معترضان فرانسوی: رسانه‌های فرانسه اعتراضات را سانسور می‌کنند

گروه جهان الف،   3971023217

معترضان فرانسوی با گلایه از پوشش رسانه‌ای اعتراضات در این کشور، می‌گویند رسانه‌ها گستره اعتراضات را سانسور کرده و تلاش می‌کنند تصویری خشن از معترضان ترسیم کنند.

به گزارش فارس، به دنبال هفته‌ها اعتراضات مردمی در فرانسه که در آن‌ها شعارهایی در مخالفت با دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه سر داده شده، در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها شماری از معترضین را به زد و خورد با خبرنگاران متهم کرده‌اند.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «لوکال» در حالی که برخی برخوردهای نادرست نیز از سوی «جلیقه زردها» در جریان تظاهرات در فرانسه مشاهده شد، اما معترضان معتقدند سانسورهای زیادی از سوی رسانه‌ها در این زمینه صورت گرفته و آن‌ها در گفت‌وگوهایی دلیل نفرت و بی اعتمادی به رسانه‌های این کشور را توضیح دادند.

«مایکل بونجو» یک معترض 43 ساله فرانسوی در این زمینه می‌گوید رسانه‌ها از سوی دولت سانسور می‌شوند.

وی  در توضیح گفت: «گمان می‌کنم رسانه‌ها چندان با جلیقه زردها عادلانه برخورد نمی‌کنند. آن‌ها به واقع بر ناآرامی‌ها از سوی ما که البته تصدیق می‌کنم موردی خوبی نیست- تمرکز کرده‌اند. مطمئن نیستم که تقصیر آن‌هاست، شاید توسط ماکرون سانسور شده باشند، اما قطعا به گزارش‌هایی که در مطبوعات می‌بینم، اعتمادی ندارم.»

«لاتیتیا دیات» دیگر معترض فرانسوی نیز گفته به گزارش‌هایی که شاهدش بوده، اعتمادی ندارد.  این کارگر 38 ساله شاغل در کارخانه گفت خشونت جناح جلیقه زردها ناشی از سرخوردگی از عملکرد پلیس بوده است.

وی توضیح داد: «من در چند تظاهرات در پاریس حضور داشتم و شاهد این بودم نیروهای پلیس، مردمی که هیچ اقدام  اشتباهی انجام نداده بودند را چندین بار کتک زدند. در حالی‌که  پلیس بعضی وقت‌ها به سر معترضان ضربه می‌زد و زخم‌های وحشتناک و افراد غرق در خون را دیدیم، آنگاه شما اخباری را شاهدید که در آن جلیقه زردها سعی در حمله به پلیس دارند که به نظر من تنها یک بار و آن هم هنگام یورش پلیس به سوی آن‌ها رخ داد.»

این شهروند متعرض فرانسوی افزود که حتی به آمار  و ارقام ارائه شده در اخبار رسانه‌ها نیز اعتمادی ندارد، زیرا بر این باور است که جمعیت جلیقه زردها بسیار بیش از ارقام رسانه‌هاست.

 بر اساس این گزارش، معترضان همچنین عنوان می‌کنند که پوشش رسانه‌ای در این رویداد یک طرفه و جانبدارانه است و تنها برخوردهای فیزیکی گزارش می‌شود. برخی دیگر از شهروندان فرانسوی نیز اشاره کردند که از طریق «فیسبوک» اطلاعات واقعی تظاهرات مردمی را به اشتراک گذاشتند.

«میشل اولر» شهروند 70 ساله فرانسوی با بیان «ناامیدی به رسانه‌ها » گفت که به نظر رسانه‌ها تلاش دارند جلیقه زردها را «افرادی بد» جلوه دهند تا مردم از آن‌ها بترسند.

«دومنیک مارتین» 60 ساله و از حاضران ثابت در تظاهرات روز‌های شنبه از ماه نوامبر (آذر) به این سو گفت: «رسانه‌ها در فرانسه فاسدند و جز دروغ چیز دیگری نمی‌گویند، زیرا حامی پلیس هستند.»

اعتراض‌های مردمی در فرانسه تحت عنوان جلیقه ‌زردها که از  دو ماه پیش شروع شده، با وجود عقب‌نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، همچنان ادامه دارد. در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر بازداشت و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان حکایت دارد. در برخی از این ویدئوها مشخص است که پلیس مستقیما افراد را هدف گلوله پلاستیکی قرار می‌دهد یا شمار زیادی از ماموران به صورت دسته‌جمعی افراد را کتک می‌زنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین