اینترنت ۵G بازار راکد گوشی‌های هوشمند را نجات می‌دهد؟

گروه فناوری الف،   3971026023

مدیرعامل شرکت چینی شیائومی به تازگی اعلام کرده است که فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G می‌تواند بازار راکد گوشی‌های هوشمند را نوسازی و احیا کند.

به گزارش ایسنا، لی جون، مدیر عامل شرکت چینی شیائومی که یکی از بزرگترین شرکت های چینی نوظهور و نوپا در عرصه تولید گوشی و سایر گجت های هوشمند است، به تازگی برآورد و اعلام کرده که به قدرت احیاکنندگی فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در بازار گوشی های هوشمند امیدوار است.

در چند سال اخیر، بازار گوشی های هوشمند با رکود بی سابقه ای مواجه شده است که بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل را با مشکلات بی شماری همچون کاهش درامدزایی و سودآوری روبرو کرده است و از این وضعیت به شدت ناراضی هستند اما به باور مدیر عامل شیائومی، این فناوری قادر خواهد بود جان تازه ای به صنعت تولید گوشی های هوشمند ببخشد و آن را با تغییر و تحولات مثبت و عظیمی روبرو سازد.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

وی در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر بلومبرگ اعلام کرده است که عرضه گوشی های هوشمند مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G می تواند برای کاربران و مشتریان گوشی های هوشمند جذابیت بالایی ایجاد کند و آنها را برای خریداری و بهره مندی از جدیدترین فناوری های اینترنت که منجر به سرعت بالای انتقال اطلاعات موردنیاز آنها خواهد شد، ترغیب و تشویق خواهد کرد.

وی همچنین معتقد است که نسل پنجم اینترنت تقاضای کاربران جهانی برای خدمات و سرویس های پخش آنلاین موسیقی و فیلم را نیز افزایش خواهد داد چراکه سرعت بالای اینترنت تجربه لذت بخش بدون وقفه ای را برای آنها به ارمغان می آورد که می توانند به راحتی با خیال آسوده به تماشای فیلم و سریال و گوش سپردن به آهنگ ها یموردعلاقه خود بپردازند. این فناوری همچنین تمامی عرصه های مختلف نظیر حمل و نقل، پزشکی و تجارت را نیز متحول خواهد کرد.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم  هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین