همتی: به دنبال حذف ۴ صفر از پول ملی هستیم

گروه اقتصادی الف،   3971016036 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نقدینگی 1700 هزار میلیاردی 30درصد قدرت خود را به دلیل تورم از دست داده، عنوان کرد که می‌خواهیم 4 صفر از پول ملی را حذف کنیم و باید این کار هر چه زودتر انجام شود.

همتی: به دنبال حذف ۴ صفر از پول ملی هستیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در این جلسه که با حضور عبدالناصر همتی برگزار شد در مورد وضعیت حساب ذخیره ارزی سوال شد و عنوان شد که در رابطه با تورم در جامعه گزارش درستی ارائه نمی‌شود.

وی افزود: همچنین در رابطه با نارضایتی از بانک‌ها که مردم را به شدت ناراحت کرده و نیز در مورد موسسات بانکی که ضربه مهلکی به اقتصاد زده است، مطالبی مطرح شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه عنوان شد که در رابطه با قیمت ارز وضعیت چگونه خواهد شد و گفته شد که این موضوع نباید تحت تاثیر دولت قرار گیرد و باید ارز حفظ شود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: همچنین از همتی سوال شد که مکانیزم توزیع ارز در کشور چیست و چرا با چین و کشورهای مختلف مثل روسیه و هند ارتباط دوستی ندارید و فقط با اروپا ارتباط دارید.

وی افزود: در این نشست رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که در بانک مرکزی دو موضوع مهم ارز و پول مطرح است. در حالی که مردم شکل تورم و معیشت را دارند ولی ثبات ارزی بوجود آمده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌همتی گفت ترامپ هر روز مجبور به عقب نشینی است بعد از ادعای سقوط اقتصاد کشور حالا گفته است که پول ملی آنها مورد محاصره قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار داشت که دولت هیچ نقشی در بالا رفتن قیمت ارز ندارد؛ باید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم.

وی افزود: همتی گفت که اینکه چراقیمت‌ها پایین نمی‌آید به خاطر این است که همه فکر می‌کنند دوباره قیمت دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌ همتی با بیان اینکه جلو چک‌پول‌ها را که در دوبی خرید و فروش می‌رشد را گرفتیم، عنوان کرد یکی از مشکلات ما دولتی‌ها و نمایندگان هستند که با مصاحبه‌ها تصمیمات ما را خراب می‌کنند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت که با چین و کره مسیر باز شد و با هند در حال باز شدن است و با ترکیه در این باره در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: همتی خاطرنشان کرد به کانال اروپا خیلی امیدی نیست ولی باید از آنها مطالبه کرد و طلبکار بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: همتی گفت که بحث بازار پول بسیار مهم است و حساس‌ترین قسمت اقتصاد ما بانک‌ها هستند. سه نوع بانک داریم بعضی خوبند بعضی وضع خوبی ندارند و بعضی وضع‌شان خیلی خراب است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که نقدینگی سرگردان نداریم؛ هدایت نقدینگی معنایی ندارد جز اسکناس دست مردم بقیه بدهی مردم به بانک‌هاست.

وی در پایان افزود: رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت نقدینگی 1700 هزار میلیاردی 30درصد قدرت خود را به دلیل تورم از دست داده است می‌خواهیم 4 صفر از پول ملی را حذف کنیم و باید این کار هر چه زودتر انجام شود و نیز باید اصلاح نظام بانکی را به سرعت انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۹۹۴۷۰۹:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
شما اینکاره نیستید جیگر دار نژاد میخواهد کاکو
ناشناس۷۱۰۳۳۵۱۴:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خدا رو شکر دوره هشت ساله مدیریت ایشون رو هم دیدیم.سیستم بانکی نیاز به استفاده از کار کارشناسی داره که اصلاح بشه نه تصمیمات خلق الساعه. از وقتی آقای همتی اومده داره کم کم کار های مفیدی واسه اصلاح انجام میشه. باید به ایشون کمک کرد و از کاراش حمایت کرد
ناشناس۷۱۰۵۱۴۱۶:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پدرمان را در آوردی با این متن ، کپی کردی و برای هر مطلب بی ربط و با ربط ارسال میکنی . اداره کشور شجاعت و دلاوری و سختکوشی نیاز دارد که در این دولت پیر و پاتال نمی بینیم.
ناشناس۷۱۰۴۸۲۱۵:۴۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ریاست محترم بانک مرکزی مدیران بانک تجارت که بازنشسته هستند بع قانون تمکین نکرده و پست ها را ترک نکرده اند لطفا دستور قاطع برای رسیدگی صادر بفرمایید
زارع۷۰۹۹۵۴۰۹:۵۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اینجوری با ارزش میشه؟
ناشناس۷۱۰۶۰۲۱۷:۲۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه ؛ فقط تعداد سفرش کم میشه
محمد قاسمی۷۱۰۹۵۱۲۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه نرده هاش رو بر میدارن
ناشناس۷۰۹۹۶۲۱۰:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خسته نباشید، خدا قوت. ملت عزیز پول ملی ارزشمند شد! مثل تعریف کار که خانه داری کار محسوب شد..... چقدر باهوشید شماها.... مثلا قیمتش پنجه میشه 5 میلیون!
ناشناس۷۰۹۹۷۴۱۰:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
میخوای کل صفرهارو حذف کنید که ارزش پول ملی بیشتر بشه. اونجوری باز تورم بشه میاید سراغ حذف بقیه صفرها. یهو همشو حذف کنید خلاص. بیچاره بچه هایی که تو این مملکت درس میخونن. تا میان ریاضی یاد بگیرن عوضش میکنیم.... تا میان سرود ملی حفظ بشن میخوایم تغییرش بدیم..... میگم چرا کارهاتون رو درست و شایسته ی اون حقوق چندین میلیونی که میگیرید انجام نمیدید؟!
ناشناس۷۱۰۸۵۹۲۱:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافق حذف شدن صفرا هستم. بابا سرمایه داره به میلیاردش میگن تومن نگاه به من خودت نکن تومنمون هنوز ده ریاله نه 1000ملیون!
ناشناس۷۱۰۰۴۹۱۱:۰۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
صفرهای پول ملی باید حذف شوند تا اوضاع وخیم اقتصاد کشور و سقوط وحشتناک ارزش پول ملی دیده نشود. همتی و فرهاد دژپسند، چندی پیش نیز تصمیم گرفتند که نرخ رشد تورم نیز تا اطلاع ثانوی گزارش نشود، درست مانند کبکی که شکارش را حتمی میبیند و برای کاهش اضطرابش در آخرین لحظات زندگی، سرش را زیر برف میکند. مشکل اقتصاد ایران با این اقدامات کودکانه قابل برطرف کردن نیست ولی راه حل اساسی برای اقتصاد ویران شده ایران، فقط و فقط .... مجملش گفتم نکردم زان بیان ورنه هم افهام سوزد هم زبان
ناشناس۷۱۰۳۶۷۱۴:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سلام، من اشتباه به شما منفی دادم. بسیار صحیح فرمودید.
یک جوری۷۱۰۰۵۱۱۱:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یک جوری میگن حذف صفر از پول انگار بعدش اون صفرها رو میخوان رو دستمزد و حقوق بدارن عملا نتیجه این کار میشه پول همان پول هست فقط قیافش عوض شده
ناشناس۷۱۰۰۶۳۱۱:۲۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
درسته پراید چهل میلیونی با حذف چهار صفر میشه چهار میلیون شرایط همان است فقط اسمشو عوض کردند
ناشناس۷۱۰۱۰۳۱۲:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه. پراید می شود چهار هزار تومان. باید 10000 برابر کم کنید.
رضامیرزایی۷۱۰۲۳۱۱۳:۲۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
10000 برابر کم نه.بر10000بایدتقسیم کنیم .چه سالی دیپلم گرفتی؟
ناشناس۷۱۰۹۵۷۲۳:۰۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
البته ارزش اصلی و واقعی پراید همون 4 هزار تومانه....
ناشناس۷۱۰۱۰۴۱۲:۰۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خوب وقته ان رسیده که صورت مسئله پاک بشه عوض حل معضل بی ارزشی ریال اقایان در همه مسائل چنین هستند متاسفانه ارزش ریال با حذف صفر درست نخواهد شد
ناشناس۷۱۰۱۱۵۱۲:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بجای ایجاد تولید و اقتصاد علمی .نام وزرتخانه عوض می کنید و صفر پول بر می دارید و افراد متخصص را از کار بر کنار می کنید. چنین کار های بیهوده انجام شده و هر روز اقتصاد بد تر شده است. اجازه بدهید ملت کار کند. قوانین ضد کار را لغو کنید.کارخانجات دولتی را با مدیران متخصص اداره کنید.
ناشناس۷۱۰۱۲۲۱۲:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چرا اینها کاری نمیکنند که ارزش پول بالا برود ریال در حال سقوط و راه حل حذف صفر این کار ها در ونزوئلا و زیمباوه هم انجام گرفت و نتیجه ان جلوی رویمان است
ناشناس۷۱۰۱۳۰۱۲:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خدارو شکر ارزش پول ملی بالا رفت!!!! با این کار فقط میخوان اعدادو یه جوری تو اسنادشون جا بدن و اختلاسها کمتر به چشم مردم بیاد اونجوری هزار میلیارد میشه صد میلیون خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور
ناشناس۷۱۰۱۳۱۱۲:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تا وقتی تورم داریم حذف 100 تا صفر هم افاقه نمی کنه. دوغتو بنوش
ناشناس۷۱۰۱۷۸۱۲:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دقیقا راه کشور برادر و دوست ونزِوِیلا را می روید. بدون تفکر مثل همه کارهایتان.......
راستگو۷۱۰۲۰۷۱۳:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خودتان را حذف کنید تا ارزش پول خود بخود بالا بره
ناشناس۷۱۰۹۳۶۲۲:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
آفریییییییییییییییییین
ناشناس۷۱۰۲۳۵۱۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فقط مساله صورتش کوچیکتر میشه.چیزی عوض نمیشه
رضامیرزایی۷۱۰۲۴۴۱۳:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
15سال با مذاکره گذشت15سال روند حذف اضافه صفر (بودجه نه). هفت کفن پوساندیم .خداراچه دیدی نوه ظریف با نوه دختر ترامپ همکلاسی شند حرفاشوباهم بزنند .
احمد۷۱۰۲۴۶۱۳:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برای نوشتن توی تاریخ خوبه
ناشناس۷۱۰۲۵۷۱۳:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مشکل تحریم ها را حل کنید
ناشناس۷۱۰۲۸۶۱۳:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یه آهنگ پخش کنید فعلا مردم هیچی نفهمند.
ناشناس۷۱۰۲۸۹۱۳:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تنها راه استقلال بانک مرکزی و سر وسامان دادن به وضعیت بانک های کشور و جلوگیری از مفسده های بیشماری که بانک ها علت اصلی آن هستند
ناشناس۷۱۰۲۹۶۱۳:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اونوقت تعداد صفر های دستمزد ها هم کم میشه ؟
ناشناس۷۱۰۳۵۵۱۴:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یادم هسن یه زمانی ترکیه رو به سخره میگرفتیم میگفتیم وضعشون خوبه همه چه با میلیون لیر خرید میشه تازه رسیدیم به 15 سال پیش ترکیه !
ناشناس۷۱۰۳۶۴۱۴:۴۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این تدبیر و امیدی ها می خواهند همه مردم کشور را مشتری کمیته امداد کنن.
ناشناس۷۱۰۴۲۱۱۵:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
عمو کشور تحریم ربطی به دولت نداره
ناشناس۷۱۰۷۸۹۲۰:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بزرگوار قبل از امضای برجام پول ملی ارزش بیشتری داشت تا بعد از امضا. بعد از آفتاب تابان برجام ارزش دلار به سقف آسمون رسید.
پیما۷۱۰۳۹۵۱۵:۰۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
آره هر چند سال یه 400 تا 500 درصد تورم ایجاد کنید و واسه اینگه گندش در نیاد هر سال 3 تا 4 تا صفر از پول ملی کم کنید تا تابلو نشید.
ناشناس۷۱۰۶۱۶۱۷:۳۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف خودتان تاثیر بهتری دارد برای اقتصاد تا حذف صفر
ناشناس۷۱۰۸۸۸۲۲:۰۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دوصفر از اختلاس ها کم کنید مملکت تمام مشکلاتش حل میشود
باقر نفهم۷۱۰۹۴۰۲۲:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
1000 تومن میشه یک ریال! چقدر جالب. !!!!! از فرداش هر 10هزار تومن که بره روی نرخ ارز میگن همش یک تومن گرون شد. گمان کنم یکبار دیگر خالی کردن جیب مردم متوسط به پائین و پر کردن جیب ثروتمندان در راه باشه.
ناشناس۷۱۰۹۹۸۰۰:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
اگر صفر را برداشتید این واحد ریال را هم رسما به تومان (تومن) تبدیل کنید ، چون این واحد فقط تو کتابها و بانکها معنا دارد و 80 م ایرانی همه از تومن استفاده میکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین