نماینده مجلس: قاضی‌زاده هاشمی مجبور به استعفا شد

گروه اجتماعی الف،   3971023108 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: وزارت بهداشت یکی از جاذبه‌های دولت بود که متاسفانه با موانع زیاد، قاضی‌زاده هاشمی مجبور به استعفا شد.

به گزارش مهر، سید حسن حسینی شاهرودی صبح یکشنبه در مراسم روز پرستار به میزبانی سالن پور سینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره استعفای قاضی‌زاده هاشمی، تاکید کرد: وزیر سابق بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی را در کشور صورت داد اما موانع زیادی بر سر راهش قرار گرفت تا مجبور شد در هفته گذشته استعفا دهد.

وی افزود: هرچند قرار به این امر نبود و مقررشده بود تا منابع موردنظر در حوزه طرح تحول سلامت توسط سازمان برنامه‌وبودجه تامین شود اما متاسفانه این امر محقق نشد.

دغدغه پرستاران قابل درک است

عضو خانه ملت بابیان اینکه درباره این استعفا، دغدغه بسیاری در مجلس داشتیم که مطالبات پرستاران یکی از این موضوعات است، تاکید کرد: پرستاران با ازخودگذشتگی کارشان را انجام می‌دهند اما یک سال معوقات خود را هنوز طلب کار هستند و طبیعتاً طرح پرداخت معوقات نیز نیازمند همت بزرگ و وسیعی است.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه مجلس با دولت در راستای رفع مشکلات چه درزمینهٔ بهداشت و درمان و چه در سایر زمینه‌ها همراه است، تاکید کرد: هر طرحی که دولت بودجه آن را نیز دیده بود و در مجلس آورد، مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و حتی در مواردی اگر دولت طرحی را بااعتباری بالغ‌بر آنچه پیش‌بینی می‌شد عنوان می‌کرد بازهم ما از محل دیگری تامین آن را در نظر گرفته و ابلاغ آن را اعلام می‌کردیم برای مثال سال گذشته از محل اوراق ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بحث بیمه‌ها و معوقات وزارت بهداشت و درمان مورد تصویب قرار گرفت لذا باید گفت مسائل حیطه بهداشت و درمان دغدغه همه است.

وی در دیگر بخش سخنان خود، ابراز کرد: ضعف‌هایی که در حوزه کارهای بهداشتی و درمانی بوده جبران شده و اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است تا جایی که یکی از جاذبه‌های کابینه دولت دوازدهم وزارت بهداشت و درمان بود که عملکرد خوبی داشت هرچند ممکن است مجموعه کارکنان بهداشت و درمان رضایت خیلی زیادی نداشته باشند اما مردم قطعاً رضایتمندی خوبی از مجموعه بهداشت و درمان دارند.

تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه درمان میامی و شاهرود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه امروز در کشور دچار تحریم بیگانگان هستیم و فروش نفت و درآمد ناشی از آن کاهش چشم‌گیر یافته است، گفت: باوجوداین معضلات باید گفت برخی مسائل اساسی هستند که نباید با این مسائل گره بخورند برای مثال حوزه بهداشت و درمان برای ما همیشه در زمره اولویت‌های اساسی بوده چراکه مستقیم با بدنه ضعیف جامعه سر و کار دارد و نمی توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه در شرایط تحریم شاید بتوان طرح‌های عمرانی و جاده ای و پل ها و ... را به تعویق بیندازیم اما نمی توانیم بهداشت و درمان را تعطیل کنیم، ابراز کرد: بروز یک حادثه در دورترین نقطه این شهرستان می طلبد تا تمامی امکانات شامل اورژانس هوایی، درمانگاه، بیمارستان و ... به داد هموطنان مان برسند.

وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی شاهرود نیز به همت خیران در دست پیگیری است، تاکید کرد: این طرح خوشبختانه با دستور صریح وزیر بهداشت نیز روبرو شد تا در شورای گسترش اماکن درمانی مورد تصویب قرار گیرد و ما شاهد افتتاح این زیرساخت باشیم از سوی دیگر باید گفت در یک‌سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان  شاهرود و میامی تزریق شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین