وعده‌های توخالی چند فدراسیون برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی+ سند

گروه ورزشی الف،   3971026011

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی درحالی با رتبه ششمی ایران به پایان رسیده بود که برخی از فدراسیون‌ها درخصوص کسب مدال قول‌های داده بودند که به این وعده‌ها عمل نکردند.

به گزارش تسنیم، بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی شهریورماه به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران با 20 مدال طلا، 20 نقره و 22 مدال برنز در رده ششم این بازی‌های قرار گرفت. پیش از شروع این مسابقات، فدراسیون‌های ورزشی در جلسه با کمیته ملی المپیک، درخصوص تیم‌های ورزشی تحت حوزه خود پیش‌بینی‌هایی داشتند و نسبت به این پیش‌بینی‌ها ورزشکاران خود را اعزام کردند. فدراسیون‌ها به کمیته و وزارت ورزش درخصوص مدال‌آوری قول‌های داده بودند که برخی از فدراسیون‌ها فراتر از قول‌های خود عمل کردند و متاسفانه برخی‌ از فدراسیون‌ها نسبت به پیش‌بینی که انجام داده بودند، بسیار ضعیف‌تر ظاهر شدند.

فدراسیون‌هایی که بهتر از پیش بینی‌ها ظاهر شدند( با توجه به تاثیر مدال طلا در رنکینگ تیم‌ها معیار مدال طلا خواهد بود):

1- ووشو
فدراسیون ووشو کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز را پیش بینی کرده بود که در بازی‌های آسیا صاحب دو نشان طلا و 4 نقره شد.

2- دوومیدانی
تعداد مدال های کسب شده در این رشته با پیش بینی‌ها برابر بود اما تفاوت اصلی در رنگ مدال بود که یک مدال طلای پیش‌بینی شده به دو مدال طلا تبدیل شد.

3- فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلو
پیش بینی این فدراسیون برای بازی‌های آسیایی کسب مدال نبود اما در نهایت تیم واترپلوی کشورمان در این دوره از بازی‌ها به مدال برنز رسید.

4- کشتی
طبق پیش بینی‌هایی که فدراسیون کشتی انجام داده بود یک طلا در کشتی آزاد و دو طلا در کشتی فرنگی وجود داشت که در پایان ضمن کسب دو مدال طلا در کشتی فرنگی، ایران در کشتی آزاد به 3 مدال طلا دست یافت.

5- بسکتبال 3  در 3
پیش از مسابقات احتمال کسب مدال برای این تیم وجود نداشت اما تیم ملی کشورمان به یک نشان برنز در این بازی‌ها دست یافت.

6- تنیس روی میز
در این رشته نیز احتمال کسب مدالی در نظر گرفته نشده بود اما در پایان یک نشان برنز به سبد کاروان ایران افزوده شد.

**فدراسیون‌هایی که طبق پیش بینی‌ها عمل کردند:

1- کبدی
دو مدال طلای پیش بینی شده در بخش زنان و مردان را کسب کردند.

2- بسکتبال 5 در 5
در این رشته احتمال کسب یک مدال وجود داشت که رنگ این مدال نقره‌ای شد.

3- شمشیربازی:
این فدراسیون یک مدال در سابر تیمی و یک مدال در سابر انفرادی پیش بینی کرده بود که این دو مدال محقق شد.

4- والیبال:
ایران در والیبال سالنی همان طور که انتظار می‌رفت به نشان طلا رسید اما در بخش ساحلی نتوانست انتظار کسب مدال برنز را برآورده کند.

در رشته‌های بدمینتون، شنا و شیرجه، انجمن‌های ورزشی، تنیس، بدمینتون و سه گانه همان طور که پیش بینی می‌شد هیچ مدالی به ورزشکاران ایران نرسید.

فدراسیون‌هایی که تا حدود زیادی انتظارات را بر آورده کردند:

 1- تکواندو
فدراسیون تکواندو 7 مدالی که پیش بینی کرده بود را کسب کرد با این تفاوت که یکی از مدال‌های طلایی که پیش بینی کرده بود، نقره‌ شد.

2- جودو و کوراش:
در این رشته پیش بینی‌ها تقریبا درست از آب در آمد تنها دو مدال برنز جودو به یک مدال و دو مدال نقره و سه برنز کوراش نیز به یک مدال نقره و دو برنز کاهش یافت.

3- وزنه برداری:
پیش‌بینی کارشناسان فدراسیون کسب دو تا 3 مدال طلا بود که تعداد مدال‌های طلایی ایران 2 بود. همچنین در مورد مدال نقره و برنز انتظار 2 تا 3 مدال وجود داشت که وزنه برداران کشورمان به یک نقره و یک برنز رسیدند.

4- اسکواش:
در این رشته شانس زیادی برای کسب مدال وجود نداشت اما فدراسیون پیش بینی کسب مدال را داشت که این امر محقق نشد.

5-کاراته:

این فدراسیون قول 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز را داده بود که در نهایت سهم این فدراسیون، دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز بود.(هرچند که این فدراسیون از نظر آماری با 8 ورزشکار، هشت مدال کسب کرده بود)

**فدراسیون‌هایی که به قول‌های خود عمل نکردند:

1- تیراندازی:

شاید در این بخش بتوان تیراندازی را سرآمد سایر فدراسیون‌ها دانست چرا که با توجه به سوابق گذشته این تیم انتظار 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای این تیم وجود داشت اما این مدال‌ها تنها به یک مدال برنزی تبدیل شد که مه لقا جام بزرگ کسب کرد.

2- تیراندازی با کمان:

اگر چه این رشته تعداد مدال‌های خود را مشخص نکرده بود و تنها به کسب مدال در کامپوند اشاره کرده بودند اما باز هم یک مدال برنز در این رشته انتظارات را برآورده نکرده بود.

3- هندبال:

در این رشته یک مدال برنز برای ایران کنار گذاشته بود اما در نهایت این مدال جای خود را به عنوان پنجمی در بازی‌های آسیایی داد.

4- دوچرخه سواری
برای این رشته 5 مدال شامل یک طلا، 2 نقره و 2 برنز در نظر گرفته شده بود اما در پایان 7 نماینده کشورمان در این بازی‌ها حتی به یک مدال هم نرسیدند.

5- بوکس:
در این رشته نیز با توجه به سوابق آن در بازی‌های آسیایی گذشته پیش بینی کسب دو نقره و یک برنز وجود داشت اما در پایان سهم ایران از مدال های توزیع شده در رشته بوکس هیچ بود.

6-  فوتبال:
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که انتظار کسب حداقل مدال برنز از آن وجود داشت حتی موفق به صعود از مرحله مقدماتی هم نشد تا پرونده این تیم همچنان در بازی‌های آسیایی اخیر بدون مدال باقی بماند.

7- ژیمناستیک:
از این رشته پایه، انتظار کسب دو مدال برنز هم محقق نشد و دست نمایندگان ایران از مدال کوتاه ماند.

8- جوجیتسو:
سهم این رشته از پیش بینی یک مدال طلا، نقره و برنز تنها هیچ بود.

9- فدراسیون ورزش‌های رزمی:
در این فدراسیون در رشته سامبو به مدالی دست نیافت و از پیش بینی کسب مدال در پنچاک سیلات تنها یک مدال برنز را محقق کرد. این در حالی است که اندونزی، میزبان مسابقات با درو کردن مدال ها در این رشته جایگاه چهارم بازی‌ها را از ایران گرفت.

10- فدراسیون کوهنوردی:
مسئولین این فدراسیون در حالی از کسب 4 مدال صحبت کرده بودند که سهم 8 نماینده ایران در بازی‌های آسیایی تنها یک مدال طلا بود.

11- قایقرانی:
این فدراسیون پیش بینی کسب 8 مدال را داشت که از این بین سهم طلا یک مدال بود، اما این مدال برای ایران به دست نیامد تا قایقرانی بدون طلا به کار خود پایان دهد.

12-سوارکاری

این فدراسیون قول یک تا 2 مدال را داده بود که هیچ مدالی کسب نکرد.

با توجه به جمع‌آوری دقیق این اطلاعات توسط سرپرست کاروان و ارائه آن به اعضای مجمع کمیته ملی المپیک و همچنین با بررسی سوابق گذشته فدراسیون‌ها در  ادوار گذشته المپیک و بازی‌های آسیایی، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌توانند برنامه‌های دقیق و جامعی را برای کسب سهمیه المپیک و مدال در المپیک 2020 و بازی‌های آسیایی 2022 چین تدوین کنند و این اطلاعات می‌تواند چراغ راهی برای مسئولان ورزش باشد تا دقیق تر از گذشته برنامه فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار دهند. همچنین با توجه به محدودیت‌های مالی  مشکلات اقتصادی کشورمی‌توان در سرمایه‌گذاری روی فدراسیون‌ها نیم نگاهی نیز به سوابق آنها داشت.

البته باید دید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش درخصوص وعده‌های داده شده برخی از فدراسیون‌ها چه عکس‌العملی انجام خواهد داد و آیا در زمان بودجه و برنامه گرفتن از فدراسیون‌ها به این گزارش بازی‌ها دقت خواهد کرد یا خیر؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین