پولی شدن تونلها / طرحی که شهردار تهران از آن بی‌خبر است !

گروه اجتماعی الف،   3971022051 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
پولی شدن تونلها / طرحی که شهردار تهران از آن بی‌خبر است !

به گزارش الف معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می شود.

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

زندگی در تهران را باید گران کرد !

این نگاه برخاسته از دیدگاهی است که معتقد است زندگی در تهران را باید برای ساکنین آن گران کرد و از مهاجرت به آن کاست .

سیدحسین هاشمی، استاندار سابق و اصلاح‌طلب تهران اوایل سال 96 در پاسخ به سوالی درباره امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت از شهرستان‌ها و سایر استان‌ها به تهران گفت: «امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته 
هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد.»

علاوه بر این محسن صفایی‌فراهانی، فعال اصلاح‌طلب گفته بود: «هر شهروندی که در شهر بزرگ زندگی می‌کند باید هزینه زندگی در شهر بزرگ را بپذیرد. در اکثر کشورهای توسعه‌یافته، مردم با عوارضی که در شهرهای بزرگ بابت زندگی و استفاده از خدمات شهری می‌پردازند، درآمد آن شهر را تامین می‌کنند. فردی که در تهران زندگی می‌کند نسبت به یک شهروند که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند، باید 2 نوع عوارض به شهرداری بپردازد. بنابراین باید نوع و میزان پرداخت عوارض در شهرهای بزرگ و کوچک تغییر کند». حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود از دیگر افرادی بود که تاکید بر بالا بردن هزینه زندگی در پایتخت داشت. مرعشی با تاکید بر اینکه زندگی در تهران باید گران شود، اظهار داشت: «برای اینکه محیطی برای زندگی و هوایی برای تنفس باقی بماند، باید شرایط زندگی در تهران به نسبت سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد گران شود»

اطلاعیه‌ی شهرداری تهران درباره‌ی خبر “پولی شدن تونل‌های شهری”

پولی شدن تونلهای شهری  واکنشهای مختلفی را در بین کارشناسان و رسانه ها بر انگیخت شاید همین واکنشها بود که شهرداری تهران را وادار به انتشار اطلاعیه‌ای در این باره کرد :

 

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به دنبال انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد پولی شدن عبور از تونل‌های شهری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توضیحاتی را ارایه داد.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهردار تهران در این زمینه آورده است:« طرح اخذ بهای تردد از تونل های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای محترم اسلامی شهر تهران مستلزم تایید آن در شهرداری تهران است. این طرح هنوز به استحضار و تایید دکتر حناچی شهردار تهران نرسیده و صرفا در مرحله پیشنهاد است.

هر گونه طرحی که در دوره جدید مدیریت شهری به اجرا در می‌آید، در راستای مصلحت و منفعت عمومی جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحی که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمی‌شود.

مدیریت شهری با درک شرایط دشوار اقتصادی موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان می‌داند و از اجرای هر گونه طرحی که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشواری و بروز نگرانی برای شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.»

سوال این است چرا طرحی که شهردار تهران هنوز از آن بی‌خبر است  و اساسا به شورای شهر تهران ارسال نشده اجازه می‌یابد در رسانه ها مطرح شود . این شتابزدگی برای چیست ؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۸۴۵۳۰۹:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نوش جونتون
ناشناس۷۱۸۵۲۶۱۰:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این چه مدیریتی هستش که پول همه چی رو میخان از مردم بگیرند؟!
ناشناس۷۱۸۸۱۳۱۲:۵۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
مدیریت نیست ، دلال بازیه . وقتی تونلها پولی بشه همه سعی میکنن از مسیر جایگزین استفاده کنن و ترافیک در خیابونهای موازی ، وحشتناک میشه ! یک مشت بی سواد نشستن توی شورا ، برای مردم تعیین تکلیف میکنن ...
ناشناس۷۱۸۵۶۱۱۰:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تهران فقط برای مسئولان باید قابل سکونت باشه تا اگه میهمان ها از ......آمدن زیاد تو ترافیک معطل نشن
حفار تونل۷۱۸۵۶۴۱۰:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تونل نیایش نه تونل هاشمی رفسنجانی
ناشناس۷۱۸۶۸۰۱۱:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تونل بزرگی هم هست ..
ناشناس۷۱۸۶۹۱۱۲:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
جمعی از مدیران شهری از تونل رفسنجانی پرده برداری کردن
کما 30۷۱۸۵۸۸۱۰:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
پس فردا به پاهامون کیلومتر میبندن و به ازای راه رفتنمون هم مالیات میگیرن آخه قراره با تحریم ها مقابله کنن
ناشناس۷۱۸۶۹۴۱۲:۰۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اصلاح طلبان تا مردم را بیچاره نکنند دست بردار نیستن .
داود۷۱۸۷۹۸۱۲:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بالاخره مردم باید عاقبت حرفایی که علیه قالیباف زدن ببینن
ناشناس۷۱۸۴۵۶۰۹:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این هم شده مدلی جدید . معاون شهردار به شکل خودمختار بدون اطلاع شهردار لایحه می نویسه میفرسته شورا و خبرش رو هم منتشر میکنه . آقای حناچی میشه بفرمایید شما چه کاره‌اید ؟
ناشناس۷۱۸۵۵۳۱۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
شهردار در سایه
علی۷۱۸۴۵۷۰۹:۴۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یه روزی میرسه که فقط پزشکان در تهران می توانند زندگی کنند.
ناشناس۷۱۸۵۴۶۱۰:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
و داماد مسئولان
ناشناس۷۱۸۴۶۱۰۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حالا هی تَکرار کنید
ناشناس۷۱۸۴۷۹۰۹:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
همین الانشم از این تونلها استفاده نمیکنم ، حالا میخواد پولی بشه خب بشه ترافیک میوفته روی خیابانهای مجاور
ناشناس۷۱۸۴۹۴۱۰:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
باید از تراکم فروشی فاصله گرفت و راه جبران کاهش درامد ناشی از ان , همین عوارض هاست. در ضمن , کسانی که ماشین های تک سرنشین سوار میشوند و هوای بقیه را الوده می کنند باید هزینه بپردازند. پوپولیسم کافیست. خدا و خرما هم با هم نمیشودِ برای مقابله با الودگی هوا که دو عامل اصلی ان برج ها و خوروهای تک سرنشین است باید اقدام کرد. امیدوارم شهرداری عقب نکشد.
ناشناس۷۱۸۵۵۷۱۰:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دوست عزیز هدف مد نظر شما درست و منطقی است. ولی راه رسیدن به آن، درست نیست. وقتی تونلی پولی شود، ترافیک به معابر دیگری منتقل می شود و این مطلوب نیست. خودروی تک سرنشین نباید به این راحتی بتواند حرکت کند ولی با پولی شدن تونل، تاثیری خواهد داشت؟ اگر معابری فقط برای تاکسی ها و ون ها (مشابه اتوبوسها)، در ساعات خاصی در نظر گرفته شود، بسیار موثر تر خواهد بود. مثلا بزرگراه همت از ساعت 6 تا 10 صبح از سمت غرب تا تقاطع بزرگراه مدرس، در لاین سمت چپ، فقط برای تاکسی ها و ون ها و خودروهای امدادی تعریف شود و دوربین ها هم این مسیر را تحت کنترل شدید قرار دهند. اینگونه، همه از تاکسی استفاده می کنند و خودرو تک سرنشین انگیزه اش کم می شود. ولی وقتی یک تاکسی با سه سرنشین در پشت که نارحت نشسته اند و در تابستان در دود و پنجره های باز در سختی هستند، انصاف نیست که با یک خودروی 400 میلیونی با کولر و بهترین امکانات، باهم در یک ترافیک باشند. بسیاری از مسیرها هم می تواند اینگونه جداسازی شود. ولی شهرداری در فکر دیگری است.
ناشناس۷۱۸۵۸۵۱۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
فکر کنی میبینی نمیشه طرف به طور میانگین از ۲ تا تونل یا پل رد بشه ، رفت و برگشت میشه ۴ تا هر کدوم هم ۳۰۰۰ تومن میشه روزی ۱۲۰۰۰ تومن ماهی ۳۶۰ هزار تومان میانگین حقوق مردم مگه چقدر هست که بخواد ۳۶۰ هزار تومنش صرف رفت و آمد بشه میگی تک سرنشین میرن ، میان باتو موافقم ولی کدوم یکی از این تونل ها BRT داره ؟ اول باید سیستم حمل و نقل عمومی این مسیر رو تحت پوشش قرار بده بعد
ناشناس۷۱۸۵۹۸۱۱:۰۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
برج چه جوری هوا رو آلوده میکنه؟
ناشناس۷۱۸۸۲۷۱۳:۰۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
با خودرو ساکنینش
ناشناس۷۱۹۵۳۶۲۲:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اونایی که تو برج نمی نشینند خودرو ندارند؟
ناشناس۷۱۹۱۲۶۱۶:۰۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
با ممانعت از جابجایی هوا و جمع شدن مواد الاینده. خیلی ساده است دوست عزیز !
جانعلی۷۱۸۶۵۷۱۱:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خوبه حالا ی چیزی یاد گرفتین ماشین تک سرنشین خوب آدم حسابی مردم ماشین میخرن برای استفاده و راحتی راست میگن بیان ماشین کم صرف و یاد برقی بدن به مردم تونوقت نه تعطیلی برای آلودگی دارمی و نه ناراحتی برای قیمت بنزین تا یکی از مسئولین بی عرضه حرف میزنه همه میگن ماشین تک سرنشین
ناشناس۷۱۸۴۹۷۱۰:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تونل هارو قالیباف درست کرد حالا اینا پولی کردن تا کاری انجام داده باشن
ناشناس۷۱۸۴۹۸۱۰:۰۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
می خواهند شهر را گران کنند تا طبقه ضعیف مجبور به خروج از تهران شود تا رایشان در انتخابات شورا تضمین شود... « تکراری» ها خوب می دانند که گفتمان و دغدغه های لاکچری انها ، برای طبقه ضعیف تهران جذابیتی ندارد و طبقه ضعیف معمولا به این طیف رای نداده اند..
ناشناس۷۱۸۷۳۲۱۲:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
طبقه ضعیف هیچ جا نمی روند. همین جا می مانند و کمرشان بیشتر خرد می شود. دلیل مهاجرت به تهران این است که در شهرها و شهرستان ها و حتی مراکز استان ها کار نیست.
محی الدین۷۱۸۵۲۳۱۰:۲۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نمی دونم چرا می خواهند مردم را عصبانی کنند دولت ، مجلس ، شهرداری ، و ... همه با هم می خواهند مردم را عصبانی کنند علت را نمی دانم ولی می توان دید که مردم نسبت به دولت مردان و مدیران اجرایی و سیاست گذاران بی تفاوت شده اند و این بی تفاوتی شاید در مرحله نخست به دلیل عدم درگیری میان مردم و مسئولان به نظر خوب باشد ولی در دراز مدت اثرات مخربی دارد که شاید صد سال طول بکشد
ناشناس۷۱۹۶۱۰۲۳:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یعنی واقعا نمیدونی چرا میخوان مردم‌ رو عصبانی کنن؟ چون بعدش خودشون در قالب فرشته نجات بیان مردم رو نجات بدن!
ناشناس۷۱۸۵۲۹۱۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نتیجه رای دادن به لیست امید
ناشناس۷۱۸۷۰۱۱۲:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نتیجه ناامیدی محض
فامیل دور۷۱۸۵۳۱۱۰:۲۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ما از بچگی آرزو داشتیم دم در تونلا عوارض پرداخت کنیم کی بود کی بود ...
ناشناس۷۱۸۵۳۹۱۰:۳۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
چه طوره بگیرین تهرانیارو یه دله سیر بزنین تا کسی حوسه مهاجرت به تهرانو نکنه!! عوضه این حرفا شرایطه کار و زندگی رو تو شهرستان ها رو بالا تر ببرین تا کسی با وجوده این همه شلوغی ترافیک آلودگی و... فکر مهاجرت به تهرانو نکنه
ناشناس۷۱۸۵۷۶۱۰:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
مدیریت شهری ودولت بیشترین دغدغه شان تامین مالی است وچون دستشان از نوآوری وبهره وری کوتاه است راحت ترین کار جیب خالی ملت بیچاره است
علی علیزاده۷۱۸۵۸۴۱۰:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
فکر کنم بی پولی بدجور فشار اورده به شهرداری..اینا اگر میتونستند برای همه چی مردم ..عوارض وضع میکردند..اینطوری درامدی برای شهرداری ایجاد میشد و ....
ناشناس۷۱۸۶۰۴۱۱:۰۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خوبه قالیباف این تونلها رو ساخت وگرنه این اصلاح طلبای شورا از کجا می خواستن پول دربیارن؟
valor۷۱۸۶۷۷۱۱:۵۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خوبه قالیباف مترو و خطوط بزرگراهی تهران را به طور قابل توجه گسترش داد. حالا می خوان ازش پول در بیارن تا یه کاری کرده باشن!
مهران۷۱۸۶۸۸۱۱:۵۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
... اصلاح طلب ها و ...امیدیون در مجلس و شورای شهرها در شهرهای مختلف کمر همت بستن به شکستن کمر مردم ، البته من شخصا اعتقاد دارم لیاقت مردم ما همین است انصافا تا حالا تو ریاست جمهوری به قالیباف رای ندادم اما وقتی مردم قدر امثال قالیباف که واقعا تو تهران کار کرد رو ندونستن و قدر شورای شهر زمان چمران رو ندونستن و با افتخار و خوشحالی از رای آوردن این لیست امیدی ها حرف زدن لیاقتشون هم همین ها هستند که به کوچکترین چیز در زندگی مردم رحم نمیکنند خوش باشید همتون
ناشناس۷۱۸۷۳۶۱۲:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
چیزی که مشخص این خبر کلا شایعه بوده
ناشناس۷۱۸۷۷۸۱۲:۴۳:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تمام مسسولین شبانه روز در حال خدمت رسانی به ملت هستند آخ جون
ناشناس۷۱۸۸۰۹۱۲:۵۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کارشون درسته هزینه زندگی باید گرون باشه تا هرکسی نتونه تو تهران زندگی زندگی کنه الان نه جایی مونده ونه هوایی برای تنفس حتما باید فکری کرد
ناشناس۷۱۹۳۰۳۱۸:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
معلومه آدم پولداری هستی
ناشناس۷۱۹۶۱۳۲۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آره فکری کن. چرا پا نمیشی از جایی که هوایی برای تنفست نیست نمیری؟ چون داری پول عوارض رو بدی پس بقیه باید برن، نه؟
علی۷۱۸۸۳۷۱۳:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اصلاح طلب و اصولگرا فرقی با هم ندارند . در ضمن این قوانین ربطی به مواضع سیاسی ندارد.قالیباف هم نقاط ضعفی داشت .
ناشناس۷۱۹۴۵۵۲۰:۳۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
قالیباف فقط کار جهادی می کرد اما اینها فقط نشستن فکر می کنند که چگونه جیب مردم رو خالی کنند !
ناشناس۷۱۸۸۳۸۱۳:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
همه پرسی کنین 1-هزینه اداره شهر از تراکم فروشی تامین شود 2-از خودروهای شخصی عوارض عبور از تونل و بزرگراه اخذ و برای خودروهای عمومی تسهیلات ایجاد شود
ناشناس۷۱۹۰۲۷۱۴:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بهترین کار بستن عوارض بر روی بنزین هست. به شرطه اینکه خرج شهر شود. نه اینکه برود تو جیب آقایان به عبارت دیگر صرف زیر ساخت ها نشود.
ناشناس۷۱۹۰۷۴۱۵:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
قلم بشم دستم از اول تا بحال هرچی رای به اصلاح طلب و ایادی اونها دادم اینا اصلا انگار تو باغ نیستن
ناشناس۷۱۹۳۳۳۱۹:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدا خیرت بده پس این اوضاع تقصیر تو بود ؟
ناشناس۷۱۹۶۱۶۲۳:۲۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آره، احمدی نژاد خوبه!
ناشناس۷۱۹۲۲۱۱۷:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اینا کین دیگه از کجا اومدن تو شهرما
پیمان۷۱۹۴۶۴۲۰:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
واقعا بست نیست انقد جیب مردم و خالی کردن !!!؟ واقعا تا کی
valor۷۱۹۴۸۴۲۱:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
با چه دورغایی مردم را گول زدین. حیف امسال قالیباف که رقیباش امسال مثل شماهاست.
ناشناس۷۱۹۶۰۴۲۳:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آفرین موفق شدی اصلاح طلبها را در ذهن من خراب کنی !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین