احتمال از سرگیری سفر سوریه تقویت شد/ عربستان بدقولی می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3971022213

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تقویت احتمال از سرگیری اعزام ایرانی‌ها به سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سفر رسمی زائران ایرانی به سوریه همزمان با تشدید جنگ در این کشور از سوی دولت ایران متوقف شد. در سال ۱۳۹۴ پس از آزادسازی بخش‌هایی از این کشور، وزارت گردشگری سوریه از ایران درخواست کرد اعزام زائران را از سر بگیرد که ایران اجرای این خواسته را به ارائه طرح پیش نویس امنیتی از سوی سوریه منوط کرد. با وجود ان‌که دولت سوریه چنین طرحی را تا کنون ارائه نکرده اما از همان موقع و تقریبا هر سال، پرونده سوریه در سازمان حج و زیارت ایران باز می‌شود. حمید محمدی ـ رییس پیشین سازمان حج و زیارت ـ آخرین بار تابستان گذشته در یک نشست خبری درباره برگزاری دوباره سفرهای سوریه گفت: مدتی است این موضوع مطرح شده ما هم مترصد فرصتی هستیم. اما مبنای اعزام تامین امنیت است، باید در این زمینه اطمینان کامل پیدا کنیم. هر وقت اعتماد نسبت به تامین امنیت ایجاد شد، این شرایط را برقرار می‌کنیم. علی‌رضا رشیدیان، رییس کنونی این سازمان نیز اخیرا از بررسی سازوکارهای اعزام دوباره زائران ایرانی به سوریه سخن گفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ در جلسه هم‌اندیشی مسئولان مناطق ۱۹ گانه بعثه مقام معظم رهبری که امروز، ۲۲ دی‌ماه در شهر قم برگزار شد، از قوی شدن احتمال ازسرگیری زائران به سوریه خبر داد.

او گفت: هیاتی ازسوی سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در آینده نزدیک برای بررسی شرایط به سوریه خواهند رفت و در صورتی که شرایط اعزام فراهم باشد و مراجع رسمی مجوز لازم را صادر کنند این اقدام انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگر سخنانش به موضوع حج ۹۸ پرداخت و اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امسال با دقت و نظارت بیشتری کارها دنبال خواهد شد.

وی بر استفاده بهینه از توان عوامل و کارگزاران و روحانیون حج ۹۸ تاکید کرد و گفت: اسامی روحانیان حج آینده آماده شده و پس از نهایی شدن قیمت ارز حجاج و معرفی کاروان‌ها اعلام خواهد شد.

قاضی‌عسکر همچنین با اشاره به لزوم سطح‌بندی زائران در کاروان‌ها تاکید کرد: روحانی و مدیر کاروان باید زائران را از شرایط جدید آگاه و تلاش کنند تا  مشکلات کمتر شود.

سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن تشکیل سریع‌تر کاروان‌ها و معرفی روحانی، معین و معینه‌ها در برنامه‌ریزی‌های آینده، اظهار کرد: درحج گذشته مدت زمان حضور زائران درعربستان بین ۲۹ تا ۴۲ روز بود و این مساله به دلیل اسلت‌های طولانی پرواز بود که توسط هواپیمایی سعودی اعلام شد و نارضایتی‌هایی را در برداشت، با توجه به مذاکراتی که ریاست محترم سازمان حج وزیارت با وزیر حج عربستان داشته‌اند امیدواریم این مساله  امسال حل شود واین فاصله به حداقل ممکن برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که راه‌اندازی سفر عمره امسال با وجود تلاش‌های اینجانب امکان‌پذیر نشد، افزود: شش میلیون نفر برای عمره ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم با پیگیری‌های بعدی و طرح موضوع در شورای عالی حج، سال آینده عمره راه‌اندازی شود.

قاضی‌عسکر گفت: موضوع شهدای مسجدالحرام و منا را مرتب پیگیری و تلاش می‌کنیم آن را به نتیجه نهایی برسانیم، متاسفانه طرف مقابل با وجود قول‌هایی که در این زمینه داده است هنوز به وعده خود وفا نکرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین