منابع صندوق پس‌انداز یکم تمام شد

گروه اقتصادی الف،   3971025111

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که تمام منابع صندوق پس‌انداز یکم مسکن مصرف شد و از محل وصولی اقساط مسکن مهر تسهیلات این صندوق را پرداخت خواهیم کرد، گفت: در پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم متکی به وصولی اقساط مسکن مهر هستیم.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل رحیمی انارکی در نشست خبری نمایشگاه مسکن در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت صندوق پس‌انداز یکم و این‌که گفته می‌شود با کمبود منابع مواجه است، اظهار کرد: بر اساس آمار صندوق پس انداز یکم مسکن  تا  20 دیماه 97،  تعداد سپرده‌های افتتاحی در این صندوق به 554 هزار فقره رسیده است.

وی با بیان این‌که از این تعداد  370 هزار سپرده زنده و دارای متقاضی تسهیلات است، افزود: مانده سپرده‌های این صندوق 65800 میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به این که تعداد واحدهایی که از این تسهیلات برخوردار شدند 90 هزار واحد بوده است، تصریح کرد: برای این واحدها مجموع 68 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: همچنین تعداد واحدهای مسکونی که زوجین استفاده کرده‌اند حدود 32 هزار واحد بوده است که رقم قابل توجهی است.

رحیمی انارکی تاکید کرد: الان تقریبا منابع صندوق پس انداز یکم مصرف شده است و از این به بعد با توجه استمهال 7 ساله اقساط مسکن مهر،  از منابع وصولی مسکن مهر برای پرداخت تسهیلات استفاده می کنیم که این روند تا سال 1405 ادامه پیدا خواهد کرد. یعنی تا زمانیکه دارایی صندوق پس انداز به اندازه یکم به اندازه ای بزرگ شود تا از محل وصولی ها پرداخت وام  را انجام دهیم.

وی گفت: در واقع در پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم متکی به وصولی اقساط مسکن مهر هستیم که نرخ  سود آن در مناطق فرسوده 6 و در سایر مناطق دیگر 8 درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن در ابتدای این نشست نیز با یادآوری این‌که بانک مسکن در چهل سال اول فعالیت (قبل از انقلاب) بیش از یک میلیون نفر خانوار با تامین مالی بانک رهنی صاحبخانه کرد، اظهار کرد: در چهل سال دوم تعداد شعب را از کمتر از 100 شعبه به بیش از 1200 شعبه رسیده است. ضمن این‌که تعداد خانوارها که در دور دوم صاحبخانه شدند بیش از 8 میلیون خانوار بوده‌اند.

رحیمی انارکی با بیان این‌که محصولات متنوعی را برای دهک‌های 3 تا 7 طراحی کرده‌ایم، گفت: برای 363 هزار واحد پرداخت تسهیلات به مبلغ 132 هزار میلیارد ریال پرداخت شده که به لحاظ تعداد 41 درصد و به لحاظ مبلغ 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که امسال حدود 480 هزار واحد در قالب‌های مختلف توسط بانک مسکن تامین مالی شده است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است.مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که 203 هزار واحد مسکن مهر فعال و 240 هزار واحد غیرفعال است، بیان کرد: 41 هزار و 300 واحد به دلیل عدم اجرای انشعاب، 38 هزار واحد تصرفی، 26 هزار و 800 واحد عدم مراجعه متقاضی، فاقد متقاضی 15 هزار واحد و... غیرفعال هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین