چوگان در خواب زمستانی!

گروه ورزشی الف،   3971012007

رشته ورزشی چوگان بر خلاف روندی که طی سه سال گذشته داشته، این روزها در خواب زمستانی بسر می‌برد و فدراسیون در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

به گزارش ایسنا، چوگان رشته‌ای است که ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارد و مسئولان عالیرتبه کشور نیز بارها بر لزوم توجه جدی به توسعه این رشته تاکید کرده اند اما طی سال‌های اخیر بدلیل برخی تصمیمات نادرست و نفوذ برخی افراد که خود را صاحب این رشته می‌دانند دچار رکود و حواشی زیادی شده است.

پس از برکناری گلنار وکیل گیلانی رییس فدراسیون چوگان، محمد رضا دهخدایی موفق شد به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شود اما با ابلاغ قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، وی نیز مجبور به استعفاء شد.

پس از مدتی و با انجام ثبت نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون به یک‌باره اعلام شد وزارت ورزش انتخابات چوگان را باطل کرده و باید یک مرتبه دیگر از کاندیداهای ریاست فدراسیون ثبت نام بعمل بیاید.

ناظری دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان درباره دلایل لغو انتخابات فدراسیون چوگان عنوان کرده بود:" یک نفر از افراد پیش از تشکیل کمیسیون تطبیق از کاندیداتوری انصراف داد. همچنین دو نفر دیگر نیز به دلیل ارائه ندادن سوابق مدیریتی طبق "تبصره 2 ماده 6 آیین نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون های ورزشی"، نتوانستند شرایط لازم تصدی ریاست فدراسیون را کسب کنند تا انتخابات لغو شود."

حال اهالی چوگان و دلسوزان این رشته در شرایطی که شاهد هیچ فعالیت خاصی در چوگان کشور نیستیم خواهان اقدام وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف سریع‌تر فدراسیون هستند تا این رشته از بلاتکلیفی فعلی خارج و به ثبات لازم برسد.

خبری از برگزاری رویدادهای معتبر داخلی و خارجی، تامین زیرساخت‌های مناسب، فعالیت جدی تیم ملی و ...نیست تا چوگان بر خلاف انتظار به خواب سنگین زمستانی برود.