نیویورک تایمز گزارش داد تحقیقات اف‌بی‌آی درباره همکاری محرمانه ترامپ با روسیه

گروه اجتماعی الف،   3971022163

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، پلیس فدرال آمریکا درباره اینکه آیا ترامپ محرمانه در حال کار به عنوان عامل روسیه بوده، تحقیقاتی انجام داده است.

به گزارش فارس، در حالی که فشارها درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و تبانی کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» با مسکو ادامه دارد، یک روزنامه آمریکایی خبر داده که اف‌بی‌آی تحقیقاتی درباره همکاری محرمانه ترامپ با روسیه به راه انداخته است.

به نوشته «نیویورک تایمز»، مقام‌های سابق اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف‌بی‌آی» و منابع مطلع آمریکایی خبر دادند که این نهاد فدرال به دلیل نگرانی‌ها درباره مواضع ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی او با مسکو تحقیق درباره فعالیت او به نفع منافع روسیه و ضدیت با منافع آمریکا را آغاز کرده بود.

طبق گفته این منابع، چند روز بعد از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا «جیمز کومی» رئیس پیشین اف‌بی‌آی را برکنار کرد این نهاد فدرال شروع به تحقیق درباره این موضوع کرده که آیا ترامپ در حال فعالیت به نمایندگی از روسیه به ضرر منافع آمریکا بوده است؟

نیویورک تایمز با تاکید بر تحقیق اف‌بی‌آی درباره «همکاری محرمانه ترامپ به نمایندگی از روسیه» نوشت: «این تحقیق شامل پیامدهای بسیار مهمی است. مسئولان تحقیق مجبور بودند این موضوع را که آیا اقدامات رئیس‌جمهور مشمول تهدید احتمالی علیه منافع ملی می‌شود یا خیر، مورد بررسی قرار دهند و آنها همچنین این موضوع را که آیا آقای ترامپ با اطلاع قبلی برای روسیه کار کرده یا اینکه ناخواسته تحت نفوذ مسکو قرار گرفته، مورد تحقیق قرار دادند».

این روزنامه گزارش داد: «انجام تحقیق اف‌بی‌آی درباره ‌آقای ترامپ از بعد مجرمانه و این موضوع که ‌آیا برکناری جیمز کومی جلوگیری از اجرای عدالت بوده انجام شد را همگان از مدت‌ها قبل می‌دانستند».

به گفته منابع مطلع آمریکایی، تردیدهای مقام‌های اف‌‌‌بی‌آی درباره پیوندهای ترامپ با روسیه در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 گسترش یافت اما تحقیق درباره این موضوع انجام نشد.

بخشی از دلایل تحقیقی که توسط اف‌بی‌آی در جریان کارزار 2016 انجام نشده بود، بدین دلیل بود که آنها مطمئن نبودند چطور تحقیق درباره این موضوع به این حساسی و مهم را پیش ببرند اما فعالیت‌های ترامپ قبل و بعد از برکناری کومی در ماه می 2017 و به ویژه دو بار تاکید خود ترامپ بر اینکه برکناری کومی به موضوع تحقیقات درباره روسیه ارتباط داشته، سبب شد که اف‌بی‌آی تحقیق از بُعد «ضد اطلاعاتی» درباره احتمال ارتباط ترامپ با روسیه را آغاز کند.

نیویورک تایمز» نوشت: «چند روز بعد از آنکه مقام‌های اف‌‌بی‌آی این تحقیق را آغاز کردند، رابرت مولر به عنوان بازپرس ویژه (تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و ادعای تبانی کارزار ترامپ با مسکو) تعیین شد».

طبق گزارش این روزنامه، مولر بعد از آغاز به کارش مسئولیت تحقیق قبلی اف‌بی‌آی درباره احتمال همکاری محرمانه ترامپ با روسیه را هم برعهده گرفته است.

نیویورک تایمز نوشت: «این تحقیق بخشی از تحقیقات گسترده‌تر آقای مولر درباره دخالت ماموران روسیه در انتخابات 2016 و اینکه آیا هیچ کدام از نزدیکان و نمایندگان ترامپ با این ماموران توطئه کرده‌اند را شامل شده است اما مشخص نیست که آقای مولر هنوز هم با این موضوع به عنوان یک مساله از بُعد ضد اطلاعاتی برخورد می‌کند».

مقام‌های سابق اف‌بی‌آی خبر دادند، جنبه مجرمانه و ضد اطلاعاتی تحقیق درباره ترامپ با هم ترکیب شده است چرا که او با برکناری رئیس پیشین اف‌بی‌آی در مسیر تحقیقات درباره روسیه ممانعت ایجاد کرده یا حتی خواسته که این تحقیقات را پایان دهد و این موضوع هم مجرمانه است و هم موضوع امنیت ملی را شامل می‌شود.

اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته بود که ترامپ، «جیمز کومی» مدیر وقت اف‌بی‌آی را برکنار کرد و در پاسخ به خبرنگاران در مورد دلیل این اخراج گفت: «کارش را درست انجام نمی‌داد. به همین سادگی. کارش خوب نبود.»

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند کومی یک روز پس از آن برکنار شده که از دولت برای پیشبرد تحقیقات در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا درخواست بودجه کرده بود (جزئیات بیشتر).

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین