اتمام زمان اروپایی ها برای راه اندازی کانال ویژه مالی/ واکنش ایران چه خواهد بود؟

گروه سیاسی الف،   3971012178 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که آمریکا با خروج از برجام و بازگشت تحریم ها، عملاً توافق هسته ای را به لبه پرتگاه برد، اما بلافاصله مذاکرات ایران با اروپایی ها آغاز شد. قرار بود این مذاکرات سریعاً به نتیجه برسد تا ایران در ازای پایبندی به برجام تا حدی منتفع شود. اما بعد از وعده های بی سرانجام اروپایی ها و بن بست ایجاد شده، مسئول دستگاه دیپلماسی بیشتر از گذشته به سیاست داخلی علاقمند شده است.

اتمام زمان اروپایی ها برای راه اندازی کانال ویژه مالی/ واکنش ایران چه خواهد بود؟

به گزارش الف، بر اساس صحبت های مقامات ایرانی و خارجی  قرار بود اس پی وی(کانال ویژه ارتباط مالی اروپا با ایران) قبل از آغاز سال میلادی شروع به کار کند. بررسی صحبت های مسئولان دولتی در چند ماه اخیر نشان دهنده امید آنها به اقدام اروپایی ها در این زمینه بوده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور 9 آبان در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته بود: سازوکار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده شروع می شود و مذاکرات به خوبی پیش می رود، ما نگران نیستیم. طبیعی است که آنچه طی سال های پیش شاهد بودیم جنگ روانی بود، اکنون هم جنگ روانی و تبلیغات است.

محمدجواد ظریف، 13 آذر به خبرگزاری خانه ملت گفته بود: ما در تماس فنی با اروپایی‌ها هستیم تا این مکانیزم ویژه مالی برقرار شود، بنابراین امیدواریم spv بتواند نیازهای کشور را در حد قابل قبولی تامین کند. ظریف در خصوص مذاکرات با کشورهای 1+4 پیرامون برجام، گفت: اروپایی‌ها قرار بود این مکانیزم را به عنوان اولین قدم راه‌اندازی کنند و تاکنون تلاش‌هایی هم کردند. به نظر احتیاط بیش از حدی از طرف اروپایی‌ها احساس می‌شود، اروپایی‌ها می‌خواهند بدون هزینه برای رفع نگرانی‌های امنیتی، صرفا از منافع برجام بهره‌مند شوند که این امکان‌پذیر نیست.

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی 15 آذر در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اروپایی ها مدتی است متعهد شده اند تا برای جبران خلا به وجود آمده در برجام، مکانیسمی را ایجاد کنند تا بهره مندی ایران از شرایط اقتصادی برجام محقق شود. رییس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس وعده ای که اروپایی ها داده اند، امیدواریم بسته پیشنهادی اروپا تا پایان سال میلادی جاری اجرایی شود.

سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی 26 آذرماه درباره محقق و اجرا شدن ساز و کار ویژه مالی اروپا در چارچوب اجرای برجام با بیان این که " همه امیدوارند این ساز و کار اجرایی شود" افزود: اروپا خودش هم تا به حال این قول را داده و انتظار است گام‌های عملی بردارد. بر اساس رایزنی دکتر ظریف با مقام‌های اروپایی آنها قول دادند تا پایان سال میلادی این مساله اجرا شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز 19 آذر ماه در نشست خبری آخرین شورای امور خارجی اتحادیه اروپا هم ابراز امیدواری کرد ساز و کار ویژه ی مالی بین ایران و اروپا در هفته های پیش رو و پیش از پایان سال جاری میلادی عملیاتی شود و برای تسهیل و روان سازی و محافظت از تجارت مشروع و قانونی با ایران مورد استفاده قرار گیرد.

سید محمود واعظی، 21 آذر در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای اروپایی هم رهبران‌شان و هم وزرای امور خارجه آنها و حتی مقامات اقتصادی‌شان در تمام تماس‌هایی که با سفرا و مقامات ما و همچنین با وزیر امور خارجه داشتند، در اراده اینکه باید اس‌‌‌پی‌‌‌وی باید برقرار شود، تردیدی ندارند و مکانیزم آن را دارند، طراحی می‌کنند و به ما هم گفته‌اند که حداکثر تا دو یا سه هفته آینده انجام می‌شود.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر نمی‌آید که اروپا در حال تعلل است؟ بیان کرد: از نظر مذاکرات و بحث‌هایی که بوده مشکلات‌شان را به ما منتقل کرده‌اند و فشارهایی که امریکا دارد به آنها وارد می‌کند، اینها را به ما منتقل کردند ولی ما هیچ اراده‌ای که دارند عمدی عقب می‌اندازند را ندیدیم.

اما در هفته های اخیر ادبیات مقامات دولتی به ناامیدی تغییر پیدا کرد و آنها تقریباً با خلف وعده اروپایی ها از آنها ناامید شده اند. چنان چه محمدجواد ظریف در مصاحبه 11 دی ماه به روزنامه همشهری گفته بود: راه‌اندازی اس پی وی کاری است که البته از تعهدات اروپا نیست. تعهدات اروپا خیلی فراتر از اس پی وی است، ما معتقدیم باید این تعهدات اجرایی شود، اس پی وی یک مرحله مقدماتی است برای اجرایی کردن تعهدات‌شان... ما شاهد بودیم چندین بار تا مرحله اعلام پیش رفته‌اند تعهداتی اتفاق افتاده که مانع این اعلام شد؛ چه تحولات از سوی آمریکا و چه تحولات دیگر که باید در آینده کاملا مشخص شود چه دست‌هایی در آن وجود داشته است. اما در پایان کار باید دید این سازوکار اروپایی‌ها چقدر عملیاتی است، خودشان می‌گویند علت اینکه مقداری تاخیر داریم این است که می‌خواهیم مطمئن شویم عملیاتی است، باید دید. من بیشتر احساس می‌کنم اروپایی‌ها آمادگی هزینه دادن ندارند.

اما محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دیروز در رابطه با تلاش تیم دستگاه دیپلماسی در اروپا تاکید کرد: فشار آمریکا بر اروپا بسیار زیاد است؛ SPV قول اروپاست و باید عمل کنند البته به حمایت اروپا نیاز داریم.

به گزارش الف، البته در طول این مدت خبرهایی نیز در رسانه ها منتشر شد که کانال ویژه مالی اروپا با ایران صرفاً به بحث نفت در برابر غذا و دارو اختصاص دارد. حتی صحبت هایی نیز از حذف فروش نفت از اس پی وی سخن عنوان شده بود که از طرف چنین مسائلی تکذیب شده بود.

با تمام تفاسیر به نظر می رسد بعد از وعده وعیدهای اروپایی ها مبنی بر انجام اقداماتی برای کاهش اثرات تحریم های ثانویه ایالات متحده، اینک آرام آرام عیار گفته های اروپایی ها و منطق انتظار دولت قابل سنجش است.در این بین از ظواهر امر این چنین برمی آید که دولت تصمیم گرفته منتظر اروپایی ها بماند

در این بین شاید راز علاقه محمدجواد ظریف، مسئول سیاست خارجی ( که بالطبع باید به عنوان تنظیم گر ارتباطات با کشورهای خارجی و احقاق منافع ایران در صحنه جهانی عمل کند) به سیاست داخلی نیز به همین شکست ها در صحنه بین الملل برگردد. وقتی آمریکا از برجام به عنوان ثمره دولت اعتدال خارج و تحریم ها دوباره برقرار می شوند، وقتی اروپایی ها بعد از این همه مذاکره و رایزنی اقدامی جدی در راستای تامین منافع ایران بدلیل پایبندی به تعهداتش در برجام انجام نمی دهند می توان از سیاست داخلی سخن گفت و به مردمی که با چالش معیشت دست و پنجه نرم می کنند گفت خواسته ایران از برجام رفع تحریم ها نبوده و از این رو بهترین کار تغییر نگرش و دیدگاه های مردم است!.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۵۴۷۲۰۹:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سکوت فقط سکوت و غوطه ور شدن در مشکلات اقتصادی واکنش ماست
ناشناس۷۰۵۶۱۹۱۱:۰۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
روحانی بجای تنبیه آمریکا و اروپا ، داره از ملت ایران انتقام میگیره!!!
رضا۷۰۵۷۰۷۱۱:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کری و شرمن میدونستن ایران با امضابرجام در تله ای گیرمیکند که دیگه راه پس و پیش ندارد بخاطر همین شرمن از ذوق گریه کرد سکه ها را از این بی کفایتها پس بگیرید و محاکمه شان کنید
ناشناس۷۰۵۸۰۶۱۲:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
راه حل هماهنگی با چین و روسیه و خارج شدن از برجام.
ناشناس۷۰۶۲۲۹۱۵:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
هیچی جناب ظریف با لبخند سر و تهشو هم میاره. مثل همیشه.
ناشناس۷۰۵۴۷۶۰۹:۳۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کانال ویژه اروپا برای ما رب گوجه فرنگی ارزان نمیشود
ناشناس۷۰۵۴۸۰۰۹:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
فقط جنگ میتونه ما رو از مشکلات حال حاضر نجات بده
ناشناس۷۰۶۶۶۸۲۰:۵۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آخ جون یعنی جنگ بشه رب ارزون میشه ؟
صراف استانبول۷۰۵۴۸۴۰۹:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
وقت خودمان را الکی تلف نکنیم دنیا بر روی دلار میچرخد
بیگی29۷۰۶۴۳۷۱۷:۳۲:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
با دنیا کلنجار نروید مثل بقیه کشور ها باشید مشکلات حل میشوند.
جواد۷۰۵۴۸۶۰۹:۴۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ناو هواپیما بر خطرناکه حسن !
ناشناس۷۰۵۴۹۳۰۹:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
واکنش ظریف ، حاشیه سازی و تحریک منتقدان است تا حواس ها پرت شود..
ناشناس۷۰۵۴۹۶۰۹:۴۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ایران باز هم صبر میکنه...
عاشقتم تله کابین توچال !۷۰۵۶۱۸۱۰:۵۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
صبر نکنه ؛ چی کار کنه !؟ نه راه پس داریم نه راه پیش علی برکت الله
لولایی۷۰۵۴۹۹۰۹:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
پس کی از موشکامون استفاده میکنیم !؟ پس کی تنگه هرمز رو میبندیم !؟
ناشناس۷۰۵۷۵۸۱۲:۱۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
خودت هم میدونی که این اخرین راهکار هست و.........
ناشناس۷۰۵۵۰۵۰۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اروپا .. بارکش آمریکاست .
ناشناس۷۰۵۵۲۲۱۰:۰۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
خود دولت می داند که برجامی دیگر وجود نداره ، اما چون برنامه دیگری ندارد ، می خواهد همین رویه را با اهداف سیاسی ، تا پایان ادامه دهد..
ناشناس۷۰۵۵۲۹۱۰:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
فقط تکیه بر توانایی داخلی و دیگر هیچ.
ناشناس۷۰۵۶۰۶۱۰:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
بنده خدا ! اگه توانایی داخلی داشتیم ؛ با گرون شدن $ ؛ پراید 42 میلیون نمیشد که !
ناشناس۷۰۵۶۸۴۱۱:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
بنده خدا توهم داره
ناشناس۷۰۶۰۹۰۱۴:۲۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
توانایی داخلی داریم اما این دولت غربگرای کدخدا دوست همه رو زمینگیر کرده.اینقدر احساس حقارت نکنید
ناشناس۷۰۶۴۰۷۱۷:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
بنده خدا دلار چرا گران شد؟
ناشناس۷۰۵۵۳۶۱۰:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
واکنش ایران تمدید زمان برای اروپا :-)
ناشناس۷۰۵۵۳۷۱۰:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آدم می مونه بابا اگر از برجام خارج شیم می خواهیم چه کار بکنیم؟
ناشناس۷۰۵۸۰۲۱۲:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
حداقل اگه خارج شن و غنی سازی رو شروع کنن طرف مقابل رو تو فشار سیاسی میزارن برای اجبار به باج دادن. دنیا دنیای زوره نه لبخند بی معنی اقایون
ناشناس۷۰۵۹۱۷۱۳:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
همین کاری که الان داریم میکنیم
ناشناس۷۰۶۳۵۹۱۶:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم باید بمب اتمی تولید کنیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تضمین می شود.
ناشناس۷۰۵۵۴۰۱۰:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
عجول نباشید. راه میافته منتها در حد غذا و دارو.
ناشناس۷۰۵۶۲۴۱۱:۰۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کانال ویژه اروپا = کمک های بشر دوستانه !
ناشناس۷۰۵۵۸۴۱۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آخرش این اروپا توی کانال ویژه اش آب میندازه
ناشناس۷۰۵۵۹۳۱۰:۴۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
احتمالا قاطعانه میگن یا spv رو راه بندازید یا خواهش میکنیم به حرمت برجام ،حداقل پول بتون هایی رو که ریختنی تو راکتورها بدید ،بده در راه برجام صواب داره
علی 671۷۰۵۵۹۸۱۰:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
از این وعده های دروغ همشون خیلای داده اند و هیچ کدام عملی نشده .این هم عین بقیه هر گز عملی نخواهد شد بعدظریف همه فن حریف می گوید وعده اروپایی ها برای امور مالی نبود .خلاص
ناشناس۷۰۵۶۰۲۱۰:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کل دنیا اشتباه میکنه وفقط ما اشتباه نمی کنیم.
ناشناس۷۰۵۷۶۹۱۲:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
منظور شما از کل دنیا ترامپه که کل قواعد و توافقنامه ها را زیر پا گذاشته و با کل دنیا درگیره ...فکر کنم شما کل دنیا رو تو ترامپ و فشار های خفت گیرانه اون می بینی
ناشناس۷۰۶۰۷۰۱۴:۲۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
همه دنیا که ترامپ نیست دوست گرام
ناشناس۷۰۶۰۹۱۱۴:۲۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کل دنیا فقط 6 کشورند؟؟
ناشناس۷۰۵۸۰۹۱۲:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ونزوئلا سلام. کوبا سلام.
ناشناس۷۰۶۸۲۱۲۳:۳۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آره دقیقا.
ناشناس۷۰۵۸۳۸۱۲:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
فکرشم بکن که کاری بکنن این آقایون.
محمد عوام۷۰۵۸۶۸۱۲:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
بیچاره اروپایی ها الان باید چه بکنند؟ مهلتشان هم که تمام شد خدا به دادشان برسد!
ناشناس۷۰۵۹۲۷۱۳:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اکثریت مردم میدانستند که اروپایی ها مستقل از امریکا نیستندولی برای مسوولان هم راه دیگری وجود نداشت وبرای جلوگیری از التهاب داخلی وشرایط بازار ناچارا به اروپایی ها اعتمادکردندگرچه به وعده خود عمل نکردند ولی اروپایی هاباعث شدند شرایط داخلی وخارجی ایران کمتر صدمه ببیندبویژه شرایط بازار ارز وغیره
ناشناس۷۰۵۹۴۶۱۳:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
واکنش ایران احتمالا شبیه همون داستانی بود که یارو گفت " بیچاره اشون کردم موقعی حواسشون نبود چند بار پامو گذاشتم اون ور خط"
ناشناس۷۰۵۹۵۲۱۳:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اولا کل دنیا نه. آمریکا و چند کشور اروپا دوما بله آمریکا و اروپا بخاطر اینکه زور دارن در حق ما ظلم میکنن ما چه کاری برخلاف برجام انجام دادیم؟؟ ما چه کاری برخلاف معاهدات هسته ای انجام دادیم؟؟ هم آمریکا و هم اروپا میدونن طبق قوانینی که خودشون نوشتن ما کار اشتباهی انجام ندادیم اما برای جلوگیری از ایران دارن زور میگن. بعضی از ما هم بخاطر اینکه کنار نون ماست هم باشه حاضریم قبول کنیم. اون هم فقط بخاطر دوسال. چون بعدش دوباره سر جای اولیم. اگر دور قبل کمی بیشتر صبر کرده بودیم الان حتی بدون امضای برجام وضع خیلی بهتری داشتیم.
سولدوز۷۰۶۰۵۷۱۴:۱۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ناو امریکا تو خلیج فارسه
ناشناس۷۰۶۱۱۳۱۴:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
نشد دیگه حتما خیریتی در کار بوده انشاالله سال ۲۰۲۰ این کار را می کنند دولت ایران عجله ای نداره مهم این هست که ما توافق برجام را مو به مو وبدون هیچ کم وکاست انجام بدهیم که داریم انجام می دهیم پس مشکلی نیست
ناشناس۷۰۶۱۹۳۱۵:۲۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اول گفتند کدخدا بعد گفتند اروپا..........نمی دانم این اصلاح طلبان کی می گویند خدا..................
ناشناس۷۰۶۳۲۵۱۶:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
موشک پرانی همراه با شعار نویسی روی موشک لطفا فراموش نشه
رضامیرزایی۷۰۷۹۷۴۲۲:۰۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نه یادمون نمی ره زدن کشتی تجاری ،هواپیمای مسافربری ،دیدار وزیر دفاع بوش با صدام برای شروع جنگ تحمیلی.
ناشناس۷۰۶۴۵۲۱۷:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کی می خواهید قبول کنید با خروج آمریکا از برجام. برجام هم مرد برجامی وجود ندارد فقط داریم زمان از دست میدهیم
ناشناس۷۰۶۴۵۵۱۷:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
مذاکره در این شرایط بدترین انتخابه... ترامپ بیشترین برداشت داخلی رو می تونه انجام بده . . . و ما هیچی به دست نمیاریم... در عوض خارج شدن از برجام و شروع غنی سازی بیشترین ضربه رو به ترامپ میزنه در حالی که وضع ما از این بدتر نمیشه . . .
ناشناس۷۰۶۴۷۶۱۷:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
Spv که نشد، بریم سراغ spu,بعد اگه نشد suv, همینطور تا ۱۴۰۰ خود و ملت رو‌سرکار میذاریم...تازه بازم هست cft, fatf,...
ناشناس۷۰۶۵۰۶۱۸:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آقایان.... در واکنش به این موضوع بسیار مهم و حساس ، حتما صبح فردا به تله کاببن توچال خواهند رفت و در آنجا تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهند کرد
ناشناس۷۰۶۶۳۴۲۰:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کسانی که برای خروج از برجام لحظه شماری می کردند ، الان برن بریزن توی خیابون و خوشحالی کنند . بله برجام دستاورد دولت بود
ناشناس۷۰۶۶۴۳۲۰:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
روسیه کجایی دقیقا کجایی
ناشناس۷۰۶۶۵۳۲۰:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آقای روحانی چرا با امریکا که کدخدای دنیاست قاطع برخورد میکنید ولی از اروپا می ترسید مردم از این بیچاره تر نمی شوند برای حقمان آماده جنگ با تمام دنیا هستیم مرگ خیلی از این زندگی بد تر نیست
ناشناس۷۰۷۰۸۱۰۸:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اتمام زمان تصویب لایحه پولشویی. هچ کشوری با این همه پولشویی در چرخه اقتصاد دنیا نمی ماند
ناشناس۷۰۷۸۲۰۱۹:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
به اصطلاح رهبران جهان غرب (ناتو بعلاوه کرهوژاپن ) گماشته گان دولت پنهان جهانی هستند که سویفت را دراخیار دارد واز حرکت وجوهات ارزی کشور ما درنظام بانکی جلوگیری میکند حالا چه طورمیشود باورکرد وقتی ارباب درب را بسته نوکر قدرت بازکردن انرا دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین