درباره صحبت های بازیکن مشهور راجع به افغانستانی ها

حسن نوری*،   3971019123 ۱۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره صحبت های بازیکن مشهور راجع به افغانستانی ها

در جریان پخش بازی ایران و یمن در چهارچوب بازی‌های جام ملت‌های آسیا از یکی از تلویزیون‌های افغانستان، گزارشگر افغانستانی به تاخیر یک یا دو دقیقه‌ای و یا پخش نشدن برخی تصاویر مسابقه در ایران اشاره می‌کند.

در این دو روز و طبق معمول در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری نسبت به این حرف گزارشگر افغانستانی از سوی مردم ایران به وجود آمد. اما شاید مهم‌ترین و جنجالی‌ترین واکنش متعلق به یک فوتبالیست بازنشسته ایرانی بود که اکنون مجری تلویزیون در صداوسیمای رسمی ایران شده است؛ هرچند که بعد با انتشار ویدئویی عذرخواهی کرد. دقیقاً به دلیل عدم سنخیت سابقه این فرد و جایگاه کنونی‌اش، نفس پرداختن به اینکه چه کسی این حرف‌ها را زده محلی از اعراب ندارد، اما می‌توان پیرامون منطق این سخنان صحبت کرد.

بنابراین می‌توان پرسش را این‌چنین مطرح کرد: چرا چنین واکنش‌هایی در مورد این گزارش فوتبال اتفاق افتاد؟

در گزارش فوتبال معمول است که گزارشگر پیرامون مسائل مختلف مربوط به تیم‌ها یا کشورهایشان یا مسائل شخصی فوتبالیست‌ها مانند تولد فرزند آن‌ها و حتی معماران ورزشگاه‌ها صحبت می‌کند. از سویی دیگر اشاره‌ی تلویحی به مسئله‌ی سانسور در صداوسیمای ایران نیز امری خلاف واقع نیست، پس چرا واکنش‌های تندی در مورد یک صحبت معمول و واقعی همگان را این‌چنین برآشفته است؟

به نظر می‌رسد مرجع بیان این حرف‌ها نقطه‌ی تحریک بوده، اینکه یک افغانستانی در مورد مسائل مربوط به ایران حرف زده است؛ وگرنه که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و آسیایی‌ها و ... همواره در مورد مسائل داخلی ایران صحبت‌های به‌مراتب تندتر را ایراد می‌کنند و اتفاقاً موجب مباهات برخی از مردم ایران نیز می‌شود.

اما چه بر سر مناسبات بین انسان ایرانی و انسان افغانستانی آمده است که هر مسئله‌ی عادی‌ای هم می‌تواند بحران‌آفرین باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ضرورت دارد به گذشته‌ی تجربه‌ی زیسته‌ی مشترک این دو جامعه بپردازیم.

بعد از حدود چهار دهه مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران، تصویر مهاجرین و جامعه‌ی میزبان از یکدیگر به‌شدت مخدوش شده و امکان گفتگو بین آن‌ها منتفی گردیده است و هر اتفاق ساده‌ای پتانسیل رادیکال‌ترین تفسیرها را پیدا می‌کند.

 یقیناً هر پدیده‌ی اجتماعی ابعاد مختلفی دارد و شناخت کامل آن پدیده به‌واسطه فهم تمام ابعاد امکان‌پذیر است و پرداختن به همه‌ی ابعاد مسئله‌ی حاضر از حوصله‌ی این نوشتار خارج است. اما با توجه به زمینه‌ای که این منازعه در آن اتفاق افتاده است؛ یعنی رسانه، سعی می‌شود تنها به نقش صداوسیما در شناخت جامعه‌ی میزبان از مهاجرین پرداخته شود.

حداقل در دو دهه و نیم گذشته، بنا به دلایل مختلف، سیاست کلی مبنی بر عدم ادغام مهاجرین با جامعه میزبان بوده است. بنابراین مهاجرین افغانستانی به‌عنوان «دیگری» و قاعدتاً «دیگری بد» که به لحاظ اجتماعی نسبت به خودی‌ها جایگاه نازل‌تری دارند شان‌زدایی و شناسایی شدند. بیشتر بار این رسالت بر دوش رسانه‌ها و در راس آن‌ها صداوسیما بود.

برچسب‌هایی چون مجرم، جانی، خطرناک، قاچاقچی و... به‌وجود آمد که با هر اتفاق بدی اول از همه «افغانی»، متهم اعلام می‌شد تا بعداً در تحقیقات مشخص شود چه کسی است. خفاش شب را به خاطر بیاورید یا سریال‌های تلویزیونی‌ای که نقشی پرت را به کاراکتر افغانی اختصاص می‌دادند، کاراکتری که یا کارگر یا سرایدار یا خدمتکار و... بود. این کاراکتر از یک‌سو ظاهر و شغل و لهجه‌اش دست‌آویزی برای تمسخر و خنده گرفتن از محخاطب بود و از سوی دیگر جایگاه اجتماعی نازلش در ذهن مخاطب ایرانی به‌عنوان واقعیت قطعی از انسان افغانستانی تثبیت می‌گردید. وضعیت در سینمای داستانی و مستند نیز به همین منوال بود.

در واقعیت و موازی با این «دیگری‌سازی رسانه‌ای»، سیاست‌های حذف دیگری در جریان بود؛ متمرکز کردن مهاجرین در بخش‌های به‌خصوصی از شهرها (عموماً حاشیه شهرها و یا اردوگاه‌ها) که کمترین تماس را با جامعه‌ی میزبان داشته باشند، محدود کردن مشاغل برای آن‌ها که شغل‌های پست و فاقد مهارت را شامل می‌شد. طبیعتاً پیامد این محدودیت شغلی، سطح اقتصادی پایین و درنتیجه محبوس ماندن در حاشیه شهرها بود.

نتایج این سیاست‌گذاری در حوزه‌ی رسانه را بعدها در متن جامعه دیدیم، افغانستانی‌ها در دل جامعه تبدیل به انسان‌هایی فاقد شان و منزلت اجتماعی شدند، تعامل با آن‌ها به‌صورت پیشینی از بالا به پایین بود و هر رفتاری با آن‌ها بدون ترس و عقوبت و بازخواست صورت می‌پذیرفت. در صف نانوایی، مترو، اتوبوس، بانک، مدرسه، دانشگاه و... هرکسی به خود این اجازه را می‌داد که از انسان افغانستانی به‌عنوان موضوعی برای خنده و یا اعمال خشونت استفاده کند.

گویا سیاست‌گذاری فوق به اهداف خود رسیده بود و تعامل ایرانی و مهاجر افغانستانی تنها به میانجی این پیش‌فرض‌ها و برچسب‌ها امکان‌پذیر می‌بود، به معنایی دیگر امکان تعامل برابر منتفی شده بود و خطرات ادغام این دو گروه نیز کنترل ‌شده بود. اما پیامد این سیاست‌ها بر مهاجرین به‌مثابه انسان چه بوده است؟ به نظرم این پرسشی است که هر ایرانی می‌تواند از خود بپرسد.

تمسخر لهجه‌ی فارسی دری توسط آقای انصاریان در آن ویدئو را  می‌توان در دل این زمینه اجتماعی فهم کرد، برای منِ مهاجر افغانستانی که بسیار بدتر از این‌ها را در این سال‌ها دیده‌ام این بخش ویدئو خیلی ناراحت‌کننده نبود، عادت داریم و برایمان تازگی ندارد. اگر برای تمسخرهای گذشته پاسخی شنیدیم برای این نیز می‌شنویم.

اما آنجا که ایشان به ما یادآوری می‌کند که فراموش نکنیم مدیون این کشور هستیم، کمی مرا به فکر فروبرد، مدیون چه چیزی؟ کارگرانمان کار کردند و حق‌وحقوقشان را صاحبان کار خوردند، محترم آمدیم و بی‌احترام می‌رویم، تحقیرشدیم و دم برنیاوردیم، برای جنگ ایران و عراق شهید دادیم و کتمان شدیم، برای جنگ سوریه مدافع حرم شدیم و باور نشدیم، مدیون چه چیزی باشیم آقای انصاریان؟

در پایان تصور می‌کنم ضرورت گفتگو بین مردم ایران و مهاجران افغانستانی بسیار لازم است اما اینکه این گفتگو بر چه زمینه‌ای بنا شود را نمی‌دانم، اما می‌دانم مادامی‌که ذهنیت تعامل برابر وجود نداشته باشد به‌جای گفتگو مدام فحش و دشنام خواهیم دید و لحظه‌به‌لحظه این تعامل مخدوش‌تر و غیرانسانی‌تر خواهد شد.

*فیلمساز افغانستانی مقیم ایران

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۵۸۳۴۰۷:۵۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رسانه های اصلاح طلب که با صدا و سیما مشکل سیاسی دارند ، از گزارشگر افغانستانی حمایت کردند!!!
ناشناس۷۱۵۹۵۳۰۹:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خداوکیلی مطلب رو خوندی؟
ناشناس۷۱۵۹۷۰۰۹:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
هم کار انصاریان زشت بود و هم کار این بابا حسن نوری فیلم ساز که 40 سال است در ایران کنگر خورده و لنگر انداخته پاشو برو کشورت با داعش بجنگ لابد منتظری ما بریم بجنگیم !!!
ناشناس۷۱۶۰۶۷۱۰:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کی به شما این حق را داده که تصمیم بگیرید کی کجا زندگی کنه؟ اگر قانونی اینجا حضور داره به شما و نه هیچ کس دیگری ربطی نداره، اگر هم غیرقانونی هست، باز به شما ربطی نداره و دستگاه های مربوطه وظیفشون هست که رسیدگی کنند، در هرحال یاد بگیرید که انسان ستیز نباشید، مهاجر هم یک انسان است، به هردلیلی تصمیم گرفته اینجا بین ما ایرانی ها زندگی کنه، یکم فکر کنید، یکم انسانیت را تمرین کنید، یکم بزرگ فکر کنید یکم به دیگران احترام بگذارید.
ناشناس۷۱۶۱۹۳۱۱:۴۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
واقعا نمی فهمی یا خودت رو به نفهمی زدی که حضور ۴ میلیون افعانی که هردوتاشون یک قرارداد کارگری رو امضا می کنند و کارفرماهای پست ایرانی رو راضی، چه لطمه ای به استغال در ایران زده. از جنایت ها و تجاوزها و ... هاشون که .....
ناشناس۷۱۶۳۲۱۱۲:۵۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
هر فردی که وارد ایران میشه از یارانه سوخت و برق و ... استفاده میکنه . این یعنی هزینه برای کشور
ناشناس۷۱۶۴۲۵۱۴:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
دوست من اینایی که از مهاجرین غیرقانونی و قانونی به نام انسانیت دفاع میکنند کارمندن مثل ما کاز ازاد و کارگر نیستند بفهمند شما چی میگی و چه بلایی سرمون اوردند
ناشناس۷۱۶۲۹۷۱۲:۵۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چیه راه دادن داخل کشور هر خلافی یکطرفش شمایید و نان کارگر ایرانی را آجر کردید و مواد مخدر را بین جوانان توسعه دادید طلبکار هم هستی ...
ناشناس۷۱۶۵۲۷۱۴:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
برو کشور خودت بجنگ اینجا چه..‌میکنی
ناشناس۷۱۶۸۱۴۱۹:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
احسنت به این پاسخ.. متاسفانه در وجود بسیاری از هموطنانم نژاد پرستی بیداد می کنه!
ناشناس۷۱۶۲۶۸۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همه جای دنیا ادمای فرهیخته رو جذب خودشون میکنند اونوقت شما به یک فیلمساز میگی برو؟
ناشناس۷۱۶۰۵۵۱۰:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این سبک برخورد جناب انصاریان ناشی از کم‌سوادی ایشون و خیلی از ما ایرانی‌هاست که با اتباع کشورهای غیراروپایی و آمریکایی و ... تحقیرآمیز و نژادپرستانه حرف می‌زنیم و از تشخیص این کژروی‌های مسلم و آشکار ناتوانیم. خیلی دردناکه وقتی آدم می‌بینه تمام ملت‌های متمدنی که ریشه‌های قومی و فرهنگی مشترک دارن دنبال اتحاد و بهم‌پیوستن هستند و حاضرند مثل آلمان یا کره برای اتحادشان میلیاردها هزینه کنند، ولی ما تافته‌های جدابافته ...
ناشناس۷۱۶۵۷۵۱۵:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
فقط کلمه یک و دو را به لهجه فارسی شیرین افغانی گفتند این تمام گناه اقای انصاریان است? بنده خدا چیزی نگفت که کسی را برنجاند من خودم کل حرفش را شنیدم
ناشناس۷۱۶۳۰۹۱۲:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آقای مجری شما نبایستی معذرت می خواستی مگر در مقابل اینهمه که آنهم نه بخاطر تمسخر بلکه طنز لهجه خای مختلف داخل کشور تقلید می شود کسی صدایش در می‌آید ..اشتباه کردی معذرت خواستید گزارشگر افغانستان در مورد ایران نابجا دخالت کرده ،با نفس درستی یا نادرستی آن اظهار کار نداریم ولی به تمسخر گفته و حق نداشته بگوید..شما چرا معذرت خواستید
علی۷۱۶۳۹۵۱۳:۴۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حق گفتن چپ و راست نداره و انسان درستکار باید دنبال حرف حق باشد اگر روزی همین کارگران زحمتکش افغان از ایران بروند واقعا ما دچار مشکل میشویم چون سخت ترین کارها را این کارگران زحمتکش انجام میدهند و از امثال انصاریان یک عمری زندگی خودشون را تلف کردند چه انتظاری میرود ؟
ناشناس۷۱۶۸۶۲۱۹:۴۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حرف گزارشگر افغانی کاملا درست است! سانسورهای مسخره حتی باعث سخره ما در کشور افغانستان شده است... اما این دلیل نمیشود به افغان ها توهین کنیم چون ارزش پول آنها الان از ما بیشتر است
ناشناس۷۱۷۰۷۱۲۲:۵۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چرا چشم خود را بر روی واقعیتها می بندید؟! یک تازه به دوران رسیده بی ادب با رفتاری زشت چهره ایران را در مقابل چشم جهانیان مخدوش کرده و ما زا نژاد پرست جلوه داده باز هم از او حمایت می کنید؟!!!!!!
ناشناس۷۱۵۸۳۷۰۷:۵۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
انصاریان به عنوان فوتبالیست هم ادم سبک و چیپی بود..چرا شده مجری ؟
ناشناس۷۱۷۱۷۰۰۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
با این صفاتی که گفتی اگه مجری صداوسیما نمیشد باید تعجب میکردیم!!!
علیرضا۷۱۵۸۴۰۰۸:۰۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وقتی هر ادمی رو ور میدارن میزارن جلو دوربین واسه جذب بیننده این چیزا به وجود میاد ، اتفاقا گزارشگر افغانی به مورد خوبی اشاره کرد و باید مجریان ما با همین گزارش میتوپیدن به صدا و سیما ، سانسورای مسخره تلوزیون موقع پخش فوتبال واقعا رو اعصاب همه راه میره
ناشناس۷۱۵۸۴۵۰۸:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
فعلا" که پاسپورت افغانی در دنیا ارزش و اعتبارش بیشتر از پاسپورت ایرانی است
حیف نون هستم از ولنجک۷۱۵۹۴۵۰۹:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اعتبار رو به پاسپورت ایرانی بر میگردونیم علی برکت الله !
در حال چرخیدن به اتفاق جماعت۷۱۶۱۴۴۱۱:۲۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بزرگواری شما ، چرا "حیف نون" لیاقت شما همون "ولنجک" و توچاله بقیه هم بمناسبت تَکرارهای اشتباهی و اشتباهات تَکراری در چاله!
سعید۷۱۵۹۸۴۱۰:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ضمن اینکه پاسپورتشون شرایط بهتری داره در خود ایران هم فقط آدمهای کم فرهنگ که مشکلات فرهنگی ریشه ای هستن که به افغانستانیها بی احترامی میکنن. اگر دقت کنید سوژه تفریح این افراد تمسخر قومیتهای ایرانی هم هست. جالب اینکه اکثر همین افراد بخش قلیلی از همین قومیتها هستن! یه عنوان کسی که سالها با کارگران افغانستانی کار کردم همیشه سعی کردم احترامشون رو حفظ کنم. در کل فضای رابطه بین اکثر ایرانیها و افغانستانیها به سیاهی که در متن مقاله نوشته شده نیست اما باید پذیرفت که متاسفانه همین عده قلیل کم فرهنگ، بر روی مسائل قومی تاثیر گذار هستن. مطمئنا مهمترین عامل موثر می‌بایست تلویزیون میدید که تقریبا هیچ حرکت مفیدی انجام نداده
ناشناس۷۱۶۲۴۳۱۲:۱۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این را از کجا میاورید
هاشمی۷۱۵۸۴۸۰۸:۱۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
توی دنیا فقط افعانیا ما رو تحویل میگیرن جناب انصاریان ! ببینم اینم میتونید خراب کنید !
ناشناس۷۱۵۸۵۱۰۸:۲۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آدمایی مثل انصاریان دنبال دیده شدن و مطرح شدن هستند
ناشناس۷۱۵۸۵۲۰۸:۲۰:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آقای انصاری اخلاق حرفه ای را رعایت نکردند، و مشخص است که اطلاعاتی در خصوص مسائل فرهنگی و گویش ها ندارند، همین گویش در شرق ایران هم هست. متاسفانه این حرکت باعث سرشکستگی شد. کشور همسایه و دوستمان افغانستان همواره بسلامت باشند.
کارگر کارخانه تولید نمک در گرمسار۷۱۵۸۵۷۰۸:۲۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چقدر با مزه و بانمک هستند این جناب انصاریان !
ناشناس۷۱۶۳۲۹۱۳:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خوب کاری کرد از کشور دفاع کرد
نمکدان۷۱۶۷۷۸۱۸:۲۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نمکش رو از تو میگیره؟
ناشناس۷۱۵۸۶۰۰۸:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همین روزاست که امثال من و انصاریان برای کار باید بریم افغانستان
حسین۷۱۶۰۰۹۱۰:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
منم میام.
ناشناس۷۱۶۶۵۰۱۶:۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همین الان برید..
ناشناس۷۱۵۸۶۱۰۸:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
در دانش برخی از این مثلا مجریان و مفسران سیما که با رانت به اینجا رسیدند همین بس که یکی از این مجریان در بازی قرقیزستان از کارشناس برنامه می پرسد چرا این همه قرقیزستان بازیکن روس دارد و چرا فیفا اجازه میدهد و کارشناس از او با دانش تر شروع به توضیح ساز و کار فیفا برای این مسئله می کند! در حالیکه چه این مجری نام اشنا چه ان کارشناس با وجود دهها سال کار و احیانا سفر به اسیای مرکزی هنوز نمی دانند که بسیاری از این روسها دهها سال است که نسل اندر نسل در این جمهوریها زندگی می کنند و اصولا زاده این کشورها و شهروند این کشورها هستند و هیچ ربطی به فیفا و.... ندارد. و یا در مورد تیم فیلیپین هم به همانصورت تعجب می کنند چرا این همه فیلیپین بازیکنان خارج از فیلیپین و تابعیت خارجی دارد در حالیکه اصلا به گوششان نخورده که مانند برخی از بازیکنان دو تابعیتی ایران فیلیپین هم به خاطر سنت بلند مدت میلیونها نیروی کار در سرتاسر جهان دارد که بسیاری از انها در کشور محل کار ازدواج کردند و فرزندان انها دارای دو تابعیت هستند. خلاصه در همه زمینه ها از فرط دانش و کارشناسی داریم غوغا می کنیم!
پالادیوم۷۱۵۸۶۴۰۸:۲۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حضرت استاد انصاریان ! با این دست بیاناتتون ، خلل وارد نکنید به مذاکرات ایران و افعانستان
ناشناس۷۱۵۸۶۹۰۸:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
برادر محترم افغانی شما ما را ببخش اصولا ما ایرانی ها خیلی پر ادعا و انتقاد ناپدیر هستیم البته قدیما اینجوری نبودیم نسل جدید اینجوری بار اومده
حسین۷۱۶۰۱۱۱۰:۱۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
والا این انصاریان هم زیاد جدید نیست.
ناشناس۷۱۵۸۷۱۰۸:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اون معماران ورزشگاه‌ها رو خوب اومدی!
یک ایرانی۷۱۵۸۷۲۰۸:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مدیون این شدین که از سرمایه های این کشور استفاده کردین الیات ندادین مدیون این شدین که برای افزایش درامد صیفی جاتی کاشتین با اجاره زمین کود شیمیای بر ان ریختین مدیون چاهای عمیقی که برای کشاورزی فقط صیفی زدین تا اونجا که سطح اب به 150 متری رسید بله مدیونین مهاجری که از امکانات یه کشور بی حساب استفاده کنه و تیشه به ریشه منابع بزنه مدیونه
ناشناس۷۱۵۸۷۵۰۸:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بهتر است انصاریان به کار توپ و دربازه بپردازد تا شغل مجری گری
ناشناس۷۱۶۰۸۱۱۰:۵۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بهتره گزارشگر افغان هم فوتبالشو گزارش کنه و به سیاستهای فرهنگی ما کار نداشته باشه
ناشناس۷۱۶۷۳۷۱۷:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چطور ما به کار تمام مردم دنیا و تمام کشورها کار داریم و دخالت میکنیم ؟
ناشناس۷۱۶۶۴۵۱۶:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
دربازه؟!
ناشناس۷۱۷۰۵۰۲۲:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بحث بی ادبی انصاریان است
ناشناس۷۱۵۸۷۶۰۸:۴۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
متاسفانه توی ایران ، هیچکس سر جای خودش نیست برای همینه که عقب افتاده ایم آخه فوتبالیست رو چه به مجری گری ؟!
ناشناس۷۱۵۸۷۷۰۸:۴۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خدا پدرتان را بیامرزد اگر اینهمه جنایتی که در ایران توسط برخی افاغنه شد ،هر کشوری بود یکی از آنها را به داخل کشورش راه نمی داد حالا شما میخواهید مجری ما معذرت بخواهد این چه منطقی است چه استدلالی است همین آمریکا بدلیل اعمال خلاف مشابه مکزیکی ها در آمریکا در قتل و قاچاق میخواهند بین دو کشور دیوار بکشند حالا شما بخاطر نفوذ سیاسی در آن کشور بجای فرزندانتان که در خارجند از از جان و مال مردم مایه می‌گذارید که مجری ما معذرت بخواهد این آنها هستند که باید معذرت بخواهند بخاطر سو استفاده از اعتماد و مهمان نوازی ملت ما بخاطر جنایت و قتل ها و خلاف هایی که در ان کشور مرتکب شده اند نه ما .‌...
ناشناس۷۱۷۰۵۶۲۲:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اگر چند مهاجر افغانی مرتکب خلافی شده اند آیا باید‌ مجری تازه به دوران رسیده با بی ادبی و رفتاری نژاد پرستانه به زبان ملتی دیگر‌ آنهم فارسی زبان اهانت کند؟
ناشناس۷۱۷۱۰۱۲۳:۲۹:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
هنوز نمیدونی اکثریت افغانستان پشتو زبانند؟
ناشناس۷۱۵۸۷۸۰۸:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
افغانی ها ارزش افزوده ای برای ایران نداشتند و فقط به خاطر منافع خودشان به ایران آمدند و متاسفانه جرم و جنایات زیادی هم در ایران کردند من دل خوشی از صدا و سیما ندارم و قصد دفاع ندارم از انصاریان هم خوشم نمی اید اما مجری افغانی چیزی گفته و جوابشو گرفته و جای گله ای نیست!
یک نفر۷۱۶۱۱۶۱۱:۱۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ارزش افزوده نداشتن؟؟ این قوطی کبریتهایی که بسازبفروشهای محترم ساختن رو عمو جان من ساخته؟ لوله کشی گاز در کل ایران توسط کارگران افغان انجام شد دوست عزیز. علتش هم این بود که نه برای اداره کار مهم بود که کارگر افغان نصف ایرانی حقوق میگیره و نه برای دیگر نهادهای دولتی. نصف توسعه عمرانی کشور در سالهای اخیر مدیون بهره کشی از کارگزان افغانه. بعد تازه میگی چه ارزش افزوده ای داشتن؟؟؟
ناشناس۷۱۶۲۲۷۱۲:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بسیار فجایع هم داشتن میگید نه نقش افاغنه را در آمار جنایت قاچاق و تجاوز بگویید منتشر کنند
ناشناس۷۱۵۸۸۰۰۸:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ورود بی ضابطه اتباع افغانی به ایران ایرانی ها رو رنجانده و میرنجاند. مادامی که افغانی ها به قوانین ایران احترام نذارن متاسفانه راه برای دوستی دو ملت باز نخواهد شد.
ناشناس۷۱۵۹۴۶۰۹:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بابا ! ما با اونا دوست و برادریم بذار بیان تو چی کارشون داری ؟! بیائید بیائید !!!!
ناشناس۷۱۵۸۸۷۰۸:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
متاسفانه افغانها در شبکه مجازی به ایرانی ها توهین میکنن. چرا در این باره حرفی زده نمیشه؟؟
ناشناس۷۱۶۵۰۶۱۴:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نصف توهینهایی که لیرانیا بهشون میکنن هم نیست
ناشناس۷۱۵۸۹۰۰۸:۴۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وقتی افغانها دسته ای غیر قانونی میان ایران چرا شما روشنفکران افغان اعتراضی ندارید؟ خب این باعث نارضایتی جامعه ایرانی میشه
زهرا۷۱۶۰۰۵۱۰:۱۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وقتی کشورشون جنگ و ناامنیه خب میان. مگه آدم خودش انتخاب می‌کنه کجا به دنیا بیاد؟ بعت از جنگ سوریه لبنان و ترکیه مملو از مهاجر سوری شدن. ایرانی همه جای دنیا مهاجر دارن، مهاجر غیر قانونی هم کم ندارن.
ناشناس۷۱۶۸۴۲۱۹:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مهاجران ایرانی معمولا افراد تحصیل کرده و بدرد بخور برای کشور های میزبان هستند . لطفا با مهاجران افغان به ایران مقایسه نکنید . البته قصد هیچ بی احترامی به افغان های ساکن ایران ندارم و به نظر من ایران و بخش عظیمی از افغنستان یک ملت واحد هستند.
ناشناس۷۱۵۸۹۶۰۸:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
فیلمساز افغانستانی مقیم ایران ! پاشو برو توی کشورت فیلم بازی کن و برای کشورت خدمت کن پاشو برو کشورت رو از دست داعش و طالبان نجات بده اینجا چی کار میکنی ؟!
زهرا۷۱۶۰۱۰۱۰:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مگه جای شما رو تنگ کرده؟ من فیلمساز افغانستانی رو به هموطن نژادپرست ترجیح میدم.
ناشناس۷۱۶۴۳۶۱۴:۰۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
منم این هموطن دردمند باغیرت روبه امثال شماها ترجیح میدم
ناشناس۷۱۵۸۹۷۰۸:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مجری برنامه افغانستانی محترم ابتدا بی احترامی کردند، بی ادبی از سمت ایشان بود اول و پاسخ مناسب دریافت کردند
ناشناس۷۱۶۰۷۳۱۰:۵۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آقا یا خانم محترم، کجای حرف مجری افغان بی احترامی بود. ایشون گفتند تلویزیون ایران صحنه ها رو با وقفه پخش می کنه. نه دروغ گفت و نه بی احترامی کرد! نکنه از نظر شما همین هم بی احترامیه. در اینصورت توصیه می کنم چرخی در کوچه بازارهای تهران و ایران متمدن و عزیزمون بزنید، تا ببینید احترام و بی احترامی چیه!
ققنوس۷۱۵۸۹۹۰۸:۵۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
واقعیت تلخ این است که ما ایرانی ها نژاد پرست هستیم برای مثال المانی ها در ایران محبوب هستن چون معتقدیم هردو از نژاد اریایی هستیم و یا اینکه خود را باهوشتر و زیباتر از مردم شرق اسیا میدانیم و یا مشکلمان با اعراب زیراکه به فرهنگ و تمدن قدیم که داشتیم دلخوش هستیم و به حال کاری نداریم!!!!!!!!!!
مهدی۷۱۵۹۰۰۰۸:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
از نویسنده متن بسیار سپاسگزارم. من نیز فرمایشات ایشان رو قبول داشته و تایید میکنم ولی متاسفانه شخصی مثل آقای انصاریان که بیشتر یک شخصیت لمپن و سطح پایین هست تریبون در اختیار دارد و این نظر شخص ایشان بوده و نظر همه مردم ایران نیست.
ناشناس۷۱۵۹۰۳۰۸:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
متاسفانه حرف های آقای انصاریان پر از بی ادبی و تکبر بود. انصاریان نمادی از افراد خود روشن فکر پندار هست...، پرصدا و آزاردهنده. افغانی ها انسانهای تلاشگر و مظلوم اما آینده داری هستن. براشون آرزوی کشوری آباد و آزاد و پیشرفته دارم. اونها شایسته پیشرفتن. من به عنوان یک ایرانی و یک انسان از حرف های نژادپرستانه آقای انصاریان ناراحت شدم و از همه افغانی های عزیز چه داخل ایران و چه در خارج از ایران عذر خواهی میکنم. یا حق
ناشناس۷۱۵۹۰۷۰۸:۵۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این رفتارها هیچ ربطی به شخص نداره به فرهنگی ربط داره که هیچکس رو قابل احترام نمیدونه عرب وافغانی وترک وافریقایی فقط خودمو چشم ابی ها
ناشناس۷۱۵۹۱۸۰۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به کارگیری انصاریان و پرداخت حقوق و دستمزد به ایشان ( با وجود داشتن تمکن مالی ) در این برهه سخت اقتصادی که جوانان شایسته زیادی بی کارند ؛ محل انتقادی جدی به صدا و سیماست .
علي۷۱۵۹۱۹۰۹:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این که ادم های غیر متخصص هر جایی به کارگرفته شود نتیجه اش همین است. فوتبالیست بازیگر و سپس مجری! بازیگر هم مجری شود. انوقت به بازنشسته گیر میدند. این همه جوان خوش فکر داریم اینجاها باشند
ناشناس۷۱۵۹۲۲۰۹:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کشور جنگ زده اش رو ول کرده اومده ایران خوشگذرونی ، انتقاد هم میکنه تو کی میخوایی به درد کشور خودت بخوری فیلمساز ؟!
زهرا۷۱۶۰۱۳۱۰:۱۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این همه ایرانی هم مهاجرت میکنن. باید افتخار کنیم که یکی ایرانو انتخاب می‌کنه.
ناشناس۷۱۶۰۷۸۱۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نه اینکه حالا به این بندگان خدا در ایران خیلی هم خوش می گذره!
علی۷۱۵۹۳۴۰۹:۲۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بهترین نظر و جان کلام در اشعار زیبای استاد محمدکاظم کاظمی این شاعر خوش ذوق افغانستانی نهفته است من که هربار میخونم عاشقش میشم : بادی وزید و دشت سترون درست شد طاقی شکست و سنگ فلاخن درست شد شمشیر روی نقشه‌ی جغرافیا دوید این‌سان برای ما و تو میهن درست شد یعنی که از مصالح دیوار دیگران‌ یک خاکریز بین تو و من درست شد بین تمام مردم دنیا گل و چمن‌ بین من و تو آتش و آهن درست شد یک سو من ایستادم و گویی خدا شدم‌ یک سو تو ایستادی و دشمن درست شد یک سو تو ایستادی و گویی خدا شدی‌ یک سو من ایستادم و دشمن درست شد یک سو همه سپهبد و ارتشبد آمدند یک سو همه دگرمن و تورَن‌ درست شد آن طاقهای گنبدی لاجوردگون‌ این گونه شد که سنگ فلاخن درست شد آن حوضهای کاشی گلدار باستان‌ چاهی به پیشگاه تهمتن درست شد آن حله‌های بافته از تار و پود جان‌ بندی که می‌نشست به گردن درست شد آن لوح‌های گچ‌بری رو به آفتاب‌ سنگی به قبر مردم غزنین و فاریاب‌ سنگی به قبر مردم کدکن درست شد سازی بزن که دیر زمانی است نغمه‌ها در دستگاه ما و تو شیون درست شد دستی بده که ـ گرچه به دنیا امید نیست ـ شاید پلی برای رسیدن‌، درست شد شاید که باز هم کسی از بلخ و بامیان‌ با کاروان حلّه بیاید به سیستان‌ وقت وصال یار دبستانی آمده است بویی عجیب می‌رسد از جوی مولیان‌ سیمرغ سالخورده گشوده است بال و پر «بر گِردِ او به هر سر شاخی پرندگان‌»(3) ما شاخه‌های توام سیبیم و دور نیست باری دگر شکوفه بیاریم توامان‌ با هم رها کنیم دو تا سیب سرخ را در حوضهای کاشی گلدار باستان‌ بر نقشه‌های کهنه خطی تازه می‌کشیم از کوچه‌های قونیه تا دشت خاوران تیر و کمان به دست من و توست، هموطن لفظ دری بیاور و بگذار در کمان‌
masoud۷۱۷۰۸۲۲۳:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به شعر پر مغز شاعر افغان اینجا آفرین می گم برای اینکه نمره ی 20 ش خراب نشه .
ناشناس۷۱۵۹۴۱۰۹:۳۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بابا پاشو برو کشورت افعانستان
علی۷۱۶۱۸۴۱۱:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ناشناس ، شما با نازی های آلمان ارتباطی ندازی؟ بد جوری مثل اونا نظر میدی.!!!
ناشناس۷۱۶۳۱۶۱۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
قطعاً نه، چون نازی های آلمان برای نه برای نویسنده کامنت بالا و نه اصولاً برای ما ایرانی ها تره هم خورد نمی کنن. چون عمری در آلمان زندگی کردم، اینو می گم!
حمید۷۱۵۹۴۸۰۹:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
در اینکه کار آقای انصاریان زشت بود شکی نیست .زشت تر کار آقایونی هست که به ایشون اجازه دادن مجری تلویزیون بشه اونم با وجود سابقه ی که همه از ایشون میدونن. اما نویسنده یه جا از قول دوستان افغانی فرمودند (مدیون چه چیزی باشیم آقای انصاری) بنده عرض میکنم . مدیون ارایه امکانات آموزش به 500 هزار دانش آموز افغانی که دارن از نظام آموزشی ما استفاده میکنن که برا درس دادن به این تعداد دانش آموز حداقل 10000 معلم نیاز هست که حقوقشون باید از جیب مردم ایرا ن پرداخت بشه مدیون عده ی معدود از خلافکارای افغانی که به کررات به زن و دختر ایرانی تجاوز کردن و بعدش فرار کردن رفتن اونور مرز مدیونن یارانه ی که از جیب ملت ایران 30 سال از پول برق و آب و نون و غیره استفاده کردن مدییون خون هزاران شهیدی که در راه مبارزه با مواد مخدری که این آقایون سرازیر میکنن به مرزهای ایران ریخته شد مدییون حق آبه ی هیرمند که برادران افغانی جلوش سد زدن و سیستان و خشک کردن بازم بشمار جناب نویسنده امیدوارم شجاعت داشته باشی این متن رو منتشر کنی ضمنا هر وقت در کشوری فاجعه ی رخ میده عده ی شجاعانه می ایستن و از خاک و آبشون دفاع میکنن که چه پیروز بشن چه کشته بشن آبرومندن از هر قوم و قبلیه و مذهبی که میخوان باشن و عده ی برا حفظ آرامششون بزدلانه فرار میکنن که حقشون چیزی جز خاری و خفت نیست چه ایرانی باشن چه سوری باشن چه عراقی چه افغانی چه اروپایی و چه امریکایی .
رضا۷۱۵۹۸۲۱۰:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اینکه در پرداختن به موضوعات چه میزان توجه به اصل مسئله می شود و چه اندازه به حواشی آن مسئله پرداخته می شود را می توان یکی از شاخص های مهم در تشخیص قوت و کارآمدی و یا ضعف و انحطاط فرهنگی یک جامعه دانست. در این موضوع پیش آمده هم، مسئله اصلی بحث "سانسور رسانه ها و توجیهات عنوان شده" می باشد نه هزار و یک مسئله حاشیه ای دیگر!
ناشناس۷۱۵۹۸۶۱۰:۰۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بنظرم بهتره که ما ایرانیها خیلی تند نریم. در سنت الهی اگه قومی در امور دینی لیاقتشو از دست بده یا دچار سستی و تنبلی بشه، خدا قوم دیگری رو جایگزین میکنه که از اونا بهترن. مواظب باشیم! در قضیه مدافعان حرم، رزمندگان مخلص افغانستانی، از خیلی از ما ایرانیها جلو زدند و دارن پرچمداری می کنن.
ناشناس۷۱۵۹۹۴۱۰:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ویدئوی آقای انصاریان رو ندیده ام ، گلایه های نگارنده محترم را خواندم و مایلم به عنوان یک زن میانسال ایرانی بگویم: از زمانی که امام خمینی مهاجران افغان را در کشورمان، برادران افغانی خواندند و پس از آن سخنان مقام معظم رهبری و به ویژه دستور مستقیم ایشان برای تحصیل فرزندان ایشان بدون هیچ قید و شرطی، این گروه از مهاجران را که اکثرا هم کیش ما هستند، دارای شانی بالاتر یا پایین تر از ایرانیان ندیدم. همواره میدانستم که کشورشان مشکلات فراوانی دارد به خاطر دخالتهای مستقیم دو ابر قدرت شوروی سابق و آمریکا. میدانم که گروهی از آنان مرتکب خطاها و جرم و جنایاتی شده اند، اما فراموش نکرده ام که بسیاری از آنان به تحصیلات عالیه دست پیدا کرده اند. از شهدا و رزمندگانشان که در ۸ سال دفاع مقدس و هچنین مدافعان حرمشان هم بگویم که کنار ما جهاد کردند و خون دادند. اگر مسلمان هستیم که هستیم، نژادپرستی و خودبرتربینی به خاطر ژن، رنگ پوست و لهجه و زبان در دین ما جایی ندارد. اگر ایرانی هستیم، زندگی چندهزار ساله در کنار انسانهایی شریف و کوشا با هر نژاد و ملیتی از افتخارات ماست. از صاحبان فکر و قلم ایرانی و افغانی می خواهم کمک کنند و اجازه ندهند نگاه کوته فکرانه روابط مستحکم و عمیق دو ملت را نشانه رود.
حسن۷۱۶۰۰۰۱۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
گزارشگر افغان حرف دل ما رو زد.
ناشناس۷۱۶۰۸۴۱۱:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این گزارشگر افغانی یه حرفی زده، ما هم میتونیم خیلی آروم و منطقی جوابش رو بدیم. دیگه حرص خوردن و تمسخر و توهین نداره که!
ناشناس۷۱۶۱۰۵۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
صدا و سیما با سانسور کاری کرده که افغانی ها هم ما رو مسخره کنند !!!
ناشناس۷۱۶۲۹۸۱۲:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
افغانی ها هم؟!!! شاید تو جمع های خصوصی و بین دوستان آدم بدون هیچ قصد و غرضی اینطور صحبت کنه، ولی عزیز دل برادر در رسانه هرگز این کار رو نکنیم ...
صادق۷۱۶۱۵۸۱۱:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
تمام این مشگلات از زمانی شروع شده که افغانستان با وجود داعش وطالبان (البته ان دسته از طالبانی که با ایران مذاکره نمیکن)ارزش پول ملیش چند برابر ایران شد ویک افغانی میتونه بدون مشگل به هر جا سفر کنه اما پاسپورت ایرانی ارزش نداره وهزاران دلیل دیگه که برای مردم عقده شده .اما اگر فضای جامعه خوب بود ومردم مشگل نداشن میتونستن فکر کن که افعانستان در گذشته جز ایران بود ودر فرهنگ خیلی به ما نزدیکن....
ناشناس۷۱۶۱۷۲۱۱:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کار "انصاریان" واقعا زشت و ناپسند و ناشیانه بود. واقعا متاسفم. . .
ناشناس۷۱۶۱۷۹۱۱:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کسی که در مقابل 80 میلیون دیدگان ایرانی قرار می گیرد باید آدم وزین و اخلاق انسانی ولااقل اسلامی داشته باشد.
فرهاد۷۱۶۲۴۹۱۲:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
جناب نوری، من به نوبه خود از شما و مردم شریف افغانستان عذر خواهی می کنم.
ناشناس۷۱۶۲۷۴۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
الکی مردم رو بزرگ نکنید ،اصلاً بازیکن مشهوری نیست انسان بودن به شعور است
ناشناس۷۱۶۲۷۶۱۲:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
پول وثروتمند شدن ظرفیت میخواهد هرفردی بارانت ورابطه جایگاهی که شایسته ان نیست اشغال کند ،جزاین انتظاری نیست. واما این واقعیت را قبول کنیم که درافغانستان سانسور نیست ونسبت به ما ازادی اجتماعی ؛اقتصادی و سیاسی بیشتری دارند
ناشناس۷۱۶۳۲۵۱۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کشور مال ایرانی است،کار باید مال ایرانی باشد ,انتخاب اینکه چه کسی به این مملکت بیاید باید دست ایرانی باشد راست میگویید برای ماندن یا عدم ماندن افاغنه در ایران رای گیری کنید ،کسانی که متولد افغانستان هستند نباید در مورد ایران تصمیم گیری کنند
ناشناس۷۱۶۳۲۶۱۲:۵۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همین مهاجر ها باعث بد بختی در اروپا و دیگر کشور ها شدن . هر چه نیرو کار بیشتر بشه حقوق کمتر میشه
ناشناس۷۱۶۳۲۷۱۲:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ایران از پس 80 میلیون جمعیت خودش بر نمیاد چند میلیون هم افغانی به ما اضافه شدن از یارانه سوخت و برق و .. استفاده میکنند .
ناشناس۷۱۶۳۴۶۱۳:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وای به فرهنگ و هنرمون که لمپن ترین فوتبالیستها، فیلمساز شدن و بازیگر و مجری
ناشناس۷۱۶۵۴۰۱۴:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چرا شلوغش میکنید گزارشگر افغان گفت این چیزا رو ایرانی ها نمی بینند و آقای انصاریان هم گفت خیلی چیزا ما ایرانی ها دیدیم که شما افغانی ها عمرا ندید. خوب حرف بدی نزد.
محسن۷۱۶۵۵۰۱۵:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
لهجه افغانها همونقدر برای ما ایرانی ها خنده داره، که لهجه ما برای افغانها! همین یه نکته رو بفهمیم دست از این خود برتر بینی های بیهوده بر می داریم. از نظر شخص من اتفاقا لهجه افغانها خیلی هم شیرین و دوست داشتنیه.
ناشناس۷۱۶۵۶۸۱۵:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ولی این آقای انصاریان چیز بدی نگفتند من خودم گزارش را شنیدم به گزارشگر ورزشی افغانی گفتند چرا میگویی در ایران با یکی دو دقیقه تاخیر این مسابقه را می بینند یا اصلا نمی بینند شما گزارشگر ورزشی هستی فقط کارت را انجام بده و گزارشت را بده چرا چیزی که اتفاق نیفتاده را میگویی.همین و همین!
ناشناس۷۱۶۵۷۹۱۵:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مشکل اینه که در اکثر موارد، افرادی سر کار هستند که جزو افراد ضعیف در زمینه مربوط هستند و ما افراد خیلی بهتری از اونها داریم ولی به دلایلی به کار گرفته نمیشن!
ناشناس۷۱۶۷۰۹۱۷:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حالا این حرفها به کنار. کسی فهمید اون چیزهایی که آقای انصاریان میگه مردم ایران دیدن ولی مردم افغانستان ندیدن چیه؟
پژمان از ژاپن۷۱۶۷۶۳۱۸:۰۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
جناب نوری ممنون از مطالبتان. جای بسی تامل است.
خیرمنش۷۱۶۷۸۶۱۸:۲۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
باید برای این صدا و سیما تاسف خورد که همواره با اینگونه کلیپ ها باعث افت هر چه بیشتر جایگاه خود میشود.
ناشناس۷۱۶۸۱۳۱۹:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اخه انصاریان رو چه به مجری گری
ناشناس۷۱۶۸۴۹۱۹:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
برای اولین بار ی تحلیل بی طرفانه الف چاپ کرد که جنتح و قبیله گرایی در اون نبود.الف اولینت مبارک.
ناشناس۷۱۶۹۹۷۲۱:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حالا گیریم ما سانسور داریم اما جوانان ما تا اخرین قطره خون برای ارامش کشورشان جنگیدند شما افاغنه هم بجای راحت طلبی برید کشورتان بجنگید این جا چکار دارید
ناشناس۷۱۷۰۱۹۲۲:۱۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
افغانها پسر عموهای هستن که در کمتر از دویست سال پیش با توطئه استعمار پیر از ما جدا شدن .این خود بزرگ بینی و تکبری که در نزد ما ایرانیهاست ناشی از چند بشکه نفتیه که می فروشیم و گرنه کوچکترین برتری نداریم
ناشناس۷۱۷۲۱۲۰۲:۳۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
این یه کامنت منطقی و تاریخی بود اکثر بقیه تاسف برانگیزه از اول خلقت دنیا تا ۲۰۰ سال قبل ایران و افغانستان یک کشور بودند اما حالا ببینین مردم اون دو بالاخص ما ایرانیان چه تندرویهایی می کنیم
علیرضا۷۱۷۱۳۳۰۰:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
افغانها برادران ما هستند.هرکس با ورود مهاجر از هر کشوری مخالفه به درون خودش رجوع کنه و ریشه های نژاد پرستی رو ببینه.مطمئن باشید هیچکس حاضر نیست از وطنش جدا بشه مگر اینکه کارد به استخوانش برسه.چه اون افغانی که میاد ایران چه خود ما که مثلا میریم اروپا و کانادا و ...
زهرا۷۱۷۱۵۳۰۰:۵۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
متاسفانه ما ایرانیها نژادپرست ترین ملت هستیم،
شهروند۷۱۷۱۹۶۰۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
اطفا جدی و سریع انصاریان از سمت مجری گری برداشته بشه. این توهین ها در تلویزون ملی قابل قبول نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین