وضعیت آبی تهران برای تابستان هم‌چنان قرمز است

گروه اقتصادی الف،   3971025030 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگرچه میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اما به‌دلیل آن‌که شاهد بارش برف نیستیم، باید گفت که وضعیت منابع آبی برای فصل تابستان هم‌چنان بحرانی بوده و لازم است که مشترکان مدیریت مصرف داشه باشند.

وضعیت آبی تهران برای تابستان هم‌چنان قرمز است

محمدرضا احمد نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سال گذشته در فصل زمستان، با بارش برف کمی روبرو بودیم که همین مساله نیز موجب شد ذخایر منابع آبی تهران کم باشد، گفت: هرچه ذخیره برف داشتیم، سال گذشته مصرف شد و بارش‌های باران اکنون نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.

وی با تاکید بر این مسئله که تنها بارش برف می‌تواند تنش آبی در فصل تابستان را برای تهران برطرف کند تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر حجم ذخیره آب سد کرج ۱۱۴ میلیون متر مکعب، حجم ذخیره سد طالقان ۲۶۰ میلیون مترمکعب حجم ذخیره سد لتیان ۲۹ میلیون مترمکعب، حجم ذخیره سد لار ۱۹ متر مکعب و حجم ذخیره سد ماملو ۱۲۵ میلیون متر مکعب است.

به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ورودی سد کرج (امیرکبیر) ۵.۹ متر مکعب بر ثانیه، طالقان ۴.۹ متر مکعب بر ثانیه، لتیان ۴.۶ متر مکعب بر ثانیه، لار ۶.۱ متر مکعب بر ثانیه و ماملو ۳.۹ متر مکعب بر ثانیه برآورد شده است.

احمدنسب هم‌چنین درباره میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون نیز گفت: در حوضه آبریز کرج میزان بارندگی ۲۲۱.۹ میلیمتر، طالقان ۱۱۰ میلیمتر، لتیان ۲۴۰.۸ میلیمتر، لار ۲۷۷.۳ میلیمتر و ماملو ۱۲۹ میلیمتر بوده است.

وی با تاکید بر این مسئله که میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است تصریح کرد: اگر برف در تهران نبارد، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. چراکه استان تهران شرایط خشک و نیمه خشک را تجربه می‌کنند و لازم است با توجه به جمعیت زیاد در این استان، به موضوع صرفه‌جویی توجه بیش‌تری شود.

چندی پیش نیز داریوش مختاری - کارشناس حوزه آب - در این باره به ایسنا گفت: لازم است تدابیری برای مدیریت مصرف آب اندیشیده شود، چراکه بحران آب تمام استان‌ها را دربرگرفته و باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که مصرف متوسط یک خانوار تهرانی، حدود ۲۰ مترمکعب در ماه است که با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب، معادل ۱۲۰ میلیون مترمکعب که مصرف سالانه‌ی دو استان است، صرفه‌جویی خواهد شد، اظهار کرد: می‌توان با انجام اقداماتی ساده از هدررفت آب جلوگیری کرد.

دیدگاه کاربران

میلاد حمیدی۷۲۳۱۲۴۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
استان تهران ده برابر ظرفیت خودش جمعیت پیدا کرده و این بخاطر موج مهاجرت سرسام آور و بدون توقف به این شهر است . مشکلاتی مانند کمبود آب، شلوغی و انواع آلودگی ها و ناکارآمدی خدمات از تبعات آن است. برای حل مشکل آب و هر مشکلی راهکار فشار آوردن و گران کردن و سعی در کاهش مصرف نیست. چون الان بیشتر مردم به اندازه مصرف میکنند. راه حل باید در سطح ملی حل شود و سیاستهایی اندیشیده شود که جمعیت را در سطح کشور توزیع کند و همه جا جمعیت داشته باشد و تعدیل جمعیت صورت گیرد. ولی متاسفانه اغلب نقاط کشور دارد خالی از سکنه می شود و همه در تهران جمع می شوند. باید نابرابری ها و ناعدالتی ها تمام شود باید به همه جا امکانات مساوی داده شود. همه باید یکسان باشند اما تبعیض و کم توجهی به مردم روستا ها و شهرهای دور و استانها سبب تجمع قریب به نیمی از جمعیت کشور در استان تهران شده است!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین