انهدام باند ۱۱ نفره سارقان خطرناک تهران

گروه حوادث الف،   3971011119 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند۱۱ نفره سارقان که سابقه درگیری‌ مسلحانه داشتند خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی دراین باره گفت: در تاریخ ۱۹ خردادماه امسال پرونده ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ۱۶۴ قائم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و درپی آن مالباخته با حضور در مقر پلیس در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: در ساعت ۱۶ خانه ام را در بلوار ارتش- کوی لاله ترک کرده و در ساعت ۲۳ هنگام مراجعه به منزل متوجه شدم که پشت در ورودی خانه مسدود شده است به سختی در را بازکردم و دیدم که وسایل منزل به هم ریخته و مقادیری جواهرات و سکه طلا به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به سرقت رفته و سارقان با تخریب در بالکن از محل متواری شده اند.

وی با بیان اینکه با بررسی دقیق تیم بررسی صحنه سرقت پلیس آگاهی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار به نام "نجف" شدند ، گفـ: در پی شناسایی هویت "نجف" به عنوان یکی از سارقان و با اقدامات ویژه پلیسی مشخص شد نجف با همدستی تعدادی از سارقان سابقه دار و خطرناک بصورت باندی و کاملا سازمان یافته اقدام به سرقت از منازل شهروندان در نقاط شمالی شهر تهران کرده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و با اقدامات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ و کنترل دقیق تحرکات این باند، تمامی اعضای باند شناسایی و طی یک عملیات هماهنگ در تهران، فردیس و اندیشه پنج عضو اصلی این گروه از سارقان به اسامی "نجف . الف" ، "مسعود . الف" ( برادر نجف ) ، "اکبر . م" (معروف به امین) ، "یعقوب . م" ( برادر اکبر ) و ناصر . ح به همراه شش نفر از همراهان و نوچه هایشان  دستگیر و به پایگاه یکم منتقل شدند.

به گفته لطفی ، ماموران در بازرسی از مخفیگاه های متهمان، علاوه بر کشف تجهیزات مورد استفاده در تخریب در منازل ، چندین قبضه قمه ، گاز اشک آور به همراه چندین پلاک خودرو دارای سابقه سرقت مورد استفاده از سوی سارقان نیز کشف کردند، همچنین در این تحقیقات، عضو دیگری از این گروه به همراه خریدار اصلی اموال مسروقه در غرب کشور شناسایی شدند که در بررسی سوابق‌شان مشخص شد که این دو نفر اخیراً توسط پلیس آگاهی همدان دستگیر شده بودند اما یکی از آنها با تامین قرار قانونی از سوی مقام قضایی آزاد شده بود که با هماهنگی با مقام قضایی استان همدان ، متهم حاضر در زندان به کارآگاهان تحویل داده شد و دیگر متهم پرونده نیز مجددا با همکاری پلیس آگاهی همدان دستگیر و هر دو متهم برای ادامه تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

وی افزود: در تحقیقات پلیسی از اعضای این گروه از سارقین حرفه ای و خطرناک ، تاکنون بیش از ۷۵ محل سرقت در مناطق شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران شناسایی شده که با جمع بندی اظهارات این تعداد از شکات و مالباختگان ، تاکنون ارزش این پرونده بیش از هفت میلیارد تومان برآورده شده است همچنین بررسی سوابق متهمان نیز نشان داد که دو عضو این گروه از سارقان حرفه ای به اتهام درگیری مسلحانه با ماموران گشت انتظامی در غرب کشور ، تحت تعقیب پلیس قرار داشتند  که با بررسی موضوع مشخص شد که این دو متهم طی درگیری با ماموران انتظامی ، در یک درگیری مسلحانه یکی از ماموران را با شلیک گلوله از ناحیه کتف مجروح کرده و پس از آن بلافاصله متواری شده بودند که در این خصوص به محض اتمام تحقیقات در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، رسیدگی به پرونده درگیری مسلحانه این دو متهم نیز در محل وقوع درگیری مسلحانه انجام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با دستگیری این گروه از سارقان خطرناک، شاهد کاهش چشمگیر در وقوع سرقت های منازل به شیوه تخریب در شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی شهر تهران هستیم و تحقیقات ویژه پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قراردارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین