چرا هزینه زندگی در تهران را گران کنید؟

احمدرضا هدایتی*،   3971015042 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا هزینه زندگی در تهران را گران کنید؟

واقعاً دوران عجیبی است، در بسیاری از امور کشور افرادی مسئولیت‌ها را بر عهده دارند که به جای چاره‌اندیشی اساسی، دائماً به راه‌کارهای انحرافی و یا نسخه‌های موقت متوسل می‌شوند و این در حالی است که هم رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) بارها و بارها نسخه‌های حیات‌بخش و تضمینی مثل؛ طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی و نهضت علمی را در اختیارشان گذاشته‌اند و هم اسناد بالادستی مصوب و ابلاغی کشور، نقشه راه را برایشان ترسیم و مشخص کرده‌ است.

تا با کمبود بودجه مواجه می‌شوند، از کیسه خلیفه می‌بخشند و راحت‌ترین راه‌کار یعنی حراج بیت‌المال مسلمین را انتخاب و به بهانه‌های مختلف، اقدام به فروش ذخائر ارز و سکه کشور می‌کنند و یا تمام تلاش خود را بر اخذ مالیات از صنایع نوپایی که نیاز به حمایت دارند و یا کاسب و کارمند و کارگر دولت و حتی پولی کردن نظام آموزش و پرورش متمرکز می‌کنند.

می‌گویند باید مهاجرت به تهران مدیریت شود، فوراً تمام خلاقیت و ابتکارشان را به‌کار می‌برند و طرح گران کردن هزینه زندگی در تهران را پیشنهاد داده و ایده‌هایی مانند؛ گران کردن بلیط اتوبوس و مترو، اخذ عوارض بزرگراهی درون‌شهری، افزایش قیمت آب و امثال آن را پیشنهاد می‌دهند.

طبیعی است که نمی‌توانیم و نباید از کسانی که خود مشکل مالی ندارند و درد مردم را نمی‌فهمند، انتظاری بیش از این داشته باشیم، اما در عین‌حال یک‌نفر پیدا نمی‌شود از جنابشان بپرسد چرا به جای ارائه این‌گونه طرح‌های موقتی، توانشان را برای تحقق رهنمودهای رهبری و اسناد بالادستی که توسط ده‌ها کارشناس و متخصص و صرف هزاران ساعت وقت و هزینه‌های بالا تهیه شده است، به‌کار نمی‌برند؟

چرا تلاش نمی‌کنند تا برای معکوس کردن روند مهاجرت بی‌رویه از شهرهای کوچک و روستاها به شهرهای بزرگ و تهران، راهکار‌های اساسی‌تری مانند؛ توزیع عادلانه و یکسان تسهیلات و خدمات در تمام نقاط کشور و یا ایجاد شبکه تلویزیونی کشاورزی برای کمک به بهبود وضعیت این بخش را در دستور کار خود قرار دهند، تا مردم با انگیزه و رغبت تهران آلوده را ترک کنند؟

باز کسی نیست که از آنها بپرسد که اگر قرار است، به همان رویه‌های مورد استفاده طاغوت بازگردیم و استفاده از تسهیلات و امکانات فقط برای لیبرال‌ها و صاحبان قدرت و ثروت ممکن باشد و مستضعفین و محرومین جامعه نتوانند به شکل عادلانه و یکسان از منافع و امکانات کشور استفاده نمایند، پس اصولاً برای چه انقلاب کردیم؟

چرا این جماعت همانند همتایان غربی و شرقی خود فکر می‌کنند، این فقط صاحبان قدرت و ثروت هستند که به واسطه دارایی‌های نامشروع و یا حتی مشروع خود می‌توانند و یا حق دارند که از همه امکانات و تسهیلات برخوردار باشند، در حالی‌که زحمت اصلی بر دوش دیگران است.

مطمئن باشید چنانچه برای مدیریت مهاجرت به تهران، طرح گران کردن هزینه زندگی در این شهر عملیاتی شود، اگر ساکنین فعلی برای جبران کسری هزینه‌های ناشی از این گرانی، قیمت کالا و دستمزد خدمات خود را افزایش ندهند و تهران را ترک نمایند، افراد پولدارتر جایگزین آنها خواهند شد و در نهایت نتیجه چندانی برای خلوت کردن شهر تهران عاید نخواهد شد.

بنابراین؛ آقا یا خانم مدیر و مسئولی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم منتخب و نماینده مردم در حوزه کاری خود هستید، واقعاً اگر نمی‌توانید از مشکلات موکلین خود بکاهید و مرحمی بر زخم محرومین و مستضعفین جامعه بگذارید، لطفاً از افزودن مشکلات آنها اجتناب فرمایید

*کارشناس ارشد مدیریت

دیدگاه کاربران

علی۷۰۸۳۹۶۰۹:۲۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
هزینه تمام شده آب شرب مصرفی شهر تهران نزدیک 1500 میلیارد تومان است، در حالی که کل هزینه دریافتی از مصرف کنندگان نهایتاً به 300 میلیارد تومان هم نمی رسد. آیا این عادلانه است که 1200 میلیارد تومان فقط در زمینه آب هر سال به تهران و ساکنان آن یارانه داده شود؟ فقط همین یارانه بیشتر از کل بودجه بیشتر استان های محروم کشور است. همین موضوع در زمینه برق و گاز و حمل و نقل وجود دارد. اینها باعث تجمع ثروت در تهران و هجوم کسب و کارها و مردم شهرهای اطراف و به خصوص شهرهای مرزی به تهران شده است.
اصغر قصاب۷۰۸۶۸۲۱۱:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
تنها راه خلوت شدن تهران اینه که به غیر از کارت ملی برای خرید گوشت یخ زده وارداتی 15 سال پیش ؛ یک ضامن معتبر هم از خریدار گوشت بخوان
ناشناس۷۰۸۶۹۷۱۱:۵۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ما نگفتیم تهران بیایید، شماها میایید و مشکلات اقتصادی و فرهنگی ایجاد می کنید. تو از کجا میدانی هزینه آب تهران چقدر است؟ ما که ساکن تهران هستیم داریم هزینه اش را پرداخت می کنیم. تازه نمی دانم میدانی هزینه گاز رسانی به روستاها و شهرها را دارند از مشترکان شهری و حتی گران‌تر از تهرانی ها می‌گیرند، درصورتی که ول الله مردم شهر ها راضی به افزایش هزینه نیستند
ناشناس۷۰۸۹۸۳۱۳:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دولت دو برابر مبلغی که بعنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت می کند در قالب قبوض آب و برق و گاز و تلفن از مردم دریافت می کند که این عادلانه نیست .
محمد۷۰۹۱۵۵۱۵:۲۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
عجب محاسبه ای. آیا قبض آب و برق در تهران زیاد است یا در شهرستانها؟ مشکل جای دیگری است. برای تمرکز زدایی باید کارخانجات از اطراف تهران خارج و به شهرهای دیگر منتقل شود. مهمترین عامل مهاجرت بیکاری و نبود شغل است. اگر دولت شرکتها و کارخانجات بزرگ را به شهرستانهای مختلف منتقل کند مطمئن باشید مهاجرا معکوس اتفاق می افتد
ناشناس۷۰۹۸۹۵۰۹:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
شما مدیریت را بدهید دست من هزینه اش را ده برابر می کنم! مدیریت نالایق و بیشواد قمیت تمام شده همه چیز رابالا می برد الا جان انسان
ناشناس۷۰۸۳۹۹۰۹:۲۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اصلاح طلبان اشرافی ..
ناشناس۷۰۸۹۷۳۱۳:۴۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اصلاح طلبان تا این مردم را بیچاره نکنند دست بردار نیستن .
ناشناس۷۰۸۴۰۰۰۹:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
شما به شهر های بزرگ دنیا برو خواهی دید قیمت ها ده برابر شهر های کوچک است مثال در نیویورک یک اپارتمان معمولی 4500 دلار اجاره میشود همان اپارتمان در تگزاس 550 دلار است یا مقایسه کن با هنگ کنک و دیگر شهر های بزرگ دنیا تهران ظرفیت نداره که هر سال اضافه بشه و تا کجا میتواند ادامه داشته باشه بهترین راه حل گران کردن بسیار زیاد ان است تا جلوگیری بشه از مهاجرت و این در همه دنیا اجرا میشه و همین حالا هم دیر شده
ناشناس۷۰۸۷۹۲۱۲:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بله، درسته، البته به صورت موازی این موضوع، حداقل شرایط کار و زندگی و اشتغال در شهرهای کوچک هم ایجاد میشه.
ناشناس۷۰۸۹۶۸۱۳:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مسکن در تهران از همه شهرستان ها گرانتر است اما در هرصورت بلیط 10 هزار تومانی مترو و گرانی های از این قبیل منطقی و معقول نیست .
ناشناس۷۰۹۰۴۸۱۴:۲۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
شما که امریکا گردی کرده اید و از قیمت ها خبر دارید، از تفاوت حقوق ها و تفاوت خدمات شهرهیا بزرگ و کوچک هم بگید خب
ققنوس۷۰۸۴۰۷۰۹:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
البته اگر برعکس عمل بشه یعنی همه مسولین و صاحب نظران مهم مملکت به جای اینکه در تهران ریاست کنند منتقل به مناطق محروم کشور بشوند ممکن است هم ان مناطق از محرومیت نجات پیدا کنند و هم اینکه تلنگری برای انان باشد تا همه تلاش خود را انجام دهند به قول معروف هرکه پر طاووس خواهد جور هندوستان کشد
ناشناس۷۰۹۰۵۸۱۴:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
این که وزارتخانه ها بین شهرها پخش شوند کار درستی نیست چه بسا برای انجام یک کار لازم باشد به چند وزارتخانه دیگر هم رفت وآمد کنی با این حساب برای انجام کارها باید سفرهای بین شهری داشته باشی که سخت وطاقت فرسا می شود .
ناشناس۷۰۸۴۵۲۰۹:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مدیریت لیبرالی لیستی و دیمی اوضاع کشور را به بحرانی کرده
ناشناس۷۰۸۴۸۲۱۰:۱۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
نیمی از جمعیت شهر تهران از شهرهای کوچک کوچ کرده اند
کارشناس املاک بی خانمان۷۰۸۴۸۹۱۰:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
2 بار دیگه بوی گند در تهران منتشر بشه قیمت زمین و خانه 63 % کاهش پیدا میکنه .
ناشناس۷۰۸۷۳۷۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
63 رو خوب اومدی!!!!
کرمقلی۷۰۸۴۹۶۱۰:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
روحانی کابینه رو در سرخه تشکیل بده برای کاهش هزینه
سعید تمر۷۰۸۵۰۹۱۰:۱۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
نگاه نویسنده محترم در تقویت مزیت های زندگی در روستا و شهرهای کوچک،‌ستودنی است. به نظرم، همزمان هر دو مکانیسم برای حل مشکلات مصنوعی کشور لازم است. نمی توان غول بحرانهای کشور را با حذف نیمی از سیاستها و تکیه بر بعد دیگر مهار کرد. کل نگری و آینده نگری، لازم است و فقط شعار نیست. متاسفانه بازار معیار ندارد و هنر از بی هنر چندان شناخته نمی شود. به قول علامه جوادی آملی، دلالان علم غوغا می کنند و اصیل ها در غربت. اما چاره تلاش بیشتر است. بیشتر از این
حقیقت گو۷۰۸۵۱۴۱۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
الان دیگه تهران و شهرستان و دهات نداره نوک قله دماوند هم که بری گرونی داره بیداد میکنه یه نگاه توی سایت شیپور و دیوار بندازید ! مردم کیف و کلاه و کفش و حتی گربه توی خرابه محله اشون رو گذاشتن برای فروش !
ناشناس۷۰۸۶۷۶۱۱:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
همین دیروز یه نفر دمپایی اش رو گذاشته بود برای فروش به علت نیاز مالی
ناشناس۷۰۸۹۸۶۱۳:۵۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
خود کرده را تدبیر نیست مردم چوب انتخاب غلط شون در انتخابات 92 و 96 را می خورند.
ناشناس۷۰۸۵۶۵۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
باید به فکر کوچک کردم تهران و شهر های اطراف ان بود چون با این وضع مهاجرت چند وقت دیگر نه اب کافی خواهد بود و هوای ناسالم و ترافیک ...چه عیبی دارد گران شود مثل لندن و لس انجلس و شهر های بزرگ دنیا چون دیگر ظرفیت بیش از اندازه شده و سرویس دادن مشکل مخصوصا اب بهتر است هر چه سریع تر کاری انجام شود
ناشناس۷۰۸۹۹۱۱۳:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
گران کردن هزینه زندگی در تهران راه حل جلوگیری از مهاجرت نیست زیرا به افرادی که از قدیم در تهران بوده اند هم فشار وارد می شود راهکار جلوگیری از مهاجرت ایجاد اشتغال و امکانات رفاهی و درمانی و آموزشی و تفریحی در شهرستان هاست .
ناشناس۷۰۹۳۳۴۱۷:۳۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
تهران گرون بود. شما خبر نداشتی. بعد خود تهرانی ها از پس هزینه ها بر میان؟ یک نکته دیگه: شهرستانی فقط اسمش شهرستانیه ماشالله پولدارتر از ما تهرانی ها هستند. همشون زمین و باغ و...... داشتند که فروختند آمدن تهران. تو دانشگاه ما 3 تا شهرستانی بود که تا قبول شدند براشون آپارتمان در بهترین نقاط خریدند.
ناشناس۷۰۹۴۴۶۱۹:۰۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
میشه بگی برن کجان که مشکل آب و برق و ... نداره؟!!!!!!!!!!!!! کدوم شهر ؟ کدوم استان ؟
رضا۷۰۸۵۷۰۱۰:۴۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
برادر چه شما قبول داشته باشی چه نداشته باشی وقتی امکانات محدود و تقاضا زیاد است ،این امکانات نصیب کسانی می شود که بیشترین توانایی مالی را دارند این قانون طبیعت بوده از زمان حضرت ادم تا روز قیامت.مثلا ثروتمندان در شمال شهر هستند،بعدش مردم متوسط در مناطق متوسط،بعدش مردم فقیر تر در جنوب شهر ،بعدش حاشیه شهر و در نهایت عده ای برای تامین زندگی ناچار به کوچ از تهران می شوند یا چون از عهده هزینه زندگی در تهران بر نمی ایند اصلا به تهران نمی ایند.
ناشناس۷۰۸۵۷۹۱۰:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
گویا انقلاب کردیم که قدرت از دست گروهی به گروه دیگر برسد.!
ناشناس۷۰۸۵۸۵۱۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اتفاقا خیلی چیزها تو تهران ارزونه خصوصا نون
ناشناس۷۰۸۵۸۸۱۰:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
راه اصلی همین تمرکززدایی و توزیع عادلانه امکانات در کشوره. کلی نهاد و شرکت در تهران داریم که به ناحق در تهرانن. مثلا یکی به من بگه سازمان بنادر و دریانوردی در تهران چه میکنه؟
ناشناس۷۰۸۶۰۷۱۱:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دیگه هیشکی ازش هیچ کاری برنمیاد
ناشناس۷۰۸۶۱۰۱۱:۰۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اگر مدیریت داشتند که وضع این نبود شهری که سه میلیون جمعیت داشت بشه 13 میلیون چرا قبل انقلاب کسی به تهران نمی امد بخاطر ان بود که مراکز اقتصادی در تمام ایران پخش بود و مدیریت وجود داشت امدن بقول معروف ابروش درست کنند چشمش هم کور کردن و منتظر کمبود ها بخصوص اب باشید
ناشناس۷۰۸۸۱۸۱۲:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
گران کردن هزینه در تهران چیز عجیبی نیست تئوری ها و نظریه های لیبرالی این را میگه دولت لیبرال و مجلس لیبرال جز این نیست این یکی از نتایج " تکرار " هست
ناشناس۷۰۸۸۴۲۱۲:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
واقعا تقصیر امثال من که در این شهر به دنیا اومدیم چیه که باید از نظرات عجیب و غریب این حضرات دلمون بلرزه؟؟ به خدا اگه میتونستیم به یک شهر کوچک و بدون استرس کوچ میکردیم.تهران بمونه برای مهاجران.
ناشناس۷۰۸۸۵۹۱۳:۰۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
الان جوری شده که تهران همه چیز کشور را گروگان گرفته مثلا کله پاچه در ایلام نایاب شده ، قبلا 30تومن قیمتش بود ، میپرسیم چرا؟! میگن از تهران مشتری داره 200تومن ! خدا تهران را چکار کنه که ازش فرار میکنیم اما اون ول کن ما نیست .
ناشناس۷۰۸۹۵۵۱۳:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مردم به مسئلان نزدیک نمیشوند این مسئولین هستند که به مردم باید نزدیک شوند....رانت خواهان هستند که به مسئولان نزدیک شده اند.
ناشناس۷۰۸۹۹۰۱۳:۵۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سالیان سال درد دل ما هم همینها بود که مرقوم فرمودید، مهاجرت کردیم از تهران به پرند که شهرداری نداشت و سازمان عمران داشت، حالا میبینیم یه بار شهرداری پرند همون اشتباهت و ظلمها رو میکنه یه بار هم سازمان عمران پرند. کسی هم جوابگو نیست. حتی وضع جمع آوری زباله پرند به شدت افتضاحه حتی تو میدون شوش تهرونم اونجوری کثیف نیست
ناشناس۷۰۹۴۰۰۱۸:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ایران موشک ساخت ولی ساده ترین کار که تمیزی و سازندگی شهرها هست تا روحیه ی مردم خوب بشه انجام نمیده. خسته نباشید.
ف.خ۷۰۹۲۳۸۱۶:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
باید شرایط زندگی وکار در شهر های دیگر بهبود اساسی پیدا کند تا همه به تهران هجوم نیاورند.
رجبخانی۷۰۹۶۷۹۲۳:۵۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اگر دماوند فعالیتش شروع بشه، مشکل جمعیت تهران هم حل میشه. پس آنهائی که دوست دارن تهران خلوت بشه، لطفا دعا کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین