پاسخ سازمان برنامه و بودجه به دروغ‌سازی‌ درباره بودجه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی

گروه اقتصادی الف،   3971015179 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور 1850 میلیارد تومان است که در رسانه‌های اجتماعی 11 میلیارد تومان درج شده و اعتبارات موسسه جامعه المصطفی العالمیه 33 درصد کاهش یافته است.

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به دروغ‌سازی‌ درباره بودجه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی

به گزارش الف به نقل از سازمان برنامه و بودجه، در پی انتشار برخی خبرها در رسانه‌های اجتماعی در مورد بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در لایحه بودجه ۹۸، سازمان برنامه و بودجه توضیحات زیر را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

۱- بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس: براساس ارقام مندرج جدول شماره (۷) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اعتبارات هزینه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ۴ درصد رشد نسبت به مصوب سال ۱۳۹۷، معادل ۲۷۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

همچنین در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمای‌های، سازمان مذکور دارای ۷ طرح مندرج در پیوست شماره (۱) ‌‌است که مجموع اعتبارات پیش بینی شده با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۷، معادل ۱۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال منظور شده است.

لذا در مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر ۱۸۵۰۰ میلیارد ریال است (۱۸۵۰ میلیارد تومان) که به اشتباه ۱۱ میلیارد تومان عنوان شده است، ضمن اینکه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برای اولین بار میزان اعتبار مربوط به طرح، تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام که پنجاه درصد آن توسط خیرین تامین شده باشد،‌ معادل تعهد خیرین و به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال ( رشد ۱۴۳ درصدی نسبت به قانون ۱۳۹۷) منظور شده است که می‌تواند موجب افزایش ظرفیت خیرین محترم مدرسه ساز شود.

۲- اعتبارات موسسه جامعه المصطفی العالمیه: اعتبارات هزینه ای این موسسه آموزشی که دارای  ۵۲ هزار و ۱۳۳ دانشجوی خارجی است (اکثرا از کشورهای افغانستان و پاکستان) در جدول شماره (۷) لایحه بودجه کل کشور، ۲۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار مصوب قانون سال ۱۳۹۷ (۳۰۳  میلیارد تومان ) حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای آن نیز ۱۷ میلیارد ریال است. لذا مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای موسسه مذکور ۲۰۱ میلیارد تومان است که به اشتباه، ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

۳- اعتبارات  سازمان غذا و دارو: اعتبارات هزینه‌ای سازمان مذکور از محل اعتبارات عمومی لایحه بودجه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، با ۲۴ درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به میزان ۴۱۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است و رقم ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان شده بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ آن سازمان است. 

همچنین سازمان مذکور دارای ۱۲۵۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی است که در صورت تحقق تماماً در اختیار آن سازمان برای انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده‌اش قرار خواهد گرفت.

رقم در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۹۸ برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی مبلغ ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت مجزا پیش‌بینی شده است.

اساسا مقایسه ارقام بودجه‌ای مراکز مختلف و موضوعات متفاوت بدون ارایه و توجه به مبانی محاسباتی، صحیح است زیرا بودجه دستگاه‌های اجرایی مختلف براساس شرح انجام خدمات و میزان ماموریت‌های محوله و میزان استفاده از محرک‌های هزینه که عمدتا نیروی انسانی است، برآورد می‌شود. ضمن اینکه با استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اختصاص بودجه به دستگاه‌های اجرایی براساس میزان فعالیت انجام شده و قیمت تمام شده خدمات ارائه شده یا کالای تولیدی خواهد بود و در این صورت مقایسه‌های انجام شده منطقی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۹۵۸۵۲۲:۰۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ایا ضرورت دارد برای دانشجویان خارجی که عمدتا از کشور افغانستان و پاکستان یا هر کشور دیگری باشند پول پرداخت کرد . خوب همین بودجه را به اموزش و پرورش یا اموزش عالی اختصاص بدهید .
ناشناس۷۰۹۷۳۹۰۶:۳۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بله همین پاکستان و افغانستان برای از ایران تو جنگ با ایران شهید داده در صورتی که وطن پرستای ایرانی معلوم نبود کجا مخفی شده بودن اره داداش نیازه وقتی جواب میده نیازه
مهدی۷۰۹۸۴۰۰۸:۳۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بنام خدا- ممکن است بفرمائید رئیس کشور کومور که بعدا در راستای سیاست عربستان با ما قطع رابطه کرد، کجا تحصیل کرده است؟
ناشناس۷۰۹۸۷۲۰۹:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پاکستانی ها در برابر عراق جنگیدند؟!
یک معلم۷۰۹۹۶۱۰۹:۵۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کجا برای ایران شهید داده اند ؟
ناشناس۷۰۹۶۳۸۲۳:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سازمان غذا و دارو کلا با اختصاصی 160 میلیارد تومن بعد 204 میلیارد تومن پول بدیم اونا بیان اینجا درس بخوننن برایی ایرانییا تحصیل تو غیر انتفاعی و شبانه و غیره پول میگیرید برای اینا مجانی درس میدید بهشون؟
علی۷۰۹۶۴۴۲۳:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
۱۴میلیارددلار جهانگیری یعنی ۱۴۰هزارمیلیاردتومان بازار آزاد!! که ظاهرا مانند سال قبل اکثرا رانتی توزیع میشود اما بودجه فرهنگی یک هزارم این عدد است پس چرا هوچیگری میشود؟ چون کسی متوجه رانت و فساد در دلار۴۲۰۰ تومانی و یا در شرکتهای دولتی نشود. الف پیگیری کن
ناشناس۷۰۹۶۴۵۲۳:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بفیه چی؟؟؟ کدوم بقیه؟؟ همونی که ما می دونیم شما هم می دونید!!! موسسه!!!!
رضامیرزایی۷۰۹۶۵۵۲۳:۲۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سازمان برنامه وبودجه هم خودش جزء موسسه دولتی مستقل (زیرنظررییس جمهور)است.سازمان نوسازی (زیرنظر وزیرآموزش وپرورش) استقلال مالی واداری دارد.لابد همسایه از همسایه ارث می برد.
ناشناس۷۰۹۷۹۵۰۷:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
همین بودجه های اندک را به وزارتخانه ها می دهید که وزارت جهاد کشاورزی هنوز نتوانسته افزایش حقوق پرسنل کشاورزی را که اکثریت وزارت خانه ها دریافت نموده اند اعمال کنه و دریافتی حقوقی پرسنل جهاد کشاورزی بسیار پایین تر از سایر وزارتخانه هاست
ناشناس۷۱۰۰۱۰۱۰:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
جالب این بودجه جامعه المصطفی به تومان میگه مثلا 200 میلیارد تومان، سازمان غذا و.دارو.به ریال که مثلا 400 میلیارد ریال، یکی دقت نکنه میگه این دوتای اون بودجه داره
ناشناس۷۱۰۰۲۳۱۰:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
لطفا برنامه و بودجه راجع به ادعای آقای آشنا در مورد 1000 موسسه دیگر غیر از جامعه المصطفی که از بیت المال ارث می برند توضیح دهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین