قبول کنیم خودروساز کامل نشدیم؛ مونتاژکار خوبی هستیم/ کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان/ آغز فروش فوری و نقدی سایپا از امروز

گروه اقتصادی الف،   3971023029 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم و رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده هم گفت: باید کلیه خودرو‌های پیش فروش شده تا ۳۱ مرداد باید بدون افزایش قیمت عرضه شوند.

قبول کنیم خودروساز کامل نشدیم؛ مونتاژکار خوبی هستیم/ کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان/ آغز فروش فوری و نقدی سایپا از امروز

عباس تابش، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته گفت: دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا ۳۰۰ هزار خودرو معوق دارند و طبق تصمیمات ستاد تنظیم خودروساز حق ندارد بیش از ۲۰ درصد تولید را به فروش فوری اختصاص دهد و حداقل ۸۰ درصد را برای ایفای تعهداتشان نسبت به معوقات تخصیص دهند. هر خودروساز بین ۹۲۰ تا ۹۳۰ هزار خودرو فروش دارند که ۲۹۰ هزار خودرو باید به معوقات اختصاص داده شود.

حضور هاشم یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو نیز در این برنامه با بیان اینکه از خرداد ماه سال جاری به بعد هیچ معوقه‌ای نداریم، گفت: تدارک قطعات از طرف قطعه سازان با مشکل روبرو شد و همین باعث کاهش تولید شد؛ ولی با سیاست‌های وزارت صنعت امیدواریم روند تحویل معوقات سریع‌تر انجام شود.

محمدرضا سروش مدیر عامل سایپا هم گفت: بر اساس روال تا اوایل سال جاری تولید شرکت‌ها و روند تولید و تحویل طبق برنامه بود، اما آنچه باعث وقفه در تولید و تاخیر در بازار شد محدودیت‌هایی بود که به تولید شوک وارد کرد و منجر به کاهش تولید و تاخیر در تحویل خودرو‌ها شد.تا اوایل سال جاری روند تولید و تحویل طبق برنامه انجام شده است، اما متاسفانه سازندگان در تامین ارز و تامین قطعه با مشکل مواجه شدند و روند تولید کاهش یافت و روند تحویل با تاخیر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قرارداد‌های شرکت‌های خودروسازان با خریداران بر اساس شرایط مقطع زمانی شکل می‌گیرد و قیمت نهایی بر اساس قیمت روز و زمان تحویل است، گفت: از آنجایی که کشور ما همواره با تغییراتی در قیمت ارز مواجه است، قیمت زمان تحویل قیمت مبنای محاسبه است یعنی زمان ثبت نام با یک مبنای ارز دیگری محاسبه شده و زمان تحویل با ارز دیگری تسویه شده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه بیشتر شکایات مشتری‌هایی که خودروی ۲۰۰۸ خریداری کردند روی قیمت مشکلی ندارند و شکایات مربوط به تاخیر است، با اشاره به قیمت پژو ۲۰۷ گفت: این خودرو خودرویی جدید است و نسبت به مبلغی که گرفتیم بعد از آن محاسبه شده و ۱۰۴ میلیون تومان از مشتری گرفته شده است؛ بنابراین خودرویی نبوده است که ما آن را تولید کرده باشیم و بدانیم قیمت چقدر بوده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: خودرو‌هایی که بالای ۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، شامل قیمت گذاری نمی‌شود و شرکت‌های عرضه کننده این خودرو‌ها باید به مصرف کننده قیمت نهایی را اعلام کنند و آن را در سامانه ۱۲۴.ir سازمان حمایت ثبت کنند و قیمت‌ها باید بر اساس ضوابط هیئت تعیین تثبیت قیمت‌ها باشد.قیمت‌هایی که خودروسازان اعلام کردند باید در سامانه ثبت شود و نیاز به مستندات کارشناسی دارد و تا آخر هفته از آن‌ها خواهش کردیم مستندات قیمت‌گذاری را به ما تحویل دهند.

وی ادامه داد: برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ملاک حقوق مصرف کننده است؛ دوستان به استناد قانون می‌توانستند قیمت‌گذاری کنند، اما در همان هم باید بر اساس ضوابط باید قیمت‌گذاری شود.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: سازمان حمایت دو آیین نامه دارد؛ آیین‌نامه قیمت گذاری تولید خودرو‌های داخل و آیین‌نامه قیمت‌گذاری کالای وارداتی؛ وقتی قیمتی را محاسبه می‌کنیم اگر قیمتی که اعلام کنیم زیر قیمت باشد باید در سامانه ۱۲۴ ثبت کنیم و اگر عبور کند سازمان حمایت وارد می‌شود، اما اکنون قیمت‌هایی که ما اعلام کردیم زیر قیمت‌های سازمان است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تصریح کرد: کلیه خودرو‌های پیش فروش شده تا ۳۱ مرداد باید بدون افزایش قیمت عرضه شوند و خودرو‌های مشمول از اول شهریور تا آخر دی ماه با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مصوب تیرماه تحویل خریداران شود. مبلغ مشارکت و جریمه دیرکرد طبق ماده ۴ حمایت از حقوق مصرف کننده باید از ۳۰ درصد کم شود و طبق این اصل قیمت‌ها نسبت به مصوب تیرماه ۲۳ درصد افزایش یافته است. در حوزه خودرو‌های غیر مشمول این خودرو‌ها تا آخر مردادماه بر اساس قیمت قبلی و مندرج در قرارداد باید عرضه شود و ماده ۴ نیز باید برای آن‌ها رعایت شود.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول از جیب مشتری و تولید کننده به جیب دلال ریخته شود گفت: اگر این تصمیم راجع به قیمت خودرو ۵ ماه قبل اتخاذ می‌شد نسبت به الان ۴۰ درصد مشکلات کمتری داشتیم. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی ماه سال جاری قرارداد‌های فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهد بود و هر چه در قرارداد‌های فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودرو‌ها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل داده می‌شود. قرارداد‌های فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود و در پی آن هستیم تا شرکت‌های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سروش مدیر عامل خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات طبق زمانبندی انجام شده تا پایان سال تحویل مشتریان داده می‌شود اظهار کرد: خروج نقدینگی باعث کاهش سرمایه در گردش شرکت‌ها شده است، ما یک شرکت سهامی عام در بورس هستیم، لذا فهرست اموال و دارایی هایمان در کدال بورس مندرج است. بخش عمده‌ای از محصول گروه پراید و تیبا در سال جاری تحویل داده می‌شود و باقیمانده تا اردیبهشت ماه سال آینده پاس می‌شود لذا آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت‌هایی بود که پیش آمد.

وی با بیان اینکه تامین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند، از فروش فوری خودرو‌های سایپا از امروز یکشنبه ۲۳ دی خبر داد و ادامه داد: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قرارداد‌های ما با مشتریان است لذا بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد. سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه در بحث پیش فروش خودرو علارغم اینکه به تحریم عادت کرده بودیم، اما ناشیانه برخورد کردیم عنوان کرد: هزینه‌های جاری خودروسازی و هزینه بنگاه داری در کشور بالا است لذا هزینه‌های بالا و متورم خودروسازی ناچارا در بحث قیمت شکسته می‌شود. باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم. پیش فروش خودرو کاری عادی برای تامین مالی خودروسازان بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های خودروسازی خبر داد و گفت: از طرف بانک مرکزی تسهیلاتی در دست اقدام است که در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان قرار است به ایران خودرو و سایپا کمک شود.  این کمک به معنای این است که شرکت‌های خودروسازی باید در کوتاه مدت شیب بسیار مناسبی را نشان دهند و در دراز مدت باید اقداماتی از قبیل: فروش املاک و مستقلات، بهره‌ور کردن شرکت‌ها، کوچک سازی و چابک سازی شرکت‌ها باید انجام شود.

مدیرعامل ایران خودرو  یکه زارع نیز با بیان اینکه فکر می‌کنم تا آخر اردیبهشت ماه بالانس قیمت کارخانه به وجود بیاید، کل اعضای هیئت مدیره ایران خودرو ۲۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: ما باید به قطعه سازان کمک کنیم این کمکی که آقای تابش گفته است ۹۵ درصد آن کمک به قطعه سازان است.خودرو‌هایی که تولید می‌شوند از فولاد، جدن، آلومینیوم، مس، پتروشیمی، مواد لاستیک و پلاستیکی است که این اقلام عمدتا در بازار بورس کالا معامله می‌شود و تحت تاثیر نرخ برابری پول ملی قیمت آن بالا و پایین می‌رود و شما مشاهده کنید رشد قیمت برخی از این اقلام بیشتر از تغییر نرخ ارز بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۹۷۶۵۰۷:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
(قبول کنیم خودروساز کامل نشدیم؛ مونتاژکار خوبی هستیم) این موضوع رو برای ما دارید میگید مگه ما (مردم) مسولیت داشتیم بعد این همه سال تازه این مطلب رو می فرمایید
ناشناس۷۱۹۹۰۳۰۸:۵۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خودروسازی ایران از آنجایی که بر پایه مصادره اموال اشخاص بنا شده هرگز روی پسشرفت به خود نخواهد دید، چرا که همواره آه دل برادران خدامی در برابر این مجموعه قرار دارد.
ناشناس۷۲۰۰۲۴۱۰:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
برادران خیامی صحیح است
ناشناس۷۲۰۱۷۸۱۱:۲۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
احسنت با مال غصبی نمیشه کار کرد
مردم۷۲۰۴۰۲۱۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
غصب کننده در هر جایگاهی باشد طبق شرع اسلام، زیر دین وبدهکار فردی است که اموالش غصب شده است.
ناشناس۷۲۱۴۳۲۲۳:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
برادران خیامی. کار آفرینان ارزنده و وطندوست که پروندیمشون.
علی۷۲۰۰۳۵۱۰:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اتفاقا مونتاژ کار بدی هستین ، اولا چون اگر بودین اولا کیفیت اتومبیلهای وارداتی اولیه بسیار بسیار بسیار بهتر از این لگنهای چرخدار بودند و اصلا قابل مقایسه نبودند ثانیا اگر مونتاژ کار خوبی بودید الان باید اضافه تولیدشان را به قیمت جهانی تحت کلاس بزند روز به کشورهای به درد بخور صادر می کردید ولی نتوانستید چون کیفیتی ندارند و همه رفوزه هستند ثالثا الان اکثر اتومبیلهای تولیدی شما در هنگام تحویل به مشتری دارای دهها عیب و نقص جدی در بدنه و رنگ و موتور و سیستم برقی است . رابعا بدلیل سوء مدیریت و نبود متخصص غیر سیاسی در کارخانه ها با استخدام بیش از حد افراد سفارشی غیر مرتبط با رشته تحصیلی و دادن حقوقهای بسیار زیاد به آنها قیمت تمام شده تولیدات تان اصلا مقرون به صرفه نبوده لذا با زد وبن با قطعه سازان اجبارا اجناس بسیار بی کیفیت را ارزان خریده و تاوان حقوقهای نجومی نور چشمی ها را میدهید و مشتری باید تاوان آنرا با پول و جانش بپردازد نبود رقیب در بازار و انحصار در بازار به شما مجوز داده تا راحت هرروز تولیدات بدتر را با قیمت بالاتر به مردم قالب کنید .
ناشناس۷۲۰۸۵۰۱۶:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژ کار خوبی بودیم.روزی که محصولات جنرال موتورز و مونتاژ میکردیم
ناشناس۷۲۰۱۰۱۱۰:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بر چه اساسی خودروهای پیش فروش شده که تارخشون گذشته باید گرون بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۲۰۱۷۷۱۱:۲۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دهه 50 در هیم کشورمان خودروهای با کیفیتی به نام کادلاک ایران و بیوک ایران و شوروولت نوا مونتاژ می شد با چه کیفیتی ! اون موقع کره جنوبی هنوز تو الفبای خودرو هم نبود !!!!
ناشناس۷۲۰۳۶۱۱۲:۳۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دقیقا . ما اون روزی مونتاژکار خوبی بودیم که کیفیت کادیلاک ایرانی و شورولت ایران ، از کیفیت ماشینهای ژاپنی هم بالاتر بود . نه امروز که آشغالترین ماشین چینی رو با کیفیتی پایینتر از خود چین و با نصف امکانات مدل اصلی به خورد مردم میدیم
ناشناس۷۲۰۸۴۴۱۶:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در ساخت موشک موفق شدیم بجاش موشک بدین سریعتر هم هست
ناشناس۷۱۹۷۶۶۰۷:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با افتخار برای ایرانی ،با پول خون ایرانی ، و در آخر هم مرگ با ماشین ایرانی (بی کیفیت) راه تو را میخواند ، بقیه اش به ما مربوط نیست....
ن.د۷۱۹۷۷۹۰۷:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
همین! همه چی به خوبی و خوشی تمام شد. قیمت خودرو هم بر اساس دلار روز محاسبه میشه. خودرو ملی، تولید داخل. یکی نیست بگه جمع کنید این ... بازی را. متاسفانه ... شاید خیلی از مسئوولین دلخوش به اشتغال در بخش خودرو باشند اما : مطمینا هیچگاه حساب نکردند که هزینه مازاد سوختی که این خودروها نسبت به خودروهای روز دنیا مصرف می کنند چه هزینه هنگفتی است و چقدر مسائل محیط زیستی ایجاد میکنه. مطمینا هیچگاه حساب نکردن که بعلت ایمنی پایین این خودروها در تصادفات چقدر هزینه بیشتری از نظر درمان پزشکی روی دست کل کشور گذاشته می شود. مطمینا حساب نکردن که بعلت مرگ یک نان آور خانواده یا فلج شدنش چه هزینه ها و گرفتاری ها دیگه ای به بار میاد. مطمینا اگر با در نظر گرفتن این فاکتورها به دنبال بهینه راه می گشتند،ضمنا به جای اینکه به منافع شخصی فکر کنند به منافع ملی فکر می کردند،همین امروز کل این ... بازی را تعطیل و درب همه اینها را تخته می کردند. ای دریغ ....
سید احمد حسینی۷۲۰۴۰۹۱۲:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هیچ مسئولی در اندازه ای نیست که بتواند اینها را بفهمد چون همگی سفارش شده هستند والا کدام مسئول عاقلی پراید را تولید میکند
ناشناس۷۱۹۷۹۰۰۷:۵۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقای تابش کاش کمی سواد فنی داشتید- اولا مونتاژ کاری کاری نیست که کسی یا کشوری در جهان نتونه !!! بستن پیچ و مهره و جوشکاری هست- ثانیا تنها چیزی که در مونتاژکاری نیاز هست دقت هست که متاسفانه نداریم و درصد خطا بسیار بالا هست.
ناشناس۷۱۹۷۹۳۰۸:۰۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سه سوال مهم قبل از رسیدکی به حقوق مصرف کننده وجود داشت که مجری اصلا بهش نبرداخت سوال اول اینکه اقایان یک میلیارد دلار بابت بلت فرم سمند هزینه کردن ،یعنی معادل کل قیمت شرکت کیا موتور که کره خریدش ،حالا اکر این خودرو ،خودروی ملی است و به قول خود اقایان تماما در ایران تولید میشه بس نیازی به ارز نداشته سوال دوم مکر نه اینست که اکثر قطعات خودرو در ایران تولید میشده بس جرا به یکباره با مشکل کمبود قطعه برای خودرو های زیر ۴۵میلیون مواجه میشن و نیاز ارزی بیدا میکنن ،دلیلش دروغه تولید قطعه در ایران بوده سوال سوم این دو شرکت برای کشور ،جز برای یه قشر خاص جه نفعی برای مملکت داشته ،ایا جز ناراحتی برای مردم ،دولت ،الودکی هوا ،مصرف سوخت بالا ،استهلاک بالا ،کیفیت بایین و...... فایده ای هم داشته من بعنوان یک ایرانی خجالت میکشم تو دنیا بکم این اشغالها تولید ماست و.....
ناشناس۷۱۹۸۰۱۰۸:۰۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تا وقتی فروش نداشته باشن و محصولاتشون انبار کنن هیچ چیز درست نخواهد شد ؛ خودرو ساز های ایرانی به فکر مردم نیستن و مشتری مداری معنی براشون نداره
جانباز 70 درصد۷۱۹۸۱۷۰۸:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
قبول کنیم کارخانه ادم کشی راه انداخته اییم وسایل قتاله درست می کنیم نه نقاله !!! آمار تلفات سالیانه بسیار بیشتر از آمار شهدایمان در طول انقلاب و جنگ تحمیلی می باشد . کاشکی مهندسین موشک ساز مان به خودرو سازی بهینه روی می آوردند ... راه اقتصاد باز است
رضا۷۱۹۸۲۵۰۸:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کسی که این حرف را می زند یعنی الف و ب صنعت خودروسازی را هم نمی داند.تمامی خودروسازان بزرگ دنیا چیزی جز مجموعه ای از قرارداد های خرید با قطعه سازان و سالن های محدود مونتاژ در کنار برند نیستند.حتی تویوتا در برخی مواقع سالن مونتاژ هم ندارد قطعات وارد کشتی می شوند و تا رسیدن به مقصد مونتاژ و سرهم می شوند پس تنها کاری که خود تویوتا انجام می دهد مونتاژ کردن قطعات دریافتی است.
ناشناس۷۲۰۱۱۵۱۰:۵۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
یعنی طراحی هم هیچی دیگه مهندسi!!!!!
ناشناس۷۲۰۵۰۰۱۳:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طراحی را هم اغلب به شرکتهای فرانسوی و ایتالیایی میدهند
یک نفر۷۲۰۲۱۹۱۱:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز به نظر میاد شما کلن اصولن صحبت این نماینده رو متوجه نشدید. بدیهیه کهاکثریت خودروسازان جهان قطعه سازی رو برونسپاری میکنن. بحث اینه که تویوتای مورد اشاره شما سالانه کلی سرمایه و دانش صرف بهبود و نوآوری در محصول میکنه و در ایران ته ته هنر خودروساز ایرانی اینه که بدنه 207 رو بذاره روی 206 و موتور زانتیا رو بذاره روی پارس. منظور این نماینده این بود که این دو شرکت پرادعای نق نقو در واقع خودروساز نیستن. خونه پرش یه مونتاژکارن که بعنوان مثال طرح و پلتفرم 405 رو از شرکت پژو خریدن و ته هنرنماییشون در طول 25 سال گذشته تغییر جلو داشبورد ماشین بوده. یا اتاق 406 خریدن موتور 405 رو انداختن توش.
ناشناس۷۱۹۸۳۶۰۸:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خلایق هرچه لایق
ناشناس۷۱۹۸۴۳۰۸:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژ کاری هم تعریف خودش را دارد.این چیزی که ما میبینیم همان مافیا است.یک روز مدعی تولید داخل است روزی صادر کننده نمونه .امروز هم اشتغال زایی آنهم رقم های دروغین ۵۰۰ هزار نفر و......
ناشناس۷۱۹۸۴۴۰۸:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژکار خوبی هم نیستیم. همین ماشینا مونتاژ شده وارد بشه هم ارزون تره هم با کیفیت تر
حمید۷۱۹۸۵۴۰۸:۴۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بعد بیش از ۵۰ سال داشتن صنعت خودرو تازه اعتراف کردین مونتاژ کارین !!!اگر صداقت داریید که ندارید،چرا روش ۵۰ ساله رو با وجود این که جواب نمیده ، ادامه میدید!!!
محمد۷۱۹۸۵۷۰۸:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تا زمانی که دو اتفاق در کشور نیافتد خودرو داخلی و تولیدات داخلی دارای کیفیت و قیمت رقابتی نخواهند بود. 1- برداشتن موانع تولید که دولت ها جلوی هر تولید کننده ای می گذارند دارایی، شهرداری ، محیط زیست ، تامین اجتماعی، بهداشت و ... این موارد تولید را فلج می کند. واسطه گری بسیار سود بالاتری از تولید دارد. 2- خصوصی سازی شرکت ها. دولت بجز صنایع نظامی و امنیتی نباید شرکت و کارخانه ای در اختیار داشته باشد. منظور از دولت بانک ها، بنیادها، سازمانها و موسسه خصولتی هم هستند.
ناشناس۷۱۹۸۸۷۰۸:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تا زمانی که ما ملت ایران به آن آگاهی وبینش نرسیم باز هم گول این خودروسازان برای پیش فروش می خوریم .من یک سال پیش با 25 میلیون خودروی ساندرو ثبت نام کردم در آن زمان قیمت 46 میلیون بود و طبق قراردا زمان تحویل 54 میلیون . ولی متاسفانه الان قیمت 103 میلیون. یعنی ارزش پول من صفر و....
ناشناس۷۱۹۹۰۴۰۸:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژکار خوبی هم نیستید. تنها پر حرف های خوبی هستید
ناشناس۷۱۹۹۱۲۰۹:۰۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بزرگترین ظلم را این خودرو سازان به ملت ایران کردند .......
ناشناس۷۲۰۸۰۸۱۵:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بزرگترین ظلم رو خود ملت به خودشون انجام میدن با خرید از این دو خودرو ساز
حرف حساب۷۱۹۹۳۳۰۹:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خونخوار نه خودرو ساز یا مونتاژ
یا حق۷۱۹۹۳۴۰۹:۲۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تا زمانیکه رقابت منصفانه در صنعت خودرو وجود نداشته باشد و انحصار درصنعت خودرو سازی کشور به بهانه اشتغال وجود داشته باشد مردم ایران هم باید پول اضافه برای ماشینهای بی کیفیت و هم جانشان را در جاده های کشورتقدیم این خودرو سازان بی مسئولیت وطنی کنند.
ناشناس۷۱۹۹۴۲۰۹:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کدوم صنعتمون کامله؟
ناشناس۷۲۰۰۳۳۱۰:۱۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مغلطه
ناشناس۷۱۹۹۵۲۰۹:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طبق مصوبه سال ۹۱ دولت، خودروسازان حق افزایش قیمت برای پیش فروش هایی که مهلت تحویل آنها گذشته ندارد. دولت روحانی بدون تغییر قانون قبلی حق افزایش قیمت برای پیشفروش های تا دی ماه را ندارد.
ناشناس۷۱۹۹۵۳۰۹:۳۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
از جیب ملت 15 هزار میلیارد تومان به صنعت ورشکسته لگن سازی کمک شد از جیب ملت ، قیمت خودرو 30 درصد گران شد از جان ملت برای عده ای نون دونی درست شد بیچاره ملت بدبخت این مردم بی پناه
ئیلان۷۱۹۹۶۵۰۹:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
وقتی میگید سازمان حمایت از مصرف کننده آدم خندش میگیره واقعا مردم را چی فرض کردین بعدشم چرا دروغ میگین اصلا ایرانخودرو از مرداد به قبل دیگه ماشین بدهکار مردم نیست که میگن با قیمت قبلی میدهیم خواهش میکنم از صدا وسیما اینو به گوش مسولین برسانید تا مرادماه قبلا تسویه شده اند... کلک میزنند
علیرضا۷۱۹۹۶۷۰۹:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژ کار خوبی هم نیستین.توهم خودروساز بودن زدین.اون چیزی که به مردم قالب میکنین خودرو نیست،یه چیز دیگست.
ئیلان۷۱۹۹۷۶۰۹:۴۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این همه تاخیر بخاطر چی باید من‌مشتری تاوان پس بدهم چرا همون برج شش ندادید حالا که گرون شده دعوتنامه اومده این چه سیاست کثیفیه ....خدایا به داد مون برس از دست این ظالمان
ح-ف۷۱۹۹۷۸۰۹:۴۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژکار خوبی هم نیستیم
ناشناس۷۱۹۹۹۳۰۹:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هر گاه با برداشتن تعرفه های نجومی با خودروسازی جهان رقابت کردید هرچه بگویید درست است به همین سادگی و راحتی
ناشناس۷۲۰۰۲۱۱۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
35 سال در صنعت قطعه سازی هستم از همان ابتدا که مدیریت دولتی شکل گرفت ارجاع کار به قطعه ساز تو ام با حق و حساب بود هیچ اطمینانی نبود که قرار داد بعدی تکرار شود و یکنفر دیگر کار را نگیرد . در نتیجه بهبود کیفیت محصول و سرمایه گذاری روی تجهیزات قربانی نگرانی از تمدید قرار داد شدند . بخش عمده کمبود کیفیت قطعات ساخت داخل ناشی از ماشین آلات کهنه و خارج از رده قطعه سازان ما میباشد .
محمدی۷۲۰۰۶۰۱۰:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چهل سال در صعنت خودروسازی با پول ملت درجا زدید و با حمایت دولت پول ملت به جیب عده ای سهام دار خاص سرازیر شد.
ناشناس۷۲۰۰۹۲۱۰:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خودروسازان دستشون با بقیه مقامات توی یه سفره هست.
مجیدی۷۲۰۲۰۵۱۱:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من در 97/12/2 ماشین جهت تحویل در شهریور 97 ثبت نام کردم قاعدتا دعوت نامه می بایست از تیر ماه برای من ارسال می شد که انجام نشده است و ایران خودرو عمدا تحویل ماشین رو به تاخیر انداخته است حال چرا با افزایش 30 درصدی باید ماشین رو تحویل بگیرم تفاوت ارزش ارزی وجوه من در حال حاضر بیش از 50 میلیون تومن هست این خسارت رو کی جبران می کند جناب توکلی راهنمایی بفرمایید کجا باید شکایت کنیم تا اعاده حق تضییع شده خویش باشیم واقعا مکدر و ناراحت هستیم .
ناشناس۷۲۰۳۰۰۱۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طرح تحول سلامت طبق گفته وزیر بهداشت سابق ۱۷هزار میلیارد هزینه داشت ،اون همه داستان درست شد،حالا براحتی به خودروسازها ۱۵هزار اختصاص میدن؟
ناشناس۷۲۰۳۳۶۱۲:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مونتاژ کار خوبی هم نیستیم...
ناشناس۷۲۰۴۱۳۱۲:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سران ایران خودرو و سایپا رادر قفس شیر بیندازید تا تکه تکه شوند والسلام
ناشناس۷۲۰۴۷۶۱۳:۱۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خودرو که چه عرض کنم شما لگن ساز هستید
ناشناس۷۲۰۵۸۴۱۴:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
"سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد." چه نوع املاکی؟ مگر خودش بخش خصوصی نیست؟
ناشناس۷۲۰۷۰۱۱۴:۵۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چرا دولت برای مسخره بازی خودروسازان بودجه دارد ولی برای حقوق کارمندان وسرانه مدارس بیمار است
حسن۷۲۰۷۴۵۱۵:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بابا چرا این حرفا رو میزنی؟ مردم که هر چی تولید میکنید رو دارن پیش خرید میکنن.چرا ذهن مردم رو مخدوش میکنید؟؟؟؟ شما تابوت هم درست کنی مردم با کمال میل جهت حمایت از تولید ملی میخرن.
حميد۷۲۰۷۶۳۱۵:۲۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کسی که این مقاله رو نوشته نه صنعت خوردوسازی رو میشناسه نه از این محصولات استفاده کرده و نه از دغدغه های مردم آگاهی داره
vahidd۷۲۰۷۷۳۱۵:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
از دست مردم که کاری برنمیاد خدا انشالله جواب این ظلمی که دولت روحانی با خودرو سازهاش به مردم کرد به بدترین شکل تلافی کنه که خداوند بزرگترین انتقام گیرندگان است
ناشناس۷۲۰۷۹۷۱۵:۴۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به جای هدر رفت عظیم پول و مهمتر از همه "کشته شدن سالانه بیست هزار هموطن"، بهترین کار واگذاری دو لگن ساز عمده به شرکت‌های خودروساز به معنای واقعی و معتبر جهان و استفاده مردم کشورمان از بهترین خودروهای روز دنیا همانند مردم افغانستان، عراق و ترکیه است.
سید۷۲۰۸۱۱۱۵:۵۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
فقط خوب دروغ می گویید بزرگوار
ناشناس۷۲۰۸۲۹۱۵:۵۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما حتی مونتاژ کار هم نیستید..
ناشناس۷۲۰۸۹۰۱۶:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این دو خودروساز کثیف ترین حقه تاریخ را زدند جلو تحویل را گرفتند بازار سیاه ایجاد کردند قیمت را که به 2برابر رساندند فروش ر ا شروع کردند متاسفانه حمایت ازمصرف کننده هم کشک چون .............میرسه ضمنا همان اتومبیلهاییکه میگویند نداریم به فراوانی در بازار یافت میشود از جگر شان دربیاد .
ناشناس۷۲۰۹۱۴۱۶:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دولت ۱۵ هزار میلیارد به خودشونیا کمک کرد .مبارکشون باشه !!!انشا.. با این پول برومد کانادا!!!!
ناشناس۷۲۱۰۵۷۱۸:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
فقط باید مردم متحد شوند و این لگنهای تولید داخلی را نخرن
ناشناس۷۲۱۲۷۰۲۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
"کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان" به چه حق به اجازه کییی؟ من دارم مالیات میدم تو زندگیم از خودم ماشین نداشتم به چه حقی این پول به اینها داده میشه !!! چرا این پول نباید صرف چیزی به شه که همه منفعتشو ببرند؟؟؟ این خودروسازی صنعت نیست هیچی نیست با استانداردهای روز اصلا ماشین حساب نمیشوند!
ناشناس۷۲۱۴۳۳۲۳:۴۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
قطعا مونتاژ کار هم درمعنای واقعی نیستیم. لگن سازی بیشتر بهمون میخوره.
ناشناس۷۲۱۴۳۹۲۳:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
صنعت خودروسازی ایران دقیقا از میزان فرمان پذیری ما از استعمارگران و امپریالیسم و سرمایه داری جهانی نشان دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین