در سینما و تئاتر چه خبر است؟

گروه فرهنگی الف،   3971012146

بزرگداشت حمید سمندریان در تئاتر شهر، پیشنهاد تماشای یک نمایش، توضیحات مسعود ده‌نمکی برای فیلمش و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش "ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی"، این نمایش به نویسندگی فردریش دورنمات و ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان و به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه اجرای خود را از تاریخ ۱۴ دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر با بزرگداشت "حمید سمندریان"  و "فردریش دورنمات" آغاز می‌کند.
‏‎این بزرگداشت مصادف با شب زادروز فردریش دورنمات نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس سوئیسی است که نمایشنامه ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی را در سال ۱۹۳۵ نوشت؛ این اثر از نظر مضمون به مسئله غلبه شر بر مفهوم عدالت در جوامع بشری و از نظر ساختار نمایشی تلاشی برای رهایی از قید و بندهایی است که در آن زمان موجب آزار نمایشنامه‌نویسان بوده‌ است. همین مسئله هم باعث شد تا این نمایشنامه به عنوان اثری شاخص مورد توجه سایر درام‌نویسان جهان قرار بگیرد. 
اما آشنایی ما در ایران با دورنمات ممکن نبود مگر با ترجمه و اجراهای حمید سمندریان که بسیاری از نمایشنامه‌های مشهور این نویسنده را به درستی به جامعه ی تئاتر ایران معرفی نمود.  
‏‎زنده‌یاد "حمید سمندریان" نمایش‌نامه "ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی"  را ترجمه؛ و در سال ۱۳۶۸ با بازی رضا کیانیان، احمد آقالو، میکائیل شهرستانی، هما روستا، نورالدین استوار، جمال اجلالی، رضا عمرانی، قاسم زارع در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه برد.

‏‎محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار از جمله بازیگران این نمایش هستند. 
‏‎این اثر نمایشی تا ۱۴ بهمن ماه، هرشب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.
‏‎علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کرده؛ و یا از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب با شماره ۰۲۱۶۶۴۶۴۹۰۰ تماس بگیرند.

پیشنهاد تماشای یک نمایش برای آخر هفته

پیش فروش روزهای پایانی هفته نمایش «نیمه فرشته» به کارگردانی علیرضا یاری در تماشاخانه باران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش «نیمه فرشته» این نمایش به کارگردانی علیرضا یاری از نهم دی ماه اجرایش را در تماشاخانه باران آغاز کرده و پیش فروش بلیت‌های این نمایش برای روزهای انتهایی هفته نیز در سایت تیوال آغاز شده است.

ده‌نمکی فیلمش را برای مردم ساخته است

روابط عمومی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» نسبت به حواشی منتشر شده درباره فیلم «زندانی‌ها» واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، چندی است که خبر انصراف فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، توسط بسیاری از رسانه‌های رسمی منتشر شد. خبری که منشا اصلی آن صفحه مسعود ده‌نمکی در اینستاگرام بود.

ده‌نمکی طی مطلبی که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده بود، علت انصرافش از جشنواره فیلم فجر را قالب و مضمون فیلم مطرح کرد.

انصراف فیلم سینمایی«زندانی‌ها» باعث تعبیر غلط چند رسانه شد و طی چند گزارش علت انصراف این فیلم را اختلاف با جشنواره فیلم فجر اعلام کردند.

روابط عمومی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به صورت رسمی اعلام می‌کند که علت اصلی انصراف فیلم «زندانی‌ها» تنها فضا و مضمون این فیلم بوده و قرار است این فیلم به زودی اکران شود.

برگزارکنندگان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر چندین مرتبه از مسعود ده‌نمکی و سازندگان فیلم درخواست کرد که در این جشنواره حضور داشته باشد؛ اما تهیه کننده و صاحبان فیلم مصلحت را  اکران در اولین فرصت می دانند و برای جشنواره فیلم فجر آرزوی برگزارییک جشنواره پربار در چهلمین سال انقلاب را دارند.

 

نخستین دوره رقابتی نمایشنامه خواتی کارگاه مثلث برگزار می شود

زری کریمی، کارگردان و بازیگر، نخستین دوره رقابتی نمایشنامه خوانی کارگاه مثلث را در مجموعه نمایشی دیوار چهارم برگزار می‌کند.

بنابراین گزارش، نخستین دوره از این کارگاه به سرپرستی و کارگردانی وی از 6 نمایشنامه متفاوت، اعم از متون ایرانی و خارجی در قالب نمایشنامه خوانی تشکیل‌شده است که به فاصله هر هفته، از 8 دی‌ماه الی 13 بهمن در روزهای شنبه ساعت 20 برگزار خواهد شد.

زری کریمی در خصوص برگزاری این کارگاه اطلاع داد: «این اولین دوره رقابتی گروه تئاتر مثلث است که تنها مختص هنرجویان این کارگاه می‌باشد. کلیه نقش خوانان در اولین دوره رقابتی امسال ۱۰۳ نفر هستند که هنرجویان دوره امسالِ کارگاه مثلث بوده‌اند. اما مراتبِ پشت‌صحنه و همگی عوامل اجرایی نیز شامل هنرجویان کارگاه مثلث هستند که درمجموع، ۱۵۰ نفر را شامل می‌شود.» وی افزود: «نخستین دوره رقابتی کارگاه مثلث   کاملاً درون‌گروهی برگزار خواهد شد. هیات داوران مجموعه: شیرین بینا، محمدرضا علیمردانی، حجت علیخانی، علی عابدی، رویا بختیاری، بهزاد صدیقی، گیلدا حمیدی، مجید آقا کریمی و حسین کشفی اصل، که داوری این دوره را بر عهده‌دارند»

گفتنی است اولین اثر از این دوره «هفت طبقه» نام دارد که روز شنبه 8 دی‌ماه ساعت 20 به روی صحنه  رفت. دومین اثر قرمز و دیگران که 15دی ماه روی صحنه خواهد رفت. کلیه آثار به کارگردانی زری کریمی میباشد.

اطلاعات  کامل و دیگر اجراهای این دوره متعاقباً اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایشنامه خوانی ها  می‌توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک 544 و یا چهارشنبه ها  به سامانه فروش Tik8 مراجعه نمایند.

 

اکران برنده نخستین نخل طلای کن سینمای ایران در موزه سینما

فیلم سینمایی «طعم گیلاس» ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی در موزه سینمای ایران روی پرده می‌رود.

این نشست پنج‌شنبه13 دی‌ماه در موزه سینما برگزار می‌شود و دوفیلم سینمایی«آژانس شیشه‌ای»، «آدم برفی» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «طعم گیلاس» ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال‌ 1376 اکران می‌شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین