوصی سازی شرکت‌ها؛ دولت بجز صنایع نظامی و امنیتی نباید شرکت و کارخانه‌ای در اختیار داشته باشد؛ منظور از دولت بانک‌ها، بنیادها، سازمان‌ها و خصولتی‌ها هم هستند.

کاربری دیگر هم نوشت: ۳۵ سال در صنعت قطعه سازی هستم، از همان ابتدا که مدیریت دولتی شکل گرفت، ارجاع کار به قطعه‌ساز توام با حق و حساب بود و هیچ اطمینانی نبود که قرارداد بعدی تکرار شود و یک نفر دیگر کار را نگیرد. در نتیجه بهبود کیفیت محصول و سرمایه گذاری روی تجهیزات قربانی نگرانی از تمدید قرارداد شدند. بخش عمده کمبود کیفیت قطعات ساخت داخل ناشی از ماشین آلات کهنه و خارج از رده قطعه سازان ما می‌باشد.

******

در هفته‌ای که گذشت دو اتفاق افتاد نخست خبری در باره قول صدا و سیما به مجلس برای استفاده نکردن از حجت الاسلام محمدرضا زائری در برنامه‌های سیما و دوم خلع لباس آقای آقامیری که یادداشتی در این مورد با عنوان «درباره زائری‌ها و آقامیری‌ها» منتشر شد، البته خبر منتشر شده در مورد آقای زائری تکذیب شد. مخاطبان الف هم نظرات خود را در این مورد در بخش نظرات نوشتند.

کاربری نوشت: آقای زائری با آقامیری تفاوت‌های مهمی دارند. نظرات آقامیری دارای انحرافات جدی عقیدتی و اهل تفسیر به رای است. در حالی که زائری فرد احساساتی هست و مثل آقای منتظری گاهی اوقات با دیدن اشتباه یک فرد یا دستگاه کل نظام رو زیر سوال می‌بره.

مخاطبی هم آوده است: نکته بسیار مهم اینجاست که این دوستان حق را در پای خوشامد مخاطب ذبح می‌کنند. خوب معلومه هر کی بیشتر دم از آسان گیری بزند و اشتباهات رو گوشزد نکند. لایک و فالوور بیشتری دارد.

فردی هم عنوا کرد: اصلا این دو روحانی شباهتی بهم ندارند و خلع لباس شدن آقامیری بسیار دیر انجام شده؛ چرا که نه قرآن را می توان تحریف کرد و نه عاشورا را .

کاربری هم در مورد یادداشت منتشر شده خطاب به نویسنده عنوان کرده است: دقیقا مغلطه کامل کردید، چطور شما که این گونه می‌گوید فقط موضوع حجاب است. کجا خدا تو قرآن گفته کسی حجاب نداشته باشد اعلام جنگ به خدا کرده است. میدانید این حرف یعنی چی... اعلام جنگ با خدا می‌فهمیید؟؛ بعد شماها فقط حجاب را می‌بینید و این همه ربا و کلی چیز دیگر را  نمی‌بنیید.

مخاطبی دیگر هم در مورد حجاب که کاربران نظرات زیادی در مورد آن دادند نوشت: نه تنها حجاب اجباری در قرآن هست، بلکه انواع آن نیز ذکر شده؛ ۱. حجاب و عفاف در پوشش: این همان چیزی است که توده مردم از آن مطلع هستند و بسیاری از بانوان متدیّن بر آن تاکید دارند. (احزاب: ۵۹) ۲. حجاب و عفاف در گفتار: طرز سخن گفتن با نامحرم (چه سخن گفتن زن با مرد و چه بالعکس)، طوری که موجب عشوه، شوخی و سخنان زننده نباشد. (احزاب: ۳۲) ۳. حجاب در رفتار: همانطور که بر زن و مرد، پوششی از جانب خداوند واجب گردیده است، همانطور نیز، حفظ چشم از هر نگاهی بر مرد و زن مومن واجب گردیده است. (نور: ۳۱) ۴. حجاب در پندار: طوری که انسان خود را در افکار پلید و کثیف، غرق نگرداند و همیشه با توکل بر خدا، خود را از افکار سخیف، دور کند. (آل عمران: ۸)

 

******

 

پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، ایران در برجام ماند و اروپایی ها قول دادند در کمتر از دو هفته اقداماتی انجام دهند تا ایران از برجام نفع ببرد؛ اما اروپایی‌ها تاکنون بیش از ۸ ماه است که در این زمینه تعلل می‌کنند و هر بار وعده می‌دهند، در کنار این موضوع برخی در داخل که هنوز امضای ترامپ پای خروج ایلات متحده از برجام و عهد شکنی در انجام تعهداتش خشک نشده، دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند که در هفته جاری گزارشی با عنوان «ناامیدی از اروپا برای حفظ برجام و تجویز دوباره مذاکره با آمریکا» منتشر و کاربران نظرات خود را دادند.

کاربری در مورد این افراد و مذاکره با آمریکا عنوان کرد: کور هستید و اشکال مذاکره با آمریکا را نمی‌بینید؟ برجام را حتی هنوز مو به مو اجرا می‌کنیم، ولی از دوران غنی سازی ۲۰ درصدی زمان احمدی نژاد بیشتر تحریم شده‌ایم. قیمت ارز نسبت به زمان دولت قبل (منظور دولت نهم و دهم است) و اوج فعالیت هسته‌ای کشور ۵۰۰ درصد بالاتر رفته است. فقر بیداد می‌کند؛ نه تنها توسط آمریکا که توسط دولت روحانی هم تحریم شدیم. دولت از افزایش ریالی حقوق کارگر و کارمند اجتناب می‌کند، اکنون نه سانتریفوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم. باید به مانند زمان خاتمی که اروپایی‌ها خیانت کردند دوباره فعالیت صلح آمیز هسته‌ای را آغاز کنیم. با اتکا به توان داخلی و اصلاح اقتصاد و حمایت از تولید ملی می‌توانیم پیشرفت کنیم، نه دلخوش کردن به اروپا و غیر اروپا.

مخاطبی هم نوشت: از مذاکره قبلی چه سود بلند مدتی عایدت شد؛ طرف مذاکره به شما به چشم گوسفند و خودش را در نقش دوشنده می‌بیند و تازه به این هم راضی نیست؛ نهایت برای گوشت و پوست، سلاخی می‌کند. ترامپ کسی است که حتی در داخل آمریکا مذموم است و تابع اخلاق و قانون و پیمان نیست. یک خفت‌گیر کامل فاقد اخلاق که قابلیت مذاکره ندارد.

مخاطبی هم آورده است: ما هنوز تکلیف‌مان با خودم‌مان مشخص نیست، از طرفی می‌گوییم اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و به حرفهاشون پایبند نیستند، اما با آن‌آنها مذاکره می‌کنیم. در قبال آمریکا می‌گویم که ما با آمریکا دشمن هستیم و با این کشور سرسازش نداریم، اما نمی‌دونیم چطوری باید با آن مقابله کنیم. آیا نباید ما رفتاری داشته باشیم که آمریکا مجبور باشد تا با ما مذاکره کند، یعنی به دنبال ما باشد، منافع‌اش تهدید و مجبور شود با ما مذاکره کند و امتیاز بده؛ ظاهرا ما چیزی نداریم که اون بخواهد بابت‌اش به ما امتیاز بده.

*****

پس از پرتاب ماهواره پیام، محمدجواد آذری جهرمی در توییتی نوشت: بامداد با وزرایICT دولتهای ۸ام تا ۱۲ام به پایگاه فضایی امام خمینی رفتیم. ماهواره‌بر با طی ۲مرحله موفق، در مرحله۳ به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت. (اینجا را بخوانید). این خبر با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و مخاطبان الف هم نظر خود را در مورد این اتفاق ارائه کردند.

مخاطبی نوشت: هر عدم موفقیتی یک نیروی جدیدی ایجاد می‌کند تا جوانان هوشمند ایران با قدرت به جلو بروند؛ اگر قرار باشد در راه رسیدن به موفقیت شکست وجود نداشته باشد که معنی موفقیت را نفهمیده‌ایم کار علمی به این دولت و آن دولت ربطی ندارد و باید همیشه وجود داشته باشد.

مخاطب دیگر هم عنوان کرد: برای مومن به قدرت و مشیت الهی، هر شکستی مقدمه موفقیت بزرگی است. مومن هیچگاه ناامید نمی‌شود و با توکل به خداوند سبحان و با تلاش مضاعف مرزهای دانش و تکنولوژی را درخواهد نوردید.

کاربری در پاسخ به نظر یکی از مخاطبان آورده است: عدم موفقیت در این موارد خیلی هم عجیب و دور از انتظار نیست. به علاوه اینکه فقط مرحله سوم موفق نبود، که ان شاءالله مهندسای خوبمون به زودی حلش می‌کنند، اما دوست عزیز کدام کشورا دقیقا عدم موفقیت این چنینی را با این عجله توی توییتر به اطلاع جهانیان رسانده است؟

مخاطبی هم مانند برخی کاربران الف که وجه سیاسی به موضوع دادند، نوشت: وقتی ۶ سال صنعت هوافضا رو برای دلخوشی کدخدا متوقف کنند بیشتر از این انتظاری نمی‌شه داشت!!

*****

در هفته جاری که امروز، روز پایانی آن است شایعاتی در مورد نظام بانکی و برخی بانک‌ها ایجاد شد و واکنش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی را در پی داشت. ایشان در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دولت آمریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است و در این راستا است که هشیاری مردم عزیر را می‌طلبد. 

کاربری خطاب به رئیس بانک مرکزی نوشت: شما مسئولین هشیار باشید.

مخاطبی هم عنوان کرد: شما باید به عنوان دولت در عمل نشان دهید.

فرد دیگری هم نوشت: مردم باید همیشه هوشیار باشند نه تنها بخاطر ترامپ، بلکه به خاطر مسوولان ناکارآمد.

کاربری هم عنوان کرد: ما باید در برابر بانک مرکزی هشیار باشیم تا دارایی‌مان نصف نشود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۸۰۹۵۱۳:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
شما مسئولین هشیار باشید !!!
ناشناس۷۲۸۵۱۹۲۱:۴۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دل مردم را خالی نکنید ما رکورد زدیم
ناشناس۷۲۸۱۰۰۱۳:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
چین هم با مذاکره مشکلاتش رو با امریکا حل میکنه .
ناشناس۷۲۸۴۵۶۲۰:۴۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
چین سر هویتش مذاکره نمیکنه....چین سر موجودیتش مذاکره نمیکنه...سر استقلالش مذاکره نمیکنه... هنوز متوجه نشدید که مسله امریکا هسته ای نیست.... موشکی هم نیست... اینا بهانه هست
ناشناس۷۲۸۵۱۵۲۱:۴۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
خوش خیالید شما ! موقع برجام هم از این حرف ها میزدید و نتیجه اش رو الان داریم میبینیم!
ناشناس۷۲۸۵۷۵۲۲:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
نه از موضع ضعف و اعتماد به آمریکا ، نه با دلخوش شدن به قول کری ، هنوز هم کسی با مذاکره مخالف نیست ولی این تیم جواب پس دادن و روحانی هم حاضر نیست اشتباهات رو بپذیره.
ناشناس۷۲۸۱۰۱۱۳:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
مهم خروج مردم از بحران فعلی
ناشناس۷۲۸۱۰۲۱۳:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
وزیر خارجه چین خواستار مذاکره فوری جهت دستیابی به حل مشکلات اقتصادی با آمریکا شد . ما نه جمعیت چین داریم و نه اقتصاد چین
ناشناس۷۲۸۵۱۶۲۱:۴۱:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
چون قسمت اعظم اقتصاد چین مونتاژ محصولات غربی و آمریکایی هستش بازار فروشش هم همین طور
ناشناس۷۲۸۱۱۱۱۳:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
حسن دلواپسم
ناشناس۷۲۸۱۲۴۱۳:۴۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
الف تندرو شدی خودت خبر نداری
خادم۷۲۸۱۲۵۱۳:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
شما بینا هستی ، یک موشک دیگه هوا کن تا بریم دوباره تو سازمان ملل وذیل بند هفتم و راه باز بشه برای بمباران و جنگ ، همه مشکلات اونوقت حله !
ناشناس۷۲۸۱۲۶۱۳:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
از نظر اقتصادی وصنعت بسیار صعیف هستیم وواقعا با پولهای باد اورده نفت فقط مونتاژ کاری وواردات همه چیز را بوجود امد وموجب شد امروز هیچی در داخل تولید نداشته باشیم اگر مواد اولیه وارد نشود
ناشناس۷۲۸۱۲۸۱۳:۵۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ابتدا خسارات برجام بی فرجام را تسویه کنید بعد دم از مذاکره مجدد بزنید !
ناشناس۷۲۸۷۸۶۰۷:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تا وقتی امریکا تو برجام بود که مشکلی نداشتیم وضع امروز ما در اثر خروج امریکا از برجام است. اگر اون دو سال هم برجام اجرا نمیشد که الان مملکت قحطی امده بود
ناشناس۷۲۸۱۳۰۱۳:۵۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
باوضع فعلی حمایت از خودروسازان بضرر مصالح کشور است درخودروسازی مزیت نداریم چرا گوشی موبایل تولید نمیکنیم تا پول کشور نصیب خارجی ها نشود
ناشناس۷۲۸۱۳۱۱۳:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
آن سه ننگی که به پیشانی ایران زده اند/ ترکمنچای و گلستان و سپس برجام است
ناشناس۷۲۸۹۰۰۰۸:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اختلاس هایی که در تایخ جهان حتی در کشورهایی با چندهزارتریلیون بودجه بی نظیر است بارها و باره اتفاق افتاده و بعد هیچی
ناشناس۷۲۸۱۴۲۱۴:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
برجام یا برجان
محمد۷۲۸۲۴۷۱۶:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
سوال اینجاست که چرا حرف مردم شنیده نمی شود ؟! چه چیزی مانع اجرای خواسته های بحق مردم است ؟ چه کسی نمی خواهد مردم ایران پیشرفت کنند ؟
مسعود۷۲۸۲۹۵۱۷:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
من اگه ی دروغ بگم و دروغم برملا بشه دیگه خودم جلوی اون طرف آفتابی نمیکنم نمیدونم اون کسانی که هر روز وعده زندگی بهتر به مردم میدادند و هنوز هم تکرار میکنند چه روی دارند
ناشناس۷۲۸۳۰۰۱۷:۵۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
خروج از برجام یعنی تحریم بین المللی
مرتضی۷۲۸۷۷۰۰۶:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
همین حرف شما دلیل خوبی است بر خیانت یا سهل انگاری گروه مذاکره کننده که برجام رو قبول کردند
ایرانی۷۲۸۳۳۲۱۸:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دادن 15000میلیارد به خودروسازان یعنی خیانت دولت به مردم که جنایت خودروسازان را به دنبال دارد تا الان پول خرید یک خودروسازی مهم دنیا به خودروسازان کمک شده ولی هنوز هم غر میزنند وفرغون می سازند
ناشناس۷۲۸۳۹۵۱۹:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دولت بخاطر سومدیریت و تخلفات بی سابقه اعتماد مردم را از دست داد
ناشناس۷۲۸۴۳۱۲۰:۱۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
خلاصه برجام هم چرخ سانتریفیوژ را پنچر کرد هم چرخ زندگی مردم را .
ناشناس۷۲۸۴۹۲۲۱:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
روسیه هم با امریکا مذاکره میکنه . از روسیه برتر هستیم ؟
ناشناس۷۲۸۶۸۵۰۰:۳۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ان کسی که اینقدر تنقضات در حرف هایش است امروز یک حرف می زند و فرداش همان حرف را طور دیگر بیان می کند ویا اصلا انکار می کند صحبت هاش مبثوط هم هست نمی دانم در پیشگاه خداوندچه پاسخی دارد
ناشناس۷۲۸۹۲۱۰۹:۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مردم باید در برابر برنامه های بانک مرکزی هوشیار باشند.
رضا۷۲۸۹۸۰۰۹:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت گرانی خودرو را به تحریم امریکا ارتباط میدهد بی ارزگی دولت چاق ربطی به امریکای ظالم ندارد مردم میفهمند
قنبر۷۲۹۰۹۵۱۱:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هر روز جلوی وزارت صمت مردم اعتراض میکنند به اینکه ماشین هاروکه پولش روهم دادیم ولی تحویل نمیدهند این از بی کفایتی وزیر رحمانی است که هنوز تصمیم قاطع نمی تواند بگیرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین