روحانی: حاکمیت ملی و رای مردم بزرگترین دستاورد انقلاب است

گروه سیاسی الف،   3971019080 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 19 دی؛ سالروز قیام مردم قم، تصریح کرد: قم و حوزه علیمه این شهر در نهضت اسلامی، به عنوان پیشران حرکت انقلابی، نقش بسیار مهم و زیادی داشتند و قیام 19 دی مردم قم ، روند پیروزی انقلاب اسلامی را وارد مرحله نوینی کرد.

روحانی: حاکمیت ملی و رای مردم بزرگترین دستاورد انقلاب است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلین  حسن روحانی همچنین تبیین  اقدامات انجام شده و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را ضروری خواند و با اشاره به نزدیک شدن جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: در این ایام مسئولین اجرایی و غیر اجرایی ، کارگزاران دولت و نظام و رسانه های همگانی، وظیفه مهم تبیین  اقدامات انجام شده و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را برعهده دارند.

روحانی افزود: اولین حادثه مهمی که در سال 42 رخ داد، فروردین ماه آن سال در مدرسه فیضیه بود و بعد هم در دیگر حوادث انقلابی، قم همواره پیشران این حرکت انقلابی بود و البته مردم سراسر کشور هم از این حرکت و نهضت حمایت کردند و امام (ره)هم به خوبی رهبری کرد .

رئیس جمهوری با اشاره با روند حوادث و حرکت های مهم انقلاب از سال 42 تا بهمن 57 که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید، گفت: یاد و خاطره شهدای 19 دی را  که از روزهای مهم و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب ما است ، گرامی داشته و حرکت و ایثار مردم قم و همه شهرهای ایران در راه پیروزی انقلاب شکومند اسلامی را پاس می‌داریم .

رئیس جمهوری با تشریح سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، گفت: تغییر ساختارهای کشور با پیروزی انقلاب ، جنگ تحمیلی 8 ساله و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران، سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور در طول این 40 سال بوده که به اشکال مختلف روی داده است.

روحانی تاکید کرد: امروز در آستانه چهلمین جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، اشتغال جوانان و تامین معیشت مردم دو اولویت اصلی و مهم همه ما در کشور است و نباید اجازه دهیم مردم با مشکل مواجه شوند.

رئیس جمهور اظهارداشت: مردم توجه دارند که حرکت توسعه‌ای و سازندگی کشور در شرایطی اتفاق افتاده است که با 3 مساله مواجه بودیم که معمولاً در این حوادث مهم، ارزش رشد و پیشرفت، چند برابر می‌شود.

 روحانی با بیان اینکه اولاً وقتی انقلاب می‌شود، افراد، کارگاه‌ها، مسئولین‌ سیاسی و ساختاری اقتصادی عوض می‌شود و مشخص است که در همان سال انقلاب، خود به خود فعالیت‌ها نیمه تعطیل می‌شود، ادامه داد: در سال بعد انقلاب نیز تغییرات ایجاد می شود و فعالیت‌ها نیمه تعطیل است . با حوادث و مشکلاتی که در سال های 58 و 59 برای استقرار انقلاب مواجه بودیم ، معمولا حرکت به سمت پیشرفت و توسعه سخت و مشکل می‌شود اما روند توسعه و پیشرفت حتی در آن شرایط هم ادامه یافت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حادثه دوم، مساله جنگ تحمیلی بود و ما را دچار مشکل کرد، اظهار داشت: جنگی بر ما تحمیل و به کشورمان تجاوز و بخشی از سرزمین ما اشغال شد که در ظاهر توسط بعثی‌ها در عراق و در باطن نیز تقریباً همه از جمله کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی به استثناء چند کشور در پشت این جنگ بودند.

روحانی تاکید کرد: همه پشت سر صدام بودند و با جنگی مواجه شدیم که دنیا با ما جنگید و بحمدالله ملت، جوانان، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و همه مردم، با مقاومت و ایستادگی‌،  ما را به پیروزی رساندند.

رئیس جمهوری با اشاره به حادثه سوم و اینکه  بعد از جنگ ،کشور در مسیر سازندگی و حرکت درست قرار گرفته بود که فشار تحریم‌ها افزایش یافت، تصریح کرد: تحریم آمریکا برای سرمایه‌گذاری نفت و گاز به دولت آقای هاشمی رفسنجانی مربوط می‌شود و درآن زمان خرید نفت را تحریم کردند.

روحانی افزود: همه اینها به جز  تحریم‌هایی که از سال 59 علیه ما شروع شد، شرایطی است که بعد از جنگ برای ما رخ می‌دهد و سپس  به بهانه مساله هسته‌ای تحریم‌های شورای امنیت علیه ما آغاز شد که آن تحریم‌ها تا سال 94 باقی ماند و در آن سال توانستیم این تحریم‌ها را رفع و یک فضای تنفسی پیدا بکنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دوباره از طریق توطئه تندروهای آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه، فشار را بر کشور و مردم ما وارد کردند. این 3 حادثه بسیار مهم در روند اقتصادی کشورمان می‌توانست کند کننده روند توسعه باشد اما آمار و ارقام دستاوردها در همه حوزه های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی قدرت نظامی، سازندگی و عمران و آبادانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به مردم و مستضعفین، باگذشته قابل مقایسه نیست.

 روحانی با تشکر از مردم به عنوان بانیان اصلی تحقق همه دستاوردها و موفقیت ها، اظهارداشت: البته در این میان همه دولت‌ها نقش و سهم خودشان را دارند ولی مقاومت و ایستادگی، تلاش، ایثار و فداکاری مردم نقش اصلی و موثر دارد.

رئیس جمهور افزود: امروز شاهدیم کسانی که در جنگ مجروح و جانباز شدند، بعد از سی و چند سال درد و مشقت، با افتخار از حوادث دفاع مقدس خودشان و خانواده شهدا با افتخار از ایثار خود  یاد می‌کنند و این به عنوان نمونه ای از ایستادگی و عظمت ملت بزرگ ما برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

 روحانی خاطرنشان کرد: آنچه در این انقلاب دنبال می‌کردیم، این بود که از حکومت فردی نجات پیدا کنیم. فرد بر ما حاکم نشود، یک نفر به عنوان شاه بر مردم حاکم نباشد و بعد هم منتظر بمانیم که هر وقتی که مرد، پسرش دو مرتبه روی کار بیاید. این سلطنت پدر و پسری را در انقلاب از بین بردیم و مردم حاکم شدند و رای مردم حکومت را بوجود می‌آورد، مجلس و خبرگان درست می‌کند و این رای مجلس است که دولت را درست می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه چیز در کشورمان بر مبنای آراء مردم است و این حاکمیت ملی، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ما بود و  این را باید تبیین کنیم. این همه انتخاباتی که در کشور برگزار شد و برگزار می‌شود و ان شاء الله سال آینده هم انتخابات داریم، نشان می‌دهد که کشور ما بر مبنای انتخابات، رای مردم و صندوق آراء است.

رئیس جمهور با بیان اینکه، انقلاب اسلامی، استقلال را برای ما به ارمغان آورد، گفت: قبل از انقلاب دیگران برای ما تصمیم می گرفتند و آمریکایی ها و برخی از اروپایی ها در کشور ما همه کاره بودند و در همه امور از جمله ارتش و نیروهای مسلح ، صنعت نظامی ، اقتصاد، فرهنگ و رادیو و تلویزیون مداخله می کردند اما امروز مردم ایران تصمیم گیر اصلی هستند.

 روحانی افزود: 36 آمریکایی کانال 2 تلویزیون زمان رژیم گذشته را  که یکی کانال آموزشی بود، هدایت می کردند و همه کشور دست آنها بود اما انقلاب اسلامی برای ما حاکمیت ملی و استقلال آورد و امروز مردم ما احساس می‌کنند که دین‌ ، فرهنگ و معنویت‌شان بیشتر مورد احترام است و الحمدالله در زمینه توسعه هم گامهای بسیار مهمی برداشتیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم ، گفت: از وزرا، معاونین و همه مسئولین دستگاه‌ها و هچنین از رسانه ملی و صدا و سیما و از همه روزنامه‌ها و فضای مجازی و دست‌اندرکاران خواهش می کنم که واقعیت انقلاب ما را به خوبی تشریح کنند.

 روحانی یادآور شد: خدای نا کرده اگر این دستاوردها و واقعیت های انقلاب را درست توضیح ندهیم، به خون شهدا، فداکاران، جوانان، علما و امام(ره) و همه آنهایی که تلاش کردند و این کار عظیم و بزرگ را انجام دادند، خیانت کرده ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه چهلمین جشن‌ پیروزی انقلاب هستیم، گفت: ان‌شاء‌الله در بهمن ماه وارد چهل و یکمین سال انقلاب می‌شویم و در تبلیغات این جشن پیروزی باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کرد.

 روحانی در بخش دیگری از سخنان خود دو وظیفه مهم دولت و مسئولین دولتی را در شرایط امروز جامعه مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هر کدام از ما در هر بخشی که کار و تلاش می کنم دو وظیفه مهم اشتغال جوانان و معیشت مردم را برعهده داریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ببینید در این شرایط سخت اقتصادی اگر یک خانواده‌ای دو جوان داشته باشد و هر دو بیکار باشند، چه شرایط سختی برایش پیش می‌آید و چه فشاری بر او وارد می‌شود، پس همه ما در ارگان ها و دستگاه ها باید تلاش کنیم جوان‌های ما مشغول به کار شوند.

 روحانی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه ،اشتغال است. یعنی سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها باید بدانند، که وظیفه بزرگ همه ما مساله اشتغال جوانان است. چون می‌دانیم در شرایط سخت یک عده‌ای بیکار یا از کار برکنار می‌شوند و یک عده نمی‌توانند ادامه کار بدهند. باید جبران کنیم و برای آن کسی هم که بیکار می‌شود، باید فکر کنیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه مساله دوم، معیشت مردم است که نباید در زندگی روزمره و نیازهای فوری و روزانه دچار مشکل شوند، تاکید کرد:  تورم ماه آذر، 12 ماهه، 18 درصد است ولی تورم مواد غذایی و خوراکی ما 24 درصد است و این به نظر من مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی تورم کل را  حساب می‌کنیم، مردم به آن کاری ندارند و 24 درصد به طور متوسط است که برای برخی اجناس 30 الی 40 درصد و برخی دیگر کمتر و بیشتر می باشد، گفت: از این بدتر زمانی است که نوسان هفتگی و روزانه در قیمت ها داشته باشیم.

 روحانی تاکید کرد: درست است که در مسایل بانکی مشکلاتی داریم و یا ممکن است در حمل و نقل مسایلی داشته باشیم، ولی حتماً این مشکلات نباید به کالاهای اساسی و زندگی مردم منتقل شود.

رئیس جمهور افزود: برخی از همسایگان می‌توانند رابطه صمیمانه‌تری با ما داشته باشند و این کار امکان‌پذیر است و امروز این را شاهد هستیم و می‌بینیم که همسایگان شرایط بهتری از گذشته دارند.

 روحانی گفت: معیشت مردم و مواد لازم برای زندگی مردم که جزو خرید روزانه است،باید یک مبنایی داشته و ثباتی پیدا کند و  بازار باید آرامش داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز خوشبختانه در زمینه ارز با تلاش‌هایی که بخش اقتصاد و بانک مرکزی کرده است ،یک آرامش نسبی وجود دارد، اظهارداشت: می‌خواهیم این آرامش را تداوم بخشیده و حفظ کنیم. تولید بسیار مهم است و باید کاری کنیم که دچار مشکل نشود.

 روحانی خاطرنشان کرد: از نکات ضروری برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، اشتغال است و فرقی نمی‌کند که در بخش کشاورزی، صنعت و یا خدمات باشد. امیدوارم همه بتوانیم در این روزهای بسیار مهم که یادآور فداکاری مردم در 41 سال پیش در این ایام است ، در مسیر آرامش مردم و زندگی بهتر برای آنان و رفع مشکلات روزمره ، پر تلاش تر باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۴۹۲۸۱۳:۳۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
همش حرف، دولت جنابعالی تورم را به گفته خود شما بالای 45 درصد می داند که بماند بیشتر از این هاست، ولی چرا حقوق کارمندان و کارگران حتی بر اساس این تورم خودتان بالا نرفت، عدم اجرای قانون توسط خود دولتمردان؟؟؟؟
ناشناس۷۱۵۱۸۱۱۵:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
رای مردم فقط برای روز انتخابات اهمیت داره و بعدش همون آنارشی همیشگی !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین