خبرهای ضدونقیض درباره ممنوع‌التصویری زائری در پی انتقاد از مجلس/ ادامه مجادله واعظی و اصلاح‌طلبان/ پاسخ کدخدایی به انتقادات از شورای نگهبان

گروه سیاسی الف،   3971018171 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

خبرهای ضدونقیض درباره ممنوع‌التصویری زائری در پی انتقاد از مجلس/ ادامه مجادله واعظی و اصلاح‌طلبان/ پاسخ کدخدایی به انتقادات از شورای نگهبان

ادامه مجادله واعظی و اصلاح‌طلبان

انتقادات متقابل واعظی و اصلاح‌طلبان همچنان ادامه دارد. روزنامه آرمان در شماره امروزش یادداشت و مصاحبه از چند چهره اصلاح‌طلب در انتقاد از واعظی منتشر کرده است. احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به واعظی که گفته بود «انتقاد از دولت باعث رای‌آوردن نمی‌شود» نوشته است: «به نظر می‌رسد این اتهام درستی به اصلاح‌طلبان نیست که بگوییم انتقادها یا نقدهایشان به دولت صرفا برای رای‌آوری است. البته واضح است که وقتی آرام آرام به مقطع انتخابات نزدیک می‌شویم، همه فعالان سیاسی به فکر رای در دوره بعد هستند. ولی اینکه کسانی فکر کنند مجموعه اصلاح‌طلبان می‌خواهند با تخریب دولت برای خودشان محبوبیت کسب کنند، تفکر درستی نیست و مقرون به واقعیت هم نیست. چون واقعا چنین تصمیم یا قصدی در بین اصلاح‌طلبان نیست.»

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم گفته است: «سابقه نشان می‌دهد که آقای واعظی در این مورد با اصلاح‌طلبان صادقانه برخورد نمی‌کند و در برخی موارد هم شائبه‌های دیگری به وجود آمده است. از موارد کاملا روشن موضع‌گیری ایشان می‌توان به همان سخن اشاره کرد که رای آقای روحانی در دو انتخاب گذشته متعلق یه خودش بوده و ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد یا در برخی از سخنرانی‌ها عنوان کرده که مردم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خسته شده‌اند و به سوی اعتدال یا همان حزب توسعه و عدالت روی برده‌اند.»

احمد حکیمی‌پور هم در مصاحبه با فارس از خجال واعظی درآمده است. حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات واعظی در راستای فاصله‌گرفتن دولت از اصلاح‌طلبان است، گفت: من اظهارات آقای واعظی را جدّی نمی‌گیرم؛ چرا که ایشان اساساً یک فعّال سیاسی نیست.

حکیمی‌پور: اظهارات واعظی را نباید جدی گرفت

در مقابل، امروز واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای بر انتقادات پیشینش از اصلاح‌طلبان تندرو تاکید کرد. واعظی درخصوص انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان نسبت به مصاحبه‌اش درباره عدم ائتلاف روحانی با این جریان سیاسی در انتخابات 92 و 96 گفت:  به نظر می‌رسد برخی از آن مصاحبه سوءبرداشت‌هایی کردند، بنده در همان مصاحبه از همکاری اصلاح‌طلبان برای پیروزی دکتر روحانی در هر دو انتخابات 92 و 96 قدردانی کرده بودم.

رئیس دفتر روحانی: باز هم می‌گویم با اصلاح‌طلبان تندرو ائتلافی نداریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از واژه "ائتلاف" برداشت‌های دیگری در سر دارند، تصریح کرد: ممکن است ائتلاف در ذهن برخی یک معنی داشته باشد و در اذهان برخی دیگر معنای دیگری در ذهن برخی این معنی را می‌دهد که هر فرد و هر گروهی که از کسی حمایت کرده به معنی ائتلاف آن گروه با جریان پیروز بوده است، نه! ما می‌گوییم اینها همراهان بودند و با ما کار کردند. 

مشخص نیست این مجادله که هیچ هدفی جز کسب سهمیه از دولت ندارد بناست کی پایان پذیرد.

***

پیگیری ادعای شکنجه اسماعیل بخشی

چند روز پیش اسماعیل بخشی یکی از کارگران کارخانه هفت‌تپه مدعی شد در مدت بازداشتش توسط وزارت اطلاعات شکنجه شده است. در پی این ادعا مطالبه‌ای از جانب افکار عمومی برای رسیدگی به این موضوع مطرح شد که ظاهرا اثربخش بوده است.

دادستانی کل و همچنین دفتر رئیس‌جمهور پیگیر این ماجرا شده‌اند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در کانال تلگرامی خود نوشت: «با دستور صریح رئیس جمهور رسیدگی به ادعای خشونت علیه فرد بازداشتی با سرعت و دقت انجام خواهد شد.»

علی اکبر بختیاری رییس دفتر دادستان کل کشور هم اعلام کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و امروز برای رسیدگی به موضوع در استان خوزستان حضور دارند.

امیدواریم با رسیدگی عادلانه به این مسئله حق به حقدار برسد.

***

آلودگی هوا هم به نظارت استصوابی مربوط است؟

بخشی از سیاستمداران اصلاح‌طلب همواره مهمترین مشکل کشور را نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌دانند. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورا نگهبان با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد به این دیدگاه واکنش نشان داده است. کدخدایی نوشته است: «مدتی است برخی‌ها با هر اتفاق کوچک و بزرگی یاد نظارت استصوابی افتاده و در مذمت آن قلم‌فرسایی کرده و هر آنچه می‌خواهند می‌نویسند.مثلا وجود نرده در نمازهای جمعه، بوی بد تهران و آلودگی هوا همه و همه اتفاقاتی است که نظارت استصوابی باعث شده و طرفه آنکه فقط با حذف این نظارت است که چنین مشکلاتی در کشور حل می‌شود. حالا اگر سوال شود سهم دیگر بخش‌ها و دیگر عوامل در بروز این مشکلات چیست حتما با ذکر مهملات بالا پاسخ منفی است.

طعنه کدخدایی به منتقدان/ دیکتاتور درون را خاموش کنید

نظارت استصوابی یک روش است و البته یک ضرورت در هر جامعه انسانی به حکم عقل. اما تا زمانی که دیکتاتور درون ما زنده باشد نه‌تنها نظارت قانونی قابل پذیرش نیست بلکه هر قانونی دیگر نیز قابلیت اجرا نخواهد داشت و هر مرجع دیگری نیز ناصالح برای رسیدگی چون دیکتاتور درون آن را تحمل نمی‌کند.»

***

ممنوع‌التصویری زائری در پی انتقاد از مجلس

چند روز پس از ماجرای حضور نماینده سراوان در گمرک و توهین او به کارمند گمرک، حجت‌الاسلام زائری در یک برنامه تلویزیونی از واکنش مجلس به این ماجرا انتقاد کرد:

در پی پخش این انتقادات از سیما، هیئت‌رئیسه مجلس با رئیس صدا و سیما جلسه گذاشته و از توهین(!) به جایگاه مجلس از تریبون صدا و سیما انتقاد کرده است. رئیس صدا و سیما هم قول ممنوع‌التصویری زائری را داده است.

رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گزارش این نشست را رسانه‌ای کرده است:

محمدرضا زائری ممنوع التصویر شد/ جلسه هیئت‌‌رئیسه مجلس با رئیس صدا و سیما

کلمه به کلمه این مصاحبه از باب آگاهی به وضعیت کنونی مجلس ما خواندنی است. رنجبرزاده گفته است: در جلسه مذکور، همچنین عنوان شد که جایگاه مجلس دارای قداستی است و قداست آن برای همه آحاد مردم فرض است.

رنجبرزاده عنوان کرد: ما در این جلسه به مدیران صدا و سیما گفتیم این تصاویر شهدایی که در مجلس وجود دارد همگی از همین جایگاه مجلس برخاستند و اگر موضوع و مشکلاتی هم مانند نماینده سراوان پیش بیاید،‌ نباید به کلیت مجلس تعمیم داده شود و این جایگاه را تخریب کند. 

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور، رئیس سازمان صدا و سیما، معاونان وی و همچنین تهیه‌کننده برنامه فرمول یک حضور داشتند، عنوان کرد: البته در این جلسه آن شخص روحانی (محمدرضا زائری) حضور نداشت و در هر صورت، جمع‌بندی جلسه بر این بود که کسانی که به هر نحوی موجب تضعیف جایگاه نظام در کشور می‌شوند، از آنها استفاده نخواهد شد و به صورت کلی، وظیفه رسانه و صدا و سیما و الزامات اقدامات صدا و سیما تشریح شد. 

باید به آقای رنجبرزاده متذکر شد «حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد.» ماجرا از توهین درازهی به کارمند گمرک شروع شده بود. اگر فردای انتشار ویدئو مجلس در جلسه‌ای رسمی حداقل از مردم عذرخواهی و با نماینده سراوان برخورد می‌شد، هیچ‌کس نمی‌گفت شرم بر این مجلس و همه می‌گفتند آفرین به این مجلس.

متاسفانه مسئولین کشور ما تلاش زیادی دارند حقایق را وارونه نشان دهند. آنکه موجب تضعیف نظام شد زائری نبود بلکه همه نمایندگانی بودند که با درازهی برخورد نکردند و در عوض از او حمایت کردند. آنچه نظام را تضعیف کرد خود مجلس بود که به‌جای برخورد با نماینده سراوان، به‌دنبال کسی گشت که آن فیلم را ضبط کرده است. 

امروز هم که آب‌ها از آسیاب افتاده به‌جای محکومیت قضایی درازهی، مجلس سرگرم ممنوع‌التصویری زائری است.

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: نماینده ناشایسته سراوان را مجازات کنید

محمدرضا زائری هم واکنش جالبی به این خبر نشان داد:

البته ساعتی قبل مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هیچ درخواستی برای ممنوع‌التصویری افراد نداشته است. مهدی کیایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور رئیس سازمان صدا و سیما در مجلس و حاشیه‌های مطرح شده در رسانه‌ها، گفت: اخبار ضد و نقیضی که درباره حضور رئیس سازمان صدا و سیما و برخی معاونان ایشان در جلسه هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود، دقیق نیست.

کیایی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه درخواستی مبنی‌بر عدم حضور حجت‌الاسلام محمدرضا زائری که از روحانیون شناخته‌شده است، در صداوسیما نداشته و احضار علی ضیاء از مجریان سیما توسط مجلس نیز صحت ندارد.

***

جهانگیری: قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم

اسحاق جهانگیری امروز در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در تالار وحدت بیان کرد: عده‌ای از مردم زیر فشارهای اقتصادی هستند، اما عده‌ای به جای آنکه با مردم همدردی کنند هنوز دنبال خارج کردن رقیب خود هستند. ما باید به داد ملت برسیم. ملت با غولی مثل آمریکا مواجه است که فعالان اقتصادی کشور را تحت فشار قرار داده است. آقای هاشمی می‌گفت باید به داد کارآفرینان برسیم. من می‌دانم شرایط سخت است و برخی ظلم می کنند که می‌گویند در این شرایط کارآفرینان دنبال سود خود هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد. آنچه در توان دولت است را به میدان می‌آورم تا از این دوره عبور کنیم.

***

پزشکیان و توجیه آقازادگی

حضور پزشکیان در یک برنامه تلویزیونی و حمایت تلویحی او از نماینده سراوان و داماد رئیس‌جمهور با واکنش انتقادی رسانه‌ها روبه‌رو شد. روزنامه فرهیختگان نوشت: «مسعود پزشکیان در این برنامه و در جریان دفاع از عدالت و نقد رانت‌خواری به هیچ عنوان موفق عمل نکرد و حداقل در سه مورد اظهاراتی داشت که هم وجهه خود را خدشه‌دار کرد و هم به شائبه‌ها درخصوص عملکرد مجلس و دولت افزود. او در بخش اول سخنان خود به دفاع از انتصاب داماد رئیس‌جمهور به معاونت وزارت صمت پرداخت و بدون اطلاع دقیق از ماجرا، فضای شکل گرفته در جامعه را هم مورد نکوهش قرار داد و درباره اینکه چرا فشار افکار عمومی و رسانه‌ها باعث شده که داماد رئیس‌جمهور از سمت خود انصراف داده و کنار برود، ابراز داشت که این جو «ناجوانمردانه‌» است.»

توجیه آقازادگی

جهان‌نیوز نوشت: «اینکه قطعا اگر مشخص می‌شد که علت درگیری و مشاجره لفظی نماینده سراوان در گمرک بررسی و نظارت بر کار این سازمان بوده است، افکارعمومی با سلائق و افکار متنوع خود منصفانه نسبت به این نماینده سخن می گفتند ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می کردند. هر چند در خصوص توهین این نماینده جای دفاعی نمی‌ماند...

مجلس در ابتدا باید نسبت به نظارت بر روی نمایندگان خود پاسخگو باشد. مجلس از ابتدا به جای برخورد با نماینده خاطی حالت دفاعی به خود گرفت. دفاعی که کارکرد معکوس داشته است. درواقع با این دفاعیه‌ها نه تنها افکارعمومی نسبت به مجلس حس خوبی نمی یابد بلکه این مسئله در عامه مردم رسوخ می یابد که به طور سیستمی و ساختاری نمایندگان از همکار خود دفاع و حمایت می کنند. موضوعی که وجهه مجلس را تحت شعاع قرار می دهد.»

دیدگاه کاربران

لحظه ای تامل۷۱۳۹۸۰۲۰:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
برآیند خبرهای امروز میگه که کشور نیاز شدید به مسئولین متخصص و با دانش روز دارد،متاسفانه نتنها پیشرفتی در این برهه حساس نمیبینیم بلکه پسرفت ما مشهود است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین