درباره زائری‌ها و آقامیری‌ها

محسن مهدیان،   3971023082 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره زائری‌ها و آقامیری‌ها

دوست عزیزی گفت: خوشحالی از این که خلع لباس شده است؟ گفتم حقاْ نه، امیدوارم این حکم برگردد؛ اما عمق ماجرا فراتر از حکم قضائی است.

حکم دادگاه آقای آقامیری را بهانه کردم. حجم بالای دلخوری انقلابی ها از آقای زائری هم نشانه است. این دو بزرگوار نماد جریانی هستند که انشالله خیرخواه‌اند اما ضررهای قابل اعتنائی به جامعه می‌زنند. باید درباره این منابر شاذ، بیشتر نوشت.

هر چند بین آقای زائری و آقامیری تفاوت است، اما به این فهم هر دو روحانی معزز، گرفتار یک جنس خطا هستند. یکی از رفقا نوشته بود که علت مخالفت با امثال زائری‌ها در زبان نقدشان است. نوشتم آدرس غلط ندهید. اگر کسی منکر نقد حکومت شود، خائن به انقلاب و مردم است؛ نقد کنیم، منصفانه و حتما شلاقانه. اما اشکال جای دیگری است.

سه انتقاد جدی به سبک رفتاری این دو بزرگوار وجود دارد. عمق رنج، به جهت این است که با دو طلبه مواجهیم؛ دو نفر اهل دین که مع الاسف در حال تکثیرند.

اشکال اول؛ گم کردن سطوح انقلاب.

آقای زائری اخیرا گفته است با این همه مشکل باز هم می‌گویند انقلاب اسلامی، ۴۰۰ سال پیشرفت داشته است. این جمله یک نشانه است از یک خطای راهبردی در سبک انتقادی‌شان. این خطای راهبردی ناشی از گم کردن سطح تحلیل انقلاب است.

انقلاب اسلامی را باید در ۵ سطح تحلیل کرد. انقلاب، نظام، دولت و جامعه و امت. نقدهای مربوط به کم کاری‌ها وفساد مسئولین و فقر و غیره اگر دقیق و منصفانه و عالمانه باشد، مربوط به بخش دولت است؛ اعم از اجرایی و قضائی و غیره. بی اعتنایی به این سطوح باعث می‌شود با بیان اشتباهات حکمرانی، مخاطب را نسبت به اصل نظام و انقلاب بدبین کنیم.

بله انقلاب اسلامی، با توجه به رشد معنویت و بستر سازی برای رشد کرامت‌ها، چند صدسال تاریخ انسانی را جابجا کرده است. هرچند امروز گرفتار اختلالات تودرتوی حکمرانی باشیم.

اشکال دوم؛ حقیقت ناتمام.
منبری که جای اصل و فرع را عوض کند، ولو اینکه حق بگوید دین تحریف شده به جامعه ارائه کرده است. منبری که بخشی از حقیقت دین را بگوید، دین مسخ شده ارائه کرده است. مبلغی که فقط ابعاد رحمانی دین را بگوید دین التقاطی به مخاطب تحویل داده است. آخوندی که معروف و منکر دین را بشناسد، اما بلندی صدایش در مواجهه با معروفات و منکرات را عادلانه تنظیم نکند، دین مقلب و مشوه را فریاد کرده است.

مبلغی که برای سروصدای سر ظهر بازی کودکان اخم کند، اما عربده کشی لات محله را محل نگذارد، دین مسخ شده روی منبر ارائه کرده است. مبلغی که فساد چهار تا مسوول بی‌کفایت را ببیند، اما از فساد اکبر صاحبان کبر در عالم چشم بپوشد، دین التقاطی به مخاطب داده است. طلبه‌ای که کمک به پیرزن فقیر را تبلیغ کند، اما جمله‌ای از نصرت ولی نگوید، اصل و فرع امور را در ذهن پامنبری بهم ریخته است. چه آنکه وقت جهاد از پای این منبر، بجای عزم میدان همه سرگرم نذر مهربانی و لقمه مهربانی‌ها خواهند شد.

اشکال سوم؛ تساهل بجای مدارا
آقای زائری اخیرا نوشته است کل مسئولین و کشور و همه و همه یک طرف باشند و مردم یک طرف، سمت مردمم. سوال ساده اینست که حق کجاست؟ ریشه بسیاری از اشکالات دیگر در همین جمله است. مثل موضوع حجاب که برای توجیه بی‌حجابی بین مردم مجبور شدند، اصل الزام حجاب را منکر شوند.

علت اصلی این است که یارای چشم در چشم مخاطب کردن و حرف حق گفتن را ندارند، به هر دلیل؛ نمی‌گویم صرفا به جهت لایک و فالور است. این بزرگواران با کمال تاسف فرق تساهل را با مدارا اشتباه گرفتند.

مدارا کردن، یعنی حق گفتن و اما زمانه را در نظر گرفتن. مدارا یعنی حق گفتن، ولی با مردم مدارا کردن. اما تساهل یعنی زمانه را دیدن و از حق گذشتن. یعنی به بهانه مردمداری، حق شکستن. از اولی مدارای با بدحجاب در می‌آید و از دومی انکار حجاب.

زمین و آسمان‌ها، میان این دو تفاوت است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۰۰۷۳۱۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
عجب استدلال فلسفی و پیچیده ای؟
ناشناس۷۲۰۲۷۴۱۲:۰۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بیشتر مغالطه بود و شرح و بسط دکترین "مصلحت و مسلخ بردن حق گو و حقیقت
ناشناس۷۲۱۱۶۰۱۹:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مقایسه کردن دانشمندی مثل زائری با منحرفی مثل آقامیری خیلی ظالمانه است!
ناشناس۷۲۱۱۹۰۲۰:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
باید نشست و اتحاد بدست آورد،تفرقه افکنی بین مردم باعث ضرر همه خواهد شد
محرابی۷۲۰۵۸۳۱۴:۰۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقایان زائری و آقامیری هم جزئی از جامعه ما هستند ما کلا حرف خوب را بد میزنیم و حرف بی سند هم زیاد میزنیم مدعی هم هستیم از سر دلسوزی هم حرف میزنیم خدا همه ما را اصلاح کند
ناشناس۷۲۰۸۴۶۱۶:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نکته اینه که این دو نفر و امثالشون میخوان تفکر رو وارد اعتقاد کنند، مثلا از امام حسین فقط گریه و زاری و نوحه نباشه، تفکر هم باشه که چرا حسین چنان کرد
ناشناس۷۲۱۱۵۶۱۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جواب دارید جواب بدهید معلوم است حرف ایشان منطقی است و شما جواب ندارید.
ناشناس۷۲۱۱۵۷۱۹:۴۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حجاب تنها برای اسلام نیست بلکه در همه ادیان حجاب برای زنان ومردان بوده حتی در فیلم های غربی قرن ۱۹ اوایل قرن ۲۰ هم زنهای غربی خیلی پوشیده با لباسهایی با استین بلند و دامن بلند بوده اند این عریانی و برهنگی فقط در دهه های اخیر در دنیا غرب مد شده و به وجود امده حجاب چه اشکالی دارد
ناشناس۷۲۰۰۷۵۱۰:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این اقای مهدویان کیه که به خودش اجازه اسلام شناسی میده؟! شما به حجاب اجباری معتقدی باشه، نظرتو تحمیل نکن! ایشون رو متهم به تساهل نکن! ایشون با دلایل اسلامی داره میگه ما حجاب اجباری نداریم نگفته بیاید تساهل کنیم!
مهران۷۲۰۲۸۲۱۲:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ببخشید دلایل اسلامی رو شما یا آقای زائری تایین میکنید یا مراجع و رهبری که خود آقای زائری بعد از صحبت های رهبر که فرمود بعضی ها به اشتباه همش بحث حجاب اختیاری رو در میان میکشن اشتباه میکنند خود آقای زائری بعدش پست گذاشت که آنچه که پیر در خشت خام میبیند جوان در آیینه نمیبیند و با این جمله به اشتباه خودش اعتراف کرد
محسن محمدی۷۲۰۲۸۹۱۲:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با دیدگاه آقای مهدیان کلا مخالفم.ولی در خصوص حجاب نمی شود نظر شخصی داد.درخواست خداوند متعال در قرآن از طریق :ای پیامبر به زنانت بگو...ویا در جایی شکل مطلوب حجاب ویا در رفتار ائمه ویاحضرت فاطمه زهرا (ع) که دنبال تابوتی بودن موقعی که از این دنیا رحلت می کنند.موقع تشیع حجم بدنشون معلوم نباشه. اینا برای کسی که دوست داشته باشه حجاب داشته یا رعایت کنه حجته.البته بعضی موارد هم برای آقایون هست که .......
ناشناس۷۲۰۸۰۴۱۵:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نمیدونم ، چرا بعضی از مردم هنوز فرق بین حجاب واجب و حجاب اجباری رو نمیدونن خدا حجاب رو واجب کرده مثل نماز ، اما نگفته به مردم تحمیلش کنید ، جزا و پاداشش هم باشه واسه اون دنیا ، مگه کسی مردم رو به خوندن نماز مجبور میکنه
ناشناس۷۲۱۰۴۸۱۸:۱۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بعضی هم واجبات اجتماعی و واجبات شخصی را نمیفهمن. محیط اجتماعی باید به قانون احترام گذاشت.
ناشناس۷۲۱۲۶۱۲۱:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
قانون باید پایه و اساس داشته باشد این قانون برای گیردادن و اعصاب خورد کردن مردمه برای اینکه به باقی امور توجه نکنند مثل فقر، دزدی از بیت المال، بی عرضگی مسئولین، اختلاس، دزدی و.. همونجور که به اینترنت گیر میدهند اینم ابزاره وگرنه نه خدا نه پیغمبر خدا اجباری نه توی دین داشتند نه حجاب !
ناشناس۷۲۱۱۲۱۱۹:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام هر کس فریضه ‏ای از آنچه خداوند فرض نموده ترک کند و بآن عمل نکند و منکر آن شود کافر است. (اصول‌کافی، کتاب ایمان و کفر)
ناشناس۷۲۱۱۷۳۲۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
معلومه بدون خواندن کامنتها فقط نظر می دین در کجای قران حجاب به عنوان فریضه ی اجباری معرفی شده ؟؟؟
محمد قاسمی۷۲۰۵۲۸۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
درباره حجاب یک آیه قران داریم در مورد اجرای عدالت و محاربه بودن ربا آیه های فراوان تاکید قران اولویت ها رو نشون میده
ناشناس۷۲۱۱۶۷۱۹:۵۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مگر حضرتعالی اسلام شناس هستی که داری داوری می‌کنی ؟! لطفاً شما داوری نکن
ناشناس۷۲۰۰۷۶۱۰:۴۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
میشه بفرمایید شما سر پیاز هستید جناب مهدیان یا دمش که برای همه خط و نشون می کشید؟
ناشناس۷۲۰۲۲۳۱۱:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چه نقد عمیقی گذاشتی برای این مطلب! «شما سر پیازی یا ته پیاز»، استاد فلسفه کدوم دانشگاه هستی شما؟
فرناز۷۲۰۳۲۸۱۲:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بهتره اینجوری بگیم که آقای مهدیان عزیز اگر این دو عزیز ممنوع التصویر و ممنوع الباس اگر از جناح اصولگرا بودند باز هم چنین سخن می گفتید؟!
محمد۷۲۰۰۷۸۱۰:۴۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مردم همه چی را میدانند
ناشناس۷۲۰۲۴۹۱۱:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به چه دلیل؟ با چه استدلالی؟
ناشناس۷۲۰۰۸۳۱۰:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جناب مهدیان اندکی از سابقه انقلابیتان بفرمایید تا بفهیم شما در کدام سطح ایستاده اید؟
ناشناس۷۲۰۲۵۸۱۲:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مگر هر کسی صحبت میکنه باید سابقه انقلابی داشته باشه؟ از کی تاحالا معیار حرف درست سابقه انقلابیه؟
ناشناس۷۲۰۸۰۱۱۵:۴۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من 40 سالمه و اصلا سابقه انقلابی ندارم. اصلا تازه بعد از انقلاب به دنیا اومدم. اما الان کشور کشور منم هست. حق اظهار نظر راجع به نظام فعلی رو هم دارم و نه دشمنی نسبت به انقلاب دارم و نه ارادتی.
هوشیار۷۲۰۰۸۶۱۰:۴۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خیلی خوب بود
پیمان۷۲۰۰۹۱۱۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این دو بزرگوار حرف دل بسیاری از جوانهای مومن رو میزنن که افکار و عملکرد امثال شما هر روز اونها رو از دین بیزارتر میکنه
ناشناس۷۲۰۲۶۷۱۲:۰۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من مومن نیستم، جوان هم نیستم ولی این دو نفر را به امثال مهدیان ترجیح میدهم
مهران۷۲۰۲۹۳۱۲:۱۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حرف دل جوانان مومن رو میزنن؟ اینکه آقای آقامیری میگه برای داعشی ها مرگ نخواهید و براشون دعا کنید حرف جوانان مومن هست اینکه عملا با حرفاشون عذاب های خداوند رو زیر سوال ببرن یعنی طوری به جوانان القا کنند که کی گفته فلان کار رو بکنی خدا اون بلا رو سرت میاره حرف جوانان مومن هست؟ درسته اسلام دین مهربانی است اما همین اسلام و همین خداوند به موقعش عذاب میکند به موقعش قصاص میکند و به موقعش بدترین مجازات رو انجام میدهد
ناشناس۷۲۰۷۰۵۱۴:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حرف بدی نزده گفته دعا کنید به راه راست هدایت شوند
ناشناس۷۲۰۱۰۴۱۰:۵۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما هم برای اینکه حرف خودت را به کرسی بنشانی سفسطه میکنی!!!
ناشناس۷۲۰۱۰۶۱۰:۵۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در خصوص نقد منبرهای سنتی که سالها متکلم وحده هستند و هیچ نقدی هر بر آنها نمیشود هم بنویسید.
ناشناس۷۲۰۱۰۹۱۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دقیقا مغلطه کامل کردید چطور شما که اینجور میگی فقط گیرت حجاب هست کجا خدا تو قران گفته کسی حجاب نداشته باشه اعلام جنگ به خدا کرده میدونی این حرف یعنی چی فقط یکبار جمله بخون اعلام جنگ با خداااا میفهمیی ؟بعد شماها فقط حجاب میبنی این همه ربا و کلی چیز دیگه نمیبنیی اینو نمیبنی خودش واضح میگه خدام خودش تو سوره حجرات میگه مردم از خدا پیغمبر جلو نزنیند دیگه شما از اونور بوم افتادی
ناشناس۷۲۰۶۱۷۱۴:۱۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خدا نگفته از خدا و پیغمبر جلو نزنید، گفته پیغمبر را بر خودتان مقدم بدارید. البته نباید از خدا و پیغمبر جلو زد.
ناشناس۷۲۰۱۱۷۱۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
متنی قوی, منطقی، موشکافانه. آفرین.
ناشناس۷۲۰۷۴۴۱۵:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
میشه بفرمایید کجای متن دقیق و موشکافانه بود؟
ناشناس۷۲۰۱۲۲۱۱:۰۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در هیچ جای قران صحبت از حجاب اجباری نیست واقعیت را نمی شه کتمان یا وارانه کرد حالا شما دلت می خواد بدون منطق عقیده ی خودت را تحمیل کنی منتظر عواقبش باش
ناشناس۷۲۰۲۵۴۱۲:۰۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مگر شما قرآن‌شناس و دین ‌شناسی؟ اینهمه مراجع و فقها از دین و قرآن حجاب اجباری برداشت می‌کنند علاوه بر این فعلا قانون کشور اجباری بودن حجاب است کسی که تخصصی در این امور ندارد نباید بی‌جهت با نظر دادن ذهن جامعه را آلوده کند
ناشناس۷۲۰۴۲۶۱۲:۵۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ذهن مردم را کسانی آلوده می کنند که فکر می کنند مردم بی سواد هستند پی بردن به ریشه ی هر موضوع و بررسی نظرات مختلف موافق و مخالف امروزه فقط به چند کلیک نیاز داره بنابر این تفسیر ها و منبر های یک طرفه ی شماها اصلا موضوعیتی نداره برای دانستن نظر کلیه ی علما هم کافیه سرچ کنیم و متوجه بشیم که نظر شما درست نیست و همه ی علما اجماع روی اجباری بودن حجاب ندارن
علی۷۲۰۴۸۳۱۳:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما اصلا تا حالا قرآن را با معنی خوندی یا فقط بلدی فاتحه بفرستی؟ متون قرآن واضح است و برای همگان قابل فهم. برو بخوان و آیه حجاب اجباری را برای ما پیدا کن.
ناشناس۷۲۰۵۸۸۱۴:۰۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز وقتی خود دین اجباری نیست (لا اکراه فی الدین) چطور میتونه حجاب اجباری باشه؟؟
رضا۷۲۰۸۲۵۱۵:۵۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این مراجع عزیز از قران عدالت برداشت نمی کنند ایا ؟ برابر ؟ عدل؟ فقط قران درباره حجاب حرف زده از نظر ایشان و خبری از عدالت اجتماعی نیست و اگر عدالت اجتماعی مشکل داره بخاطر نقص دولت هاست نه برداشت علما ؟
ناشناس۷۲۰۲۶۹۱۲:۰۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اصلا شما تا حالا چقدر از قرآن را خوانده ای که آیات متعدد حجاب را ندیدی؟
م مرادی۷۲۰۳۰۴۱۲:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اولا هست دوما , در هیج جای قران نیامده که نماز صبح 2 رکعت است. پس چطوره یه کمپین راه بندازی "نماز دلبخواهی"!!!
ناشناس۷۲۰۴۰۱۱۲:۴۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
پیامبر شخصا نحوه ی نماز خواندن را آموزش دادن و بر آن تاکید داشتند ولی در خصوص حجاب اجباری هیچ موضوعی در تاریخ اسلام نیست این اجبار محصول دوران صفویه است و اساس دینی نداره
ناشناس۷۲۰۴۴۱۱۳:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کجا هست جناب مرادی ؟؟؟ با ذکر سوره و آیه و کلمه ای که به اجباری بودن حجاب تاکید داره لطفا بنویسید ! مردم و بخصوص جوانان بی سواد نیستند برادر من ! دلیلی هم نیست که شما بفرمایی همه بگن چشم !
م مرادی۷۲۰۸۰۳۱۵:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
۷۲۰۴۸۷ پاسخی دارید؟
ر.ک۷۲۰۸۷۶۱۶:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اینها که میگن حجاب خطابش فقط زنان پیامبر هست آیه 32 سوره مبارکه نور خطاب به همه زنان مومن است: و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن] بی ‏نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‏ اند آشکار نکنند و پاهای خود را [به گونه‏ ای به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می دارند معلوم گردد ای مومنان همگی [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید (۳۱)
ناشناس۷۲۱۱۴۵۱۹:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خدا اجدادت را بیامرزه اون اجبار که شما ها به خاطرش گشت ارشاد راه انداخته اید کجاست ؟؟؟ مگه قراره همه به زور مومن باشند ؟؟
ناشناس۷۲۱۶۵۹۰۸:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
این برای زنان مومن است و نه برای زنان مسلمان، تفاوت زن مسلمان و زن مومن رو نمیدونی؟! اتفقا خدا این دستور رو برای تفکیک زنان مسلمان و مومن فرستاده!!!
مهدی۷۲۱۰۸۹۱۸:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چون جواب نداری مغلطه میکنی، درست مثل خود مهدیان که چون حرف این دو نفر را نمیفهمد و یا نمیتواند بفهمد و یا نمیخواهد بفهمد مغلطه میکند و آسمان را به ریسمان میدوزد و خلاصه مثل همیسه حسابی زده است به جاده خاکی.
ناشناس۷۲۱۲۵۴۲۱:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما که نماز می خونی و اعتقاد داری باید بدونی که نماز رو خود پیامبر آموزش داده و تاکید فرموده
ر.ک۷۲۰۴۸۷۱۳:۲۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نه تنها حجاب اجباری در قرآن هست بلکه انواع آن نیز ذکر شده التماس تفکر دوست عزیز: ۱. حجاب و عفاف در پوشش: این همان چیزی است که توده مردم از آن مطلع هستند و بسیاری از بانوان متدیّن بر آن تاکید دارند. (احزاب: ۵۹) ۲. حجاب و عفاف در گفتار: طرز سخن گفتن با نامحرم (چه سخن گفتن زن با مرد و چه بالعکس)، طوری که موجب عشوه، شوخی و سخنان زننده نباشد. (احزاب: ۳۲) ۳. حجاب در رفتار: همانطور که بر زن و مرد، پوششی از جانب خداوند واجب گردیده است، همانطور نیز، حفظ چشم از هر نگاهی بر مرد و زن مومن واجب گردیده است. (نور: ۳۱) ۴. حجاب در پندار: طوری که انسان خود را در افکار پلید و کثیف، غرق نگرداند و همیشه با توکل بر خدا، خود را از افکار سخیف، دور کند. (آل عمران: ۸)
نیکو۷۲۰۵۴۹۱۳:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خوب از کجا برداشت حجاب اجباری کردید؟؟
ناشناس۷۲۰۵۵۱۱۳:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هرجور دلت می خواد برداشت می کنی
ناشناس۷۲۰۵۹۶۱۴:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
برداشت من اینه که مثل بقیه دستورات دینی خانم مومن باید حجاب داشته باشه. نداشته باشه سرپیچی کرده از دستور خدا و حسابش با خداست . مثل بی نماز ها . برداشت نمی کنم که گفته باشه شما عین ... بالا سرش بایست که هر جا تو بگی حجاب داشته باشه
ناشناس۷۲۰۶۳۱۱۴:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این منفیا به چیه؟ نکنه خدایی نکرده به آیات قرآنه؟ شما آدرس آیات حجاب رو خواستید خب اینم آیات حجاب پس منفی دادن برا چیه؟ معلومه که برای رسیدن به امیال نفسانی دنبال بهانه میگردید
اسدی۷۲۰۱۳۰۱۱:۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با نظر نویسنده مخالفم.
ناشناس۷۲۰۱۳۵۱۱:۰۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نقد ضعیف و غلطی بود
ناشناس۷۲۰۱۳۶۱۱:۰۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آنجا که همه میلنگند به آن کسی که نمیلنگد میخندد. از قضا من میگم این دو بزرگوار صحیح عمل میکنن
ناشناس۷۲۰۱۳۷۱۱:۰۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با این اوصافی که نوشته اید یک نفر را مثال بزنید که دین واقعی را به مردم معرفی کرده باشد.آسمان و ریسمان را به هم بافته اید. با مردم باید مردمی صحبت کرد. علی (ع) هم گفت اگر مردم من را نخواهند نمی آیم.
علی۷۲۰۱۵۲۱۱:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این مقاله یعنی انتقاد نکنید
ناشناس۷۲۰۱۵۶۱۱:۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بله انقلاب اسلامی، با توجه به رشد معنویت و بستر سازی برای رشد کرامت‌ها، چند صدسال تاریخ انسانی را جابجا کرده است. هرچند امروز گرفتار اختلالات تودرتوی حکمرانی باشیم.!!!!!!!!! می شه یکی این قسمت را برای من توضیح بده ؟؟ واقعا نویسنده مردم ایران را چی فرض کرده ؟؟
ناشناس۷۲۰۱۵۸۱۱:۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آسمون ریسمون بافتن یعنی همین مقاله......
ناشناس۷۲۰۱۶۴۱۱:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نویسنده ی محترم در ایران زندگی نمی کنند حتما
2013۷۲۰۱۷۴۱۱:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شماها تحمل تفاوت دیدگاه و رفتار و هیچ نقدی رو ندارید اصل مطلب اینه حاشیه نرید لطفا
مازنی۷۲۰۱۷۶۱۱:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقای مهدیان انقلاب و نظام و دولت و جامعه و امت و دین وسیاست و .....را جایی که به نفعتان است جزء لاینفک و جدانشدنی میدانید و جایی که باید پاسخگو باشند براحتی از هم تفکیک میکنید ، بس کن برادر بازی با جملات را .
ناشناس۷۲۰۱۷۹۱۱:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
"رشد کرامت‌ها" مرد حسابی مردم از گرسنگی تو سطل آشغال دنبال غذا میرند الان طبقه متوسط تو خرجشون به غلط کردن افتادن اینها همش ذلته تو میگی کرامت؟؟
ناشناس۷۲۰۱۸۶۱۱:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هر سه اشکال درست بود . منصفانه اینه که خود زائری و آقامیری پاسخ سه اشکال رو بدن . اگه دادن شما هم به اشتراک بزارین مردم قضاوت کنن .
یک دوست۷۲۰۱۸۷۱۱:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آخرش یه مرد پیدا نشد "اصل الزام حجاب" رو به ما معرفی کنه!
ناشناس۷۲۰۸۴۰۱۶:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
برو خودت بخون ! دو ساعت وقت بذاری توی همین اینترنت به اصل موضوع می رسی عصر حجر نیست که اطلاعات فقط از یه جا به مردم داده بشه همه مجبور باشن قبول کنند که !
ناشناس۷۲۰۱۹۰۱۱:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در حقیقت اقای مهدیان ضرر اصلی رو خود شما و همفکران شما به انقلاب و کشور میزنید و زدید که مردم را دلسرد و نا امید کردید که هیچ کس از فردای خودش و فرزندانشون امیدی ندارند
مسعود۷۲۰۱۹۵۱۱:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما با کدام آمارها با کدام نشانه ها میفرمایید معنویت و کرامت چند صد سال رشد کرده؟ من نقد به این بزرگواران دارم. ولی به شما نقد جدی تری دارم.
ناشناس۷۲۰۳۲۰۱۲:۲۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تنها چیزی که رشد کرده رانت‌خواری است که همه میدانیم چه گروهی از ان استفاده میکند
ناشناس۷۲۰۲۰۱۱۱:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقای مهدیان لطفا بگو ابعاد پیشرفت معنوی جامعه چیست که ما درآن بخش 400 سال جلو رفتیم...
ناشناس۷۲۰۲۰۴۱۱:۴۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بنیان فکری نویسنده بر این بنا شده هرکس با من مخالف است قطعا در برابر حق ایستاده
ناشناس۷۲۰۷۹۲۱۵:۴۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این جزو بهترین پاسخ هاست آفرین
ناشناس۷۲۰۲۲۰۱۱:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
یعنی واقعا در این 40 سال به اندازه 400سال از لحاظ معنوی پیشرفت کردیم. پس دروغ و ریا و دزدی و اختلاس نسبت به قبل باید خیلی کمتر شده باشد!!!!
ناشناس۷۲۰۲۲۹۱۱:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
رشد معنویت و بستر سازی کرامت؟؟؟؟؟ کجاست که ما نمیبینم
امید۷۲۰۲۷۱۱۲:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بسم الله الرحمن الرحیم یک بار همه با یک شعار به احمدی نژاد رای میدن و دفعه دیگر با یک شعار به روحانی . شماها این کشور را با رای دادناتون خراب کردید و این هم مجلسی که هر روز ازش یک درد بیرون میاد جای درمان . خداوند سرنوشت هر امتی را به خودش واگذار کرده است.
ناشناس۷۲۰۲۸۱۱۲:۱۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اقای زائری صدای انقلابی واقعی است. شما اهداف انقلاب را گم کردی یا اشتباه فهمیدی. ما یادمان هست امام همینطور رک حرف می زد. منبر شهید بهشتی رو هم درک کردیم. همین طور رک بود. اگرچه قیاس اقای زائری با این دو بزرگوار مع الفارق است. خدا به ایشان عمر طولانی بدهد. درست میگه که طرف مردمه.
م۷۲۰۲۸۶۱۲:۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگر خمینی کبیر آن مرد الهی زنده بود الان شاهد این همه کج فهمی و چند دستگی و ظلم و فساد نبودیم. امام راحل فرمود نگذارید حکومت به دست نااهلان برسد. مشکل ایران نااهلان و نامحرمان است
مقاله ضعیف۷۲۰۳۱۰۱۲:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اصلا این دو روحانی شباهتی بهم ندارند و خلع لباس شدن آقامیری بسیار دیر انجام شده چرا که نه قرآن را می توان تحریف کرد و نه عاشورا را .جای تعجب است که در ابتدای مقاله جمله "خوشحالی از این که خلع لباس شده است؟
حمید۷۲۰۳۱۱۱۲:۲۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جناب مهدیان یه سر بیا تو خیابون ببین چه خبره .
ناشناس۷۲۰۳۲۴۱۲:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حاجی دقیقا از کدوم معنویت و کرامت حرف میزنی؟؟
ناشناس۷۲۰۳۴۷۱۲:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خلع کردن لباس خوشحالی دارد نه ناراحتی تازه شدی از جنس مردم
ناشناس۷۲۰۳۶۹۱۲:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
معلوم است شما کل نوشتار و گفتار آقای زائری را نه خوانده اید و نه شنیده تنها به جمله ای بسنده کرده اید. این نقد شما خود گواه بر درستی سخنان ایشان است
ناشناس۷۲۰۳۷۰۱۲:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نه جناب مهدیان قضیه حادتر از چیزی است که فکر میکنید این نوشتار شما در دهه 60 می توانست کاربرد داشته باشد نه الان!
یه دهه شصتی۷۲۰۸۱۸۱۵:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دهه شصت هم فکر نکنم با این مقاله کسی قانع می شد البته دهه شصت کسی مقاله نمی خوند
مازندرانی۷۲۰۳۷۱۱۲:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اتفاقا مشکل در اشکال اول است. جائیکه امت دارند دین گریز میشوند و خیلیها هنوز براین باور نرسیده اند.
ناشناس۷۲۰۳۷۲۱۲:۳۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هرچی میخوای بگو. حجاب اجباری را قبول ندارم.
ناشناس۷۲۰۳۷۸۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقای مهدیان بزرگوار حرف باید منطق داشته باشد !!! به استناد چه ادله و چه شواهد و چه آماری این طور قاطعانه اظهار نظر میکنی؟؟؟
احسان۷۲۰۳۹۰۱۲:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
رشد معنویت و بستر سازی کرامت. معیار رشد معنوی رو بفرمایید؟ امار گرفتید مساجد ما از نمازگزارن پرتر شده؟ حجاب بهتر شده؟ فحشا کمتر شده؟ کرامت مردم چطوری حفظ شده؟ نماینده مجلس کرامت مردم رو حفظ کرده؟ گور خوابی کرامت رو چهارصد سال افزایش داده؟ خودرو ساز کرامت رو حفظ کرده؟ کولبری کرامت رو حفظ کرده؟ آشغال جمع کردن چهارصد سال ما رو جلو برده
ناشناس۷۲۰۵۲۵۱۳:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آخه چرا کفر میگی ؟! همه چی گل و بلبل شده توی مملکت ! میگی نه برو جلوی شعبات دانشگاه آزاد تماشا کن جوانان ( دختر و پسر ) با چه احوالی خارج میشن از دانشگاه ! عمق پیشرفت اخلاق و کرامات اسلامی را میتونی ببینی
ناشناس۷۲۰۴۸۱۱۳:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
احسنتم - به نظرم در حد یک تحلیل رسانه ای مختصر ، بسیار جالب ، علمی و قابل توجه بود . با تشکر از قلم شما
سیدمهدی۷۲۰۵۳۱۱۳:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
باعرض سلام.تحلیل نسبتا خوبی بود.ولی اونجاش که گفتی مسئله حجاب رو منکر شده،اشتباه گفتی.ایشون شاید حجاب اجباری رو قبول ندارم.تحلیل منصفانه بکنید
ناشناس۷۲۰۵۴۰۱۳:۴۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مطلب وزینی بود
ناشناس۷۲۰۶۳۴۱۴:۲۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
فهم این نکته ساده که خواستها و تمایلات و سلایق جوان امروز با جوان دهه 60 زمین تا آسمان تفاوت دارد، باعث میشود که تحلیلهای بهتر و واقعی تری بنویسید آقای مهدیان
بنده خدا ...۷۲۰۶۴۸۱۴:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تاریخ بیانگر همه چیز هست. بنی‌امیه و بنی‌عباس، صفویان و ... همه‌‌ی کسانی که پرچمدار به قول خودشان عدل الهی بودند. احسنت بر رهبر انقلاب که فرمود: اگر ما در نگهداشت پرچم پروردگار کاهلی کنیم؛ قطعا پابرجا نخواهیم ماند و این پرچم به صاحب بهتری از ما داده خواهد شد؛ لکن امر الهی برگشت ناپذیر است. این جمله باید نشانگر بسیاری از مسائل باشد و بزرگان (!) باید به آن توجه بیشتری نشان دهند. والله سمیع بصیر
امل۷۲۱۰۰۴۱۷:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تو حرف وسخنرانی اره خیلی حرف زده میشود بیایید عملکرد را نگاه کنید دین با سخنرانی پایدار نمیماند با عمل جریان پیامبر وپدروفرزند که پیامبر رطب خورد اونروز منع رطب نکرد یعنی با عملش نه اینکه هرروز سخنرانی اخرش این کشورما ودین ما
علی۷۲۰۶۷۴۱۴:۴۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در موضوع مترو لندن ونخست وزیر انگلیس احساسات اقای زایری بر عقلش غلبه داشت اگر احساساتش راکنترل کند ارادت من به ایشان بیشتر می شود
ناشناس۷۲۰۸۷۲۱۶:۱۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در اون ماجرا ایشون نظر قطعی نداد. پستشون رو یک بار دیگه بخونید. گفتن از کسانی که از این امر اطلاع دارن میخوام که توضیح بدن این عکس واقعی هست یا تبلیغاتی که علی علیزاده هم اومد جواب داد و آقای زائری هم تشکر کرد.
مجتبی۷۲۰۶۹۶۱۴:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقای مهدیان کلاس و امتحان دیگه تموم شده الان دارن کارنامه ها رو میدن و شماها و امثال شما مردود شدین.
ناشناس۷۲۰۷۱۰۱۴:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این متن بیشتر به این معنی بود که « من حرف ها و نوع حرف زدن آقایان زائری و آقا میری را دوست ندارم. تمام». عاری از هرگونه استدلال و دلیل و منطق. فقط نظر شخصی آقای مهدیان
مجید۷۲۰۷۱۴۱۴:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
قرائت های مختلف در دین وجود دارد هیچکس نمی تواند مدعی شود حرف من عین اسلام است.حدیثی از پیامبر شنیده ام که فرمودند اگر ابوذر نحوه اعتقادات سلمان به اسلام را می دانست خون او را حلال می دانست.
ناشناس۷۲۰۷۲۰۱۵:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تن ادمی شریف است به جان ادمیت نه همین لباس زیباست نشان ادمیت خداوند همه را ادم کند انشالله وگرنه امامه وعبا چند متر پارچه بیشتر نیست و شخصیت تعیین نمی کند و تقوا هم تایین نمی کند
علي۷۲۰۸۱۴۱۵:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من که آقای زائری و آقامیری را قبول دارم
ح.ش۷۲۰۸۲۳۱۵:۵۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هم میری وهم زائری حق رو گفتن.
یک طلبه۷۲۰۸۴۷۱۶:۰۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگر مخالفین حجاب حاکم شوند نه تنها به زائری رحم می کنند نه به میری
بینام۷۲۰۸۵۱۱۶:۱۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
لطفاً بفرمایید در تحلیل شما جای اقایان ازغدی، رایفی پور و...کجاست؟!!!
ناشناس۷۲۰۸۶۸۱۶:۱۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
الگو فاطمه زهرا ( س) است ، بدون حجاب نزدیک این بزگواران نمیشه شد که هیچ به گرد شونم نمیرسید
ناشناس۷۲۱۵۶۱۰۶:۱۵:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
کی میخواد به گرد پای کسی برسه هرکسی میخواد با عزت وکرامت رو پای خودش بایسته الان میشه ومیتونه؟
ناشناس۷۲۰۹۱۸۱۶:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
احسنت به آقای مهدیان خیلی دقیق این دو عزیز رو نقد کردید. نکته بسیار مهم اینجاست که این دوستان حق رو در پای خوشامد مخاطب ذبح می کنند. خوب معلومه هر کی بیشتر دم از آسان گیری بزنه و اشتباهات رو گوشزد نکنه لایک و فالوور بیشتری داره.
ناشناس۷۲۰۹۴۸۱۷:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این آقای نویسنده متن اگر راست میگه چرا این دونفر را به مناظره در سیما دعوت نکرده تا مردم بهتر قضاوت کنند.
کاوش۷۲۱۰۷۳۱۸:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام نقد این دوست عزیز را نپسندیدم.حرفهای یه ظاهر حقی که هدف باطلی را دنبال می کرد.چون به نظرم آقای زائری و مواضع ایشان هیچ شباهتی به مواضع جناب آقا میری نداره و این قیاس دور از انصافه.آقای زائری نقد دولتمردان (مقننه و قضاییه و مجریه) و حتی فرهنگ اجتماعی را میکنه ولی جناب آقا میری تفسیر به رای از بسیاری آیات و روایات می کنند...
رجب۷۲۱۱۲۲۱۹:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
وقت مردم رو تلف نکنید ملاکها گم شدن هر کی یه جور باید برای خودش جا باز کنه.
ناشناس۷۲۱۱۷۱۱۹:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به زائری انتقاد زیاد دارم اما ظلمه که با آقامیری مقایسه بشه
امیر۷۲۱۲۳۸۲۰:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
رشد معنویت؟؟؟
ناشناس۷۲۱۴۴۰۲۳:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جناب نویسنده کارت درسته
ناشناس۷۲۱۵۹۳۰۷:۳۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آقای زائری با آقامیری تفاوت های مهمی داره. نظرات آقامیری دارای انحرافات جدی عقیدتی است و اهل تفسیر به رایه. در حالی که زائری فرد احساساتی هست و مثل آقای منتظری گاهی اوقات با دیدن اشتباه یک فرد یا دستگاه کل نظام رو زیر سوال میبره.
نوید۷۲۱۵۹۶۰۷:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام بحث حجاب رو چرا بعضیا با نماز که شخصیه مقایسه میکنن وبا مثلاً روزه خواری که اجتماعیه مقایسه نمیکنن؟ بعد هم مردم دوحالت دارن یا به خاطر خدا از لذاتشون می‌گذرند واگه حتی یه چیز لذت بخش رو که مخالف حکم خداست ازشون بگیری ناخشنودی خودشون رو بروز نمی‌دهند یا اصلا خدا براشون مرده یا ناشناخته هست یا بی اهمیت تر از سایر اربابانی هست که حکم به پیروی از شهوانت میکنن .
ناشناس۷۲۱۶۰۵۰۸:۰۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
در محبوبیت این عزیزان همین بس که اطمینان دارم اگر کسان دیگه ای خلع لباس می شدند اینقدر کنش و واکنش به دنبال نداشت...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین