دادستان تهران: ۳ متهم گرانی کاغذ از کشور فرار کردند

گروه اجتماعی الف،   3971025062 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه تعداد متهمان ارز واردات کاغذ به ۱۴ نفر رسیده است، از فرار ۳ متهم این پرونده به خارج از کشور خبر داد.

دادستان تهران: ۳ متهم گرانی کاغذ از کشور فرار کردند

به گزارش تسنیم، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده گروه معروف به سلطان کاغذ گفت: حجم تخلفات این گروه یک هزار و 700 میلیارد بود که البته بعد هم اذعان شد، گسترده‌تر هم هست.

دولت‌آبادی افزود: در بحث کاغذ و ارز اختصاصی، کلا دو نوع پرونده تشکیل دادیم. نخست کسانی که ارز گرفتند و در بازار فروختند و کاغذی وارد نکردند و گروه دوم هم کسانی هستند که ارز گرفتند و کاغذ را با فاکتور جعلی به قیمت آزاد فروختند. عملا هر دو گروه ارز را در بازار وارد نکردند و باعث شدند بازار کاغذ بدتر شود.

دادستان تهران از بازداشت 14 نفر در ارتباط با پرونده واردات کاغذ خبر داد و گفت: سه نفر از متهمان از کشور متواری شدند که پلیس در تعقیب آنهاست.

به گفته وی، در این پرونده افراد 150 میلیون دلار ارز گرفتند و چند خانم شرکت را تاسیس و کارت بازرگانی تهیه کردند و بعد از دستگیری هم گفتند اصلا چیزی نمی‌دانیم و در جریان نبوده‌ایم.

دادستان تهران اضافه کرد: دو هزار تن کاغذ در بازار فروخته‌اند و افراد شاخصی هم نبوده‌اند بلکه کسانی بودند که صرفا ارز به آنها اختصاص یافته است.

درباره فیلترینگ اینستاگرام و اینکه در فضای مجازی چه فعالیت‌هایی مصداق رفتار مجرمانه است، گفت: در فضای مجازی 90 عنوان مجرمانه داریم و پرونده‌های وصولی شامل این عناوین است. مثل دسترسی غیرمجاز به داده‌های مخابراتی و سرقت اطلاعات و کلاهبرداری اینترنتی و جرایم ارائه‌دهندگان خدمات رایانه‌ای و تولید آثار مستهجن و هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب، قمار، توهین به مقدسات از این دسته هستند. نمونه‌های زیادی بوده که با یک شایعه جامعه را بهم می‌ریزند. مثلا با یک ادعای شکنجه تمام قوا را درگیر خود می‌کنند.

وی درباره اینکه بنگاه‌های شرط‌بندی به راحتی به سیستم رسمی شاپرک متصل هستند گفت: رصد این سیستم‌ها در اختیار سیستم بانکی است. درباره قمار و شرط‌بندی پرونده‌هایی داریم ما می‌توانیم استعلام بگیریم. وقتی ورود می‌کنیم که ضابطان ورود کرده باشند یا شکایت باشد. ما مستقیم ورود نمی‌کنیم. درباره شرط‌بندی و قمار گزارش‌ها زیاد شده است.

دادستان تهران درباره پرونده طلا فروشی تهران‌پارس گفت : این طلافروشی 14 سال مشغول به کار بوده است و بعدها به کار ساخت‌وساز و پرداخت سود وارد شده است که وظیفه موسسات مالی بوده است. بلافاصله اقدام کردیم. متهم دستگیر شده اموالی کشف شده، مدعی است با فروش اموال می‌تواند بدهی را پرداخت کند. امیدواریم با همکاری شاکیان پول‌ها را برگردانیم.

جعفری دولت‌آبادی درباره ماجرای ذرت‌های دامی گفت: امنیت غذایی با امنیت عمومی مرتبط است و وقتی دستگاه‌ها از جمله سازمان بازرسی و وزارت بهداشت گزارش دادند، اقدامات خوبی انجام شده. دو خط کارخانه متوقف شده است. شنیدیم برخی گفته‌اند این مواد ذاتا برای انسان ضرر ندارد اما استعلام از مراجع مربوطه می‌گوید این کار قطعا تخلف است. هرچند پرونده این تخلف در کرج مطرح است. حسب گزارش‌های وزارت بهداشت، تخلف پذیرفته شده است هرچند ورود این مواد تخلف نبوده است.

وی درباره مفاسد اخیر و ساخت‌وسازهای در لواسان گفت: تهران یک دادسرا دارد و بخش‌های مختلف مثل لواسان مرجع قضایی جدا دارد. باید دید این ساخت‌وسازها فقط در لواسان است، که خیر در همه جای کشور وجود دارد. ساخت‌وساز در مناطق خوش آب‌وهوای کشور وجود دارد. اینکه چرا به این نقطه بیشتر توجه می‌شود به خاطر نزدیکی به تهران است. قطعا این اتفاقات مورد تایید مرجع قضایی نیست. پرونده‌ای به دادگاه لواسان در این زمینه وارد نشده است.

دادستان تهران درباره عدم بازگشت دلارهای حاصل از صادرات به سیستم نیما و گلایه مسئولان دولتی در این زمینه و اینکه دلارهای صادرات به کشورهای ثالث می‌رود و به ایران نمی‌آید گفت: درباره پتروشیمی یک پرونده مهمی در دست بررسی داریم که در این پرونده بحث‌های مختلفی مطرح است. در ابتدا ارزها را نمی‌دادند. دو صرافی معروف به همراه 15 صرافی دیگر ارزها را به سیستم نیمایی نمی‌دادند که حدود 8 میلیارد دلار بود که بعد از گزارش رئیس‌جمهور وضعیت بهتر شد. پرونده در نیمه راه است و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد. گزارش‌ها حاکی است برخی صرافی‌ها ارزها را برنگرداند.

جعفری دولت‌آبادی درباره قاچاق دام و گوشت و اینکه شنیده می‌شود چند نفر در تهران عامل قاچاق 5 هزار راس دام در روز گفت: اگر کسانی مدعی هستند عاملان اصلی را می‌شناسند باید به مراجع قضایی و نظارتی اطلاع دهند. گزارشی که دریافت کردیم، این است که این اتفاق در مناطق مرکزی رخ می‌دهد. وزارت جهاد، مسئولیت دارد و باید حتما پیگیری کند. ما هم واقعا نگران این وضعیت هستیم. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۳۳۱۴۱۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هرجا انگشت میگذارید فسادوزدوبنداست متاسفانه......
ناشناس۷۲۳۷۰۴۱۴:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برای فرار نکردن چه کردی؟ ازکجا فهمیدی فرارکردند؟
ناشناس۷۲۳۷۵۲۱۴:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بعد هم فرار می کنند
وریا۷۲۳۳۲۵۱۰:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کی راه فساد رو باز میزاره واسه تخلف ؟ کسی که قانون گذار و مسئول اجرا اونه. پس اول مسئولین رو اعدام کنید بعد سلطان هارو دستگیر کنید.
س.علی۷۲۳۳۳۴۱۰:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ببین یه عده معدود چقدر قدرت و ثروت به هم زدن که ۳نفر میتونن کل بازار رو بهم بریزن،جالبتر اینکه هم از دستگاه انتظامی و قضایی و نظارتی چند قدم جلوترن،مافیای ایران از مافیای سیسیل هم قویتره.خدایا به فریاد برس.
مشیری۷۲۳۳۴۶۱۰:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
همان ۱۱شب ارز ۴۲۰۰ را اعلام کردند اینها تا صبح کیسه هایشان را دوختند. جهانگیرخان! کلاهت را بگذار بالاتر! این بود ادعای بلدبودن مملکت داری و زبان دنیا‌و..؟ حق این است که اول روحانی و تو و بقیه تیم اقتصادی را مجازات کنند چون سلاطین اصلی شماهایید
ناشناس۷۲۳۴۰۲۱۱:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بزرگ کردن ارکان های دولت فقط برای ایجاد فساد و مال اندوزی تعدادی خاص از افراد می باشد. بجای ده ها ارکان نظارتی و چندین دادگاه و پیگیری های وزراتخانه ها و 0000 . اگر خیلی ساده کار مردم به مردم سپرده شود. نیازی به رد گیری ارز و قاچاق و واردات گوست و ارزاق توسط ارتش وسپاه و 0000 از بین می رود و دیگر شاهد بی ارزش شدن پول هم نمی شویم.
ناشناس۷۲۳۴۰۷۱۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
علی برکت الله! خسته نباشید! فدای سرت!
ناشناس۷۲۳۴۵۸۱۲:۰۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چقدر این مملکت سلطان داره.همشون هم خودی هستندو آقازاده
ناشناس۷۲۳۴۸۰۱۲:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چه کشور خوبی داریم! اگر واقعا فرار کرده باشن حاشا باید گفت به ایران، مهد کسب رانت و اختلاس و بعدم با پولهاشون روانه دنیای توسعه یافته و کشورهای تاپ میشن و حسابی به ریش ملت میخندن و زندگی میکنن
ناشناس۷۲۳۵۴۰۱۲:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
داستان این فرارها چیست ؟ مگه میشه ازمرزها با اون همه تمهیدات امنیتی فرارکرد؟
ناشناس۷۲۳۷۲۴۱۴:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نگران نباش وقتش که برسه فراریها هم کت بسته جهت حسابرسی برگردانده میشوند
ناشناس۷۲۳۵۷۱۱۳:۱۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تَقَبَّلَ الله
ناشناس۷۲۳۸۴۴۱۵:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چشم شما روشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین