کدخدایی: تنها 2 ایراد شورای نگهبان درباره CFT برطرف شده است

گروه سیاسی الف،   3971015099 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مجموع ایرادات شورای نگهبان، مجلس تنها دو ایراد را برطرف کرده و سایر ایرادات به قوت خود باقی است.

کدخدایی: تنها 2 ایراد شورای نگهبان درباره CFT برطرف شده است

به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی عضو فقهای شورای نگهبان و پاسداشت زحمات وی در این نهاد و همچنین قوه قضائیه اظهار داشت: طرح اصلاح قانون صدور چک یک نوبت با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد و به مجلس ارجاع داده شد مجلس هم بعد از اصلاحاتی که در بندهای آن انجام دا د به شورای نگهبان ارسال کرد و نهایتا اعضای شورای نگهبانه عدم مغایرت آن را با قانون و شرع مقدس تشخیص دادند.

وی افزود: مصوبه دوم لایحه عضویت ایران در همکاری‌های تائید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا-اقیانوسیه بود. ایراداتی داشت که یکی از این ایرادها در بند 3-4-1 این موصبه است که در آن به منشور اخلاقی، اشاره شده و این منشور پیوست مصوبه نبود و اعضای شورا درخواست کردند این پیوست به شورای نگهبان ارسال شود و منتظریم مجلس پیوست را ارسال کند. 

وی افزود: در بند 2-5-1 هم به مصوباتی ذیل این منشور اشاره شده که باید بعد از دریافت این منشور اعلام نظر کنیم. در ماده 16 این مصوبه هم در قالب مقررات عمومی گفته شده مجمع عمومی در مورد تمام موضوعاتی که در این اساسنامه حکمی در مورد‌ آن گفته نشده تصمیمی‌گیری می‌کند و این اطلاق، موجب شد که فقهای شورای نگهبان اعلام کنند، تجویز تصمیم‌گیری در مورد موضوعاتی که خلاف شرع باشد مورد اشکال است و با این سه ایراد مصوبه به مجلس اعاده شد. 

سخنگوی شورای نگهبان درباره ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مطرح و مجلس رفع کرده، اظهار داشت: یکی از این ایرادات به ماده 24 کنوانسیون بود که در یکی از بندهای ماده واحده ارجاع داوری به دیوان دادگستری بین‌المللی اجازه داده شده بود تا دولت‌ها با تحفظ حق شرط، نسبت به آن یک رزرویشین داشته باشند، در مصوبه اول و در ماده واحده‌ای که آمده بود فقط ارجاع داوری ذکر شده بود و دیوان بین‌المللی دادگستری ذکر نشده بود و این ایراد از سوی شورا اعلام شد و مجلس برطرف کرد.

وی افزود: یک بند هم به عنوان تبصره ماده واحده حق شرط‌ها اضافه شده بود که دولت صرفا پس از خارج شدن جمهوری اسلامی از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند سند الحاق را نزد امین اصناف توزیع کند. اولا در اسناد faft لیست سیاه نداریم و دولت‌های غیرهمکار داریم. مجلس اینگونه اصلاح کرد که "دولت موظف است 6 ماه پس از توزیع سند کنوانسیون نزد امین اصناف، وضعیت تعامل با گروه ویژه اقدام مالی و خارج شدن قطعی جمهوری اسلامی از لیست دولت‌های غیرهمکار را بررسی و در صورت تعلل، عضویت ایران در کنوانسیون را مورد تجدید نظر قرار دهد.  این دو ایراد برطرف و  سایر ایرادات همچنان به قوت خود باقی است.

کدخدایی درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی، نماینده تهران، که گفته بود، مرتبطان شورا پول می‌گیرند و تایید صلاحیت می‌کنند، و اینکه آیا وی مدارکی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه داده یا خیر،گفت: ما شکایت کردیم و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید به وظایفش عمل کند. اطلاع نداریم که مدرکی ارائه داده است یا خیر؟

ادامه دارد..

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین