۴ کارمند وزارت صنعت بین متهمان واردات خودروی خارجی/ تعقیب ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه

گروه اجتماعی الف،   3971026109 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان تهران با بیان اینکه ۴ کارمند وزارت صنعت بین متهمان پرونده واردات خودروجی خارجی هستند، از اعترافات خواهر یکی از متهمان فراری در این زمینه خبر داد.

۴ کارمند وزارت صنعت بین متهمان واردات خودروی خارجی/ تعقیب ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه

به گزارش تسنیم، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی با تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی گفت: از 50 مورد کیفرخواست در مورد پرونده حقوق‌های نجومی، 14 مورد منجر به صدور حکم شده و تعدادی هم تبرئه شده‌اند و از آنجایی که در مرحله اعتراض است پس از قطعی شدن جزییات حکم اعلام می‌شود.

دادستان تهران در رابطه با شبهات مطروحه در فضای مجازی در مورد برخی محکومان امنیتی از جمله نازنین زاغری با تاکید براینکه برخی دولت‌های غربی باید از دخالت در امور قضایی کشور خودداری کنند، اظهار کرد: خانم نازنین زاغری و چند نفر دیگر محکومانی هستند که به جرایم سنگینی محکوم شده‌اند و یکی از سنگینترین اتهامات را دارند.

وی خطاب به برخی کشورهای غربی که مدعی هستند در کوچکترین مسایل حقوق این افراد رعایت نمی‌شود،‌ گفت: مطابق گزارشی که شب گذشته گرفتم،‌ در تماس با خانواده،‌ اعطای مرخصی و امکانات پزشکی،‌ بیشترین توجهات نسبت به این نوع محکومین و متهمان صورت می‌گیرد.

دادستان تهران طرح این ادعاها را صرفا به منظور غرضورزی و تحتالشعاع قرار دادن نظام قضایی ایران دانست و گفت: قاضی مقیم در زندان هم برای جرایم عمومی و هم امنیتی حضور دارد و مرتب با این افراد ملاقات و دیدار می‌‎شود و از لحاظ تماس تلفنی،‌ ملاقات با خانواده و استفاده از امکانات پزشکی حتی درمان در خارج از زندان، در بهترین وضعیت قرار دارند.

جعفری دولت آبادی با رد ادعایی که دولت انگلیس اخیرا در مورد نازنین زاغری مطرح کرده است،‌ خاطرنشان کرد: به خصوص در مورد خانم زاغری ادعایی که اخیرا دولت انگلیس مطرح کرده صحت ندارد و امیدواریم از این فرافکنی‌ها دست بردارند.

دادستان تهران در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده واردات خودروی خارجی بیان داشت: این پرونده تا امروز سی متهم دارد، 10 دلال در این رابطه دستگیر و چهار کارمند وزارت صمت در مورد این پرونده بازداشت هستند و الباقی دستگیرشدگان هم تعدادی وارد کننده خودرو هستند.

وی ادامه داد: اخیرا خواهر فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده که به خارج از کشور فرار کرده بود، در ایران دستگیر شده و اعترافاتی در این زمینه داشته است.

جعفری دولت آبادی با اشاره به پیشرفت خوب تحقیقات این پرونده، افزود: پرونده‌ای هم در بندرعباس تشکیل و تحقیقات آن به دادسرای تهران سپرده شده است که 5 متهم دارد و یکی از مدیران معروف واردکننده خودرو و یک مدیر دولتی مربوط به گمرک در رابطه با آن بازداشت هستند.

دادستان تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده میثم رضایی با 1300 شاکی و با تاکید بر پیشرفت خوب تحقیقات اظهار کرد: در این پرونده 10 متهم دستگیر و بیش از 60 خودرو توقیف و املاک زیادی شناسایی شده است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده پرونده آماده ارسال به دادگاه شود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در مورد فروش ارز در معابر دستگیری‌ها کماکان ادامه دارد، افزود: شب گذشته دوباره تعدادی در این زمینه دستگیر شدند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه تشکیل شعب ویژه سرآغاز دوره جدیدی در مبارزه با فساد بود، خاطرنشان کرد: فقط در چهار پرونده‌ای که کیفرخواست داده‌ایم 10 هزار میلیارد تومان ارزش مالی، بوده که در این پرونده‌ها مورد کیفرخواست قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که امروز مبارزه با فساد یک سیاست تبلیغی نیست، بلکه الزامی برای مبارزه با مفسدینی است که اعتماد مردم به نظام را کاهش داده‌اند.  

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: خوشبختانه با اقداماتی که شروع شده و ادامه خواهد یافت از تمام کسانی که اموال و ارز‌های کشور را به غارت برده اند، اموال را پس خواهیم گرفت،‌منتهی به کمک مردم و همکاری دستگاه‌ها نیاز بیشتری داریم.

دادستان تهران جزییاتی از پرونده بانک سرمایه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این پرونده حدود سی مدیر  تحت تعقیب قرار گرفتند که از جمله آن‌ها آقایان بخشایش و کاظمی بودند و الباقی کسانی هستند که در این بانک مدیریت داشتند و تعقیب شدند و پرونده آن‌ها به تدریج به دادگاه خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بانک سرمایه نمونه‌ای از یک فساد کامل است که همه چیز دست به هم داده است و از بخش‌های خصوصی دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی و شیوه‌های مختلفی از جمله  کارتن خواب‌ها،‌رشوه و رانت و خرید املاک به قیمت ارزان و تسهیلات گسترده استفاده شده است.

دادستان تهران تاکید کرد: نباید در فساد فرافکنی کنیم بلکه باید مبارزه با فساد را جدی بگیریم تا اموال مردم به بیت المال برگردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین