واکنش ظریف به نمایش ضدایرانی جدید آمریکا در «ورشو»

گروه سیاسی الف،   3971022002 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه ایران به تلاش آمریکا برای راه‌اندازی نمایش جدید ضدایرانی در ورشو واکنش نشان داد و از دولت لهستان بابت میزبانی آن انتقاد کرد.

واکنش ظریف به نمایش ضدایرانی جدید آمریکا در «ورشو»
 

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در توئیتر از دولت لهستان بابت میزبانی نشست ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و کشورهایی که قصد شرکت در آن دارند انتقاد کرد.

ظریف در توئیتر نوشت: «جهت یادآوری به میزبان/شرکت‌کنندگان همایش ضدایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضدایرانی آمریکا شرکت کردند یا مرده‌اند یا سیاه‌رو شده‌اند و یا به حاشیه رانده شدند. و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضدایرانی شده است.»

ظریف به همراه این توئیت ۴ عکس منتشر کرده است. در یکی از آنها «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در کنار «شیمون پرز»، رئیس‌ معدوم رئیس‌ رژیم صهیونیستی، «ملک حسین»، پادشاه سابق اردن، «حسنی مبارک»، دیکتاتور مخلوع مصر و «بوریس یلتسین»، رئیس‌جمهور اسبق روسیه دیده می‌شود. 

سه تصویر دیگری که آقای ظریف منتشر کرده به اقدام ایران در پناه دادن به لهستانی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود. زیر یکی از عکس‌ها (عکس زیر) به انگلیسی نوشته شده است: «در ژانویه ۱۹۴۳، این اردوگاه در شهر اصفهان ۲۴۵۷ پناه‌جوی غیرنظامی لهستانی را در خود جای داده بود که ۲۰۴۳ نفر از آنها کودک بودند.»

یکی دیگر از عکس‌های منتشر شده در توئیت ظریف (عکس زیر) بخش‌هایی از یک تحلیل اطلاعاتی را نشان می‌دهد که ظاهراً شمار لهستانی‌های پناهنده به ایران در سال ۱۹۴۳ را نشان می‌دهد. توضیحات نوشته شده در زیر سند به زبان انگلیسی نشان می‌دهد که سند توسط یک وابسته نظامی در سفارت انگلیس در تهران در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ ژانویه ۱۹۴۳ تهیه شده است. 

چهارمین عکس هم (عکس زیر) طبق آنچه از جستجو در گوگل می‌توان دریافت، عکسی از آژانس عکس روزنامه «همشهری» است که مربوط به بازدید هیات تجاری لهستان از قبرستان لهستانی‌ها در مشهد، در اسفندماه سال ۱۳۹۴ است.  

 «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد لهستان سیزدهم و چهاردهم ماه آینده میلادی میزبان نشستی علیه ایران خواهد بود. پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با بیان اینکه واشنگتن تلاش می‌کند ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم آورد، گفت که این همایش برای ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران برگزار می‌شود.

این جدیدترین نمایش تبلیغاتی دولت ترامپ علیه ایران است. دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در صدد است با هجمه‌های تبلیغاتی به ایران فشار آورده و کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

گزارش‌های متعددی که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید منتشر شده نشان می‌دهند سیاست‌های ضدایرانی او تا اندازه زیادی تحت تاثیر شبکه لابی سعودی-اماراتی-صهیونیستی قرار دارند. 

این افشاگری‌ها نشان می‌دهند قراردادهای تسلیحاتی و امنیتی لابی‌گران با دولت‌های عربستان و امارات نقش مهمی در تبلیغات ضد ایرانی دولت ترامپ بازی می‌کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۸۲۵۵۰۰:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آمریکا گندش را دراورده. با این نمایش های مسخره. یک کم اگر در داخل وضع مردم بهتر شود اوضاع عوض می شود. نباید با مردم امنیتی برخورد کنید.
میلاد حمیدی۷۱۸۲۶۰۰۱:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
باید سازوکاری ترتیب داده بشه که با ترامپ صحبت بشه البته نه در مورد برجام یا موضوع هسته ای. به نظرم ترامپ درست ایران رو نمیشناسه و بهش آمار غلط میدن . ترامپ بازیچه عربستان و انگلیس شده. اسراییلو ولش کن همه چیز تو لندنه. ضمنا در اسرع وقت نفوذی های انگلیس رو در بین مسئولین شناسایی و اعدام کنید.
ناشناس۷۱۸۲۶۲۰۱:۰۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ایران در جنگ جهانی دوم آواره های لهستانی رو پناه داد، اروپا و کانادا و آمریکا هم الان داره پناهنده های ایرانی رو که از دست شما و سیاستهاتون فرار کردن رو میزبانی میکنن.پس این به اون در. منت نذار جواد!
ناشناس۷۱۸۳۹۸۰۸:۵۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
چرا به پایشان نمی افتی و از آنها تشکر نمی کنی بخاطر تحریم ها اینطوری تشکراتت کامل تر میشه
ناشناس۷۱۸۲۷۷۰۳:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حالا کجا رو دیدی آقای ظریف؟؟؟؟ چند سال دیگه چنین نشست هایی در سوریه و عراق تشکیل میشه. !!!!
ناشناس۷۱۸۳۲۱۰۸:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
البته اگر سیاست انفعالی ما ادامه پیدا کند!!!
ناشناس۷۱۸۲۹۴۰۷:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این همایش ضد جمهوری اسلامیست!
ناشناس۷۱۸۳۰۷۰۷:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
متاسفانه دیپلماسی انفعالی و التماسی ادامه دارد. چین در برابر بازداشت یک تبعه چینی در کانادا 12 تبعه کانادا رابازداشت کرد و حتی پس از آزادی تبعه خود نیز بازداشت تبعه های کانادا را ادامه دارد تا درسی اساسی به طرف خود داده باشد. دیپلماتهای ما را در کشورهای اروپایی بازداشت می کنند و دهها برنامه دیگر بر علیه ایران اجرا می کنند و خیالشان هم راحت است که وزیر خارجه ما فقط به موعظه کردن آنها در توییتر اکتفا خواهد کرد.
مهرداد۷۱۸۴۲۶۰۹:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کجایی آقا ..چین ابرقدرت رو با ما مقایسه می کنی ما با تمام جهان جز چند تا کشور اصطکاک داریم اگر اینجوری با شه ما باید اتباع همه کشورها را بازداشت کنیم ...
ناشناس۷۱۸۳۱۵۰۷:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کجایی جان کری که داشت را کشتند
استعفا۷۱۸۳۳۹۰۸:۱۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آقای ظریف شما فقط به استعفا فکر کن.
ناشناس۷۱۸۳۴۶۰۸:۱۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
حالا توییتر رو کی فیلتر کرده و برای چی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین