فعال اصلاح طلب: توهم حزب اعتدال و توسعه به روحانی ضربه خواهد زد

گروه سیاسی الف،   3971021084

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات گفت: حزب اعتدال و توسعه خیلی بهتر از این در 6 سال گذشته می توانست از جامعه عضوگیری کند و جامعه تشکیلاتی خود را توسعه دهد. این حزب بعد از اردیبهشت سال 96 آرای 24 میلیونی آقای روحانی را به حساب کار ساختاری و تشکیلاتی خود گذاشت. متاسفانه این نگاه به آقای روحانی ضربه زد و ضربه خواهد زد.

 رفقای دیروز، رقیبان امروز شدند. انتقاد هر روز اصلاح طلبان از دولت روحانی و واکنش صریح و بدون ملاحظه محمود واعظی به این انتقادها رویه ای عادی شده است. او اخیرا به کل ائتلاف روحانی با اصلاح طلبان در سال های 92 و 96 را منکر شد. اما آیا این رابطه تا دو سال آینده رقابتی می ماند یا به تخاصم می انجامد؟

عبدالله ناصری در گفتگو با نامه نیوز به اظهارات واعظی واکنش نشان داد و گفت: اصلاح طلبان سال 92 و 96 با روحانی وارد ائتلاف رسمی نشدند، فقط براساس نظرسنجی آقای عارف کنار رفت و همه از آقای روحانی حمایت کردند. بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آنچه موجب نگاه انتقادی اصلاح طلبان به دولت شد، فاصله گرفتن آقای روحانی از شعارها و وعده های انتخاباتی اش بود.

وی افزود: نزدیکان آقای روحانی مشخصا آقای واعظی معتقدند آرای 92 و 96 بالاستقلال و بالکفایه رای خود آقای روحانی بود. در حالیکه این مسئله از محالات است. اصولگرایان هم بیان می کنند که جامعه و سبد رای آقای روحانی را پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان شکل دادند. رویکرد اصلاح طلبان حمایت-انتقاد از دولت است اما متاسفانه هر چه جلوتر می رویم به علت مواضع آقای روحانی و اطرافیان او موضع انتقادی اصلاح طلبان پررنگتر می شود.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه اعتماد به نفس کاذبی دارد، یادآور شد: طیف جناح راست حزب اعتدال و توسعه این توهم را دارند اما طیف چپ همچون آقایان بانک و ترکان تایید می کنند که جامعه رای آقای روحانی شکل گرفته از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان نیز بنا به مصلحت ملی از آقای روحانی حمایت کردند نه براساس باج خواهی و سهم خواهی از دولت.

وی ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه خیلی بهتر از این در 6 سال گذشته می توانست از جامعه عضوگیری کند و جامعه تشکیلاتی خود را توسعه دهد. این حزب بعد از اردیبهشت سال 96 آرای 24 میلیونی آقای روحانی را به حساب کار ساختاری و تشکیلاتی خود گذاشت. متاسفانه این نگاه به آقای روحانی ضربه زد و ضربه خواهد زد.

ناصری درباره جایگاه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده گفت: انتخابات مجلس ماهیت قوی و محلی دارد. از دی ماه 96 به بعد جامعه ایران در حوزه های قمی و ایلی مقداری متصلب و سخت پندار شده است که این مسئله در انتخابات سال 98 بیشتر خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری 1400 مهم است که تفکر حاکم بر دولت دوم آقای روحانی با توجه به عملکردش موقعیتی نخواهد داشت. در طول 40 سال اخیر به جز یک مورد خاص، ما شعار تند علیه رئیس جمهور در هیچ دوره ای نداشتیم اما در این دوره ریاست جمهوری بود که در اعتراضات سال 96 شعار های تندی علیه رئیس جمهور سر داده شد که این اتفاق بدی است و حکایت از آن می کند که جامعه مدنی و بخشی از جامعه رای آقای روحانی به طور جدی تبدیل به ضد او شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین