نکات مهم در مورد پاور بانک

گزارش بازرگانی،   3971015102

امروزه پاور بانک به دستگاهی ضروری برای شارژ کردن تجهیزات الکترونیکی تبدیل شده است. ارتباط اینترنتی و انجام بسیاری از امور روزانه از طریق اینترنت، سبب تخلیه شارژ موبایل و تبلت می‌شود بنابراین پاور بانک به یکی از همراهان همیشگی ما تبدیل شده است و شارژ مورد نیاز دستگاه‌هایمان را تامین می‌کند.

به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به معرفی پاور بانک پرداخته و نکات مهم در هنگام خرید پاور بانک که باید به آنها توجه کرد را ذکر نماییم. اگر می‌خواهید پاور بانک مناسبی خریداری نمایید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پاور بانک و انواع آن

پاور بانک شارژر قابل حملی است که در دسته تجهیزات برق اضطراری قرار می‌گیرد. دستگاه‌های برق اضطراری منبع تغذیه‌هایی هستند که برق مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی را با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خود تامین می‌نمایند.

با وجود دستگاه‌های برق اضطراری از جمله پاور بانک دیگر نگران تخلیه شارژ و خطر خاموشی دستگاه‌های خود نباشید. با استفاده از یک پاور بانک، هر جایی که هستید می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ نمایید.

پاور بانک در انواع مختلفی در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود می‌توانید آنها را خریداری کنید. می‌توان پاور بانک‌ها را در چهار دسته طبقه‌بندی نمود :

  1. پاور بانک معمولی

پاور بانک معمولی دستگاهی است که از طریق شارژر USB به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود می‌پردازد. این پاور بانک‌ها اولین سری از پاور بانکی بودند که وارد بازار شدند.

  1. پاور بانک خورشیدی

پاور بانک خورشیدی از طریق پنل خورشیدی تعبیه شده روی دستگاه خود می‌تواند به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود بپردازد. پنل خورشیدی قطعه الکترونیکی است که انرژی نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

البته پاور بانک خورشیدی توانایی ذخیره شارژ از طریق شارژر USB را نیز دارد.

. پاور بانک محافظ

پاور بانک محافظ به صورت قاب و محافظ برخی از تلفن‌های همراه وارد بازار شده است و برای شارژ نمودن موبایل استفاده می‌شود. البته هنوز برای تمام تلفن‌های همراه طراحی نشده است و تنها برای برخی از آنها ساخته شده است.

  1. پاور بانک مودم دار

از آنجا که استفاده از پاور بانک به عنوان شارژر و استفاده از مودم همراه برای فراهم نمودن اینترنت مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی مانند انواع دوربین مدار بسته به طور همزمان استفاده می‌شد، شرکت‌های تولید کننده به فکر تولید پاور بانک مودم دار افتادند. دستگاهی که از یکپارچه شدن پاور بانک و مودم همراه در یک دستگاه کوچک ساخته شده است.

نکات مهم در هنگام خرید پاور بانک

برای خرید پاور بانکی که مناسب نیاز شما باشد و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید لازم است نسبت به نکاتی در هنگام خرید پاور بانک دقت نمایید. ما این نکات را دسته بندی نموده و در ادامه به شرح آنها پرداختیم.

نکاتی که باید در هنگام خرید پاور بانک به آنها دقت شود عبارت‌اند از:

ظرفیت پاور بانک

چقدر دوست دارید دستگاه‌های الکترونیکی خود را بدون شارژ کردن پاور بانک خود شارژ نمایید؟ به عبارت دیگر یک پاور بانک چند مرتبه می‌تواند دستگاه شما را شارژ نماید؟ پاسخ این سوال را ظرفیت پاور بانک می‌تواند به شما بگوید.

سوال مهم دیگر این است که برای چه وسیله‌ای می خواهید از پاور بانک استفاده کنید؟

هر پاوربانک نسبت به ظرفیتی که دارد، برای شارژ نمودن دستگاه خاصی مناسب است.

بنابراین باید در هنگام خرید حتما به ظرفیت پاور بانک توجه کرده و پاور بانک مناسب با دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. به عنوان مثال لپ تاپ نیاز به قدرت بیشتری نسبت به یک گوشی هوشمند دارد. یک گوشی هوشمند می تواند با یک پاور بانک 3,350 میلی آمپر شارژ شود، اما لپ تاپ نیاز به قدرت بیشتری دارد.

پورت ورودی و خروجی

پاور بانک‌های امروزی بسیار پیشرفته هستند. اما سعی کنید که همیشه مشخصات پورت ورودی و خروجی پاور بانک را بررسی کنید که چه دستگاه‌هایی با پاور بانک سازگار هستند.

زیرا برخی از مدل های موجود در فروشگاه‌ها ممکن است ورودی یا خروجی صحیح را برای دستگاه‌های تلفن همراه خود داشته باشند.

قیمت و کیفیت

اگر شما در جستجوی یک پاور بانک عالی هستید که با نیازهایتان متناسب باشد، باید تحقیق بیشتری کرده و انواع مختلفی از آنها را با مشخصات گوناگون مقایسه نمایید.

در نظر بگیرد که چه مشخصاتی برای استفاده شما از پاور بانک مهم است. گاهی اوقات یک مدل ارزان‌تر با نیازهای شما مطابقت ندارد و پاور بانک ارزان ممکن است مناسب دستگاه و خواسته شما نباشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که بعضی از پاور بانک‌های ارزان می‌توانند بیش از حد نیاز دستگاه شما شارژ را منتقل کنند و در نتیجه به دستگاه الکترونیکی شما صدمه بزنند.

اندازه

از آنجا که معمولا پاور بانک به عنوان شارژر همراه خریداری می‌شود، بنابراین توجه به اندازه پاور بانک در هنگام خرید بسیار مهم است. زیرا شما باید پاور بانک را با خود حمل نمایید. یک پاور بانک برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت می‌تواند در جیب شما قرار بگیرد اما یک پاور بانک مناسب لپ تاپ برای جای گرفتن در کوله پشتی یا کیف دستی شما مناسب است.

آمپر

علاوه بر ظرفیت پاور بانک  فشار آمپر نیز مهم است. فشار آمپر به شما می‌گوید که پاور بانک دستگاه‌های الکترونیکی شما را با چه سرعتی شارژ می‌کند. یک پاور بانک معمولی با فشار بین 1 تا 3.5 A، جزو پاور بانک‌های با شدت متوسط ​​محسوب می‌شود.

پاور بانک‌های با شدت بالا، سریعتر دستگاه‌های شما را شارژ خواهند کرد.

ظرفیت باتری گوشی هوشمند

ظرفیت باتری هر گوشی هوشمند متفاوت است. این فهرستی از بهترین گوشی‌های هوشمند و ظرفیت هر مدل است. ما هیچ ضمانتی نمی‌دهیم که  ظرفیت هر مدل دقیقا همان باشد که در پایین فهرست شده است.

iPhone 6s – 1.715 mAh

iPhone 6s Plus – 2.750 mAh

iPhone 6 – 1.810 mAh

iPhone 6 Plus – 2.915 mAh

iPhone 5s – 1.570 mAh

iPhone 5 – 1.440 mAh

iPad Air 2 – 7.340 mAh

iPad Air – 8.827 mAh

iPad mini 4 – 5.124 mAh

Samsung Galaxy S6 edge Plus – 3.000 mAh

Samsung Galaxy S6 edge – 2.600 mAh

Samsung Galaxy S6 – 2.550 mAh

Samsung Galaxy S5 – 2.800 mAh

Samsung Galaxy Tab S2 (9,7 inch) – 5.870 mAh

OnePlus 2 – 3.300 mAh

OnePlus One – 3.100 mAh

LG G5 – 2.800 mAh

LG G4 – 3.000 mAh

LG G3 – 3.000 mAh

Google Nexus 6 – 3.220 mAh

Huawei Mate 6 – 2.700 mAh

هنگامی که ظرفیت پاور بانک را بر ظرفیت تلفن هوشمند یا تبلت تقسیم کنید می‌توانید محاسبه کنید که چند بار با یک پاور بانک می‌توانید تلفن هوشمندتان را کامل شارژ کنید.

کاربردهای مختلف پاور بانک

پاور بانک کاربردهای مختلفی دارد. یک دانش آموز می‌تواند از یک پاور بانک در راه اتوبوس به مدرسه زمانی که هیچ سوکتی در دسترس نیست استفاده کند.

یک کوهنورد برای استفاده از گوشی‌های هوشمند خود در زمانی که نیاز به ارسال یک سیگنال برای نجات جان خود دارد می‌تواند از انواع پاور بانک بهره‌مند شود. به ویژه پاور بانک خورشیدی در این زمان بسیار مناسب است. زیرا برای سفرهای طولانی در نهایت شارژ یک پاور بانک قدرتمند هم تمام می‌شود.

در چنین مواقعی تنها یک پاور بانک خورشیدی می‌تواند کمک کند. زیرا در زمان نبود برق و تخلیه شارژ پاور بانک، می‌توانیم از طریق تابش نور خورشید به پنل خورشیدی تعبیه شده روی پاور بانک خورشیدی شارژ را در باتری داخلی آن ذخیره نمود و در زمان لازم از آن استفاده کرد.

انواع پاور بانک می‌تواند برای دستگاه‌هایی مانند انواع موبایل و تبلت، انواع لپ تاپ و نوت بوک، و همچنین جهت استفاده برای انواع دوربین مدار بسته شامل انواع دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین وای فای، دوربین مداربسته سیم کارت خور و غیره استفاده کرد.

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس و دوربین مداربسته سیم کارت خور در مکان‌هایی که دسترسی به برق و خط تلفن ثابت وجود ندارد می‌توان از پاور بانک مودم دار استفاده نمود که هم شارژ مورد نیاز آنها را فراهم می‌کند و هم می‌تواند اینترنت را از طریق مودم همراه در اختیارشان قرار دهد.

برای خرید انواع پاور بانک و آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها می‌توانید به بخش خرید پاور بانک در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کرده و در صورت لزوم از طریق تماس با مشاوران فنی پاساک گروپ راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین