بی حجابی اجباری!

گروه اجتماعی الف،   3971022030 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمدرضازائری در یادداشتی در روزنامه خراسان نوشت: در سال های طولانی که به اقتضای مطالعات گسترده و مفصل در حوزه حجاب و پوشش، مسیر تحولات صنعت مد را بررسی و مطالعه کرده ام، هیچ سیاست و تدبیری را به تلخی اجبار فراگیر به برهنگی و بی حجابی نیافته ام.یکی از تلخ ترین پدیده های فرهنگی معاصر "بی حجابی اجباری" است که متاسفانه این موضوع حساس به دلیل سیاست های غلط و ناصواب ما برای ترویج حجاب در سال های اخیر مورد توجه قرار نگرفته است. 

اجبار به ترک حجاب و برهنگی گاه با چوب و چماق رضاخانی و گاه با فشار روانی و تبلیغات محمدرضا شاهی در حوزه افکار عمومی سال هاست که ظالمانه روح و روان و جسم و جان دختران و زنان را مورد حمله قرار داده است.

آغاز این موج از سال های پایانی قرن نوزدهم بود که با رویکردی ذاتا اقتصادی از اروپا و آمریکا تا کشورهای دیگر را درنوردید و با گسترش رسانه های جدید سرعت و شتاب بیشتری گرفت.در کتاب "حجاب با حجاب" به این موضوع اشاره ای داشته ام و به تفصیل نوشته ام که گاه بیش از آن که برای حجاب، اجبار باشد، زور و فشار و اجبار و اکراه برای برهنه بودن و بی حجابی در قالب یک دیکتاتوری نرم و ظاهرا جذاب صورت می گیرد.دیکتاتوری مدرن سیلی نمی زند و شکنجه نمی کند اما با هوشمندی و ظرافت چنان به مهندسی افکار عمومی می پردازد که موثرتر از هر فشار و ستم ظاهری بدون جنگ و خون ریزی به اهداف خود دست یابد. این فضای غالب دیکتاتورمآب افکار عمومی با ادعای بسط آزادی های فردی و تظاهر به مقابله با استبداد مذهبی چنان اختیار افراد را سلب و آزادی را تحدید و تهدید می کند که در واقع اختیار و اراده ای برای انتخاب در آنان باقی نمی گذارد! 

مثلا 15-10 سال قبل اگر از کسی که شش برادر و دو خواهر داشت، می پرسیدند اعضای خانواده شما چند نفر هستند جرئت نمی کرد جواب بدهد!زیرا فضای غالب رسانه ای چنان افکار عمومی را مهندسی کرده بود که همه باور کرده بودند تعداد زیاد فرزندان نشانه عقب ماندگی و سطح پایین خانواده است!
در حوزه حجاب نیز دقیقا همین اتفاق می افتد و مجموع نشانه های بصری و پیام های رسانه ای از تبلیغات محیطی شهری تا آگهی های بازرگانی از آغاز کودکی دختران بیگناه را چنان مورد هجوم ذهنی قرار می دهند که در دوره نوجوانی و جوانی نتوانند هدفی جز خودنمایی و فریبندگی برای مردان داشته باشند.    

خوشبختانه وقوع انقلاب اسلامی تا اندازه ای هر چند اندک از این فشار رسانه ای و تبلیغاتی کاست و به همین دلیل در سال های اخیر نشانه ها و شواهدی از یک موج گسترده برای همراه ساختن فضای فرهنگی و اجتماعی ایران با نظام جهانی دیده می شود و همین شواهد می تواند دلیل خشم استکبار غربی از ناکامی اش در تطبیق کامل این سیاست ها در ایران بعد از انقلاب را تا حدودی نشان دهد .

دیدگاه کاربران

کریم۷۱۸۳۲۴۰۸:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب یل بی حجابی چیزهایی نیستند که بتوان با زور و اجبار آنها را در جامعه پیاده کرد .مطمئنا" هر چیزی که بصورت اجبار درآید نتیجه عکس خواهد داد .متاسفانه مسئولین مملکتی هیچگاه نخواسته اند با این حقیقت کنار آمده و اجازه دهند خود جامعه پوشش خودش را انتخاب کند .بنظر می رسد در دنیای اسلام فقط و فقط کشور ما هست که معنای اسلام واقعی را می داند و بقیه همه در این خصوص نادان و ابله هستند.
ناشناس۷۱۸۵۳۰۱۰:۲۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
با سفسطه مسائل رو نباید قاطی کرد و نظر داد
ناشناس۷۱۸۷۳۹۱۲:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بله با فشار و اجبار نمی توان هیچ کاری را در جامعه پیاده کردبنابر این پیشنهاد می دهم از این به بعد قاتل ها و آدم ربا ها و سارقین مسلحانه را از زندان آزاد کنید و از روش اجبار برای آنان استفاده نکنید اجازه بدهید خودشان تصمیم بگیرند که آدم بکشند یا نه کلا یه چیزیت میشه ها
ناشناس۷۱۹۰۲۶۱۴:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
سفسطه اینه که امری که برای همه روشنه را شما نمی خواین متوجه بشین درقران صحبتی از حجاب اجباری نیست و فقط به زنان مومن توصیه شده در احادیث و سیره ی پیامبر و ائمه هم اثری از حجاب اجباری نیست در کشورهای اسلامی دیگه و کل دنیا حجاب اجباری نیست ولی در ایران عده ای اصرار دارند حجاب اجباری باشه !!!!!!!!! هیچ منطقی را هم قبول نمی کنند
ناشناس۷۱۸۵۵۰۱۰:۳۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
با نظر شما موافقم فقط با بخش اینکه مسئولین می خوان مخالفم چون من احساس می کنم هدفشون این نیست فقط....
ناشناس۷۱۸۶۶۹۱۱:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
فقط به نظر می آید . ولی همه ما می دانیم که حقیقت چیز دیگریست.
ناشناس۷۱۸۷۱۷۱۲:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حکم خدا مشخصه اگه کل دنیا قبولش نکنن حالا فهم تو نعوذبالله از خدا بالاتر شده ببین گیر کارت کجاست
یک دوست۷۱۸۸۵۱۱۳:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
شما حکم خدا رو به ما نشون بده استاد. کجای دین گفته چون بخشی از جامعه با حجاب هستند بقیه هم باید اجباراً باحجاب باشند؟
ناشناس۷۱۸۹۴۴۱۳:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حکم خدا امامت حضرت علی بود .چرا خودش 25ساله خونه نشست سکوت کرد؟ هرکجا میخواین حرف تونو بزنید خدارو میارین وسط اما این همه مردم تو فقر و بدبختی هستن خدا چیزی نگفته پیگیر باشین؟
علی۷۱۹۵۹۴۲۳:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حکم خدا؟ حکم خدا فقط برای حجاب آمده ؟ برای اختلاس و بی کفایتی حاکم چیزی نیست ؟
ناشناس۷۱۹۴۳۵۲۰:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اولا کدامی دنیای اسلام، دنیایی که از اسلام فقط نامش رو یدک می‌کشند. در کشور اسلامی، باید قوانین اسلامی حاکم باشد. وگرنه صرف نام اسلام داشتن، مسخره کردن اسلام است.
ناشناس۷۱۸۴۲۷۰۹:۱۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بی حجابی اجباری اشتباهه حجاب اجباری هم اشتباهه اشتباه بزرگ تر گره زدن مسائل سیاسی به موضوعی مثل حجابه چرا که با شکست سیاستها ی یک دولت یا یک گروه جامعه در مورد تمام موضوعاتی که اون گروه در موردشون تاکید مضاعف داشته اند جبهه می گیرند در ضمن در حالی که کشورهای اسلامی دیگه حجاب زنان اجباری نیست اصرار و اجبار و بگیر و ببند .. برای حجاب بزرگترین اشتباهه
ناشناس۷۱۸۷۴۳۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدا باید بفرماید که حجاب اجباری درسته یا اشتباهه نه تو بد بختی ما ایرانیا اینه که هر کسی به خودش اجازه میده در مسائلی که تخصص نداره نظر بده
ناشناس۷۱۸۹۶۱۱۴:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هدف اینها پرت کردن حواس مردم به چیزهای الکی از جمله حجاب
ناشناس۷۱۹۲۴۰۱۷:۲۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این که یه کشور مسلمان زیاد داره مهم نیست حکومتش باید اسلامی باشه تا قانون در مورد حجاب وضع کنه مثلا ترکیه که یه کشور مسلمان محسوب میشه اما حکومت لائیک داره و از حکومت لائیک نمیشه توقع داشت قانون حجاب وضع کنه.
ناشناس۷۱۸۴۳۵۰۹:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بعضا مسئله حجاب رو جزئی می دونند اما واقعیت اینه که بی حجابی و بدحجابی مثل یک ویروس سیستم ایمنی جامعه رو تهدید و از درون تخریب می کنه. از طرفی هم پمپاژ فرهنگ برهنگی باعث اصرار و لجبازی فیمابین میشه لذا به نظرم باید نماد و المانهای حجاب گسترش و فرهنگ حجاب جلوه ی بیشتری کنه
ناشناس۷۱۹۰۴۵۱۵:۰۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اونوقت این ویروس فقط مردهای ایران را مبتلا می کنه ؟؟ چرا در کشورهای دیگه اثری از این ویروس نیست ؟؟
ناشناس۷۱۸۴۸۵۰۹:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اختیاری باید باشد
ناشناس۷۱۸۵۹۵۱۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حداقل به قانون اجتماعی احترام بذاریم بر فرض اینکه شرعیش را قبول نداری.
یشغشده۷۱۸۷۳۳۱۲:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
قانون اجتماعی که از آن صحبت می کنید به تبعیت از دین تصویب شده است، لذا معقول نیست که که گفت اصل مهم نیست، فر ع مهم است.
فرناز۷۱۸۶۶۳۱۱:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نباید گفت اختیاری. بهتره بگیم طبق قانون اساسی رفراندوم برای حجاب اجباری و اختیاری برگزار بشه.
ناشناس۷۱۸۷۴۹۱۲:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نظر کاملا غلطیه هر وقت تو این اختیار رو به بچه ات دادی که بره معتاد بشه ما هم اختیار میدم زنها برن فاسد بشن
ناشناس۷۱۸۵۰۶۱۰:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب اجباری دقیقا معادل نگاه نکردن اجباری مردان هست. آیا میشه چنین قانونی را اجرا کرد و جلوی نگاه ناپاک برخی مردها را گرفت ولو به شخص با حجاب؟ چنین مسائلی کاملا فرهنگی تربیتی هستند و باید جلوی عقده های جنسی را گرفت و در کنار اون اموزش صحیح از دوران کودکی را فراموش نکرد.
ناشناس۷۱۸۷۵۵۱۲:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ربطی نداره شخص آلوده حق نداره ویروسش رو توی اجتماع پخش کنه و باید با زور هم که شده جلوی نشر آلودگیش گرفته بشه
ناشناس۷۱۸۵۱۶۱۰:۱۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
درهیچ جای قرآن حجاب اجباری نیامده سفارش به حجاب اول به همسران پیامبر وسپس زنان مومن شده بازهم به صورت اجبارنیومده....
ناشناس۷۱۸۶۴۷۱۱:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کسانی که منفی داده اند دقیقا بفرمایند در کجای قران حجاب اجباری آمده و مجازات تعیین شده برای عدم رعایت آن در قران و سیره ی نبی چیه ؟؟؟
ناشناس۷۱۸۷۷۴۱۲:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
مجازاتش تعزیره البته میدونم که اصلا معنای تعزیر رو بلد نیستی چون اصولا کسانی که درباره دین نظر میدن و منفی و مثبت میدن متخصص دین نیستن
ناشناس۷۱۸۹۵۱۱۳:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یعنی جنابعالی می فرمایید خدا یه حکمی رو در قرآن فرموده اما گفته اگه خواستید به ان عمل کنید؟! وقتی خدا حکمی میدهد یعنی ما باید به آن عمل کنیم این از واضحات است مگر برای کسی که نخواد اون رو بپذیره
ناشناس۷۱۹۱۲۱۱۵:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدا گفته این کار رو بکن ...اگر نمی کنی یعنی چی ؟...میخوای جریمه بدی ولی حجاب نداشته باشی ؟ زنان بی حجاب جهنمی هستند این را در حدیث معراج به صراحت میشه فهمید.بازم شک دارید ؟
valor۷۱۸۶۶۲۱۱:۴۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حکم قرآن دستوریه.
ناشناس۷۱۸۹۶۳۱۴:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
در خود دین هم اجباری نیست چه برسه به حجاب
ناشناس۷۱۸۶۹۷۱۲:۰۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دقیقا اگه اجباری بود خدا نمیگفت به زنان مومن و زن پیامبر بگه و اگه اجباری بود خدا خوش میگفت اینو از امروز اجبار کردیم
ناشناس۷۱۹۰۳۲۱۴:۵۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دقیقا و حتما برای عدم رعایت حجاب مجازات تعیین می شد
ناشناس۷۱۹۲۴۶۱۷:۳۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این جمله ای که شما نوشتی معنیش همون اجباره احتمالا با این تفسیر شما از قرآن جز چند مورد معدود چیز اجباری توی اسلام نیست.
ناشناس۷۱۹۲۵۱۱۷:۳۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ببخشید پس خدا پیامبر رو برای چی فرستاده!!؟؟ خدا که خودش مستقیم با ما حرف نمیزنه هرچی بخواد بگه به پیامبر میگه که به ما بگه
ناشناس۷۱۸۷۶۳۱۲:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
توی سراسر قرآن نهی از منکر اومده نهی از منکر یعنی جلو گیری از گناه دیگران اول با زبان بعدش هم با غیر زبان!!!
ناشناس۷۱۹۴۳۷۲۰:۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
صرفا جهت اطلاع، احکام اسلام، علاوه بر قرآن از سنت هم هست.
ناشناس۷۱۸۵۲۰۱۰:۲۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
احسنت به این اشاره ای که شد . این نشانه عمقی نگاه کردن به آسیب شناسی تربیتی دختران امروزه . امروزه تا اسم حجاب میاد افراد کوته فکر فقط به اجباری بودن یا نبودنش فکر میکنن و هیچ نگاه عمیقی به تربیت دختران که در آینده چگونه عزت نفس داشته باشن نمیشه . سطحی نگری مطلقه اگه به مسئله حجاب فقط درباره اجباری بودن یا نبودنش فکر کنیم . ممنونم که از این زاویه هم به حجاب پرداختین و این مقاله رو گذاشتین.
ناشناس۷۱۸۵۴۷۱۰:۳۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اگر بی حجابی اجباری واقعیت داشته باشد طبیعتا نتیجه ای از حجاب اجباریست، وقتی در یک امری از یک سمت اجبار اتفاق بیافتد، بدیهی است که از سمت مخالف هم میتواند به نوعی اجبار اتفاق بیافتد. اگر حجاب به امری اختیاری که واقیت آن هست بدل شود، آنگاه بی حجابی یا باحجابی هیچ یک اجباری نخواهند بود و اجبار در هر دوسمت موضوع منتفی بلامحل خواهد بود.
ناشناس۷۱۸۷۶۷۱۲:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اجبار از یک طرف موجب اجبار از طرف دیگر نمیشه همیشه اجبار اهرم حکومت ها برای رسیدن به اهدافشونه اگر یک حکومت کثیف سر کار باشه برهنگی رو اجبار میکنه و اگر یک حکومت صالح سر کار باشه حجاب و تدین رو اجبار میکنه قبل از نظر دادن یک کم فکر کنیم
ناشناس۷۱۸۶۰۰۱۱:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب فرهنگسازی میخواد.عوامل بدحجابی: سبک زندگی غربی. احترام خیلی از مردها به زنان بدحجاب. عدم انگیزه برای ازدواج. بدحجابی الگوها و سلبریتیها و صدتا دیگه
ناشناس۷۱۸۶۱۱۱۱:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یکی از دلایل عدم اقبال جوانان به حجاب برخوردهای غیر اصولی و بی ادبانه و امر و نهی های توهین آمیز بعضی افراده .... البته بسیاری از مردان هم به حجاب اجباری اعتراض دارند و این فقط مطالبه ی زنان نیست
ناشناس۷۱۸۸۰۴۱۲:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تمام مطلب رو به بهترین وجه ممکن بیان کردی مردان هوسباز از حجاب اجباری ناراحتن ناراحتن که نمی تونن توی خیابان راحت از خواهر و مادر دیگران لذت ببرن
ناشناس۷۱۸۶۲۱۱۱:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نه حجاب اجباری نه بی حجابی اجباری هر انسانی میتواند بفهمد با توجه به سلیقه شخصی و عرف جامعه چه پوششی داشته باشد
ناشناس۷۱۸۷۸۱۱۲:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هر آدمکشی هم می تواند بفهمد آدمکشی بد است یا خوب و شما حق نداری جلوی آدمکشی رو بگیری از این به بعد باید آدمکشی اختیاری باشه
ناشناس۷۱۸۶۲۹۱۱:۱۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
میگن حجاب اجباری نباید باشه ولی نمیگن بی حجابی در فرانسه و دانمارک برای تحصیل و کار اجباریه نمیگن توی دانمارک و اگر اشتباه نکنم سوئد ذبح اسلامی ممنوعه چرا از این اجباری ها حرفی زده نمیشه؟
ناشناس۷۱۸۷۳۷۱۲:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کی گفته بی حجابی در فرانسه برای تحصیل و کار اجباریه ؟؟ برقع غیر قانونیه در تمام کشورهای اروپایی زنها با حجاب هم تحصیل می کنند و کار می کنند اصلا فرزندان مسئولین چطور از فرانسه فارغ التحصیل می شن ؟؟ بی حجاب ؟؟
یک نفر۷۱۹۰۹۶۱۵:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دوست عزیز اول برو مطالعه کن بعد اسم کشورها رو ردیف کن. جهت اطلاعت توی همون دانمارک یک مسجدی هست که امام جماعتش زنه. بحث ممنوعیت مربوط به سازمانها و نهادهای دولتی فرانسه هست و ممنوعیت هم منحصر به حجاب نیست. بلکه ممنوعیت شامل استفاده از نمادهای مذهبی در نهادهای دولتیه و شامل حجاب هم میشه. قضیه ممنوعیت ذبح شرعی هم (که مساله مشترک مسلمانان و یهودیانه) در بلژیک وجود داره و دلیلش هم اینه که در روش ذبح شرعی سنتی حیوانات آزار میبینن و در نتیجه به دلیل جنبه آزار به حیوان ممنوعه. بازم ربطی به اسلام نداره
علیرضا۷۱۹۳۲۷۱۸:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اقا ذبح اسلامی رو اونا کاری ندارن ، یه قانون کلی دارن اونم اینه که حیوون باید کمترین زجر رو در موقع کشته شدن بکشه و تو مکان عمومی نباشه چون جلوه زیبایی نداره که کاملا قانون درستی هستش
ناشناس۷۱۹۳۴۲۱۹:۱۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
درسته حق با شماست شما میتونی با حجاب هر کشوری دوست داشتی بری قانون اون کشور مگه بی حجابی نیست؟ ایا شهروند اون کشورها میتونن بدونه حجاب وارد ایران بشن؟
عزیز۷۱۹۵۱۱۲۱:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
در فرانسه و کشورهای دیگر خیلی مسائل دیگر هم هست، دوست داری در مورد انها هم باهم صحبت کنیم یا فقط همین موضوع را دنبال می کنی؟
ناشناس۷۱۸۶۷۴۱۱:۴۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب باید انتخابی باشه
ناشناس۷۱۸۷۸۵۱۲:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب باید اجباری باشه
ناشناس۷۱۸۷۰۰۱۲:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب یکی از با ارزش ترین هدیه ای است که اسلام به زن مسلمان داده است. خوب حالا یکی این هدیه رو دوست نداره شما بهش بزور بدید. چه اتفاقی میوفته؟ من در کشور آلمان هیچ زن مالزیایی رو ندیدم که بی حجاب باشه و هیچ زن ایرانی رو هم ندیدم که حجاب داشته باشه... این نتیجه حجاب اجباریه . . .
ناشناس۷۱۸۷۹۴۱۲:۴۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب هدیه به زن نیست هدیه به جامعه است که زن با بدحجابی ویروسش رو توی اجتماع پخش نکنه بنابراین کسی آگه خواست این هدیه رو از جامعه بگیره باید با زور جلوش وایستاد
ناشناس۷۱۹۳۸۶۱۹:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
من که تا حالا اینجوری قانع نشده بودم.
ناشناس۷۱۹۳۹۸۱۹:۴۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خیر. حجاب نتیجه ایمانه و بی حجابی نتیجه ضعف در ایمان هست. حجاب از نظر اسلام اجباریه و ترک آن حرام هست. قانون حکومت اسلامی هم هست و همه به آن باید احترام بگذارند حتی اقلیتهای دینی.
ناشناس۷۱۸۸۶۰۱۳:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حجاب دکانی است برای ترویج خرافات
ناشناس۷۱۸۹۵۹۱۴:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ی لباس مناسب برا خانوم های با حجاب و شیک پوش در بازار نیست.قیمت چادر چندین برابر ی مانتو جلو باز هست و ..... البته بخشی از این موارد به علت کاهش تولید این محصولات و افزایش تولید دسته محصولات مقابل هست.ولی این اختلاف برام جای سواله.
ناشناس۷۱۹۰۸۰۱۵:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هیچ چیز اجباری خوب نیست: نه اجبار به داشتن حجاب و نه اجبار به ترک آن.
ناشناس۷۱۹۷۳۰۰۵:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
درسته هیچ چیز اجباری خوب نیست اگر بچه ات خواست خودکشی کنه حق نداری جلوش رو بگیری چون هیچ چیز اجباری خوب نیست
علیرضا۷۱۹۳۲۴۱۸:۵۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اقا الکی بحث نکنید زمین و زمون میدونه اجبار تو هیچ چیزی درست نیست و نتیجه عکس میده ، باید فرهنگ سازی اسلامی درستی از ابتدا انجام میدادیم ، که متاسفانه نشد و دیگه هم نمیشه چون از ابتدا با زور و اجبار همه چیرو خواستیم به خورد ملت بدیم
علی۷۱۹۳۴۰۱۹:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
الف جان گوشت گوسفند شده کیلویی ۱۰۰ هزار و مرغ ۱۴ هزار تومن. حجاب و این حرفا رو ولش کن. مردم بدبخت دارن گشنگی میکشن، چه با حجاب چه بی حجاب.
ناشناس۷۱۹۴۹۶۲۱:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اصل دین به اجبار نیست چطور فرعش به اجبار؟!
ناشناس۷۱۹۵۷۴۲۲:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آیا بستن کمربند هم چون اجباریه، باید باهاش لجاجت و مخالفت کنیم؟ یا مثلا بگیم که بذاریم هر کی طبق سلیقه و نظر خودش ، انتخاب کنه که کمربند ببنده یا نبنده؟
ناشناس۷۱۹۶۱۴۲۳:۲۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
مسئله حجاب یا بی حجابی نیست مسئله ان است که عده ای ظاهر را حاکم بر معنی کرده اند که در نتیجه آن اخلاق در این حفظ ظواهر گم شده است وراه به نجات خود در جامعه نمیبرد و هر روز مرگ بیشتر خود را و بی تفاوتی مردم به خود را شاهد است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین