برای خرید فرش ماشینی چقدر بودجه لازم است

گزارش بازرگانی،   3971015114

خرید لوازم خانگی از جمله فرش، زمان و صبر زیادی می‌خواهد چون تنوع در طرح‌ها و‌ کیفیت فرش زیاد است و گاهی انتخاب از بین همه آن‌ها کار ساده‌ای نیست. برای خرید درست و بهینه؛ اولین قدم، تشخیص کالای مورد نیاز است و بعد از آن متناسب با نیازتان، هزینه‌ای را برای آن در نظر بگیرید.

در بین انواع فرش‌ ماشینی علاوه بر تنوع در ظاهر و کیفیت، قیمت‌ها نیز بسیار متنوع است و شرایط ایده‌آلی را برای مشتری فراهم می‌سازد تا با توجه به بودجه خود بتواند خرید مورد نیازش را انجام دهد. گاهی این تفاوت قیمت به عواملی مثل جنس و طرح بستگی دارد اما گاهی فرش‌های با شکلی یکسان، تنها به دلیل تفاوت شانه و‌‌ تراکم اختلاف قیمت پیدا می‌کنند.

علت تفاوت قیمت بین فرش‌های ماشینی کلاسیک

فرش‌های ماشینی کلاسیک اکثرا با نخ مرغوب اکرولیک بافته می‌شوند که طی فرآیندی به کمک حرارت در برابر کشش،‌ رطوبت، ‌سایش و ... مقاوم شده و ثبات رنگی پیدا می‌کنند. در این میان چیزی که تفاوت اصلی قیمت را ایجاد می‌کند میزان شانه و ‌‌تراکم فرش است.

شانه یا تعداد گره در یک‌متر از عرض فرش و ‌‌تراکم یا همان تعداد گره در یک‌متر از طول فرش از عوامل اصلی اختلاف قیمت فرش‌های ماشینی هستند چرا که هرچه میزان شانه و ‌‌تراکم فرش بیشتر باشد ظریف‌‌تر، ریز بافت‌‌تر، فشرده‌‌تر و با کیفیت‌‌تر می‌شود که همه این‌ها به طور مستقیم روی قیمت فرش اثر می‌گذارد.

  1. تاثیر شانه فرش در قیمت:

بیشترین شانه فرش ماشینی که تاکنون بافته شده فرش 1500 شانه با ‌‌تراکم 4500 است که بسیار ریز بافت و ظریف بوده و از جهت ظاهر به فرش دستباف شباهت زیادی دارد. پس می‌توان گفت اگر فرش دستباف می‌خواهید ولی بودجه کافی برای خرید آن ندارید، می‌توانید فرشی با شباهت زیاد به آن یعنی فرش 1500 شانه یا فرش 1200 شانه با قیمت کمتری تهیه کنید.

  1. تاثیر تراکم فرش در قیمت:

    نکته دیگری که شانه و‌‌ تراکم فرش در آن اثر دارد میزان ضخامت و منسجم بودن فرش است. فرش 700 شانه در مقایسه با فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه ضخامت بیشتری دارد و از طرفی گرد و غبار، راحت‌‌تر به داخل آن نفوذ می‌کند اما در عین حال کیفیت خوبی داشته و قیمت آن متوسط است. اما در فرش‌های 1200 شانه و 1500 شانه به دلیل بافت متراکم؛ گرد و غبار نمی‌تواند به داخل آن نفوذ کند و همین‌طور بسیار ظریف هستند پس در نتیجه جزء گران‌‌ترین فرش‌ها در بین فرش‌های ماشینی کلاسیک به شمار می‌روند.

    دلایل تفاوت قیمت بین فرش‌های ماشینی فانتزی و مدرن

    بحث تفاوت قیمت تنها در بین فرش‌های ماشینی کلاسیک مطرح نیست و شامل فرش مدرن، فرش فانتزی، فرش نسل نو و ... نیز می‌شود. نخ‌های اکرولیک، گران‌‌ترین نخ برای تولید فرش ماشینی هستند و سایر نخ‌ها در رنج قیمت پایین‌‌تری قرار دارند که به همین دلیل خرید فرش مدرن و فانتزی ارزان‌‌تر از کلاسیک تمام می‌شود. اما در بین همین فرش‌ها نیز تفاوت قیمت‌هایی وجود دارد که به شانه، تراکم و جنس نخ بستگی دارد.

    1. این فرش‌ها معمولا با شانه 320 و 500 در ‌‌تراکم‌های 1000 و1500 بافته می‌شوند و نخ‌های آن پلی‌استر، فیلامنت،‌ پلی پروپیلن،‌ BCF و ... است که هرکدام ویژگی‌های خوب خود را دارند.

    قیمت مناسب این فرش‌ها باعث شده تا برای فضاهایی مانند آشپزخانه، ‌اتاق خواب، پادری، اتاق کودک و ... که امکان آسیب رسیدن به فرش بیشتر است مورد استفاده قرار گیرند.

    1. بحث فرش کلاریس جداست چون آن‌ها نیز با نخ‌های اکرولیک تهیه می‌شوند. تنها تفاوت اصلی آن با فرش ماشینی کلاسیک در نحوه رنگ‌رزی این فرش‌هاست. فرش کلاریس در دسته فرش‌های گران قرار دارد اما در عوض این امکان را به شما می‌دهد که طرح دلخواه خود را روی آن چاپ کنید.

    فرش را اینترنتی و ارزان بخرید

    چیزی که باعث محبوبیت انواع فرش‌های ماشینی می‌شود همین تنوع در طرح و قیمت است که می‌تواند نیاز هر خانواده ای را برطرف کند با این وجود یک راه موثر برای کاهش هزینه خرید فرش وجود دارد که آن استفاده از فروشگاه اینترنتی فرش است. فروشگاه آنلاین، هزینه‌های زیاد فروشگاه‌های فیزیکی را ندارند و فرش را مستقیم از کارخانه عرضه می‌کنند که به همین دلیل می‌توانند فرش‌ها را با قیمت کمتری به شما بفروشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین